Gold Coast Marathon (02/07/2017)

Gold Coast Marathon (02/07/2017)

01 Jul 2017 12:12 #41 per ergofo (Visitant)
Moltes gracies Jordi!! La veritat es que he pogut entrenar forca i be (comparat amb altres maratons que he fet, en aquesta crec que he corregut pels 2 ;) ). Dema ja veurem i possiblement a la nit ja us pugui explicar com ha anat!

Cursa RAC1 (5 km) 2015 - 19:24
Cursa Nou Barris(10 km) 2015 - 40:34
Mitja de Barcelona 2015- 1:27:52
Marató Sevilla 2016 - 3:10:46

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Jul 2017 12:16 #42 per ergofo (Visitant)
Gracies Miguel!!

01 Jul 2017 12:18 #43 per ergofo (Visitant)
Moltes gracies Oscar!! Encara recordo quan comencava en aquest mon i ens creuavem per la Meridiana o a Can Drago!! Molta sort en els teus quilometrics reptes!!

01 Jul 2017 13:43 #44 per RugbyMan (Associat/da)
Esperarem crónica q segur q ho petes

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

02 Jul 2017 08:38 #45 per sandmannn (Associat/da)

ergofo va escriure: Moltes gracies Oscar!! Encara recordo quan comencava en aquest mon i ens creuavem per la Meridiana o a Can Drago!! Molta sort en els teus quilometrics reptes!!

I mira com hem acabat un i l'altre!! :lol: :lol:

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

02 Jul 2017 12:52 #46 per ergofo (Visitant)
Seguire el meu format habitual...

La historia:
Al poc d'arribar a Auckland, i just despres d'haver fet la marato de Berlin, vaig fer la marato de Auckland, a mig gas ja que no la havia preparat. En aquell moment, a la fira vaig agafar diferents programes de curses a l'hivern per intentar tornar a disputar una marato, cosa que no feia desde Febrer de 2016 a Sevilla (entremig Barcelona amb Carles1989, Berlin i Auckland). La idea era fer-la a finals de Juny, Juliol o Agost, als mesos d'hivern aqui (serien els mesos de Desembre, Gener i Febrer a Barcelona), ja que en ment tenia fer la Hillary trail que ja us vaig comentar a febrer aixi, que volia comencar-la a preparar despres. Al final despres de pensar-ho forca i per buscar marca em queden Christchurch i Gold Coast, les dues amb un circuit molt pla, pero finalment em decideixo per Gold Coast, ja que es una zona de Australia que no entrava als meus plans i sera una bona excusa per visitar-la. Com resident a Nova Zelanda tinc descompte (primera diferencia amb Barcelona).
Despres de fer la Hillary trail i acabar amb bones sensacions, faig una cursa pel front maritim de Auckland just una setmana despres, que em deixa molt content ja que em surt a un ritme de 3:51 i aixo que fins al moment he entrenat anarquicament.
La idea es buscar marca i baixar de 3:10, es a dir retallar 47 segons la marca que tinc, sera dificil pero per sort a Nova Zelanda hi ha major conciliacio laboral fet que em permet entrenar mes que en el passat, aixi que si no surt sera perque o be no dono mes o per culpa meva saltant-me els entrenaments.

No he competit gaire, pero mes que a Sevilla o ni tant sols vaig competir durant tota la preparacio pero a mida que avancen els entrenaments em trobo cada cop mes comode. Val a dir que durant la preparacio vaig fer la marato de Madrid, a ritme tranquil, tot i que el perfil de la cursa em va deixar tocat... Al final amb el test de Gavela i algun altre entrenament decideixo sortir a pel 3.05 el circuit sembla bo aixi que mes val arriscar que no ser massa conservador i despres lamentar-ho. Tot i aixo, just despres del Gavela, passo una setmana constipat despres d'estar 4 hores veient rugby sota la pluja (Oscar, espero donar-te una mica de pena com a minim...)

Pre-cursa
Per tal de perdre el minim de dies de feina, surto el divendres tarda de Auckland, un vol de 3:30 hores pero que amb la diferencia horaria es queda en 1:30 de diferencia, aixi que sobre les 10 ja soc al Airbnb que he llogat. Poc abans de venir vaig saber que uns nois amb els que entreno vindrien pero tots dos ja ho haviem planificat abans... La idea es sortir dissabte a trotar, esmorzar i passar per la fira (el numero del dorsal no el saps fins que te'l donen juntament amb una bossa, es tot el que donen per la cursa) i despres fer una mica de turisme i aixi ho faig. Finalment desde les 11.30 fins les 18 estic patejant i movent-me entre les diferents platges de Gold Coast amb un clima excepcional per visitar un lloc aixi (uns 18 graus ni un nuvol i una mica d'aire per refrescar). S'agraeix aquestes temperatures venint d'Auckland on ara estem de 6 a 14 graus ia amb alguns dies de pluja (tot i que per sort tampoc han estat molts fins ara, tot i que sembla que aixo ara va canviant...). Finalment a les 19 ja soc a casa i a les 21 al llit, ja que la cursa comenca a les 7.20 i tinc uns 40 minuts fins alla...

El dia de la cursa:
A les 4:30 sona el despertador, esmorzo, dutxa i a beure aigua. La veritat es que el cap de setmana he begut forca aigua (a diferencia dels passats que era cervesa en comptes d'aigua...) i a seguir el ritual abans de les curses de dutxa d'aigua freda. Surto caminant fins a la estacio de tram uns 20 minutets, i amb una temperatura ideal per correr (11 graus) veig la sortida del sol. Cap a les 6.45 estic arribant a la sortida, pero entre trobar el guardarroba, canviar-se, posar-se crema solar (que tant aqui com a NZ el sol pica i de debo) i deixar-la ja passa un cert temps, i despres a la cua dels lavabos se'm fa etern i veig que vaig una mica tard. Finalment arribo uns 7 minuts abans de la sortida, despres de sortir trotant dels lavabos. Em coloco just darrere de la llebre de 3.10 ja que la idea es clara, sortir els primers 5 amb la llebre sub 3.10 de temps oficial no real, que segurament estara sobre les 3.08-3.09 i despres intentar anar incrementant el ritme. La sortida es forca neta, hi haura com a maxim i veient classificacions uns 500 corredors davant (entre ells el guanyador a Barcelona Jonah Kipkemoi Chesum i el maratonia japones mes conegut Yuki Kawauchi) i en 27 segons ja soc corrents (aixo es una cosa que m'he adonat aqui a Nova Zelanda i tambe a Australia, la gent es molt menys competitiva que a Europa i molta gent va a allo que es coneix com run for fun, es a dir correr per gaudir i no tant per competir, disfressats, corrents grups d'amics, etc. La maxima competicio que he vist ha estat entre dos presentadors de radio locals, ja que aquell que guanyes dema tindria la opcio de fer el que volgues durant la programacio de la cadena rival. Com si la Terribas i el Baste, competissin entre ells i qui guanyes presentes el dilluns tambe el programa de la competencia)
Al poc de comencar un pont que creua un canal (ja que la ciutat esta plena, pero que passa sense problemes i a partir d'alla anem per una carretera de dos carrils al costat de la costa, i ja m'enganxo a la llebre. El primer parcial de 5 es en 21:58 (posicio 523), aixi que la llebre va rapida i decideixo quedar-me amb ell. Al primer avituallament al km 2.5 no agafo res, ja que em sembla excessiu i el km. 5 paren molts del grup i m'es impossible agafar res, pero ja al 7.5 (avituallaments cada 2.5 kms) comenco amb el meu ritual de alternar a cada avituallament un got d'aigua i un d'isotonic. Passem el km 10 en 21:59 (posicio 521) pero no vaig comode en el grup (tot i que em va molt be per tapar-me de l'aire, tot i que no es ni de lluny tant molest com a la mitja que vaig fer fa mes i mig, sempre ajuda...) aixi que decideixo tirar una mica endavant amb algun altre corredor, tot i que ja anem mes desperdigats. El km 15 just despres de comencar a desfer el cami que haviem fet, el passo en 21:49 (posicio 502)i cap al km 18 passo al Heung, un corea amb el que coincideixo als entrenaments d'Adidas els dimarts i amb qui he coincidit pel front maritim en alguna tirada i tot i que a les tirades portavem ritmes similars em va dir que sortiria a pel sub 3 aixi que vaig decidir anar a la meva. Sembla que va forca fos, aixi que el saludo, ens desitjem sort, i segueixo endavant. El parcial fins el 20 sera el mes rapid en 21:36 (posicio 503) i poc despres passo la mitja en 1:32:!6, possiblement mes rapid que el previst ja que l'objectiu era doblar i fer una mica mes rapida la segona part. El km. 25 el passo despres de 22:13 (posicio 468) i es en aquest moment quan comenca la part dura, ja que portem quasi 2 hores, anem forca separats tots els corredors i ja no hi ha ni una ombra, amb un sol de justicia. Tot i aixo passo el km. 30 en temps 21:55 (posicio 439), pero noto que ja se m'ha acabat la gasolina i comenco a mirar kms (no miro temps, perque tinc la mania de mirar molt el ritme quan entreno, aixi que quan competeixo em poso la pantalla de pulsacions i nomes prenc splits cada 5 km). A sobre, just abans de passar per la sortida, tornem a fer el pont de l'inici que ja no sembla tant facil... Passo el 35 despres d'un altre pont en 22:41 (posicio 403) i nomes penso en arribar al punt de retorn sobre el km. 37 per fer ja els ultims. Pero primer he d'arribar al 36 que mai arriba, i que durs es fan! Finalment arribo al punt de mitja volta, pero ara toca desfer els 3 ponts que he fet abans i el meu unic pensament ara es mira de no caminar, ja que vaig fos. Al km. 40 passo en 23:12 (posicio 358), i per primer cop miro el temps (2:57, aixi que se que faig marca si no passa res raro) ara toca acabar lo mes decent que pugui. Aguanto fins al 41 i amb el calor que fa i les ganes d'acabar que tinc, comenco a apretar en una llarga meta on hi ha forca gent animant! al km 41.8 segons el garmin decideixo donar-ho tot, ja que queda poc per la curva abans de meta (despres a les imatges veure com en aquest punt un kenia (no el Jonah que ha acabat 5e en 2:10:47) anava primer i un altre japones, ha tret forces de no se on per guanyar-lo), passo un pont que posa 250 per meta, aixi que en breus esta el 42, pero no... com a minim 200 metres despres estava aixi que se'm fa encara mes llarg, pero ja queda poc aixi que apreto dents i acabo al final en 3:07:17 (posicio 347), fent MMP per 3:29. Pel que sembla aquest sprint m'ha servit per passar per nomes dos segons en MMP al Jorfer (aixo, per no escriure les L croniques quan tocava que encara espero el llegir com va desapareixent en Gasorfer i es crea el mite d'el metronom Jorfer)! Al acabar estic molt deshidratat, aixi que em prenc crec que com a minim 6-8 gots d'isotonic i forces talls de taronja i kiwi que em retornen a la vida! I a recollir la samarreta, medalla i tovallola de finisher (a diferencia de les altres que he fet t'ho donen nomes si acabes..). Veig la recollida de premis on veig que el Kawauchi ha quedat 3r en 2:09:14 (el mes que ve te el campionat del mon a Londres...) i diuen que es l'home del mon amb mes maratons sub2:12 i em trobo amb el Heung que ha petat de valent (just per sota de 3:40), la Kriz (fent sub 3.30 per tenir guaranteed entry a Boston) i el Johan que ho ha petat fent 2:59.
Molt content per la marca, pero una mica decepcionat per no haver pogut fer el sub 3.05. Tot i que veient les classificacions, durant la meva gasosa he anat avancant gent i mentre que durant els primers 30 km la meva posicio per split ha estat entre 520 i 400. A les ultimes on he perdut temps he estat el 380, el 338 i el 295 (i del 40 al 42 on si que he tingut mes forces per apretar el 238), aixi que la calor ha estat una cosa que ens ha afectat a tots.
No se si tornare a buscar marca a les antipodes (si ha de ser, sera a Christchurch, pero encara queda molt), ara l'objectiu sera fer a finals d'Agost un 10.000 a tope per intentar conseguir el sub40 finalment, i despres tinc varies mitges i una marato pero seran per seguir visitant llocs, ja que de cara a l'any que ve l'objectiu principal es el triatlo, mes algun trail que caigui. De moment propera cita el 26 d'agost pel 10.000, mitges a setembre i octubre, marato el 18 novembre i half ironman el 9 desembre amb algun triatlo olimpic abans. I a finals de febrer caura un altre half!

Moltes gracies a tots pels anims, avui una samarreta correcat ha estat corrents per Australia!

02 Jul 2017 14:07 - 02 Jul 2017 14:08 #47 per Hansi (Associat/da)
Enhorabona, ergofo, per la gran marató i la MMP! :woohoo: :woohoo: :) :) :)

No t'he pogut seguir i animar durant la preparació (he tingut un any dolent, i poc temps em quedava), però ara m'he llegit el fil de principi a fi, i has entrenat mooolt bé en condicions adverses pel clima i pels perfils de les curses que has fet a tope. Estàs millorant molt atlèticament! :great:

Té molt mèrit la quantitat de llocs que has avançat al llarg de la marató, això vol dir que has estat dels que millor han resistit l'acumulació de km i el sol. Et felicito, Eric!
Ara, recupera't bé de l'esforç, sobretot! Quan estiguis recuperat, ves entrenant i segur que baixaràs de 40' (i de 39') si no tens problemes físics, ja veuràs!

02 Jul 2017 16:32 #48 per Jorfer (Associat/da)
Ergofo bravo, quina marató més ben currada i narrada. Ets un crack
M'alegro molt de la teva millora i èxit. Ja m'has passat per dos segons (intentaré passar-te de nou a BCN 18) però serà difícil. I si tinc pendents més de trenta maratons (a veure si durant l'estiu puc avançar en les LII que porto ja).
Moltes felicitats i a continuar gaudint d'aquests països tant bonics que tenim a les Antípodes.

02 Jul 2017 23:04 #49 per jaume86 (Associat/da)
Eric ja té felicitat per Instagram i hem parlat una mica. Gran crònica, vas lluitar la MMP tot i no obtenir l'objectiu que volies. La part més positiva és la gran retallada a la marca, que a vegades se'ns oblida valorar el que hem fet per no assolir el principal objectiu!

Ara a millorar la marca en un 10k, que ho tens a les cames!!

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

03 Jul 2017 17:16 #50 per curat (Associat/da)
Enhorabona ergofo per la marató i per la nova MMP :great: .
Ja sabia jo que estaries prop de les 3h5. T'ha faltat una miqueta però la propera segur que ho millores ;)

Salut!

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

03 Jul 2017 18:07 #51 per sandmannn (Associat/da)
ergofo, no acabar (del tot) content fent MMP a una Marató només els hi passa a un tipus de persones... els cracks!!

Enhorabona i ja veuràs que amb el pas dels dies, assaboreixes més la fita aconseguida

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

03 Jul 2017 21:57 #52 per RugbyMan (Associat/da)
Doncs que dir mes que ja no t'hagin dit...així q jo també seguiré el meu "estil" i em ficaré amb tu. 4 hores sota la pluja i gaudint de Rugby de primer niell i et queixes? alguns pagariem per aixó....... quan d'intrusisme hi ha al rugby. Ui aquests "nouvinguts" que volen profanar els nostres temples :kiss:

A part d'aixó, nano fiques por. Encara recordo la marató de BCN al 2014 crec on varem coincidir al km5 i varem anar junts fins la 25 on vaig parar a fer un riu i em vas deixar. Ara mateix no et puc seguir ni per escalfar

Una abraçada i aveure quin dia et deixes caure per aqui i saludes.

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

03 Jul 2017 22:29 #53 per pinelli (Associat/da)
ergofo , ets un crack .. has fet una gran preparació i una marató enorme .. enhorabona :great:

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats