Marató de Màlaga 11/12/2022

Marató de Màlaga 11/12/2022

29 Nov 2022 18:15 #1 per Toni VLC (Associat/da)
He estat buscant el fil d'esta marató, però veig que no està obert, tot i que l'any passat sí que hi hagué representació Correcat.

He vingut ací de rebot, la meua idea era córrer València el 4 de desembre, i hi tenia moltes ganes després de deixar al darrera una fascitis plantar que arrossegava des d'Atenes 2018. Enguany, 4 anys després, m'havia animat a tornar a córrer a la terreta; però, un assumpte inel·ludible ha fet qque canviara els plans. I aprofitant que ja havia començat a entrenar i anava tot correcte sols havia de decidir per una de les dos que es corren properes a València: Sant Sebatià (27 nov.) o Màlaga (11 des.). Vam decidir córrer a Màlaga i fer una mica de turisme aprofintant el pont.

He llegit el fil de l'any passat i he vist que es comenta que li falten algunes cosetes per equiparar-se a Barcelona o València, però, la veritat, tant se'm dona, tinc tantes ganes de córrer de nou una marató que tot em sembla bé.

Naturalment, tindrem molt present a No Surrender :heart: , tal i com l'hem tingut molts dies d'entrene.

Amunt!

10 Km: 42'26 (València, 2015) / Mitja: 1h36' (Benifaió, 2015) / Marató: 3h33 (València, 2017)
_______
Treballar, persistir, esperar

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Nov 2022 21:09 #2 per mario.cat (Associat/da)
M'en alegro Toni que tornis a la feina.

Si has mirat el fil de l'any passat com has dit, veuràs que jo soc un dels que la va còrrer.
Tot i els detallets a polir, crec que es una marató que t'agradarà. A mi em va agradar.
Planeta, amb bona temperatura (si no hi ha maltemps), no masificada i encara mes a partir de la mitja on es queda molta gent.
Espero que els comentaris del fil t'hagin servit.

Només com a comentari, l'any passat després d'uns dies, l'organització em va enviar una enquesta de satisfacció i vaig tenir l'oportunitat de comentar tots els detalls que relaciono en el fil. No crec que un amateur com jo sigui tingut en compte, però bé, l'intenció va estar i si alguna d'aquestes cosetes les han arreglat, doncs ja em donaré per satisfet.

Força en la preparació i ja ens anirás dient com et va tot. I la crónica de la marató, que no falti !!!! :muscle: :muscle: :muscle: :clap: :clap: :clap:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Nov 2022 23:17 #3 per Dennis Teuling (Associat/da)
Doncs sí toni, molta sort d'aquí 10 dies!!

Ara ja has obert el fil i et podem animar i esperar la tan esperada crònica!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 Des 2022 18:09 #4 per Tiny (Associat/da)
Molt content de llegir-te ToniVLC :great:

Si no estic errat crec que la Carolineta també correrà aquesta marató...

Ánims pels darrers díes de preparació!

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Des 2022 15:31 - 05 Des 2022 15:31 #5 per Toni VLC (Associat/da)
Moltes gràcies, Mario.cat, Dennis Tauling i Tiny pels ánims. Mario, m'ha servit el que vas escriure en l'edició passada, gràcies, de nou.

En esta ocasió l'objectiu és tornar a ser maratonià; si Déu vol serà la que fa 10. Bé, realment, em sent maratonià des de la primera i l'històric i els 900 kms específcs dels últims tres mesos estan ahí, però es tractar de dos coses: estar an l'eixida i creuar la meta. Després vore'm si el tems s'aproxima allò entrenat (sub4h) o ens anem més lluny.

Hui un fisio suau i 3 entrenes més lleugers i a per la desena.

Sembla que l'oratge no serà massa bo a la Costa del Sol el proper cap de setmana, però ja se sap, al mal temps bona cara i espardenyes a tope...

Amunt!

10 Km: 42'26 (València, 2015) / Mitja: 1h36' (Benifaió, 2015) / Marató: 3h33 (València, 2017)
_______
Treballar, persistir, esperar

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Des 2022 18:48 #6 per Danigoal (Associat/da)
Amunt ToniVLC! :muscle:
Segur que amb aquests 900km en 3 mesos :scream: arribes perfectament preparat per poder celebrar la 10a

Molt de cap si el temps atmosferic no acompanya i a gaudir-la :party:

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Des 2022 19:04 #7 per Toni VLC (Associat/da)

Danigoal va escriure: Amunt ToniVLC! :muscle:
Segur que amb aquests 900km en 3 mesos :scream: arribes perfectament preparat per poder celebrar la 10a

Molt de cap si el temps atmosferic no acompanya i a gaudir-la :party:


Gràcies, Danigoal; però, rellegint veig que hi ha una xifra important que ha ballat. 900 kms en 3 mesos era normal per a mi en èpoques passades, i que ja no tornaran ;)

agost: 120
set: 224
oct. 295
nov. 280

10 Km: 42'26 (València, 2015) / Mitja: 1h36' (Benifaió, 2015) / Marató: 3h33 (València, 2017)
_______
Treballar, persistir, esperar

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Des 2022 21:17 #8 per Jorfer (Associat/da)
Vinga Toni VLC que gaudiràs de nou fent la cursa màgica.
Jo tinc molt bons records d'aquesta marató doncs vaig fer marca en el seu dia.
La nit avanç vaig beure un bon Malaga Virgen i unes tapetes que segur que em van ajudar.
I no t'oblidis de prendre algun "espeto!.
Amunt Toni.

Crec que tindràs algun correcat més. A veure si es manifesten.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Des 2022 09:33 #9 per Toni VLC (Associat/da)
Gràcies, Jorfer, pels ànims i prenc nota dels consells gastronòmics (sortiran millor que la carrera segur).

10 Km: 42'26 (València, 2015) / Mitja: 1h36' (Benifaió, 2015) / Marató: 3h33 (València, 2017)
_______
Treballar, persistir, esperar

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Des 2022 13:59 #10 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Toni
Que et vagi molt bé la marató de Malaga

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Des 2022 18:05 #11 per tonivet (Associat/da)
Molt bona sort Toni vlc! Jo la vaig fer fa ja 8 anys i coincidint amb en jospon I em va agradar força. Varem tenir sort que feia poc aire i fresca, a veure si tu també ho pots gaudir!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Des 2022 11:38 #12 per Toni VLC (Associat/da)
Gràcies, Miguel SBD. Ja vaig llegir que enguany a València va tocar patir

10 Km: 42'26 (València, 2015) / Mitja: 1h36' (Benifaió, 2015) / Marató: 3h33 (València, 2017)
_______
Treballar, persistir, esperar

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Des 2022 11:39 #13 per Toni VLC (Associat/da)
Gràcies, Tonivet,
Enguany toca calor, pluja i una mica de vent, segons sembla.

10 Km: 42'26 (València, 2015) / Mitja: 1h36' (Benifaió, 2015) / Marató: 3h33 (València, 2017)
_______
Treballar, persistir, esperar

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Des 2022 19:28 #14 per mario.cat (Associat/da)
Vinga Toni, que per demà se t'ha girat feina !!! Que vagi bé i a gaudir de Màlaga !!!! :muscle: :muscle: :muscle:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Des 2022 13:38 #15 per Jorfer (Associat/da)
A veure que tal ha anat els malaguenyos i la malaguenya.
:stucktongue

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Des 2022 17:44 #16 per Toni VLC (Associat/da)
Bé, amics, gràcies de nou a tots els que m'heu animat i felicitat. Compartixc crònica, llarga, com les d'abans...

La desena
La marató de Màlaga començà el segon diumenge de novembre de l’any 2018, però jo encara no ho sabia; tot just creuar la meta de l’estadi Panathinaikó, després d’haver corregut els 42.195 metres que hi ha entre la ciutat de Marató i Atenes, i que rememora la llegenda de Fidípides. Començava llavors una recuperació que se’m va fer eterna per una fascitis plantar agreujada perquè no volia perdre’m el fet de córrer a Atenes, una vegada inscrit i viatge programat. Les setmanes següents foren duríssimes, dies i dies sense poder córrer i després una lenta recuperació fins enguany on vaig decidir trobar-me de nou amb La Gran Dama. La tristesa per la lentitud de la recuperació se m’apoderava... Rememorava constantment el moment de creuar la meta a Atenes, on vaig fer el meu pitjor temps i on més vaig patir per la lesió, però on havia sigut feliç corrent per última vegada.

Han passat 4 anys on no m’he penjat cap dorsal. Ara, ja en la línia de sortida de la marató de Màlaga, després d’haver entrenat per primera vegada després de molt de temps setmanes de 4 i 5 dies, amb les seues tirades llargues, ritmes, exercicis, em felicitava per la gran sort que tenia. En estos anys havia pogut sobreposar-me a la desesperació per un altra tristesa més serena. Quatre hores i quart després tornava a ser i sentir-me maratonià, tot i que mai dexiem de ser-ho, una vegada estrenats en la distància.

La marató de Màlaga és una carrera que compartix els primers 21k amb els corredors que fan la Mitja, més de la meitat dels 8.000, segurament, així que al km 21 desapareixen del teu voltant molts atletes i les distàncies entre uns i altres s’amplien. L’altra característica és el recorregut dissenyat per un ser que pretén desmotivar qualsevol: hi ha més d’una desena de kilòmetres, entre el 25 i el 38, tot just després d’arribar a l’estadi de La Rosaleda on el públic és escàs i apareixen alguns ponts i túnels que trenquen el ritme. ¿Per què no fer-ho al contrari? Tal vegada la resposta estiga en la Mitja i el fet de que els atletes que sols fan eixa distància gaudixquen d’una zona més planera i motivant.

Hi ha força avituallaments d’aigua, isotònica i sòlid, i tubs de reflex (però no de vaselina). Els voluntaris ho donen tot i animen molt als corredors, dona gust i alegra eixe ímpetu. Sobretot, un dia com este diumenge, on es compliren les previsions i va ploure i va fer vent, a més d’una elevada temperatura. Sembla que la Costa del Sol deixava de ser-ho per a rebre als maratonians, on una gran part provenen de diferents països europeus. Mala sort, perquè no estic gens acostumat a córrer fent xup-xup als peus des de l’inici.

La meua carrera no té més història que el fet de córrer sentint el plaer de fer els 42 kms sense necessitat de lluitar per una marca, però anant al màxim que podia segons els entrenes fets. Reconec que el meu umbral de patiment seguix tan baix com abans de 2018. No així les ganes de gaudir de la gent, especialment, els últims kilòmetres o dels moment de vore a la meua Carmen en diferents punts estratègics de la carrera per al bes del campió. Vam plantejar el viatge a la marató aprofitant el pont en pla ruta gastronòmica i cultural, i que en certa mesura es fa poc compatible amb la marató, però que vam saber dur.

Vaig decidir córrer amb la samarreta del València CF, la meua altra passió, que du el nom de Gayà i a qui volia retre homenatge. Tot un encert, el públic i corredors mes aficionats al futbol saluden sovint amb un “amunt València” en andalús que m’ompli d’autoestima i que fa que m’entretinga en els moments més durs. Perquè moments durs en va haver: els ponts del final, els túnels, la solitud i el contagi dels corredors que van parant a estirar, que caminen com a morts vivents... Sé que va córrer una correcat (Carolineta), a qui Carmen sí que va aconseguir animar des del públic. En arribar al km 38 es passa per La Rosaleda (on vam guanyar una lliga) i des de llavors la carrera entra en la trama urbana i pel centre que en dies anteriors havíem fet passejant. Els aplaudiments es fan més seguits i els ànims es multipliquen, jo m’anime amb els que animen, m’aprope a la filera i així em trobe en la recta de meta. No és una marató multitudinària i puc fer un bes final a Carmen quan sols queda un centenar de metres. Senyera al vent i puny tancat final i ature el cronòmetre.

L’entrada en meta la gaudixc molt i en creuar la línia tinc, amb un nus a la gola, un record per la nostra Helena-No Surrender. Hui m’he inscrit a la de València 2023. El maratonià ho és sempre.

Amunt!

10 Km: 42'26 (València, 2015) / Mitja: 1h36' (Benifaió, 2015) / Marató: 3h33 (València, 2017)
_______
Treballar, persistir, esperar

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Des 2022 22:10 #17 per Jorfer (Associat/da)
Toni Vlc quina alegria tornar a llegir una crònica teva amb aquest valencià tant ric, m'encanta.
L'important és que tornes a demostrar-nos a tothom que continues ballant amb la gran dama.

La vida ens té sorpreses amagades i, l'important és tirar cap endavant, envoltat de la gent que t'estima i, en aquesta casa n'hi ha molts que t'estimem. Amunt Toni, amunt València i amunt Gayà.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Des 2022 13:34 - 15 Des 2022 13:35 #18 per mario.cat (Associat/da)
Fa dies que només feia que mirar el fil de Corredors. Sabia que tenia pendent llegir aquesta crònica i avui he vist que ja l'havies penjat. No podia faltar la crònica del gran Toni VLC.
M'en alegro molt de que hagis tornat a fer un ball amb la Gran Dama. Són d'aquells balls que vols ballar però que sempre li tens molt respecte per si t'entrabancarás i cauràs al terra. Però veig que has ballat amb la Senyora i has gaudit d'ella sense caure. Enhorabona campió.
I tal com diu en Jorfer, ets una persona amb pes dins de l'associació i que se t'estima molt. Un referent per tots.
Amunt Toni, amunt València, amunt Gayà i amunt Corredors.
Enhorabona de nou. 👏👏👏👏

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Des 2022 17:20 #19 per tonivet (Associat/da)
Moltes gràcies per la crònica ToniVLC és molt emotiva :thumbup:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Des 2022 22:02 #20 per Dennis Teuling (Associat/da)
Moltes gràcies per la teva crònica ToniVLC!!

La veritat que se m'ha fet molt curta ;)
Sempre un plaer llegir-te, i més ara després de 4 anys de sequera.

Tornes a ser maratonià, sense haver deixat de ser-ho, i l'any vinent encara gaudiràs més a la teva ciutat.

Bravo Toni :raised: :raised: :raised:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.