La supercompensació . Mite o realitat

La supercompensació . Mite o realitat

10 Mai 2026 12:39 #1 per Chute (Associat/da)
La supercompensació post-marató és un concepte que hem escoltat més d’una vegada. Bàsicament la teoría diu que el cos després de córrer una marató no només es va recuperant progressivament, sinó que pot arribar a un nivell de rendiment superior… si es gestiona bé el descans.

Després d’una marató, el teu cos passa per tres fases:
-Fins a 7 dies: Fatiga i dany muscular.
-7–21 dies: Recuperació muscular.
-3–5 setmanes: Supercompensació

La clau principal seria començar a entrenar molt suau, tornar progressivament i no ficar intensitat de forma immediata. Els errors més comuns serien no respectar la fase de recuperació itornar a entrenar fort massa aviat, ignorant les senyals de fatiga, fet que et pot portar a lesions i a un rendiment pitjor que abans de fer la marató.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Mai 2026 22:56 #2 per Dennis Teuling (Associat/da)
Crec que pels cracks (t'incloc) serà així.
Pensava que la supercompensació era molt abans, entre 10 dies i 2 setmanes.

De totes maneres, ...jo i molts de nosaltres no som capaços de acabar una marató lluitant fins al final al 100%.

Molts fem els últims 6 o 12 kms a un ritme molt inferior (per la calor, haver començat massa optimista..) i llavors diria jo que tampoc necessitem tant temps per recuperar-nos.

Evidentment, no és lo òptim, clar!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

12 Mai 2026 09:17 #3 per squash (Associat/da)
Hola

no és mite, és la realitat.

Els entrenaments setmanals també es regeixen per aquest principi d'estímul-cansament-assimilació-adaptació-benefici, però mola més quan els resultats són després d'una Marató; llavors es fa servir el prefixe súper.

El primer exemple de supercompensació va ser un que va llepar kriptonita i després volava amb capa.

Fins ara.

Jordi

12 Mai 2026 10:19 - 12 Mai 2026 10:19 #4 per Chute (Associat/da)
Doncs jo penso que el tema de la supercompensació es pot trobar a qualsevol atleta independentment del seu nivell. Al final un corredor quan prepara una marató fa un volum de quilòmetres superior al que fa habitualment i un cop passada la competició al tornar a fer un volum més normal, si s’assimila bé el treball fet, pot suposar un impuls en el teu rendiment.

No sé Dennis, si en un perfil d’ultrafondista com el teu, es més difícil de trobar, doncs passada la marató continues fent un volum alt de quilòmetres.

12 Mai 2026 11:16 #5 per squash (Associat/da)
Hola

la supercompensació clàssica és córrer un 10mil 2-3 setmanes després de la Marató, i veure un resultat sorprenent perquè no havies tocat ritmes tan ràpids des de feia setmanes.

Els dies de tàppering és també una fase de supercompensació.

La culpa de tot, l'apendicitis de l'Emil Zatopek.

Fins ara.

Jordi

12 Mai 2026 11:20 #6 per Chute (Associat/da)
I no només en un deu mil. Jo fins i tot m'he supercompensat bé en una mitja marató.

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats