Júlia

Júlia

21 Nov 2007 13:41 #1 per Júlia (Visitant)
Hola
em dic Júlia i fa un temps que us espio....
Per fi m'he decidit a presentar-me i començar a participar al fòrum.

En primer lloc vull felicitar-vos pel bon rotllo i esperit de col.laboració que hi ha! Tot i que no us coneixo gaire (encara) a vegades estic llegint algun fil i se m'escapa el riure (ai que em faran fora de la feina!!!)

I bé, com que és una presentació, doncs us explico una mica...

Sóc corredora-nnovella, super novella  :wink2:
De fet, sóc la típica que en la vida havia fet cap esport més o menys regular. Vull dir que mai he estat en cap equip de futbol, bàsquet etc. Algunes èpoques he estat apuntada en gimnasos sense massa regularitat i a vegades esquio, faig una mica de muntanya... però mai res seriós.

L'any passat em vaig tornar a apuntar al gimnàs i m'ho vaig començar a prendre una mica més en sèrio (2-3 dies a la setmana). Al març va haver-hi un canvi bastant important en la meva vida que va fer que estigués neguitosa, preocupada... (quan ens coneixem més, potser us dono detalls :he:). I vaig començar a anar a la Carretera de les Aigües (sóc de Barcelona) a còrrer. Hi anava per "cremar" els nervis i sobretot perquè era com una mena de teràpia: l'estona que corria em servia també per posar una mica d'ordre al meu cap.
Després hi vaig anar trobant "gustillo". A més a més, quan es parteix d'una forma física tendent a 0 :oops: com la meva, es millora molt ràpid, i això anima. També tinc un "amic" :love: que corre (ara està preparant la marató de Donosti per baixar de 2h 50' :surprised:) que em va regalar una samarreta tècnica nike i ja em veieu a mi més contenta que un gínjol amb la meva super samarreta corrent  a pas de tortuga per la CdA!!! :rofl:
Peeeeeero, va arribar l'agost, vacances i després no hi havia qui tornés a entrenar.
Finalment vaig decidir apuntar-me a una carrera per tenir una mica de "pressió". així que m'he apuntat a la San Silvestre de Barcelona (la meva primera cursa!) amb la simple intenció d'acabar-la amb dignitat (i en el meu cas, dignitat és arribar sense arrossegar-se! :wink2:
Així que des del dia 4 de novembre (el paron estival va ser agost-set-oct!!!  :oops:) estic entrenant 3 dies a la setmana seguint més o menys un pla que em faig fer a la web d'asics (per tenir una certa pauta). Quan hagi passat la carrera, ja veurem el temps que faig i llavors us començaré a donar la tabarra sobre entrenaments, series etc etc :mdr:


Buffff, Déu ni do la parrafada!!! :whistle:

Si hi ha algú que hagi arribat fins aquí sense adormir-se i vol saber alguna altra cosa... que pregunti.

Ah! I sóc vegetariana (és que he vist que hi havia un fil sobre el tema...)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Nov 2007 13:48 #2 per AlexB (Visitant)
benvinguda

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Nov 2007 13:52 #3 per gemmota (Visitant)
Sigues molt i molt benvinguda Júlia!

La veritat és que per aquí som molts que venim del "no res", com dius tu. Si entrenes per la Carretera de les Aigües és molt possible que coincideixis algun cop amb algun altre correcat.

No dubtis en la propera cursa a acostar-te a la "marea taronja" que estaran fent-se la foto sota l'arc de sortida...i presentar-te, és clar. :great:

Aerodinàmicament el cos d'una abella no està fet per volar, el bo és que l'abella no ho sap

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Nov 2007 14:36 #4 per XaviPapell (Associat/da)
Aquesta dona es perillosa , ufffffffff!!!!! la tindrem que tenir en compta  ;) :biggrin:


Si entrenes per la Carretera de les Aigües és molt possible que coincideixis algun cop amb algun altre correcat.


Jo jo jo jo hi vaig molts diuemenges i segur que molt mes lent que tu  :mdr:, no et queixis

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Nov 2007 14:51 #5 per gorka (Associat/da)
Som un munt els de Barcelona que anem a la Carretera de les Aigües, i també els que aprofitem mentre correm per posar una mica d' ordre al cap i a les idees que s' hi couen. És un dels beneficis terapèutics de les curses de fons.

Benvinguda!


MP
1000 m.l. (1): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (3): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (102): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (88): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (34): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Nov 2007 15:46 #6 per Júlia (Visitant)
Gràcies a tothom per la benvinguda!

A la San Silvestre ja buscaré les samarretes taronges i si no em fa molta vergonya em presento (a la realitat sóc una mica tímida!) :oops:

I per la carretera de les Aigües... uffff no sé com buscar-vos, pq amb la de gent que hi va a còrrer... i els diumenges!!! Entre nens, bicisi, cotxets, gossos... intentaré buscar una altra tortuga amb pinta de dir-se XaviPapell  :mdr:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Nov 2007 15:47 #7 per Alex72 (Visitant)
Benvinguda Júlia!

El teu nom és el que he escollit per a la meva segona filla que neixerà a principis del proper Març (esperem que no coincideixi amb la marató de BCN  :mdr:).

No perdis aquesta afició al running MAI  ;)

Congressista maduixot

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Nov 2007 15:57 #8 per Dani (Associat/da)
Hola Júlia!

Felicitats per començar a fer una mica d'esport. Prent-ho amb calma, no forcis el ritme i de cara a la primera cursa ni portis rellotge, surt i disfruta de l'ambient. Ja veuràs com és MOLT difícil només fer una cursa i el teu cos et demanarà més... temps al temps.

Jo et voldria convidar a que et passéssin el fil dels "ApocApoc" (sub-forum, grups d'entrenament) i vinguis a qualsevol de les nostres trovades. No pateixis pel ritme, sempre anem tranquils.

Força gambades!

10km . 38'29" St.Antoni 2011  Any 2018 38'55" Sant Antoni
Mitja.  1h23'22" Barcelona 2018
Marató. 2h58'01" Castelló 2012 Propera Barcelona 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Nov 2007 15:57 #9 per RunnerSantBoi (Visitant)
Benvinguda Julia , has triat bé pensant en el running,aixó es bo per a l'estrès,i la salut en general ,tots som gent sana.
Endavant

334 curses 1994-2016
www.facebook.com/runnersantboi       www.runnersantboi.com  
www.fisonomies.blogspot.com/   

104 deumils - 49 mitges - 9 maratons

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Nov 2007 16:06 #10 per Cabrix (Visitant)
Pues benvinguda, Julia !!

Si vols conservar la feina, SOBRETOT no t'acostis al costat fosc del fil (l'skamot maduxot  :he:)

Per cert si vas acompanyant el teu "amic"  :love: a Donosti, també trobaras uns quants de per aqui...

Y otra de gambas !!!
No stress

Santaco's Road Runners and Mountain Cafre's Super Team

Archer of the Night

TODOS CON MAYKA : www.facebook.com/todosconmayca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Nov 2007 17:55 #11 per Júlia (Visitant)
Cabrix tindré en compte el consell, vade retro maduixots!!! :mdr:
A Donosti no hi aniré però ja us buscaré per la Cursa dels Nassos (i per les moltes altres curses que faré en un futur, ara que m'estic enganxant a això de còrrer!)


runnnersantboi gràcies

Dani accepto la invitació! Ja m'aniré mirant el fil, però crec que m'espero alguna setmaneta més per posar-me un pèl més en forma... o acabaré fent la subsecció molt a poc a poc team :oops:

Alex72 quin bon gust que tens pels noms! Dient-se Júlia segur que serà un encant de nena! :mdr:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Nov 2007 18:13 #12 per Raimon (Associat/da)
  Sigues molt benvinguda Julia. Amb l'esperit que traspua de la teva presentació segur que t'ho passaras molt bé correns. I amb Corredors.Cat segur que trobes una bona colla de companys de fatigues i d'amics amb qui compartir aquesta afició. Has fet el primer pas que és sempre el més difícil, de tirar-te a la piscina. Ara tot és costa avall, i cada dia gaudiras més amb aquest esport tan saludable. De ben segur que no t'arrepentiras.... 8)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Nov 2007 19:07 #13 per Cabrix (Visitant)

Cabrix tindré en compte el consell, vade retro maduixots!!! :mdr:


Pues natros que et voliem convidar al Santuari maruxot...  :666:

Y otra de gambas !!!
No stress

Santaco's Road Runners and Mountain Cafre's Super Team

Archer of the Night

TODOS CON MAYKA : www.facebook.com/todosconmayca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Nov 2007 10:00 #14 per Danigoal (Associat/da)
Bienvenida Júlia!

Una de mi quinta. Esto se puede decir de los que tenemos 26 añitos, ¿no?  :mdr:

Veo que te has tomado esto con mucha ilusión, y eso es lo más importante. Ahora toca disfrutar de ello.  8)
En cuanto a lo de acabar una carrera con dignidad, yo sólo te diré que la primera que hice, fue casi sin entrenar, y la acabé, pero parandome 4 veces  durante la misma  :oops:, y te aseguro que al final estaba orgulloso de mi mismo.

Ya verás que el resultado que consigues será estupendo.  :yes: Además con ese "entrenador" que tienes ya no vas a poder escapar...  :666:

Mucha suerte, sulud y km's  :great:


Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Nov 2007 10:33 #15 per Júlia (Visitant)
Raimon Gràcies! No se ben bé que "traspuo" :wink2: però la veritat és que m'ho estic prenent amb moltes ganes!
Cabrix em fas una mica de por :sarcastic:
Danigoalde la mateixa quinta, sí. Ja t'explicaré com em va la Cursa dels Nassos, però segur que acabo contenta :yes:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Nov 2007 11:12 #16 per Cabrix (Visitant)

Cabrix em fas una mica de por :sarcastic:


Por??  :he:

Que va, que va !! Soc molt bon minyó...  :whistle:

Y otra de gambas !!!
No stress

Santaco's Road Runners and Mountain Cafre's Super Team

Archer of the Night

TODOS CON MAYKA : www.facebook.com/todosconmayca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Abr 2008 17:54 #17 per Júlia (Visitant)
Hola a tothom!
Com alguns haureu vist al fil de Bombers, ahir vaig córrer aquesta cursa, que és la meva primera.
Ara tot just fa un any que corro, però de forma molt irregular amb aturades que han arribat a durar quasi 3 mesos (una per lesió, aquest Nadal, les altres per mandra! :whistle:)

Bé, a Bombers he fet 1h 04’ 01” i ara tinc ganes de començar a prendre’m una mica més seriosament (només una mica, eh?! :mdr:) els meus entrenaments. Per tant, l’objectiu d’aquest missatge és que em doneu algunes indicacions, consells etc pq la veritat és que no en tinc ni idea.

Us explico una mica el que faig i qui vulgui, que opini!

Actualment entreno 3 dies a la setmana (i de moment no tinc massa més temps, potser alguna setmana hi podria dedicar 4 dies, però no totes). El primer objectiu és efectivament entrenar 3 dies a la setmana (i no fer campanes! :oops:).
El que acostumo a fer és:
-una tirada llarga (les últimes han estat de 9 o 10 km).
-un dia de canvis de ritme. Faig 2’ ràpids i 4 ‘ lents fins que em canso (que acostuma a ser uns 35’-40’)
-Un dia de rodatge a un ritme una mica més ràpid que la tirada llarga, uns 40’
-també acostumo a fer un dia setmanal de peses al gimnàs (procuro treballar cames sobretot i una mica de la resta en general). A part, intento fer exercicis d’abdominals i lumbars (quan me’n recordo! :whistle:)

L’objectiu, a uns dos mesos vista, és acostar-me el màxim possible a l’hora en 10.000. M’agradaria saber a quins ritmes hauria de rodar, quin tipus d’entrenament he de fer (distàncies curtes a ritmes ràpids, distàncies llargues...), si hauria de fer una mica més de km setmanals (que suposo que sí) per exemple allargant les tirades llargues...


I si us fa mandra posar-vos a donar-me consells però sabeu d’algun lloc on pugui treure alguna de la info que us demano, digueu-m’ho!!! (és que a webs tipus runners.es els plans que hi ha acostumen a ser per objectius molt més ambiciosos, amb 5 dies d’entrenament a la setmana, especificant km a fer però no els ritmes... i no em serveixen)


Bé, moltes gràcies a tothom!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Abr 2008 18:01 #18 per (Visitant)
Hola Júlia! jo no sóc cap experta, però crec que si de moment només vols fer curses de 10km amb els dies que corres ja és suficient! jo fa uns 2 anys que corro, i corro com a molt 3 dies a la setmana i ja he fet alguna mitja marató! de totes maneres ja veuràs que la manera com més es millora és fent curses i anar baixant de mica en mica la teva marca...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Abr 2008 18:03 - 07 Abr 2008 18:05 #19 per Cabrix (Visitant)
SGNT, quina prova tens en mente per baixar de 60'?

Si només pots dedicar-li 4 dies, em sembla que fas una distribució força raonable. Potser jo intercalaria setmanes amb canvis de ritme "curts" (al voltant del 1' o 2') i setmanes amb canvis de ritme "llargs" (més de 3' i fins a 5')... Pots variar-ho i fer "rampes" (si vas per diagonal, les del Parc Cervantes son estupendes).

També podries allargar les tirades fins màxim 15km. No del tiron, si no de forma pregressiva. I inclús jugar amb els ritmes en aquesta tirada llarga...

Bé, ja aniré pensant, i si no, que pensin els altres !!  :mdr:

Y otra de gambas !!!
No stress

Santaco's Road Runners and Mountain Cafre's Super Team

Archer of the Night

TODOS CON MAYKA : www.facebook.com/todosconmayca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Abr 2008 18:10 #20 per XaviPapell (Associat/da)
Jùlia vine a Vallhonesta

Please Entra or Crear compte to join the conversation.