Ironman 2014

Ironman 2014

05 Ago 2013 08:30 #21 per dimoni (Associat/da)
Hola.
Us volia fer una consulta,per preparar un IM,es necesari doblar entrenaments ,quin tipus d'entrenaments s'han de fer i amb quantes setmanas,jo de moment nomes he fet un parell d'esprints i aquesta setmana fare l'olimpic,vull fer-ho poc a poc,ja que el tema bici i nedar hem defenso be,pero hem falta molt d'entrenament,i per la meva feina fer doblatges d'entrenaments es molt complicat,si aixo m'acaba agradant l'any vinent fare un Half,com ja veieu vull anar poc a poc.Gracies.

Salut i km.

Angel.

2h53'19"  Marato de Tarragona   2015
1'21'48"   Mitja de Barcelona 2015
37'03"     Cursa dels Nassos 2014
18'24      Cincmil  dels 10 blaus de Gracia 2012

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

05 Ago 2013 09:48 #22 per Cabrix (Visitant)
Dimoni, si t'ho expliquessim, t'hauriem de matar...  :he:

A ver, t'explico lo bàsic des del meu punt de vista. NO és necessari doblar, però ÉS NECESSARI fer un volum mínim, que estaria al voltant de les 12-14h/setmana com a promig. Hi ha gent que ha acabat un IM amb menys volum, però jo penso que és A PESAR de l'entrenament i no PER l'entrenament. El que passa és que, a partir de certs volums i de certs moments, es fa necessari doblar (és a dir, separar els entrenaments unes 4-5 hores entre ells) per a profitar els beneficis de l'entrenament. En altres moments caldra fer hores a raig.

Sobre tipus d'entrenaments i quantes setmanes, si que t'hauriem de matar...  :he:

Tipus d'entrenaments? Com tot, es divideix en tres fases :
- Una fase d'adaptació en la qual jo recomanaria tècnica i força (sobre tot de "core"), i treballs variats en ritmes lleugers.
- Una fase de volum, en la qual fem recordatoris de TEC i FOR, i en la qual incloem els ritmes mitjos i treballs llargs "més llargs". Augment progressiu del volum i varietat.
- Una fase d'adaptació més especifica, en la qual es tracta de treballar molt bé els mecanismes aeròbic per a durar més temps a la màxima velocitat possible. 

Durada? Per mi, entre 24 i 30 setmanes. Més, la fita està massa lluny i pots caure en desmotivació. Menys, jo no en soc capaç de ficar-ho tot i estat "enfocat". Per aqui hi ha fieres que ho fan en menys, però per mi son excepció i no norma. Per a mi, preparar una cosa d'aquestes és una via d'introspecció personal, i no sé fer-ho de forma, diem-ne més rutinaria, com podria fer amb altres proves.

Y hasta aqui puedo escribir...  :whistle:

Y otra de gambas !!!
No stress

Santaco's Road Runners and Mountain Cafre's Super Team

Archer of the Night

TODOS CON MAYKA : www.facebook.com/todosconmayca

05 Ago 2013 11:15 #23 per Lucius (Visitant)
per la meva part he començat amb fer entrenaments per fer triatlons
tenia al cap fer un IM al 2014, però desprès de pensar-hi una mica (i un parell d'entrenaments)
he vist que és massa complicat, arriscat i sacrificat ... i a més sense experiència previa... per tant ho he descartat
i vull fer una 'temporada sencera' fent varies proves i provar-ho al 2015
aquest any amb un parell d'olimpics crec que ja estic servit

Cabrix que vols dir amb força?
sobre les 12-14h en una preparació de 24 setmanas, aquest és el pic? o és la mitja? ... ho veig una mica exagerat com a mitja

JDFT

05 Ago 2013 11:27 - 05 Ago 2013 11:29 #24 per Cabrix (Visitant)
És el promig, i no és pas exagerat. Es tracta de dues hores cada dia; potser 1.30' els laborables i una mica més els caps de setmana. Amb menys volum, qualsevol imprevist a la prova (calor, vent, pluja, etc) fara que senzillament posis peu a terra. Ja he dit alguna vegada que jo vaig fer un amb un volum objectivament insuficient i vaig sortir viu perque les condicions van ser perfectes.

Amb menys es pot fer, i tant, però es com jugar a la ruleta rusa. Els problema, i generalitzo i no vull que ningu se senti al·ludit, és que s'ha posat de moda que personatges més o menys mediàtics el facin sense esforç aparent, i no és així. Per una banda, els mediàtics tenen darrera un equip de treball que cap "matat" com jo té. No hi ha res fàcil. Es guapu dir que ets finisher, però cal assumir el cost, que es destinar sis mesos de la teva vida a un objectiu : matinar molt, passar fred, passar calor, entrenar sol, perdre la fé, recuperar-la, dubtar, creure-s'ho, no creure-s'ho... per a veure el sol sortir el dia de la prova, i, de vegades, veure com s'hi posa quan tu arribes a meta.

Treball de força va des de gimnàs a l'hivern, a pujades o treballs de cadència, pales, arrastres, pujades... Té la seva pròpia planificació.

No em feu gaire cas, que estic molt grillat, i cada dia que passa, més...  :he:

Y otra de gambas !!!
No stress

Archer of the Night

05 Ago 2013 12:00 #25 per Zesar (Visitant)

Jo, com a "outsider", estic pensant en el Monegrosman 226, o Pinar Grande, en Soria, els dos per a juny 2014...

Ah, però hi ha aigua als Monegros?  :sarcastic: :666: 

Pues se hace en un pantano en el río Flumen. Flumen es literalmente "el río" en latín, así que imagina tú cómo está la cosa para que en la zona un río se conozca como "el" río.

Al organizador del Monegrosman le conozco y es un crack. Mi hermano tiene previsto hacer el Half, como dice Cabrix, "pese a" su entrenamiento.

Cabrix, lo hacer un IM en el desierto, buah, pero lo de Pinar Grande también parece... divertido. 1100 metros de altura de cota base, el agua fresquita, 8xpuerto en la bici. Jodo. Eso sí, te hinchas a ver pinos  :intello:

Ya puestos, estarás pensando en hacer algún año el Norseman ¿no?  :surprised:

05 Ago 2013 12:08 #26 per Oriol_TBID (Associat/da)
norseman  :666: :666:

05 Ago 2013 14:11 #27 per Roger78 (Visitant)
Respecte a lo que comenta en Cabrix de que "l'objectiu cau massa lluny", sempre es poden posar objectius intermitjos nous (entenc que dimoni es básicament corredor) molt motivadors: 1/2 ironmans (a l'abril i maig ja trobes a Catalunya/Llevant), cicloturistes (a l'abril comença el calendari català i n'hi ha de molt boniques). Aixó si, a la mitja i llarga distància si n'hi ha una disciplina clau, es la bici i això porta moolt de temps. Responent al Llucius, 14 h diria que per un IM es lo mínim. Si una "tirada llarga" per la marató son 2 h mínim (no entraré en si calen mes o no), per la bici IM, fer-ne de 4-5 h. seria, en principi, lo seu. la bici es lo que te.

05 Ago 2013 19:21 #28 per dimoni (Associat/da)
Hola.
Gracies a tots pels consells,de moment com he dit abans,fare l'Olimpic de Tarragona aquesta setmana i depenent de les sensacions anire progresant,la idea es poder fer un Half,l'any vinent,i l'IM,podria ser al 2015 encare q ho veig complicat (massa per a mi),com be a dit Roger78,el mes important es la bici,amb una unica sortida el cap de setmana de 5 o 6h,hi hauria prou?,ja q entre setmana,faria piscina i correr,i si Roger nomes soc corredor pero comença a agradar-me el mon del Triatlo,gracies  ;).

Salut i km.

Angel.

2h53'19"  Marato de Tarragona   2015
1'21'48"   Mitja de Barcelona 2015
37'03"     Cursa dels Nassos 2014
18'24      Cincmil  dels 10 blaus de Gracia 2012

05 Ago 2013 21:46 #29 per Cabrix (Visitant)
Roger, discrepo una mica.

Quin és l'objectiu principal? Si és l'Ironman, jo penso que tota la planificació i les proves-Test han d'estar supeditades a aquesta fita. Habitualment jo faig...

- 1 Objectiu A (en aquest cas, Ironman)
- 1-2 Objectius B (ajuden sobretot a testejar material o per a fer una setmana d'assaig general)
- 1-3 objectius C (ajuden a algun aspecte de l'entrenament o son "bolos" o proves a les que em conviden).

Competir molt cansa, no deixa temps per a entrenar i fa que no arribies fresc i "amb gana" a la prova principal. Si fas 2-3 1/2IM i 5-6 Olimpics en el cicle de 30 setmanes pel meu gust, arribes afartat. 

Dimoni, fes-te amb un "rodillo" per a fer bici entre setmana. Será la millor inversió. Eso si, els teus veïns acabaran de tu fins els qllons  :666: La meva veina de dalt es pensava que tenia la rentadora en un dormitori...  :rofl:

Zesar, por ahora gana Monegrosman por 75-25. Es lo que tiene el terruño...  :he:

Y otra de gambas !!!
No stress

Archer of the Night

05 Ago 2013 23:31 #30 per Roger78 (Visitant)
Cabrix, qui diu 5 diu 7 objectius intermitjos, jejej i en una planificació de 24 setmanes competeixes una vegada al mes. Però entenc que els objectius no A, motiven mes que no fer el mateix "treball" sense dorsal. Per exemple, subtituir una sortida llarga en bici per una cicloturista o fer la mitja que sempre has fet sense preparar-la específicament però contempar-ho en la planificació per poder-la fer "a ras" dintre de la limitació que suposa de que no l'has preparat específicament. Em costaria no competir en 24 setmanes (de ni en 4).

05 Ago 2013 23:50 #31 per Cabrix (Visitant)
Un dels vicis de l'esportista actual és voler competir de forma compulsiva. Ja em conec aquests casos "no, si la mitja és entreno de qualitat" Ah, però és que igual, el que demana la planificació no és fer 21km "a pijo sacao", si no a uns ritmes que, siguem sincers, NINGÚ respecta quan es posa un dorsal.

Costa molt no competir perque no tenim el costum. Si tens clar l'objectiu, tens clar el cami. Si no, vols arribar a tot i acabes no arribant a res. Ens falta introspecció. La motivació la tens el dia D. Si amb això no et motives...

Ep, és com ho veig, eh? Afortunadament, no tinc la clau mestra...  ;)

Jo soc de competir poc i escollit, per arribar amb gana. Gos fart no caça...  :he:

Y otra de gambas !!!
No stress

Archer of the Night

06 Ago 2013 09:09 - 06 Ago 2013 09:17 #32 per Oriol_TBID (Associat/da)

Un dels vicis de l'esportista actual és voler competir de forma compulsiva. Ja em conec aquests casos "no, si la mitja és entreno de qualitat" Ah, però és que igual, el que demana la planificació no és fer 21km "a pijo sacao", si no a uns ritmes que, siguem sincers, NINGÚ respecta quan es posa un dorsal.

Costa molt no competir perque no tenim el costum. Si tens clar l'objectiu, tens clar el cami. Si no, vols arribar a tot i acabes no arribant a res. Ens falta introspecció. La motivació la tens el dia D. Si amb això no et motives...

Ep, és com ho veig, eh? Afortunadament, no tinc la clau mestra...  ;)

Jo soc de competir poc i escollit, per arribar amb gana. Gos fart no caça...  :he:

Totalment d'acord Cabrix.

Jo tinc la sort de saber sortir a entrenar amb dorsal i no picar-me. Per exemple, acabo fent bastantes mitges durant una preparació, però normalment només una la competeixo.

A mi m'agrada fer 2-3 halfs durant la preparació (tot i que a vegades amb 1 o directament sense cap, també he fet).

07 Ago 2013 17:27 #33 per (Visitant)

cal assumir el cost, que es destinar sis mesos de la teva vida a un objectiu : matinar molt, passar fred, passar calor, entrenar sol, perdre la fé, recuperar-la, dubtar, creure-s'ho, no creure-s'ho...

cuanta raó...  :great:

08 Ago 2013 14:41 #34 per TriDani (Visitant)
Amics Ironmans! necessito ajuda!

Estic quasi al 95% decidit (de fet estic al 100% pero estic esperant la confirmació del meu amic de batalles) de que ens estrenarem al IM de Copenhaguen a l'Agost del 2014. L'edició d'aquest any 2013 es celebra en 2 caps de setmana el Diumenge 18 d'Agost i de fet encara hi han entrades. Això és lògic perque com Kalmar l'any passat, es primera edició, pero probablement (com a Kalmar) per la segona edició volin.

En resum, tracto d'assebentar-me del follon de l'hora a la que m'he d'inscriure i tot això, pero no ho trobo enlloc. No se si es el mateix dia de la prova a les 12 del migdia (hora central, osigui que serien les 13h aqui no?), o el dia seguent o que collons..... M'estic tornant boig i he de planificar a quin hora tinc que estar com un burro a davant de l'ordinador.

Els IronMans que no sou pocs per aquí, em podeu informar una mica please? Crec que sempre es el mateix sistema d'horari i inscripcions sigui el IM que sigui basat en el GMT central, pero no m'aclaro. Una ajudeta vindria bé!  :great: :great: :great: :great: :great: :great: :great: :great:

5  km -19'36'' Lloret 2012  //  10 km - 41'37'' St.Antoni 2015 // Mitja      - 1:39'03'' Mitja Granollers 2015  //  Marató   - 3:54'28'' Marató València 2012
TriSprint - 1:18'40'' Mataró 2013  //  TriOlímpica...

09 Ago 2013 00:38 #35 per Oriol_TBID (Associat/da)
Copenaguen primera edició?  :no: :no: :no:

Ja porten uns quants anys d'experiència. El que ha passat ha estat una "OPA ostil" de Ironman a Challenge comprant KMD, que és l'empresa que organitza el tinglado.

09 Ago 2013 06:19 #36 per TriDani (Visitant)

Copenaguen primera edició?  :no: :no: :no:

Ja porten uns quants anys d'experiència. El que ha passat ha estat una "OPA ostil" de Ironman a Challenge comprant KMD, que és l'empresa que organitza el tinglado.

Bueno, volia dir primera edició marca IM. Si ja porten anys millor suposo, aixo vol dir que deu de estar força be. Pero.... i el tema inscripcions? Que me'n dius?

5  km -19'36'' Lloret 2012  //  10 km - 41'37'' St.Antoni 2015 // Mitja      - 1:39'03'' Mitja Granollers 2015  //  Marató   - 3:54'28'' Marató València 2012
TriSprint - 1:18'40'' Mataró 2013  //  TriOlímpica...

09 Ago 2013 10:15 #37 per Zesar (Visitant)
Bueno, si antes se habla sobre cómo preparar un IM.

Os paso un estudio. Tiene sus limitaciones (número, etc...) pero es interesante. El estudio intenta correlacionar entrenamiento con resultado en el IM.

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23921084?dopt=Abstract

Dividieron el entrenamiento en tres partes. Sub umbral aeróbico, entre el umbral aróbico y el anaeróbico, y por encima del umbral anaeróbico.

En competición, la mayor parte del tiempo se compite entre los dos umbrales.

Ahora vienen los resultados. Encontraron dos correlaciones buenas:

La primera, que a mayor tiempo absoluto de entrenamiento por debajo del umbral aeróbico (o sea, a intensidad baja), mejor tiempo en el IM.

La segunda que a mayor % de entrenamiento entre umbrales, PEOR resultado en el IM (y especialmente con el tiempo entre umbrales en entrenamientos de bici)

¿Conclusión? Pues que parece indicar que en el IM es fundamental las horas totales de entrenamiento, y fundamentalmente entrenamiento a intensidad baja, y que NO vale hacer menos horas a cambio de aumentar un poco la intensidad.

Me vais a decir que han inventado la rueda  :rofl: Pero siempre es bueno tener un estudio comparativo, cuantificado.

Mi experiencia me dice que incluso en maratón hay algo de esto. Y son 3-4 horas de competición. Con mayor razón si hablamos de >10 horas y a una intensidad menor.

09 Ago 2013 10:42 #38 per Lucius (Visitant)
encabezamiento:

... 9 triathletes completed a program ...

creo que no aplica exactamente a los amateurs, y creo que entrenar debajo del umbral anaerobico, a parte de ser aburrido, dudo que sea efectivo aplicarlo en todos los entrenos de forma categorica, sino para que estan las series?

JDFT

09 Ago 2013 11:08 #39 per Cabrix (Visitant)
Yo, aunque Roberto Cejuela y Johnatan Esteve me merecen todo el credito del mundo, discrepo algo de las conclusiones, y sin leer el articulo, no puedo ahondar más.

Mi experiencia me dice que...
- las horas totales son fundamentales
- hay que destinar una gran parte de la preparación a ritmos ligeros y medios.
- que hay que destinar una gran parte de las primeras 8-12 semanas a trabajo de fortalecimiento y técnica, buscando la eficiiencia del gesto tecnico, que ahora no, pero más adelante nos será util.

Lucius, las series son "postureo", como se dice ahora. Es como la capa de superman : es muy util, pero si sabes para que y como usarla, y la mitad de las veces se hacen series "porque mola", y sin saber qué, como y cuando, y qué hay detras de cada tipo de series. A que todos hacen "series cortas" y "series largas"? Les preguntas para que, y te miran raro...

Lo que se hace para preparar IM yo no lo llamaria ni "series"; se acerca más a un trabajo continuo variable. De lo que se trata es e estar el maximo tiempo posible a un ritmo optimo, y este se situa siempre, en este caso, muy por debajo del umbral anaerobico.

Entrenar es aburrido, muy aburrido. Pero es la otra cara de la moneda. Nadie dijo que fuera facil ni divertido, porque la compensacion esta en otro lugar.

Y otra de gambas !!!
No stress

Archer of the Night

09 Ago 2013 11:58 #40 per korfbaler (Associat/da)

Entrenar es aburrido, muy aburrido. Pero es la otra cara de la moneda. Nadie dijo que fuera facil ni divertido, porque la compensacion esta en otro lugar.

+1000 Quanta sapiència  ;)
Quan pugui explicaré la meva experiència en l'estrena a l'IM d'un "matat" que abans només havia fet un triatló  :oops:

La voluntat pot modificar al nostre favor les circumstàncies

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats