No vaig veure els consell d'en
Dabit
blogmaldito.com/2019/05/17/consejos-expres-mitja-de-mataro-3/
I en
Pescallunes em va fer estar neguitós fins l'últim moment en que va arribar una mica just per buscar el dorsal i fer l'escalfament
, però suficient
Ens situem davant de la llebre de 4:30, en
Pescallunes ho te clar: "remarem sense l'aglomeració del grup"
Sortim ràpid, tot i que han avisat dels conos en mig de la recta i de no passar a l'altre banda (serà camí d'anada i tornada) la gentada es massa gran i ocupa tot amb caigudes incloses pels conos
Nosaltres ens salvem i anem còmodes buscant el nostre lloc.
En els primers revolts les retallades són espectaculars, ens costa traçar el circuit
Ràpidament s'estira el grup i correm còmodes, però els parcials són massa agosarats per una mitja, els dos primers kilòmetres a 4:14
en
Pescallunes posa seny ("aquest ritme faré marca jo i tot") i deixem marxar la primera dona de la mitja
En
Pescallunes em dona la tranquil·litat d'un veterà i em fa passar molt bé el circuit i tots els alts i baixos sense preocupar-me del rellotge ni del ritme
Continuem patint en diversos revolts per no retallar, però ja tenim ritme creuer i el vent no fa tan de mal per ara 4:24, 4:26, 4:28, 4:24. Tenim una lleu brisa marina (comparat amb la tramuntana d'Empúries de fa dos setmanes i la patida en la marató de Tarragona, això es un joc de nens (en
Pescallunes també tapa prou be
) sembla totalment en contra i això vol dir que en girar ens afavorirà
Girem i no m'afavoreix tot lo que voldria, noto molta calor al no tenir l'aire de cara i pateixo tot i que els ritmes no fallen no agafem massa marge 4:21, 4:27 (en el kilòmetre 8 em prenc el gel de cafeïna, abans de sortir m'he pres una pastilla de sals i 45min abans un sobre de UCAN; tot per no defallir i acabar fort
), 4:24, 4:26 el pas del Km 10 es perfecte 44:01 tenim prou marge per la lluita de la segona volta contra el vent i el cansament
Els punts kilomètrics estan força ben col·locats i son unes grans balles amb números ben grans. En arribar un altre cop a la sortida (es un circuit a dues voltes) veig el kilòmetre 21 i mesuro amb el GPS si tenim els 100m fins a la catifa de xip (veig que si, però es tan just que m'assalten els dubtes de si la distància serà correcte
) li comento a en
Pescallunes que serà curta que tracem el circuit obert i em fa un mínim cas
Jo tinc el gran repte de fer sub1h35, però secretament no vull quedar-me amb el regust agredolç de la Mitja curta de Cambrils amb 1:34:39 oficials i 1:35:31 com a MMP adaptant distancia a la d'una mitja i fent números bonics no valorant el grau de patiment final (arribada en pujada i completament fos); es a dir. que el que realment busco es un sub 1:35:31 i si pot ser un sub 1:34:39 amb una distància de mitja millor que millor
En
Pescallunes continua donant-me la calma necessària per la segona volta, es exultant com de bé va
El vent es torna a notar i sembla que ara molesta més, però no fa tan de mal en els parcials 4:25, 4:24, 4:29, 4:29. Donem caça a la primera dona de la mitja
(va haver de parar a fer una parada tècnica); dóna molta moral, però el cansament ja no em deixa impartir més ritme 4:33, 4:33 vaig patitn, però ja girem i un altre cop no m'afavoreix tot lo que voldria, noto molta calor (he pres aigua a tots els avituallaments i m'he remullat el cap i la gorra)
En
Pescallunes em torna a dona la absoluta tranquil·litat d'un veterà: "si veus que es curta tu continues corrent i pares el crono quan et marqui el GPS, no et quedis amb el mal regust d'una gran mitja"
. El circuit realment mentalment es esgotador i força insípid, però la concentració i l'obsessió per la marca em fan que no m'importi gens, evidentment gràcies a la companyia d'en
Pescallunes
Continuem 4:29, 4:35, 4:33 cada vegada queda menys i en
Pescallunes, m'ho va fent saber, certament xerra lo just i sap que dir-me en cada moment, a part de saber portar el ritme constant, menjar-se tot l'aire, esperar-me lo just quan pateixo massa, accelerar lo just per no cremar-me,...
Ja no queda res i en
Pescallunes em recorda que espera de mi el meu gran final
jo crido que sí, però realment estic patint força i realment vull alliberar tensió ja que clarament sembla que el sub1h35 el faré
4:36 i gaaaaaassssss (mostra d'agraïment de "feina" ben feta i company de cursa immillorable
) un parrell d'avançaments a falta de 200m i 4:15 i seguim uns metres per si de cas aturant crono en 1:34:18 i amb un temps oficial de
1:34:08
No puc estar més feliç i la distància sembla correcte, em giro i m'abraço amb en
Pescallunes he complert tots els meus desitjos i no hagués estat possible sense ell, l'hi dec una i espero el moment de poder-se'la torna amb escreix
Deixo els temps de pas oficials perquè critiqueu
:
Mitja amb MMP a un ritme mig de 4:26 amb pulsacions mitjanes de 171 ppm i màxima de 181 ppm
La llebre de 4:30 ens va anar empaitant tota l'estona i també crec que va fer una bona feina
Per acabar massatge per celebrar que en res tanco temporada amb un "mini parón" per vacances i m'embarco en la preparació de la marató de Berlín
Fideuà party, que realment era pasta party (macarrons o espaguetis) i dutxa
Senzillament una mitja perfecte , crec que només falta posar alguns urinaris més en la zona de sortida, evitar retallades en punts conflictius del circuit i donar un parrell de voltes a com evitar el caos de sortida amb els conos (sortides de 10K i mitja en hores diferents i esglaonades o...) e indicar punts d'aparcament (on jo havia mirat que aparcaria la urbana ja no em va deixar passar i va quedar una mica lluny
).
Després respecte a la data i si el circuit es pot millorar o fer més atractiu i ràpid perfecte la seguiré, sinó a mi ja m'està bé tan el circuit com la data (aquest any m'ha quadrat perfecte després de la suspensió de la marató d'Empúries i per jugar a fer MMP)
Salut!
Jordi