Si un s'apunta a fer una cursa a la Gran Bretanya... la pluja està quasi assegurada! Aquest diumenge la mitja marató de Cardiff va sortir davant del Castell del centre de la capital de País de Gal.les, amb bona quantitat d'aigua caient als calaixos de sortida. Però, les prediccions no es van acabar de complir i per art de màgia sobtadament va parar de ploure només fer-se el tret de sortida. La pluja no va tornar a aparèixer respectant els corredors i corredores. No es va veure gens el sol, però això ja ens ho podíem esperar.
www.cardiffhalfmarathon.co.uk/
www.superhalfs.com
Cursa del circuit europeu de mitges de Superhalfs, que s'anuncia com a molt plana (34m de desnivell positiu segons l'organització), però que en realitat no ho és tant. A mi al Garmin m'han sortit 86m. Hi ha tres o quatre pujades una mica incòmodes per mantenir el ritme, la darrera en particular és al quilòmetre 19,5 que "mata" a més d'un corredor. La temperatura, perfecte, entre 10 i 14 graus. Res a veure amb la xafogor que encara fa per Barcelona. Hi ha una part força bonica que és quan es passa per la badia de Cardiff, entre el quilòmetre 6 i el 10, amb el mar i les gavines a tocar, tot i que aqui bufa fort el vent i és bastant molest per córrer.
La cursa, malgrat estar al circuit comercial de les Superhalfs, té una filosofia molt de "cursa per tothom": hi ha llebres per tots els públics: 1.30, 1.45, 2h, 2.15, 2.30, 2.45, 3h, 3.30 i llebre de 4 hores. Donaven 4h 30' per acabar-la! Si ho comparem amb les mitges de Barcelona o la de València...
Així que és una bona opció per viatjar i fer una mitja amb garanties en qualsevol estat de forma.
Com molts sabeu, gran part de la nació de Gal.les és rural i hi ha ovelles per tot arreu. De fet, si un s'hi fixa es veuen com puntets blancs i negres quan baixes amb l'avió (també hi ha l'opció d'arribar-hi amb tren des de Bristol o des de Londres). Es diu que hi ha més ovelles que persones a País de Gal.les i fins i tot s'hi fan concursos de gossos d'atura com els de Castellar de n'Hug. Però aqui hi ha tot un esport ben professional, els concursos de gossos d'atura són molt més sofisticats i difícils que els que coneixem al Pirineu. Tot això crea un so molt propi durant la cursa, ja que hi ha força gent que anima als corredors amb les típiques esquelles. Una cursa, doncs, amb personalitat pròpia.
Bé doncs, cursa feta xino-xano per obrir la temporada... ras neis yng Nghaerdydd, prifddinas Cymru !!!