21a_LLiGa2025_26_de_juliol_Cursa de l'Espluga

21a_LLiGa2025_26_de_juliol_Cursa de l'Espluga

03 Jul 2025 16:32 #1 per piri (Associat/da)
Bona tarda a totes i tots!

Amb la segona cursa del juliol acabarem el mes :joy: Així de ràpid, serà la 46ª cursa atlètica de l'Espluga pel proper dissabte 26 de juliol del 2025.

Actualment és organitzada per l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí juntament amb el Club Atlètic Espluguí i la tindrem per d'aquí vint-i-tres dies exactament.

La cursa va canviar la mítica distància de 15k a causa "del canvi climàtic" i actualment seran 10k de recorregut total, tot ell per asfalt. La cursa coincideix amb el dissabte de Festa Major de la localitat, on la competència tindrà lloc a les 19h com la seva hora d'inici.

Tant la sortida com l'arribada estan situades a la carretera de Poblet, tot just al costat del Casal. A la cursa de 10 km hi haurà els avituallaments d’aigua en els següents punts: Sant Bernat, Poblet, gir de Castellfollit i retorn.

Els dorsals i xips es podran recollir de 16:30 a 18:00 al Poliesportiu David Rovira i Minguella, situat al carrer del Serè, on també hi haurà guarda- roba i dutxes.

Esperem que us ho passeu d'allò més bé!

La persona que es rendeix mai aconseguirà la victòria. 12 edicions de LLiGaCoRReCaT.
Correu: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. Web: lliga.corredors.cat/index.php Twitter: @LLiGaCoRReCaT.
Instagram: @lligacorrecat i també, des del 2024, tenim grup de Whatsapp.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Jul 2025 17:31 #2 per Vladi (Associat/da)
Hola, companys i companyes!

Aquesta cursa no l'he fet mai, però com sembla que aquesta setmana afluixa una mica la temperatura i, a més, és una cursa del calendari de la nostra lliga, estic plantejant-me apuntar-me.

Algú que hagi fet la de 10k, pot comentar com és a nivell de dificultat (perfil, ...) Respecte a l'organització sembla que està molt bé, amb tres punts d'avituallament durant la cursa que amb la calor és d'agrair.

Gràcies, companys :great: :great: :great:

20 Jul 2025 23:36 #3 per grampy (Associat/da)

Vladi va escriure: Hola, companys i companyes!

Aquesta cursa no l'he fet mai, però com sembla que aquesta setmana afluixa una mica la temperatura i, a més, és una cursa del calendari de la nostra lliga, estic plantejant-me apuntar-me.

Algú que hagi fet la de 10k, pot comentar com és a nivell de dificultat (perfil, ...) Respecte a l'organització sembla que està molt bé, amb tres punts d'avituallament durant la cursa que amb la calor és d'agrair.

Gràcies, companys :great: :great: :great:

Jo l'habia fet varis cops, pero abans era de 15km dels cuals 8,5 picaban fort amunt i despres baixada, molt dura per la calor i l'epoca, ara fa poc es de 10km i no l'he feta, pero crec que surt d'un lloc diferent, del pabello, i algo bo que tenia es que al arribar et podies anar a la piscina que estaba alla mateix, ara crec que ja no et deixan entrar i a mes l'horari es a les 20h, o sigui toca arribar tard a casa ja que l'espluga queda una mica lluny, pero si vas amb la familia despres comença la festa major i podeu pasar una bona estona.

21 Jul 2025 08:59 #4 per Vladi (Associat/da)
Gràcies, grampy :great: :great: :great:

21 Jul 2025 20:31 #5 per grampy (Associat/da)
vladi veig que ja han penjat que no queden inscripcions a la cursa..... si no la vas fer abans-d'ahir ja no deixant entrar

22 Jul 2025 10:27 #6 per Vladi (Associat/da)
Grampy, crec que vaig ser l'últim a inscriure'm, faltaven cinc minuts per a què tanquessin les inscripcions :joy:

Gràcies, company :great: :great: :great:

23 Jul 2025 20:38 #7 per mickymache (Associat/da)
Hola, Vladi!

Jo la vaig fer al 2022 (l'última vegada que es va fer sobre la distància de 15 km) i l'any passat (ja amb la distància de 10 km).
Tots dos anys va sortir del mateix lloc, al costat de l'Hostal del Senglar i del Casal.

Primer es fa una volta d'uns 2 kilòmetres al voltant del poble i ja s'agafa la carretera cap al Monestir de Poblet, la primera part pujant fins al km 6. Mitja volta i tot baixa de les bones, de les que es pot còrrer molt. Sobre el km 7,5 és quan s'entra al recinte del Monestir per donar una volta i continuar camí cap a L'Espluga de Francolí. A l'entrada del recinte hi haurà un bon grapat d'espectadors animant.

Bé amb els punts d'aigua durant el recorregut i a la meta: síndria, meló, Aquarius i aigua.
Per aparcar jo ho vaig fer al carrer de Milmanda, al costat del Pavellò Municipal d'Esports, on et pots dutxar després de la cursa, que no està gaire lluny de la sortida/meta.
Ah, l'aigua de la dutxa... diria que només freda...

Adjunto el perfil de la cursa, per si resulta d'ajuda.

Que vagi molt bé!!

5km - MMP: 20'00'' (1a volta La Maquinista 2008) - MMT: 22'41" (1a volta Pallejà)
10km - MMP: 40'20'' (Mercè 2009) - MMT: 45'50" (Pallejà)
Mitja - MMP: 1h34'04'' (Mediterrani 2009) - MMT: 1h58'41" (Elche)
Adjunts:

24 Jul 2025 11:52 #8 per piri (Associat/da)
Moooltíssimes gràcies a tots per les vostres aportacions!!! :hearteyes:

Estem ajudant al Vladi i seguraments a alguns visitants del web que busquen la informació :thumbup:

De tots aquests anys, dels vostres comentaris recordo la pujada i baixada pronunciada i l'aigua freda :drops: :skull: de la dutxa :joy:

Com diu en grampy si pots sopar i viure la festa en el post cursa millor que millor ;)

La persona que es rendeix mai aconseguirà la victòria. 12 edicions de LLiGaCoRReCaT.
Correu: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. Web: lliga.corredors.cat/index.php Twitter: @LLiGaCoRReCaT.
Instagram: @lligacorrecat i també, des del 2024, tenim grup de Whatsapp.

24 Jul 2025 11:58 - 24 Jul 2025 12:16 #9 per Vladi (Associat/da)
Moltes gràcies, Mickymache i piri :great:

L'heu descrit molt bé, veient el perfil i amb la caloreta de juliol sortiré amb tranquil·litat intentant arribar a la zona de baixada amb prou forces per guanyar el temps perdut al principi. Ja explicaré com ha anat.

Unes de les coses que em fa gràcia d'aquesta cursa és que passi pel recinte del Monestir.

Salut :great: :great: :great:

24 Jul 2025 13:54 #10 per grampy (Associat/da)
Jo ja fa temps que em vaig inscriure, és el 1º dia de vacances i com ja vàrem fer fa alguns anys anirem a passar el finde a l'espluga, concretament a l'hotel del monestir de poblet, per tant, després de la cursa sí que aprofitarem per fer una mica de festa major sense presses..... la cursa serà un afegit, no és el meu millor moment per córrer així que a poc a poc i sense patir.
ens veiem dissabte!!!

24 Jul 2025 14:04 - 24 Jul 2025 14:05 #11 per mario.cat (Associat/da)
Doncs jo del que me’n recordo un únic cop que l'he feta fa uns quants anys, es que feia molta calor, que ho vaig passar molt malament amb l'estómac per la gran quantitat d'aigua que vaig beure i també, perquè no dir-ho, del festival de culs i el que no son culs a les dutxes a l'aire lliure que hi havia a la piscina on tothom ho feia en pilotes !!!!! :joy: :joy: :joy:

24 Jul 2025 17:48 #12 per Vladi (Associat/da)
Ostres, quantes sorpreses té amagades aquesta cursa! Vinga, vinga, ... aneu explicant :joy: :joy: :joy:

:great: :great: :great:

28 Jul 2025 17:54 - 28 Jul 2025 17:57 #13 per Vladi (Associat/da)
Hola, companyes i companys!

Cursa de l'Espluga feta :thumbup:

Ha estat la meva primera participació en aquesta cursa i crec que no serà l'última.

Com era de preveure, vam passar calor. A finals de juliol és el que toca, però pensava que en faria més, potser no era una calor com la de Barcelona que l'efecte humitat fa que la sensació encara sigui pitjor. Aquests dies d'estiu he suat molt més a Barcelona que no a l'Espluga aquest dissabte.

L'ambient molt maco al poble. Va ser molt xulo escalfar i fer estiraments a la plaça veient i sentint l'orquestra Swing Latino :clap:. L'organització molt bona i molt bé el nombre d'avituallaments, crec que quatre durant la cursa de 10 km, a més el de meta.

El recorregut durillo del quilòmetre 1 al 6, amb algunes rampes bastant exigents, però com tot el que puja ..., del 6 a meta tot baixada. Potser una mica més llarga de 10 km, crec que uns 100 metres més.

Ja m'havíeu avisat i per això volia sortir tranquil, però quan em penjo el dorsal sovint m'oblido de l'estratègia. Vaig sortir molt endarrerit i pel tram del poble vaig intentar avançar a molta gent que anava a passar una estona de festa major (lògic). Això va fer que m'accelerés massa i ho vaig notar durant la pujada. En alguns moments vaig patir amb la respiració i vaig haver de caminar alguns metres. A la baixada, com ja tenia previst, a tot el que donaven les cames. Al final 52 minuts clavats, els primers 5 quilòmetres 27:25 i, l'altra meitat, 24:35, gairebé 3 minuts menys.

Encant de saludar al grampy i la seva dona, el Jordi Mas, la Mari Luz (primera de la seva categoria :clap: ).

Per tant, una bona tarda a l'Espluga! Ara del que va veure el mario.cat fa uns anys ..., jo no ho vaig veure o potser estava badant. :joy: :joy: :joy:

Ara a esperar que surtin les puntuacions de la lliga, a veure si pujo una mica.

Molta salut :great: :great: :great:

28 Jul 2025 20:30 #14 per Dennis Teuling (Associat/da)
Bona cursa Vladi!
S'agraeix que segueixis fent cròniques!!

I sí, dono fe de les cigales... (que poca almeja ha havia :dry: :? )

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats