Zurich Marató Barcelona 10/03/2019. 41 edició

Zurich Marató Barcelona 10/03/2019. 41 edició

21 Gen 2019 00:48 #321 per jaume86 (Associat/da)
Setmana 5 de 12

Setmana nefasta on he estat 5 dies al lit amb migranya i així és molt difícil tot. Ja no tan sols poder córrer sinó sentir-me persona, és molt desagradable aixecar-te dia sí i dia també per tornar a caure al llit sense poder apenes fer un parell de passes rectes o arribar fins al lavabo... em sento bastant inútil la veritat!

Però això s'ha acabat. Ahir l'estimat Xarlione1 em feia una bona reflexió respecte ara fa un any i té tota la raó. És veritat que atlèticament no puc fer els entrenaments com m'agradaria doncs el peu em molesta, que no em fa mal! Avui, per exemple, he fet un rodatge d'1h45' a 4'30", bastant regular i sense tenir bones sensacions però sí que és veritat que el peu es queixava força a partir del 90' sobretot, però ara, 4 hores més tard, cap molèstia. Així que, amb aquest limitador, intentarem fer unes bones 6 setmanes de treball que queden i ja veurem fins on podem arribar. Ara mateix marcar-me objectius és voler flagelar-me així que definitivament tirarem de cholisme, em prendré cada entrenament com si fos el darrer i espero poder aconseguir per fi una mínima regularitat, imprescindible per als maratonians i que molts de vosaltres ho esteu aconseguint :) però jo no :( i el crèdit de València ja ha vençut...

KMS SETMANALS: 47
KMS ACUMULATS: 264
MITJANA KMS: 53

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Gen 2019 09:16 - 21 Gen 2019 09:17 #322 per Trivix (Associat/da)
8ª setmana


Bon dia,

Molt content, poquets kms però molt content venint d’on venia. El fisio em va recomanar esperar fins dissabte (10 dies des de la contractura). Axi que dissabte em vaig testar: 4 km’s mooooolt suaus a la part de sorra del parc Cervantes. Cap molèstia. Només després estirant sentia el “puntet” de la estrebada. I ahir 10 kms a les aigües.

Resumint:

-1 sessió de gym
- dissabte 4 km, trot
-diumenge 10 kms a les aigües en 50’:45”. Per cert lo de les aigües es brutal (milions d’ànimes, però això donaria per un altre fil).

total semana: 14 kms mes sessió de gym
Acumulat: 261 km
Mitjana setmanal: 32,6 km

Salutacions, força i molts ànims als lesionats, migranyes i demés....compte enrere...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Gen 2019 19:42 #323 per Dabit (Associat/da)
Bon vespre,

Abans de res, donar molts ànims a trivix (que ja veu la llum al final del túnel), felip (creuem els dits per a que puguis revertir aquesta situació) i Jaume86 (ja sé que no és la preparació somiada a nivell físic però talent per córrer ràpid et sobra).


Jo tornava tocadet i refredat de Londres, així que l'última setmana d'acumulació ha quedat reduïda a una setmana normal pre maratonian. Millor perquè just aquest dies m'he notat que estic una mica passat de forma i ara ja no que da una altra que no liar-la més grossa... Encara i així, mantenim objectius a l'asfalt: doble sub3h a Sevilla/Barcelona i gaudir Boston.

Setmana 6: 72 km en 5 dies. Un entrenament profitós, els altres 'patxipatxà'.

Salut, companys

Marató BCN 2012: 2h59'17"
Mercè 2013: 38'46"
Reptes: Sub2h55' Marató, Sub38' en 10km y sub1h25' en Mitja.

blogmaldito.com/

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Gen 2019 19:52 #324 per bcnrosie (Associat/da)
jaume86, et trobes millor??
Què xulo això d’anar a Boston a fer la marató! El New England és preciós. Ànims a l mona.

Al final no m’apuntaré a Terrassa i faré els 30km sola. Si vaig a Terrassa perdo massa temps i la Family és la family. Serà una prova de coco, a veure si aguanta?

Tramps like us
baby we were born to run!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Gen 2019 20:58 #325 per jaume86 (Associat/da)

Dabit va escriure: Bon vespre,

Abans de res, donar molts ànims a trivix (que ja veu la llum al final del túnel), felip (creuem els dits per a que puguis revertir aquesta situació) i Jaume86 (ja sé que no és la preparació somiada a nivell físic però talent per córrer ràpid et sobra).


Jo tornava tocadet i refredat de Londres, així que l'última setmana d'acumulació ha quedat reduïda a una setmana normal pre maratonian. Millor perquè just aquest dies m'he notat que estic una mica passat de forma i ara ja no que da una altra que no liar-la més grossa... Encara i així, mantenim objectius a l'asfalt: doble sub3h a Sevilla/Barcelona i gaudir Boston.

Setmana 6: 72 km en 5 dies. Un entrenament profitós, els altres 'patxipatxà'.

Salut, companys


Gràcies David per les teves paraules però estic lluny de la meva millor forma. També lluny de la pitjor, sí, però no puc viure de rendes... en qualsevol cas, seguirem entrenant tant com pugui i arribats al 10M ja valoraré si m'apunto a la clàssica barqueta Kamikaze sub3, alguna més ràpida per fer una bona gasosa o acompanyo algun bon amic!

M'agrada la idea aquesta de gaudir de Boston!!!

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Gen 2019 21:05 #326 per jaume86 (Associat/da)

bcnrosie va escriure: jaume86, et trobes millor??
Què xulo això d’anar a Boston a fer la marató! El New England és preciós. Ànims a l mona.

Al final no m’apuntaré a Terrassa i faré els 30km sola. Si vaig a Terrassa perdo massa temps i la Family és la family. Serà una prova de coco, a veure si aguanta?


Avui molt bé la veritat, inclús he fet 75' per muntanya amb la meva cosina molt amb la calma però ha estat el primer entrenament d'aquest 2019 sense molèsties! I això que jo sóc bastant "patós" i m'he fotut una bona rebrincada... no obstant la molestia no la tinc al turmell sinó a algun osset del peu, en ppi a l'astragal.

Has estat a Boston? Pel què comentes de New England sembla que sí! Ens recomanes algun lloc?

Segur que faràs una bona tirada diumenge, completament d'acord que serà més de coco que de cames però son aquests entrenaments els que realment ens curteixen per la marató, aquells que valen per dos encara que el resultat final tal vegada és un pel pitjor de l'esperat... però segur que amb companyia sortirien de conya, per no parlar de amb dorsal estil Maratest!! Ja ens explicaràs!

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Gen 2019 22:52 #327 per sergicb (Associat/da)
Aquesta setmana no tinc gaire a comentar ja que només he fet un entreno el dissabte (10km a 5:10) i gràcies.

Com ja vaig comentar, la cursa de muntanya del diumenge anterior em va deixar els quàdriceps tant trinxats (entre la duresa de la prova i que feia 4 mesos que no tocava muntanya...) que no vaig poder caminar amb normalitat fins divendres-dissabte. De fet, dijous passat vaig tractar de sortir a córrer, i només vaig aguantar mitja hora... cada gambada era com si em clavessin un punyal a cada quàdriceps....i tampoc valia la pena continuar.
Dissabte ja vaig poder fer un entreno "normal" però em notava molt carregat i vaig decidir no anar a córrer el dia següent a La Llanera i descansar fins dimarts. Vaig preferir perdre una setmana que hipotecar-ne vàries.
Ara ja sé que no cal fer segons quins experiments en preparacions maratonianes però en aquesta em podia permetre assumir el risc ja que me la prenc com un retorn. Empreses majors les deixo per València ;)

Això de córrer és com el Gin-Tonic....al principi, es fa una mica dur i amarg...però al final li trobes el gust i acabes repetint i repetint...

10000 m.: MMP - 39:44 (Sant Silvestre RACC Badalona 2019)
21097 m : MMP - 01:27:51 (Sitges 2020)
42192 m : MMP - 03:16:06 (Barcelona 2016)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Gen 2019 12:30 #328 per felip (Visitant)
Hola nois,

Finalment el proper divendres aniré a fer-me la infiltració de Àcid Hialurònic.
No sé si m´anirà bé, pero a part dels calers :wonder: , poc més tinc a perdre.

Se suposa que hauré de fer "bondat" i estar 2 dies de repòs esportiu, i després ja podré reincoorporar-me molt suau a la pràctica esportiva.

El que si que és cert és que seguim restant dies, i ara mateix ja no veig que pugui acompanyar-vos el 10 de Març.
Ja que ni tinc cames per a fer-ho, ni he fet volum de quilòmetres, ni a nivell de cardio he treballat suficient per a poder arribar en mínimes condicions, i tampoc a nivell mental em veig preparat per patir durant N hores (+ de 4h).

Per lo que segurament el més assenyat serà no pressionar-me més i deixar-ho còrrer. Malgrat que pugui seguir fent exercicis amb poc impacte (bici estàtica, elíptica...), i treball de força i musculació de quadriceps, isquios...

De moment no puc dir-vos gaire bones noticies.
La resta a seguir endavant en la preparació, ja que el 10 de Març serà el premi i us tocarà gaudir després de l´esforç que haureu fet durant aquests darrers mesos.

Fins aviat companys.


Marques Post-Lesió (Desde Setembre 2021)
10k - Cursa de Cornellà 2021: 49'51''
Mitja - Mitja de Barcelona 2021: 1h54'42"
Marató - Sense temps

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Gen 2019 17:29 #329 per Trivix (Associat/da)
quin greu, molts ànims!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Gen 2019 18:01 #330 per felip (Visitant)
Merci company!!!


Marques Post-Lesió (Desde Setembre 2021)
10k - Cursa de Cornellà 2021: 49'51''
Mitja - Mitja de Barcelona 2021: 1h54'42"
Marató - Sense temps

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Gen 2019 18:16 #331 per bcnrosie (Associat/da)
Molts ànims, felip!

jaume86, sí, hi he estat. Vaig fer unes vacances de 10 dies per la zona. Coses que has de visitar fora de la ciutat de Boston: Cape Cod i Martha's Vineyard, les White Mountains, l'Acadia National Park...i algunes coses més que ja em vindran al cap. Recomano que llogueu un cotxe i feu km per la zona, hi ha uns fars preciosos.

P.S.: Em sembla que tinc un virus intestinal, no m'acabo de trobar fina :? Espero que sigui una falsa alarma.

Tramps like us
baby we were born to run!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Gen 2019 19:10 #332 per Tiny (Associat/da)
felip A veure com va l'infiltració! Encar falta temps per la marató...

Jaume86 Molts ànims en la teva lluita contra la migranya. L'únic consol
que trobo és que en aquests díes tan horrorosos que passes al menys fas descans
muscular que pot anar bé al cantó dels entrenaments de molts km. :great:

Per la meva part m'he inscrit a la mitja de Barcelona que servirà de test per decidir el
objectiu de la marató. Ara vaig a incrementar el kilometratge i espero acostar-me als
60 km. setmanals que es el meu tope. Fins i tot, estic pensant en fer una tirada de 30 km,
cosa que fa anys que no faig. Les últimes maratons m'he quedat en tirada màxima de 24/25km

Molts ànims a tots els que passeu per aquest fil :party:

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Gen 2019 09:59 #333 per felip (Visitant)
Merci bcnrosie i Tiny


Marques Post-Lesió (Desde Setembre 2021)
10k - Cursa de Cornellà 2021: 49'51''
Mitja - Mitja de Barcelona 2021: 1h54'42"
Marató - Sense temps

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Gen 2019 14:11 #334 per Jorfer (Associat/da)
S'acumula la feina:

SergiCb després de la setmana de recuperació de la cursa de muntanya, espero que hagis entrenat una miqueta més aquesta oi? Ànims i a entrenar.

Tonibeltran pocs entrenos però intensos. Et vull al meu costat a la marató.

Felip, esperem que a partir d'ara sense pausa ni preses vagis a millor. Et volem a la marató de Bcn, com a mínim, animant-nos. Ens veiem amic i molta força.

Tiny, bons entrenos. Jo també faré la mitja de Bcn com a test de cara a la marató. Intentaré baixar de 1H29.

Pinelli&Hoommeerr73 us volem a la línia de sortida així que a animar-se.

Danigoal, estàs fent un entreno molt creuat de caminar, bici i córrer. El dia 10 veurem que tal ha funcionat.

Jon, gran setmana i mig malalt. Que faràs quan estiguis al 100x100? fas por.

Sandmannn molts ànims i ja tornaràs als teus ritmes més endavant. Són fases que cal passar.

Fandes, estarem pendents del test de 30 kms de TGN, no l'hauries de fer molt més ràpid de 5/10 segons més lent que el ritme/objectiu de la marató de Bcn.

Rnou, enhorabona per la MMP a Sant Antoni i amb problemes oculars. Bestial l'entreno de la setmana. No estàs fent massa volum?

Jblasco, cal augmentar volum i ho saps que si no el 10/03 el senyor del "mazo" anirà per tu.

Bcnrosie, enhorabona pels 25 kms. Aviat cauran tirades més llargues i el 10/03 els desitjats 42195 metres. Continuem.

Antirco no pares cap dia, set de set. Bravo.

Jaume86 fora migranyes i a entrenar. Pots i ho saps.

Trivix bones notícies amb la millora de sensacions. Endavant.

Dabit, 72 kms no està gens malament. Vinga que Sevilla s'apropa.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Gen 2019 13:02 - 27 Gen 2019 13:02 #335 per jblasco (Associat/da)

Jorfer va escriure: Jblasco, cal augmentar volum i ho saps que si no el 10/03 el senyor del "mazo" anirà per tu.


Ja ho sé i ja aquesta setmana hem va avisar l’entrenador que tocaria correr més

Dilluns: 1h de exercisis de força de cames
Dimarts: 18kms
Dimecres: descans
Dijous: Fisio a descarregar cames
Divendres: 12,1kms
Dissabte: 25,4kms (mai havia fet una tirada tant llarga, vaig sortit molt enérgic al inici i ho vaig pagar al final peró de tot s’apren)
Diumenge: 12,1kms

Al final 67,7kms de moment la setmana que més he corregut

Va que ja queda menys setmana i s’acosta la data

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Gen 2019 16:09 #336 per rnou (Associat/da)
Hola!

sergicb em confimes una cosa que volia preguntar... que fer un trail a aquestes alçades és mala idea.

felip Sort amb les infiltracions, espero que funcionin.

JorFer, segurament, però ja veuràs que aquesta setmana surten menys :). Realment, si doblo o faig més és pq em sento bé. Si hi hagués cap molèstia o avís, apretaria el botó de STOP.

jaume86 i trivix bones notícies.


Per la meva part, anava a ser una setmana tradicional, però vaig tenir males noticies a la feina dimarts al matí i vaig haver de fer canvis per treure els entrenaments, l'aspecte psicològic és molt important, una mala notícia la setmana abans de la marató et pot deixar a la cuneta.

En fi!, Els fartleks vaig fer-los en cinta, o corria ràpid o queia :lol:. I dijous necessitava sentir-me ràpid... Així que vaig canviar un tempo de 9 per un 3x5000 a pistes, tot i que solament vaig poder fer-ne 2 pel vent... Que ja podria haver fet el tercer... Em vaig quedar tancat a Can Dragó 30 minuts ??‍♂️.


Setmana 6 (Post St.Antoni i Mitja Terrassa)

Dilluns : Res! pero res de res :P, també s’ha de descansar!

Dimarts: Cinta Fartleks 16x1' (3:30) + rec 1' (4:30) - Un extra al final a 3:00

Dimecres: cc 1h15 (14km) en mode hàmster. El cap no em donava per mes...

Dijous: 2x5000 18:19 i 18:07, molt de vent a les 7:00 a can Dragó.

Divendres: cc 1h:05 (14km)

Dissabte: Res, caminar uns 12 km per la ciutat

Diumenge: """Mitja"”" de Terrassa! MMP, 1:18:24 guay! Tenia una llebre a 3:45 que no he trobat fins els 5km. Ens hem ajudat a la pujada, i s'ha afegit el seu entrenador. Ritmes previstos, sense arrancar ràpid, però avui m'han trigat a recuperar els músculs després de la pujada i a la zona plana del 15 m'han començat a treure temps (45 segons), fins que he pogut tornar a córrer ràpid.
Uns quants números (deformació professional :P)
* Cardiovascularment bé 169ppm, unes 3 menys que a Sitges.
* Sabatilles zoom fly flyknit (igual que a st. Antoni), comparat amb Sitges (Streak 6), menys cadencia (-2) però més longitud (+30 cm), de 356 W a 362 W de mitja (esforç molt similar)
* 1 gel amb cafeïna(60mg), 40 minuts abans i al km 5, i la resta (10 i 15) normals amb sals.
Defecte que m'he trobat, ingereixo poca aigua però per sort no en perdo gaire i els gels són força líquids. Però és un punt a millorar. 20 Km (GPS) en 1:15:19 que segons l’Strava es marca personal.

Finalment, avui em tocava un progressiu dels que m'agrada, acabant a ritme 10k així que la cursa ha fet bastant "match".


Total : 10+13.4+11.1+13.8+21 = sobre els 69km, més uns 30 km caminant durant la setmana.

Setmana que ve: pocs km, segurament faré una mica de força al gimnàs, un 3x5000 a pistes (3x11 voltes al carrer 8 :P) i la Colomenca a 1:30 ajudant al company Jon en el seu debut com a llebre Correcat. Així que res de MP la setmana que ve, a disfrutar!

També m’he programat una prova d’esforç per finals de febrer, aquestes dues setmanes estic notant que tinc tots els paràmetres canviats des de la de l’any passat.


Salut!

10k - Nassos (2019) - 33:58
21k - BCN (2020) - 1:14:21
42k - Sevilla 2020 2:35:28 (Poligonera 2:34:40)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Gen 2019 18:23 - 27 Gen 2019 18:24 #337 per felip (Visitant)
Hola nois,

Una vegada més moltes gràcies per el vostre suport i ànims, de veritat sou molt GRANS!!!
En en meu cas:

- DIlluns:
- 15mins d´escalfament a la elíptica (2,87km)
- Excercisis de força: 6x8 de isquios + 12/14/16/18 sentadilles (quadriceps)
- 30mins suaus (4,76km)
-Dimarts: 8km (6km per terreny tou i 2km per asfalt)
- Dimecres: 45' de bici estàtica (22,97km)
-Dijous: descans
-Divendres: Infiltració
- Dissabte: Repos esportiu
- Diumenge: Repos esportiu

Resum setmanal: 40km en 3h i poc de esport

A partir de demà ja em deixen fer esport sense impacte (bici o eliptica), i dimarts un trot molt suau de 4-5km per veure senssacions.

Veurem...


Marques Post-Lesió (Desde Setembre 2021)
10k - Cursa de Cornellà 2021: 49'51''
Mitja - Mitja de Barcelona 2021: 1h54'42"
Marató - Sense temps

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Gen 2019 19:31 - 27 Gen 2019 19:32 #338 per bcnrosie (Associat/da)
Bona tarda a tothom!!

Mare meva quins entrenaments que feu!!! I quins "tiempassos" a les curses!!

Per la meva part, vaig fent. Continuem amb les bones sensacions i amb la sensació d'haver de posar el fre quan faig sèries o canvis de ritme.

Us passo el que he fet aquesta setmana:

Setmana 6 de 12
DILLUNS: 6km recuperació post tirada llarga
DIMARTS: descans
DIMECRES: 2km escalfament + 8(500+1'15''rec) + 8(400+1'rec) + refredament
DIJOUS: descans
DIVENDRES: 2km escalfament + 2(4000+3'rec) + refredament
DISSABTE: 6km tranquils
DIUMENGE: 30 Km intentant fer un progressiu que s'ha estancat una mica al final (la pujada del Paral·lel es fa notar!!) :unsure:
TOTAL: 67 Km

Sis setmanes més i ja ho tenim!!!

Tramps like us
baby we were born to run!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Gen 2019 20:52 #339 per Jorfer (Associat/da)
JBlasco molt millor el volum d'aquesta setmana.
RNou crec que prencs masses gels, però això és molt personal. En el meu cas a la marató prenc als 9,5, 19,5, 29,5, 34,5 tots amb cafeïna però això és molt personal. En mitja només prenc un al 9.5. Això si, aigua sempre.
Felip, a veure com evoluciones després d'aquesta infiltració.
Bcnrosie, estic convençut que faràs una gran marató. Estàs supermotivada i estàs entrenant molt bé. El cap és bàsic.

Setmana 11/17 resten 6 (21 al 27 de gener)

Setmana de cinc dies d'activitat física i m'he saltat l'entreno del dimecres doncs estava cansat i em feia mandra i, per tant, no he arribat als 100 kms però he fet quasi 92, distància que no faig des del 2015.

He fet dues mitges, la del dimarts i la del diumenge, una en solitari i l'altre en companyia per Terrassa acompanyant a la llebre de 1:35 en Jordi Glez que estàs molt fort.

Les sèries d'aquest dijous han sigut 5x2000 a ritme de 4:10 sortint bastant clavats excepte la darrera que he anat sense mirar el crono: 8:19/18/20/20/42.

Aquesta propera setmana tenim sèries de 1000 i intentaré fer la mitja dimarts o dimecres segons la climatologia i com em recuperi del tute d'avui. Demà fisio. Yupii!!

Continuem.

Anem pels números:

Total setmanal: 91.56 quilòmetres.
Total acumulat: 692.48 quilòmetres (mitja 62,952 kms projecció preparació 1.070,196)
Pes actual: 74.6 (setmana anterior 75.7). He cremat molt aquesta setmana.
Pronòstic de cursa a aquestes alçades segons el Jorfer: 3:06:59.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Gen 2019 22:39 #340 per Antirco (Associat/da)
Jorfer capità en MAJÚSCULES i vas però que molt be.
A la resta endavant que ja queda menys
Caray quina colla ¡¡¡

Aquí la meva tercera setmana.

Setmana 3 de 8
Dilluns: Piscina y musculació part superior
Dimarts: 30´ Carrera contínua suau (5´25) + 6 rectes de soltura
Dimecres: 15´Trot suau (5´40) + 20´ (4´40) + 15´Trot suau (5´40)
Dijous: 20´Trot suau (5´40) + 30´progressiu (5´00 - 4´25) + 15´Trot suau (5´40)
Divendres: Musculació superior i cames
Dissabte: 25´ Carrera contínua suau (5:15) + 5´ Trot més viu (4:45)
Diumenge: 70´ Carrera contínua suau (5:35) + 5´ Trot més viu (5:00)

De moment seguint la fulla de ruta per objectiu 3:30 (per arribar a 3:45 sobrat)

10 km 43:45 La llagosta
Mitja 1:34:20 Gavá
Marató 3:28:05 Bcn
6 h 57 Km.
24 h 157,8 Km.
Mm 82Km. 16h.42'

Please Entra or Crear compte to join the conversation.