Bona tarda,
Aquest matí he participat en aquest cros, tenia certs dubtes de com em podia anar donat que he participat en comptades ocasions en aquesta disciplina i el darrer cop va ser fa mes de 20 anys, però dieuen que mai es tard si la dita es bona, i sabent que en
fandes formava part de l'organització m'he decidit aquest any a sumar-me a la festa.
Amb els antecedents descrits, sabent que hi ha gent molt ràpida i que havia de fer 3 voltes a una de les variants, l'objectiu principal era evitar que els mes ràpids m'atrapessin per evitar destorbar-los. De camí a Santa Coloma de Gramenet veig que la temperatura es força baixa i, en el moment de recollir dorsal encara que portava xandall tenia molt fred. Per cert, just abans de recollir el dorsal em trobo en
fandes i em saluda mentre continua corrent degut a les tasques d'organització.
Un cop ja amb el dorsal i la roba per córrer faig escalfament utilitzant el circuit per el que minuts després transitaré a la cursa. Gràcies a aquest rodatge aconsegueixo entra una mica en calor encara que les mans les continuo tenint fred.
I arriba el moment de dirigir-se a la sortida, on em situo a la part capdavantera però deixant la primera filera a la gent mes ràpida.
Donen la sortida i poc després arriben els girs tancats, que acostumat a fer curses d'asfalt se'm fan difícils en aquesta primera volta. Igualment, sembla que m'estabilitzo sense tenir gaires corredors davant encara que els primers s'allunyen rapidament. En aquesta primera volta m'emfronto també amb els dos obstacles (troncs) que s'han de saltar i que posen una mica de picant a la prova.
En la segona volta avanço un parell de corredors i, aprofitant que s'ha estirat la cursa, miro de fer els girs aprofitant al màxim l'amplada del traçat per mirar de frenar el mínim possible. En aquesta volta, apropant-me a un corredor que tinc tot just davant, veig que es fa una mica al costat per facilitar-me l'avançament i li agraeixo el gest, això si que es esportivitat
Arribats a la tercera volta es un altre corredor el que ve mes ràpid i en aquest cas soc jo el que facilita l'avançament en una recta sense obviament perdre velocitat i, trobant-me a la part final de la darrera volta, incremento el ritme i acabo amb l'sprint marca de la casa.
Resultat? 12a posició de 57 participants, amb un temps de 20'00" (distància de 5.643m), acabant a 3 segons de la 10a posició.
. Gens malament per ser la meva primera participació en aquest cros i portar mes de 20 anys sense fer-ne cap.
. Ara, el proper cop vull acabar entre els 10 primers
.
Havent acabat de córrer, observo alguna cursa i me'n vaig de cap a la pista d'atletisme a fer una mica de rodatge suau i aprofitar per fer una mica de velocitat també. Al final acabo fent 2km tranquils, seguits d'un 400ml, un 200ml i 3x100ml:whip: . A veure si aconsegueixo anar millorant la velocitat.
Em dutxo i torno cap al cros per veure la participació d'en
fandes, el qual el veig molt ben acompanyat per membres de la UCA
, acabant la seva participació fins i tot es permet el luxe d'anar xocant mans
. I, acabo la jornada veient com la filla d'un amic participa amb els sub 10.
Jornada magnifica on he pogut órrer, animar companys i desconeguts i inclús fer ús de la pista d'atletisme gairebé en exclusiva (el moment en el que he estat mes acompanyat eren només 3), entenc que el focus d'atenció eren les diferents curses que es feien al parc. Igualment, molt bona iniciativa
Tanco el cap de setmana amb participació tant a la Cronoescalada solidaria com en aquest cros
M'acomiado amb ganes tant de tornar a fer alguna prova com de llegir cróniques.
Salutacions,
Rubén