Orientació, per orientats i desorientats

Orientació, per orientats i desorientats

14 Set 2010 16:31 #121 per crica (Visitant)
Gràcies, Oriol.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Set 2010 17:38 #122 per Pau (Associat/da)
Experts,

Tinc un problema intentant interpretar les fites de la Rogaining de dissabte. Resulta que a la columna E hi ha coses que no tinc documentades. Tinc la descripció de controls de la IOF 2004, sabeu d'on en puc treure una més moderna?

Per molta gana que passi, que faci règim o que mengi equilibrat i dietètic, un hipopòtam mai serà una gasela

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Set 2010 19:20 #123 per Ricard (Associat/da)

Experts,

Tinc un problema intentant interpretar les fites de la Rogaining de dissabte. Resulta que a la columna E hi ha coses que no tinc documentades. Tinc la descripció de controls de la IOF 2004, sabeu d'on en puc treure una més moderna?


I don't know Pau  :oops:, però si em dius amb quines fites tens problemes, t'ho explico.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Set 2010 20:53 #124 per oriol6 (Visitant)
A veure si d'aquí pots treure el significat de la simbologia que no entens:
www.grionsorientacio.cat/A_Tecnic/flashsimbols.swf

Aquí tens un joc...per apendre'n més (jo ja fa 3 anys i encara descobreixo simbols algun cop).
www.fortnet.org/icd/sp/index.html

I aquí tens un document que quasi segur que hi ha el que busques:
www.form-orientacion.com/bloginiciacion/...ripcioncontroles.pdf

I sinó...diga'ns el simbol...i ho intentem resoldre entre tots!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Set 2010 21:32 #125 per Pau (Associat/da)
Em sembla que ja sé de forma genèrica quin és el meu dubte: Tinc entès que la columna D és l'objecte que cerquem i la E és l'aparença, com diu la documentació adjunta, però veig que en alguns cassos a la columna E hi posa coses que teòricament van a la D.

En alguns cassos on hi ha columna F o G estan documentats i tenen un significat especial: "entre" "creuament entre", etc. però en altres cassos que no hi ha columna F o G no sé ben bé com interpretar-ho, tot i que ho puc intuir.

Adjunto els controls on tinc dubtes.

Moltes gràcies!!!

Per molta gana que passi, que faci règim o que mengi equilibrat i dietètic, un hipopòtam mai serà una gasela

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Set 2010 19:31 #126 per Ricard (Associat/da)
La important és la columna D, la E només dóna algun detall complementari:

39: és un arbre en un aflorament rocòs
41: Es un sender en una escala (suposo)
43: és un arbre en un talús, a la part de dalt
56: és un aflorament rocós, en una clariana.

Ens veiem demà.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Set 2010 18:30 #127 per Pau (Associat/da)
Ospes!

No sé si és aquí el lloc de les cròniques, però com no n'hi ha cap d'especific de les tres valls, ho escric aquí:

Bona rogainig ahir amb en Crica, on també hi vem trobar la parella Ricard-el primo i el trio Iñaki-Mireiads-guido.

Jo era la primera que feia i vaig xalar moltíssim, llàstima del meu estat de forma, la fascitis, etc. perquè el pobre Crica es va haver d'adaptar a la categoria "minus" :oops:

De totes formes la vem poder fer, no sense dificultats. Al principi no tens les mesures preses a l'escala del mapa i la estratègia que pots fer, no serveix de res, així que intuitivament ens vem proposar pujar per una vall i baixar per l'altra, on l'objetiu que més il·lusió ens va fer als dos, era marcar la fita 90, que deien que era una cova força maca.

El primer conflicte/pèrdua el vem tenir al minut 3, però ràpidament el vem resoldre amb encert, després vem anar fent bé fins que ens vem trobar tota una colla d'equips, entre els que hi havia Ricard-el primo buscant un camí (cap a la 89), que ningú va arribar a veure. En Crica va ser aixerit i ràpidament va proposar un canvi de ruta i ho vem fer... Em salto detalls... a les 15h20 arribem al "half" que era l'avituallament, no estava mal, però sort que portava el meus entrepà i la Voll :whistle:

Ja fotuts de temps per arribar, decidim fer la 57,66, 90 i després ja veurem. ... Per fi la 90! ha valgut la pena, una cova "amagada" darrera uns degotalls, petita però encantadora, me'n vaig enamorar.

De baixada encara ens atrevim amb la 79 (també en un lloc genial) on coincidim amb Iñaki-mireiads-guido. Com podeu imaginar, en guido no estava cansat. Es veu que els hi estava anant força malament :arf: .

Al arribar ens trobem tots, nosaltres amb 26km i escatx fets i 79 punts aconseguits :yipi: .Engolim unes quantes clares en el avituallament final, també una mica minsu, i a esperar la paella.... A les 19h comencen a servir la paella: GENIAL!!! Boníssima, gustosa, amb molt bitxos, al punt, ... es-pec-ta-cu-lar, i més després dels avituallament poc gruixuts que havíem vist fins ara, la paella era totalment certificable "Gruixut" 8). I a sobre podies repetir tan com volies :whistle:

Menjar, beure i riure una estona i cap a casa. Un gran dia :party: Un plaer haver-vos vist i fins la propera :yipi:

Per molta gana que passi, que faci règim o que mengi equilibrat i dietètic, un hipopòtam mai serà una gasela

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Set 2010 20:14 #128 per Ricard (Associat/da)
Bona rogaining la de dissabte. Sortíem amb elprimo amb un objectiu ambiciós i una bona planificació inicial. Abans de complir l'hora de cursa ja teníem 5 fites i un munt de punts. Estàvem eufòrics, però aquí es va acabar tot. Algú és va dedicar a amagar els camins. I vam perdre molt de temps. De fet tenim 3 fites en les que vam estar més de 50 minuts. Amb això poc es pot fer. Cap al final vaig notar que no estic plenament en forma. De fet no entreno bé des de finals d'abril. Ara a fer els deures i a entrenar per millorar en la propera que no serà massa difícil.
Enhorabona Pau i Crica vau fer una molt bona rogaining. Ja et pots preparar per les properes: 16 d'octubre la del Vi i 28 de novembre la del Corredor, en el Maresme.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Set 2010 22:37 #129 per crica (Visitant)
Ja ho ha explicat tot en Pau!!!
Jo també vaig xalar molt. Cada cop m'agrada més això de les rogaines i les curses d'orientació. Encara falta molt, però em penso que ja hauria de començar a buscar parella per a la del corredor...

Salutacions.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Set 2010 11:00 #130 per Pau (Associat/da)
Doncs si no en trobes, ja saps on sóc :whistle: :whistle:

Per molta gana que passi, que faci règim o que mengi equilibrat i dietètic, un hipopòtam mai serà una gasela

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Oct 2010 06:23 #131 per Ricard (Associat/da)
Nova cursa per iniciar-se en l'orientació, el proper diumenge a Premià de Mar i de pas visitar les restes d'un poblar ibèric:

http://www.oros.orientacio.org/Circuit%20Oros%202010/9a_10.htm

I també hi ha la rogaining del vi el dissabte 16.

A veure si s'anima algú.

Jo aniré a Premià.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Oct 2010 13:29 #132 per elprimo (Visitant)
Potser m'apunti a aquesta de Premià

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Oct 2010 07:10 #133 per Ricard (Associat/da)
Una petita crònica de les meves darreres curses d'orientació. Ja tocava actualitzar el bloc que feia dies que tenia abondonat pobret: http://rmasferr.bloc.cat/post/2429/501018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Oct 2010 20:26 #134 per LUISPF (Associat/da)
Ahir vaig participar per primera vegada en una rogaining, la roganing del vi.

Participava en la categoria mixt veterans, amb uns amics l´Ignasi i la Marisa, que n'havien realitzat alguna més.

Marquem a 27 balises de 40, realitzant 134 punts i acabant amb 34 km

Tercers de la nostra categoria. Molt contents. Una bona experiència que segur repetiré


Bona organització i colofó amb pasta i botifarra.         

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Oct 2010 06:09 #135 per Ricard (Associat/da)
Molt bona rogaining LUISPF per ser la primera. Enhorabona.  :party:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Oct 2010 10:25 #136 per Pau (Associat/da)
LuisPF,

No sé, no sé, en Ricard et felicita, però 134 punts a la primera, per part meva ja et pots apuntar uns quants insults i forts. Digue'm envejós, però m'emprenya molt :grrrrrr:

Felicitats! :party:

Per molta gana que passi, que faci règim o que mengi equilibrat i dietètic, un hipopòtam mai serà una gasela

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Oct 2010 13:54 #137 per LUISPF (Associat/da)
Ricard i Pau, gràcies per les felicitacions, però el mèrit la té el meu amic Ignasi, que la veritat, allò de l'orientació se li dóna bastant bé.

Jo intentava fer-lo córrer que és una mica manta.

Per cert van ser 26 balises, no 27

Haver-hi si coincidim en alguna.

Salutacions

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Oct 2010 06:10 #138 per Ricard (Associat/da)
La propera és la rogaining de El Corredor el dia de les eleccions, el 28 de novembre de 9 a 15.00 hores.
I al gener hi haurà la primera rogaining de 24 hores.  :surprised:a l'Espluga Calba.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Oct 2010 18:41 #139 per Ricard (Associat/da)
Aquí teniu la crònica de la meva darrera cursa d'orientació, la de Premià de Dalt el passat diumenge 17 d'octubre:
http://rmasferr.bloc.cat/post/2429/662309

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Oct 2010 14:01 #140 per clave (Associat/da)
El febrer Rogaine de 24h................comencem temporada nova amb nous reptes  :bad:

L'orgull és personal e intransferible.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.