Ciclisme

Ciclisme

13 Ago 2020 15:49 #201 per fandes (Associat/da)
Quintana està mostrant bona forma... Però la mateixa actitud que sempre. No em desperta simpatia aquesta manera d'afrontar les curses, i a més haurà de ser ànima lliure (exceptuant Barguil).

Potser també és una situació que a ell li dóna més tranquilitat.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Ago 2020 13:23 #202 per jaume86 (Associat/da)
Avui comença el Tour!!!!

Molt ràpidament un petit resum. Primer dir que aquest havia estat dissenyat per ser un Tour memorable a la muntanya. El fet de només tenir una crono (i que acabi en alt!) fa que els 4x4 perdin opcions i en guanyin els escaladors. També un Tour amb moltes etapes planes, que veurem si aconsegueix regular el pilot algun equip (apunteu el Lotto amb Caleb Ewan doncs no té altre líder) sempre i quan els sprinters aguantin la molta muntanya que hi ha. Podrà Sagan aconseguir un altre maillot d ela regularitat tot i que no se l'ha vist en tota la temporada pràcticament? Seria capaç de guanyar-lo Van Aert? Veurem! A falta dels grans sprinters holandesos i de Gaviria, dono a Ewan com a gran favorit.

Pel què fa a la general, molts dubtes i molts candidats. Primerament citarem el duel Ineos-Jumbo, que en teoria s'hauria de traduir en un Bernal-Roglic, però les dues squadras tenen autèntics equipassos malgrat deixar fora enormes ciclistes. A l'Ineos també hi ha Carapaz inclús Sivakov, al Jumbo Dumoulin i, perquè no, l'americà Sepp Kuss que ha demostrat estar intractable a la muntanya. Els dos equips son acollonants, veurem si això encara accentua més el gran control que exercia Ineos mutiplicat per 2 o, com esperem tots, hi hagi "osties" a cada turonet. En un segon pla però ben propers als mencionats posaria a Pinot i Pogaçar. Els 2 han demostrat ja la seva valia i en una temporada tan estranya com l'actual amb l'afegit del duel d'equips... ves que no pesquin en rio revuelto si corren amb cap i valentia. I ja sí en un tercer pla per ser el Tour tot i que serien favorits en qualsevol altre cursa podríem trobar (i vaig per ordre de dorsals, no per preferència): Buchmann, Bardet, Alaphilippe, Landa (ojalá sigui el seu any i, com a mínim pugui lluitar pel podi! Landisme sempre!!), Daniel Martinez, Nairo (compte que podria ser el seu any, ojalá que no!), Enric Mas (no sé pq el poso... honestament pinten magres pel Movistar i farien bé de centrar-se en guanyar alguna etapa), Porte i Mollema, Zakarin, Guillaume Martin, Aru (un altre que no sé pq el cito), Superman Lopez, Adam Yates, Dan Martin (un altre com Aru), Benoot i Rolland.

La llista és llarga, com el Tour! Tinc moltes expectatives en aquest Tour, tan de bo que el puto covid no apareixi i que hi hagi llenya ja des de demà (4 ports, dos de primera!). També espero que el pilot no vagi tan nerviós com aquest mes que portem amb tantes i tantes caigudes, que sigui la carretera la que seleccioni la GC i no pas els dolors! Vinga que falta menys d'una hora pq comencin a rodar!!

Per últim, Teledeporte connecta a les 15:15 i Eurosport des de l'inici a les 13:55 però aquest any no veig a la graella televisiva la montonera, que em va encantar l'any passat. De confirmar-se seria una llàstima!

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

29 Ago 2020 20:52 #203 per Jorfer (Associat/da)
Doncs s, ja tenim el Tour en marxa.

Avui amb polèmica per la decisió del pilot d'anar amb calma degut a la perillositat de la carretera mullada.
Sembla que a data d'avui el Jumbo són els capos del pilot recomenant que es vagi amb calma.
La veritat que n'hi hagut unes quantes caigudes i portem una temporada amb bons cops i, no m'extranya que estiguin una mica cremats amb aquest tema.

Suposo que avui no tenien ganes d'arriscar més del compte.
Al final primer sprint amb el noruec Kristoff portant-se l'etapa i el maillot jaune.

Sobre favorits jo confio en els tapats Carapaz i Domulin i tinc fe en Landa i Mas, però ja veurem.

També tinc curiositat que passa al Tour al setembre sense la calor del juliol. Escenari diferent a veure com afecta al dia a dia.

31 Ago 2020 16:25 #204 per Jorfer (Associat/da)
Portem dos dies i mig i sembla que els favorits guarden i no volen mostrar les seves cartes.

Ahir Monsieur Julien es va portar l'etapa i el maillot jaune dedicat al seu pare que va morir fa poc.

Avui sembla que veurem una volata.

05 Set 2020 18:48 #205 per fandes (Associat/da)
Dos dies molt interessants al Tour (de cara a la lluita per tots els maillots i fins i tot la classificació per equips) que esperem que demà visqui un bon hattrick. Tenint en compte que la segona setmana serà possiblement de molta recomposició i moviments tàctics, la jornada pirinenca serà un bon moment per a què els líders dirimeixin cara a cara els seus estats de forma. Per ara, molt poques diferències (del líder a la pos.21 sols hi ha 3' de diferència), així que promet emocions fortes.

Creieu que Pogacar tornarà a moure l'arbre? Respectarà Roglic a Dumoulin? Es convencerà Quintana d'anar a l'atac o un altre outsider?

Sigui com sigui ho passarem bé!

PD: si hem de triar un MVC (Most Valuable Cyclist) de la primera setmana jo em quedo amb Wout Van Aert, fort a tot arreu!

05 Set 2020 22:26 #206 per Jorfer (Associat/da)
Doncs si Fandes Van Aert és un crack, aisí com Pogacar.

Després de la primera etapa pirenaica sembla que n'hi ha molta igulatat o molt respecte a la segona i tercera setmana.

Ja veurem.

Demà es reveu pluja a la segona etapa als Pirineus. Al parell d'eslovencs l'aigua els agrada. A veure els colombians.

06 Set 2020 12:41 #207 per jaume86 (Associat/da)
Ja portem una setmana del mal anomenat Tour de France doncs realment està sent El festival de Van Aert. Quan vol i tantes vegades com vol, es treu la xorra del culot i va repartint indiscriminadament,ja sigui als millor de la general , als millors sprinters o als millors gregaris. Un 4x4 que apuntava molt alt al ciclocross però que va quedar una mica tapat amb la brutal irrupció de van der Poel que aquest any no està omplint amb les expectatives generades. Sembla que jugant al gat i a la rata, quan un està bé l’altre no. Però estem davant de dos talents prodigiosos més de la increïble nova generació d’entre 20/25 anys que està ja causant estralls al gran pilot. I els entrenadors de confiança de van Aert, ja han assegurat que té la força suficient (amb l'estudi dels watts) per estar davant a una gran volta. En aquesta edició no serà però està donant un espectacle acollonant!!

El Tour ens té acostumats a una primera setmana lleugera, però no per això menys important. De no guanyar però si de perdre. I en aquesta atípica edició de finals d’estiu on ja s’havia apostat per un plantejament mésde giro/vuelta amb etapes potencialment interessants durant tota la volta. No obstant, hi ha resepcte i molt. Desconec si és pel factor confinament i l’estranya preparació que han hagut de fer els ciclistes o potser per la irrupció del Jumbo Visma com a complement de dominador absolut que té o havia tingut fins ara l’Ineos/Sky… En qualsevol cas, els biciclistes estan corrent molt conservadors, hem vist etapes on es demanava frenar el pilot o inclús sense escapades!, algo inèdit! I quan han arribat aquestes etapes més de vuelta, ningú se l’ha jugat.

I com en tota primera setmana, com deia, els nervis han estat molt presents causant inumerables caigudes, un continu en aquesta estranya temporada comprimida. Els més damnificats, aparentment, venien a ser Landa, Pogaçar i Carapaz per mala sort/no estar atents i col·locats en una d’aquelles etapes on es preveu vent, o sigui, intent “d’abanicos”. Això podia començar a seleccionar/eliminar favorits o desencallar la disputa de la GC.

Ahir en vam tenir un primer tastet, on es va veure molta igualtat entre els principals favorits i inclús els outsiders. Només el jove Pogaçar, tal com va fer a les darreres etapes de la vuelta passada, va demostrar aquesta valentia de la nova generació mentres els altres favorits es miraven i remiraven i la gran esperança francesa, Pinot, perdia una minutada. Potser el confinament ha igualat les forces o les cacotes i esperen a la darrera setmana, però sobta que Roglic no aprofiti el gran estat de forma que ha demostrat en curses anteriors superant a Bernal. L’eslovè ja l’hem vist patir molt a les terceres setmanes i sens dubte venia molt en forma. En canvi, Bernal no estava super i potser ho estarà al final, així com Dumoulin.

Este davant una partida de poker amb molts jokers i asos a la màniga, només portem un terç i tot esta molt igualat, aparentment. Tampoc ahir es va veure un gran equip dominador com semblava, ni Ineos ni Jumbo (que va dinamitar però no controlar o sotmetre com havia fet a Dauphiné). I entre tant favorit mirant pel retrovisor, qui sigui més valent en pot treure molt de rèdit. De moment Pogaçar ja ha eixugat la cagada del dia anterior i ha presentat ja no només la seva candidatura al podi (on de començament havíem dit Roglic/Bernal + Pinot/Dumo/Carapaz/Pogaçar/Landa almenys era la meva aposta) sinó també a la general.

Queden dues setmanes pels Camps Elisis, molta llenya a repartir i esperem que començant per avui, amb una altre bona etapa pirinenca. Seguirem ansiosos a veure la batalla que de moment no s’ha produit!

06 Set 2020 17:11 #208 per Jorfer (Associat/da)
Pyrinéés finiquitéés!!!

I les espases continuen en alt. Les diferències són poques entre el ventall de favorits, però sembla que serà una batalla entre els eslovencs i els colombians amb Landa d'espectador.

Ja veurem fins on arriben els diferents motors diesels doncs el Tour es pot fer mooooooolt llarg.

27 Set 2020 18:25 #209 per fandes (Associat/da)
No vull avançar massa noms per no desencantar a algun correcat que no hagi pogut veure les proves... Però crec que aquest mundial que ha hagut de celebrar-se a Imola (ben a prop de Bologna) per emergència (cancelació de la seu prevista per culpa del CoVid) ha acabat amb un alt nivell de participació. En el meu cas he trobat a faltar les proves sub20 i sub23 (que ens permeten conèixer ciclistes superprometedores i il·lusionants) però l'èlit no ha defraudat.

Crec que destaquen dos noms per damunt de tots, tan en noies com nois, però crec que el bagatge amb que es quedarà cadascun dels dos és molt diferent. Ella ;) amb dos maillots arciris i una gran estratègia del seu equip en ruta, chapeau! En canvi ell el Poulidor d'aquesta edició, amb dues plates, però amb un futur ultraprometedor. La glòria se la queden dos corredors de països alpins, que han preparat molt bé aquesta cita.

I vosaltres com heu vist el mundial? Comentem aquests noms? :P

27 Set 2020 18:43 #210 per Jorfer (Associat/da)
Ha sigut un Mundial molt entretingut amb un final sorpresa i amb un circuit final molt maco.

Els campions més que merescuts tant al mundial femení com al masculí.

06 Mai 2021 08:57 #211 per nyef (Associat/da)
Bones,
després d'una primavera de clàssiques espectacular com poques vegades ... llàstima de la Paris-Roubaix, dissabte tornem a tenir el Giro aquí ... favorits?

Salut

bla bla bla bla ....

06 Mai 2021 12:17 #212 per RugbyMan (Associat/da)

nyef va escriure: Bones,
després d'una primavera de clàssiques espectacular com poques vegades ... llàstima de la Paris-Roubaix, dissabte tornem a tenir el Giro aquí ... favorits?

Salut

M'han parlat d'una jove promesa que ha arribat tard al ciclisme peró trenca motlles.... Es un Italià poc conegut "Rugbi Mannini" crec q es diu. Apunteu aquest nom que crec que puja a la pata cuixa i contra el crono tampoc va malament. :-)

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

06 Mai 2021 12:31 #213 per nyef (Associat/da)

RugbyMan va escriure: M'han parlat d'una jove promesa que ha arribat tard al ciclisme peró trenca motlles.... Es un Italià poc conegut "Rugbi Mannini" crec q es diu. Apunteu aquest nom que crec que puja a la pata cuixa i contra el crono tampoc va malament. :-)

jajajaja ... primer treu-te les rodetes de la bici, i després en parlem :laughing: :laughing: :laughing:

Salut

bla bla bla bla ....

07 Mai 2021 08:28 #214 per RugbyMan (Associat/da)

nyef va escriure:

RugbyMan va escriure: M'han parlat d'una jove promesa que ha arribat tard al ciclisme peró trenca motlles.... Es un Italià poc conegut "Rugbi Mannini" crec q es diu. Apunteu aquest nom que crec que puja a la pata cuixa i contra el crono tampoc va malament. :-)

jajajaja ... primer treu-te les rodetes de la bici, i després en parlem :laughing: :laughing: :laughing:

Salut

Es que si me les trec, encara els hi trec mes aventatge jajajajajajajaja.

Estarem atents a la Tele i no tinc cap favorit. Però imagino q serà la pomada entre els de sempre: Induarin, Lejarreta, Greg Lemon i puja amb força un tal Alvaro Pino que al loro :kissheart: :kissheart: :kissheart:

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

07 Mai 2021 12:01 #215 per Jorfer (Associat/da)
Amb aquests cracks tindrem un gran Giro.

A veure que és capaç de fer el vilanoví Marc Soler amb la capitania del Movistar. Ahir a una entrevista vaig llegir que aspira al Top-5, ja veurem. La dupla Landa&Bilbao també volen fer soroll.

I el retorn del nou canibal Remco...ja veurem com està.
El favorit numero 1 per mi és Egan Bernal si l'esquena li deixa.

07 Mai 2021 14:11 - 07 Mai 2021 14:12 #216 per nyef (Associat/da)

RugbyMan va escriure: Es que si me les trec, encara els hi trec mes aventatge jajajajajajajaja.

Estarem atents a la Tele i no tinc cap favorit. Però imagino q serà la pomada entre els de sempre: Induarin, Lejarreta, Greg Lemon i puja amb força un tal Alvaro Pino que al loro :kissheart: :kissheart: :kissheart:

Tu sí que estàs fet un Lejarreta ... :laughing: :laughing:

Jorfer va escriure: Amb aquests cracks tindrem un gran Giro.

A veure que és capaç de fer el vilanoví Marc Soler amb la capitania del Movistar. Ahir a una entrevista vaig llegir que aspira al Top-5, ja veurem. La dupla Landa&Bilbao també volen fer soroll.

I el retorn del nou canibal Remco...ja veurem com està.
El favorit numero 1 per mi és Egan Bernal si l'esquena li deixa.

En Marc no crec que aguanti, i oajalà m'equivoqui :oops: :oops:
Jo apostaria per en Simon Yates, dels que hem pogut veure aquestes setmanes, crec que es el que està més fort.
En Bernal i en Remco son incògnites ...
I la dupla Landa/Bilbao ... esperem que la liin i molt :smirk: :smirk:

Es presenta un Giro prou interessant ...

Salut

bla bla bla bla ....

07 Mai 2021 21:19 #217 per jaume86 (Associat/da)
Crec que si l'estratègia de Movistar passa per fer un top5 del paisano Marc Soler, serà un error. Un cop més. Cert és que en aquest Giro no hi ha gaires grans noms i ho veig possible. Però de què serveix fer un top5? Jo preferiria fer un top10 i ser protagonista en vàries etapes, lluitant per elles i guanyant-ne alguna, inclús algunes. Perdre ja demà un temps suficient com per tenir marge en aquestes primeres etapes de mitja muntanya. Les escapades estaran cares doncs les cames encara estaran fresques en un giro que va in crescendo al llarg de les 3 setmanes. Al primer bloc d'etapes, segur que hi ha alguna encerrona que s'escapa de l'altimetria de l'etapa a etapa, tìpica del Giro/Vuelta. I ja aquí podria ser protagonista. O esperar a les etapes més dures del final, on les cames estaran ja més cansades i ell ha demostrat tenir motor a Romandia. Però, alhora, tampoc ha pogut plantar cara a la dupla Ineos, clarament superiors sense fer massa tampoc. I aquest crec que hauria de ser el camí del Marc, inclúc també d'Enric Mas en grans voltes, estil del què està fent Valverde. Si ets prou inteligent com per anar a buscar etapes claus, pots fer una bona GC però has de tenir aquest marge de temps perdut com pq els que lluitin per guanyar la maglia, no saltin a per tu. LuisLe té un gran palmarés, és un gregari top i sense cap gran volta. I què? Ja la temporada passada es van consegrar moooolts joves, que semblen tenir moltes més possibilitats de guanyar grans voltes (de fet ja les han guanyat amb menys edat) que els propis Soler i Mas...

Aquest Giro el veig molt obert i tan de bo aquí no m'equivoqui. Egan ja s'està posant la vena a la ferida abans de començar. Serà veritat que els problemes d'esquena realment li impediran imposar-se amb la claredat que hauria? O es que després del darrer Tour no les té totes i s'ha fet una mica de cacota? Mirant els favorits, amb tots els respectes per a un Simon Yates que ha demostrat estar molt finet, al Bernal del Tour de fa 2 anys que vaig capgirar tot un SKY/Ineos, no li arribaria ni a la sola de la sabata. Per no parlar del mencionat Soler, Carthy, Bennet, Nibali (en serio algú creu que Nibali o Dan Martin encara poden guanyar grans voltes?!?!?), Landa+Bilbao, Vlasov, Buchmann, Almeida, Remco (tan de bo! però ho veig precipitat dsp de la caiguda!), Sivakov, Mollema...

També m'agrada la gran nómina d'esprinters que hi ha o que no veig un Ineos o Jumbo amb squadras super poderoses que imposin ritmes infernals que puguin despenjar a tot deu i ells segueixin amb mig equip com hem vist aquí mateix a la Volta on han monopolitzat el podi.

I m'encanten algunes etapes, especialment la petita strade que hi ha dimecres 19, o les que acaben al Zoncolan o a Cortina.

Ja per acabar, la temporada de clàssiques ha estat acollonant! Cada any les gaudeixo més, i potser més que les grans voltes! A més, al no haver competit sempre la dupla VDP/Van Aert, s'ha obert més (quin temporadón de CX els dos, per variar, i amb Pidcock treient ja el cap!). Va ser una putada postposar la Paris Roubaix però també he gaudit molt en curses que no són monuments, quin final a la Amstel!, encara no tinc clar qui va guanyar!!

08 Mai 2021 18:45 - 08 Mai 2021 18:46 #218 per Jorfer (Associat/da)
N'hi ha un corredor que ha començat amb molta Ganna oi ?
Quina màquina i quina velocità!!

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats