Ciclisme

Ciclisme

23 Oct 2019 21:07 #161 per Jorfer (Associat/da)
Molt bon resum Jaume.
Està clar que la fornada de joves ha refrescat els podis de la temporada. Veurem si es consoliden o han sigut flors d'una temporada.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Des 2019 19:31 #162 per jaume86 (Associat/da)
Estem entre temporades 2019 i 2020, això vol dir que és temps de Ciclocross. I si parlem de CX, és inevitable parlar de Mathieu Van der Poel!! Està donant espectacle allà on va, ha renovat el jersei d'arc de sant martí i arrassa per allà on passa!! Compte amb ell a les clàssiques primaverals, l'any passat va ser la sorpresa, enguany ha de ser la seva confirmació, entre d'altres joves cracks que han de dominar la propera dècada.

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

23 Des 2019 20:19 #163 per Jorfer (Associat/da)
Cert el Van der Poel porta no sé quantes victòries al ciclocros. Una bèstia parda.

Aquests dies també s'està parlant de la remodelació del Movistar amb els nous lideratges de Mas i Soler, acompanyats del Valverde amb quasi quaranta anys. A veure que passa. Jo tinc esperances en Mas, però tinc la sensació que amb la marxa dels gregaris veterans a la muntanya no sé si estaran una mica orfes aquests liders. Ja veurem.

30 Des 2019 08:38 #164 per fandes (Associat/da)
No estic podent seguir la temporada :( (amb el que m'agrada el ciclocross) però està clar que hauré de buscar bons resums.

Em sembla alucinant el que fa aquesta gent amb una bicicleta!

02 febrer 2020 20:53 #165 per jaume86 (Associat/da)
Temporada arrencada de fa un parell de setmanes amb les voltes del Tour Down Under (Austràlia) i la Vuelta a San Juan (Argentina) encara acabant. A més, cap de setmana de cyclocross, compte SPOILERS a final de missatge!

Al Tour Down Under nova victòria de Richie Porte, que es va disputar la volta amb el darrer guanyador, el sud africà Daryl Impey. Destacar a més, un parell de cosetes, Porte no va poder guanyar la darrera etapa per setè any consecutiu, el jove britànic Holmes li va birlar la cartera al darrer km tot i que ja duia una victòria d'etapa i es va endur la general. També el bon estat de forma del petit Caleb Ewan als esprints, em fa gràcia que guanyi davant els armatostes sprinters.

I si parlem d'esprinters, per San Juan s'ha passejat Gaviria, que també sembla que donarà batalla enguany. Si no passa res estrany al darrer moment de l'etapa plana, s'emportarà la general l'amic Remco Evenepoel, que va fer una molt bona crono i es va defensar a l'etapa reina. On, per cert, va quedar segon Oscar Sevilla! De fet, va tercer de la general darrera de l'italià Ganna així que sembla que els entrenaments amb Egan Bernal li van prou bé! Recordo que Sevilla milita en un equip colombià de fa anys, on està visquent una segona joventut.

Finalment, avui, als mundials de cyclocross... cap novetat: exhibició de Van der Poel! Ho ilustra a la perfecció, crec, els 2' que li ha tret a Wout Van Aert, que precisament coix, no és! Tot i que ha quedat quart... Sembla que tindrem una interessant primavera on ja podem anar apuntant els noms citats d'Evenepoel, Van der Poel i els esprinters Ewan i Gaviria si aconsegueixen passar el Poggio de San Remo el 21 de març, però abans hi ha moltes més cures de dia divertides, a partir de final de mes, com l'strade bianche, que m'encanta!

03 febrer 2020 06:25 #166 per fandes (Associat/da)
Fantàstic resum Jaume! Una de les coses que li demano a 2020 és organitzar-me bé per veure més ciclisme... Si no me'n surto, quin portal o perfils em recomaneu per revisionar les competicions de dues rodes?

Endavant aquestes i aquests malabaristes de l'asfalt!

03 febrer 2020 09:18 #167 per sergicb (Associat/da)
La veritat és que, en quant a nivell de forma, Gener i Febrer són una mica com jugar el Teresa Herrera o el Colombino... A més a més, hi ha determinats paísos amb ciclistes que comencen molt en forma perquè disputen els campionats nacionals (Austràlia, Colòmbia...). Sense anar més lluny, ahir Sergio Higuita guanyava el Nacional de Colòmbia per davant de Bernal i Daniel Martínez. I en breu comença la Volta a Colòmbia.
Ara al Febrer, i prop d'aquí, ja tindrem costellades d'una mica més de nivell. Volta a València, Andalusia i Volta a Múrcia. Aquí ja començarem a veure coses. tot i que a nivell de Voltes d'1 setmana haurem d'esperar a París-Niça a principis de Març.
I com diu el Jaume86, abans de la Milano-San Remo hi ha curses molt interessants, com l'Strade Bianche i com l'Omloop Het Nieuwsblad (una setmana abans que l'Strade i que ve a ser el tret de sortida de la campanya de clàssiques)

Fandes, a Eurosport ho pots veure gairebé tot (i sempre fan moltes redifusions). Si no el tens i ho vols veure piratilla o descarregar en diferit, crec que el Jaume va passar alguna vegada un enllaç. No recordo si era Steephill.tv o quelcom per l'estil.

Això de córrer és com el Gin-Tonic....al principi, es fa una mica dur i amarg...però al final li trobes el gust i acabes repetint i repetint...

10000 m.: MMP - 39:44 (Sant Silvestre RACC Badalona 2019)
21097 m : MMP - 01:27:51 (Sitges 2020)
42192 m : MMP - 03:16:06 (Barcelona 2016)

03 febrer 2020 20:46 #168 per jaume86 (Associat/da)
Completament d'acord Sergi amb el paralel·lisme amb les patxangues estiuenques del futbol, però comença a donar idees per on poden anar els primers trets o, almenys, quins ciclistes ja estan en bona forma.

Pel que fa al que comenta el Dani de webs, la meva referència és www.steephill.tv on hi ha molta info. El que vaig comentant ho trec d'allà. Fan un seguiment de les principals curses, que tenen el seu subapartat i on es pot trobar participants, etapes, recorreguts, horaris, quines televisions ho emeten i per a quins països, favorits, enllaços externs d'anàlisis, classificacions i resums diaris, últims kms, entrevistes... i segur que em deixo coses! Jo, des que la vaig descobrir, en soc fan i em permet estar força al dia sense massa temps així que us la recomano i molt.

03 Mar 2020 20:44 #169 per jaume86 (Associat/da)
Ara ja sí que la temporada ha començat! Després del torneijos d'estiu Bernabeu i Gamper, en aquest cas Saudi Tour (Bauhaus, del Bahrein), Comunitat Valenciana (Pogacar comença la temporada fort, del UAE, detacar tbe el bon estat de forma dels sprinters Groenewegen i Jakobsen), Tour de Colombia (Sergio Higuita, del EF que va ser el clar dominador de la volta), Tour de la Provença (pel sangrehorchata Nairo Quintana, del Arkea), vuelta Andalucia (Fuglsang gran dominador, del Astana), volta a l'Algarve (exhibició d'Evenepoel, del Deceuninck, amb el permís de Superman Lopez) i finalment el UAE tour (Adam Yates, de Mitchelton, es peta a Pogacar i altra volta amb interessants esprints, també mencionar que les dues darreres etapes es van cancelar pel puto coronavirus).

I aquest cap de setmana han començat les clàssiques, quina il·lusió! Si ve encara falta pels monuments, la Omloop la va guanyar Stuyven del Trek quan es preveia que se l'emportes Yves Lampaerts del Deceuninck, en un final emocionant! I encara més emocionant el final de la Kuurne-Brussels-Kuurne amb una autèntica exhibició de força de Kasper Asgreen, que ell solet va aguantar l'embestida de tot el pilot, també amb l'ajuda del seu equip frenant en el moment clau a l'estar ben posicionat per si Jakobsen havia de disputar l'esprint.

Aquest proper cap de setmana en teoria es disputa l'Strade Bianche, ahir van fer un comunicat les properes curses italianes (amb la Tirreno i la Milan-San Remo) dient que de moment segueixen endavant. Tan de bo! Veurem!!

Per últim, aquesta setmana he descobert un canal de youtube que també és molt interessant, el GCN Racing, que fan uns resums molt detallats de totes les curses i també un de setmanal repassant les novetats. Alhora, tenen una app però encara no m'ha donat temps de baixar-me-la i xafardejar

03 Mar 2020 22:09 #170 per Jorfer (Associat/da)
Gràcies per aquest resum Jaume. :thumbup: :thumbup:

A veure si el coronavirus no afecta a la Volta a Catalunya.

05 Mar 2020 08:50 #171 per fandes (Associat/da)
Els de GCN són molt tops, jo també els vaig descobrir farà uns 3 anys, i els recomano molt!

Visca el Ciclisme :D

05 Mar 2020 09:07 #172 per Jorfer (Associat/da)
Ahir vaig llegir que el director actual del Ineos Nicolas Portal ha mort amb els 40 anys. Una altre mort prematura al món del ciclisme.
Descansi en pau.

25 Mar 2020 10:00 #173 per sergicb (Associat/da)
Amb tota la millor part de la temporada enlaire per culpa del COVID-19 només ens queda que recordar les gestes del passat.
Aquests dies, TDP està passant etapes històriques durant la tarda.
Dilluns vam tenir la de Val Louron'91 en la que Indurain es posava lider del Tour per 1a vegada. Ahir vam veure la fabuloso crono de Luxemburg'92, on va deixar el 2n a 3 minuts i va sentenciar el Tour'92. I avui tindrem la mítica etapa de Sestrieres'92 on Chiapucci es va escapar gairebé de sortida i va obligar Indurain a donar el millor de sí, i acabant amb una bona "pàjara" els darrers km's.

Això de córrer és com el Gin-Tonic....al principi, es fa una mica dur i amarg...però al final li trobes el gust i acabes repetint i repetint...

25 Mar 2020 10:03 #174 per Jorfer (Associat/da)
Gràcies Sergi per l'avís. No ho tenia present.
A veure si tenim sort i es pot salvar part de la temporada per exemple des de l'agost.
Tant de bo.

25 Mar 2020 11:22 #175 per jaume86 (Associat/da)
Ostres Sergi, no ho sabia! A quina hora aprox les fan? Ahir precisament vaig estar un troç de vespre mirant videos per youtube, forces dels quals de ciclisme, variats, des del top10 de curses de Van der Poel, un reportatge de GCN sobre l'afectació del corona virus a Gilbert, l'únic ciclista actual que té a l'abast acompletar els 5 grans monuments però que el post o cancelació de la Milà San Remo li complica encara més l'efemeride (que fa 50 anys que no ho aconsegueix ningú), finals apretats... I vaig descobrir a Ibon Zugasti, que no m'agrada massa la seva manera de fer els videos tio, eh gallo, tio, però que els seus murs son brutals i els piques i converses amb gent coneguda estan molt xulos!!

25 Mar 2020 11:29 #176 per sergicb (Associat/da)
Normalment les posen a mitja tarda. Avui, per exemple, la fan a les 16:20.
També posen partits/competicions històriques d'altres esports (ara fan el primer RGarros de Bruguera al 93 contra Jim Courier, i al vespre el "Centenariazo" del Depor al Bernabeu, la final de l'Europeu de Volei que va guanyar Espanya a Russia el 2007, o la final del Mundial Junior de Basket del 99, on Gasol & Co van guanyar els USA.

Del que dius de Gilbert... jo veig impossible que mai guanyi la Milan-San Remo tal com es corre avui en dia, on arriben 200 al Poggio... però si ho va fer Nibali, aleshores mai se sap...

25 Mar 2020 11:31 #177 per Oriol_TBID (Associat/da)
Veient la programació d'avui, també ho repeteixen el dia següent a primera hora. Per exemple, avui a les 6:25h donaven la crono de Luxemburg del 92. Si sou matiners nivell 10, ja ho sabeu ;)

25 Mar 2020 11:45 #178 per jaume86 (Associat/da)
Molt bona info nois, moltes gràcies!! A aquestes hores Oriol normalment estaria aixecat ja però amb el confinament em puc aixecar a l'hora d'entrar a la feina i tenir alguns moments de relax durant el matí, com veieu ;)

Sergi, el que comentes precisament ho deien al petit reportatge. De fet, el ciclisme s'està tornant tan especialitzat que ell va ser l'únic ciclista que al 2019 va fer els 5 grans monuments, alguns més semblants i més per ell que no pas la primera de l'any, on té més pinta de ser per un sprinter que pugui passar minimament bé el Poggio... o que estigui en un gran moment de forma, com Alaphilippe l'any passat o el mencionat Squalo. Per sort el ciclisme no son matemàtiques i no sempre guanya el favorit, i menys a les clàssiques que poden passar 1000 coses. Potser per això m'agraden tant, com les nostres maratons que mai saps que passarà fins que creues l'arribada :hearteyes:

29 Mar 2020 21:13 #179 per jaume86 (Associat/da)
Recomano molt i molt la serie de Netflix de 6 capítols sobre la temporada 2019 de l'equip Movistar de ciclisme, que es diu El día menos pensado. Avui l'he vist, cada capítol dura uns 30 min aprox, alguns menys, altres més. El primer fan un petit resum de l'any, el segon i el tercer estan centrats en el super Giro que van fer, el quart i la meitat del cinquè en el desatre de Tour i el que resta sobre La Vuelta. Deixa veure sobretot com es viuen les curses des del cotxes, i també les prèvies a l'autocar o alguns sopars o massatges. Moments de molta alegria i moments d'alta tensió com els viscuts amb Nairo al Tour, la parada a Soler a l'etapa caòtica d'Andorra o l'embolic al penúltim dia de La vuelta quan va caure Roglic i van tirar. L'he trobat entretingut, una sèrie a l'estil del Matchday del Barça, els All or nothing d'Amazon de diferents equips/seleccions, el make us dream d'Steven Gerrard al Liverpool o el també de Netflix Formula 1, la emoción de un grand prix.

Molta ràbia de no estar gaudint de les clàssiques!! A veure com queden les grans voltes, si es fan de 2 setmanes o una que inclogui una setmana de cada, poc probable però podria ser bestial! Com estem veient al futbol, segurament també primarà els diners televisius...

28 Jul 2020 00:12 #180 per jaume86 (Associat/da)
TORNA EL CICLISME!!! Calendaris atepeits els estem veient al futbol, motogp, f1... i a partir de demà s'hi suma el biciclisme amb la Vuelta a Burgos (que per cert, la transmet l'Arcadi!) tot i que el calendari WT es repren dissabte amb l'Strade Bianche :hearteyes:

Si tot va bé, serà una bogeria de mesos on inclús es superposaran grans voltes amb monuments! I grans incògnites, com els rols a l'equip Ineos, anirà Froome al Tour? Serà capaç de guanyar el seu sisè tenint els enemics a casa? Serà un quiero pero no puedo Movistar style el curs passat? Seran aquests capaços de fer algo entre la veterania (extrema?) del bala i els tendres Marc Soler i Enric Mas? O potser Nairo (Arkea) i Landa (Bahrain) sí que enguany faran grans campanyes? De fet Nairo va ser crec el corredor més en forma de les curses ja disputades! Recordem els Van der Poel, Evenepoel, Pogacar...una generació quee la temporada passada van causar estralls sorprenents, per no citar a Bernal o Carapaz, guanyadors de grans voltes i que enguany son companys del super Ineos! La llista és llarga i els dies de competició curts, veurem qui s'emporta els més grans elogis d'aquest 2020 compactat!!