Malaltia de Handlung o espoló calcari al calcani.

Malaltia de Handlung o espoló calcari al calcani.

25 Jul 2015 13:40 #1 per Dropoman (Visitant)
Salut a tothom,

Després de molt de temps (anys) de patir dolor als tendons d'Aquil.les, amb més grau al dret i de aturades obligades pel dolor 8fins i tot dificultat per caminar, pujar/baixar escales, sobretot pel matí o després d'una aturada llarga, m'han trobat (en principi) l'origen del dolor. Tinc l'anomenada malaltia de Haglund o espoló calcari al calcani dret que "punxa" lo tendó amb tota probababilitat acabi "foradant-lo", en la radiografia es veu perfectament. Lo metge m'ha parlat de cirurgia i crec que seguiré es seus consells perquè vull continuar corrents i no tenir excessius dolors.
No hi ha massa info sobre aquesta malaltia, potser es coneix més per lo de l'espoló, per tant, busco referents sobre això, fent que l'ahgi passat o li passi, corredors que s'hagin operat de Haglund i com els hi ha anat...
Ja sé que cada cos es un mon i que cadascú es coneix millor que ningú, però m'agradaria constrastar opinions sobre la recuperació de la cirurgia.
Salut!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Jul 2015 13:55 #2 per tonivet (Visitant)
Hi  ha un company al forum que es diu Anfeca que tenia el mateix problema i es va operar. A veure si ell et pot dir alguna cosa mes

25 Jul 2015 17:36 #3 per jaume (Visitant)
Jo em vaig operar de Haglund fa dos anys. Em vaig operar i em va anar molt bé. Entra al foro del atleta lesionado i vaig obrir un tema per aquesta lesió on explico el meu procés i podràs veure el d'altres.
[ftp=ftp://http://www.elatleta.com/foro/showthread.php?152507-Operaci%C3%B3n-de-Haglund]
www.elatleta.com/foro/showthread.php?152...ci%C3%B3n-de-Haglund
[/ftp]

Jo et recomano que t'operis sempre i quan no implica desenganxar el tendó d'aquiles del calcani.

Sort!

El dia que no gaudeixis corrent, millor deixa-ho córrer

25 Jul 2015 19:06 #4 per Dropoman (Visitant)

Hi  ha un company al forum que es diu Anfeca que tenia el mateix problema i es va operar. A veure si ell et pot dir alguna cosa mes

Gràcies, ho aniré seguint.

25 Jul 2015 19:11 #5 per Dropoman (Visitant)

Jo em vaig operar de Haglund fa dos anys. Em vaig operar i em va anar molt bé. Entra al foro del atleta lesionado i vaig obrir un tema per aquesta lesió on explico el meu procés i podràs veure el d'altres.
[ftp=ftp://http://www.elatleta.com/foro/showthread.php?152507-Operaci%C3%B3n-de-Haglund]
www.elatleta.com/foro/showthread.php?152...ci%C3%B3n-de-Haglund
[/ftp]

Jo et recomano que t'operis sempre i quan no implica desenganxar el tendó d'aquiles del calcani.

Sort!

Gràcies Jaume, he llegit les respostes del fòrum "el Atleta", no m'han convençut la veritat. De tota manera m'operaré a l'octubre i crec que pot anar força bé.
Un incís, l'enllaç correcte és  aquest: www.elatleta.com/foro/showthread.php?152...Operación-de-Haglund el teu em donava error.
Moltes i moltes gràcies pel teu temps i ja seguiré informant del tema Haglung.

25 Jul 2015 19:51 - 25 Jul 2015 19:59 #6 per profe (Associat/da)
Jo també ho tinc. Entre l'esperó, la fascitis plantar i la gota, l'any passat vaig estar ben bé vuit mesos sense córrer. Amb els atacs de gota no podía ni ficar-me les sabates, i fins i tot el fregament dels llençols era dolorós. Gràcies a Déu, m'he anat recuperant. Encara conservo l'ampolla que emprava per congelar-la i aplicar a la planta i taló masatge i fred. No m'he operat, i puc  córrer prou bé. Els esperons, però, encara hi són. Suposo que he canviat la manera de córrer, i pot ser respecto millor els períodes de descans quan apareixen els primers síntomaes d'inflamació.

25 Jul 2015 20:07 #7 per Dropoman (Visitant)

Jo també ho tinc. Entre l'esperó, la fascitis plantar i la gota, l'any passat vaig estar ben bé vuit mesos sense córrer. Amb els atacs de gota no podía ni ficar-me les sabates, i fins i tot el fregament dels llençols era dolorós. Gràcies a Déu, m'he anat recuperant. Encara conservo l'ampolla que emprava per congelar-la i aplicar a la planta i taló masatge i fred. No m'he operat, i puc  córrer prou bé. Els esperons, però, encara hi són. Suposo que he canviat la manera de córrer, i pot ser respecto millor els períodes de descans quan apareixen els primers síntomaes d'inflamació.

Agraït pel comentari, però l'espoló que tinc (segons radiografia), està punxant lo tendó amb risc de trencament. Gràcies de nou pel comentari. Seguiré informant.

26 Jul 2015 11:00 #8 per profe (Associat/da)
Estudiant el tema, he vist que no és exactament el mateix l'espero (a la insercio de la fascia plantar al taló) i la deformitat de Haglund (a la part posterior, on s'insereix el tendó d'Aquiles).

26 Jul 2015 18:53 #9 per jaume (Visitant)
Cada persona és diferent i els resultats poden ser també diferents.

El més important és que t'assabentis abans d'operar-te del que et faran exactament. Si et tallen el tendó d'Aquiles per després tornar-lo a enganxar, pensa-t'ho molt. Jo vaig estar investigant i la recuperació és molt lenta ( un any o més ) i no està clar que puguis tornar a córrer. Però si no et toquen el tendó, l'operació és molt senzilla i paga la pena operar-se. En dos o tres mesos tornes a córrer i sense dolor si el tendó d'aquiles no està gaire danyat.

Ara torno a tenir un espoló al calcani però a l'altre peu; però en aquest cas és provocat per una fascitis; és el cas de'n profe. Malauradament ara se m'ha complicat amb una rotura de la fascia i no sé si hauré de tornar a passar pel quiròfan.

El dia que no gaudeixis corrent, millor deixa-ho córrer

13 Ago 2015 17:56 #10 per Dropoman (Visitant)

El més important és que t'assabentis abans d'operar-te del que et faran exactament. Si et tallen el tendó d'Aquiles per després tornar-lo a enganxar, pensa-t'ho molt. Jo vaig estar investigant i la recuperació és molt lenta ( un any o més ) i no està clar que puguis tornar a córrer. Però si no et toquen el tendó, l'operació és molt senzilla i paga la pena operar-se. En dos o tres mesos tornes a córrer i sense dolor si el tendó d'aquiles no està gaire danyat.

Ara torno a tenir un espoló al calcani però a l'altre peu; però en aquest cas és provocat per una fascitis; és el cas de'n profe. Malauradament ara se m'ha complicat amb una rotura de la fascia i no sé si hauré de tornar a passar pel quiròfan.

Gràcies Jaume, esperem que estigui afecti lo tendó i que només sigui llimar lo espoló. Una abraçada i agraït per la resposta.

13 Ago 2015 18:10 #11 per jaume86 (Associat/da)

Hola!

El meu pare, que no és corredor ni esportista, ho pateix als 2 peus. Li he llegit la respota del company jaume i hi està molt d'acord. A ell l'han operat d'un peu, no tenien la seguretat de com ho trobarien fins a la cirurgia i a l'operació van haver de obrir-li el tendó per llimar l'espoló doncs el tenia molt centrat. Per reincertar el tendó a banda i banda van utilitzar un clau de cost 500€! D'això ja en fa 8 mesos i encara avui ho té bastant inflat causant-li dolors... i li resta l'altre peu!

A ell l'estan tractant els doctors Tuneu i Garcia de la Clínica Teknon. El dr Garcia també és traumatòleg esportiu, a mi m'ha visitat per problemes a la cintilla i de fascitis. Per si vols una segona opinió.

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

03 Oct 2015 11:12 - 03 Oct 2015 11:18 #12 per Dropoman (Visitant)
Salut a tothom,
Lo passat 30 de setembre a les 09.00 hores em vaig operar de l'espoló calcari al calcani (malaltia de Handlung) i calcificacions al tendó d'Aquil.les dret. Van ser 75 minuts d'intervenció amb anèstesia epidural (cadera en avall), la intervenció va consistir en separar el tendó i netejar-lo de calcificacions, llimar l'os per treure l'espoló i tornar a inserir lo tendó al seu lloc. Sortida del quiròfan enguixat fins sota genoll per immobilitzar lo tendó (uns 21 dies i revisar lo guix als 15 dies).  Vaig estar ingressar des de les 08.00 del matí del dia 30 i donat d'alta lo dia 01 cap a les 11 hores del matí
Les primeres hores les vaig passar mitjanament bé, a la tarda (8-9 hores des de l'operació) ja van començar els dolors i les molèsties pròpies de la intervenció, per tant, tractament farmacòlogic d'analgèsics i demés per via venosa per minvar el malestar. Sortida de la clínica Monegal de Tarragona amb crosses i bones sensacions de cara a les tres setmanes enguixat o immobilitzat que començava.
Ara després de les 72 hores, segueixen les molèsties però ja cada vegada menys i anant acostumant-se a la nova situació, tot esperant el dia 16 per la revisió del guix i engegar el procés de recuperació per tornar a la "normalitat".
Ja seguiré informant de l'evolució de tot plegat per si us serveix d'ajuda. Només dir-vos que vaig dipositar tota la meva confiança en l'equip mèdic del dr. Esparza, gran professional i millor persona del qual només tinc agraiments, Gràcies Miguel Ángel Esparza Pagán per la teva gran labor.
Estem en contacte,
Manel Alcaide.

03 Oct 2015 13:05 #13 per aurelian (Associat/da)
molts anims Dropoman

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

03 Oct 2015 13:31 #14 per Dropoman (Visitant)

molts anims Dropoman

Moltes gràcies Aurelian...

03 Oct 2015 17:01 #15 per jaume86 (Associat/da)
Ostres, quina llàstima que al final hagis hagut de passar per quiròfan! Molts ànims i paciència que si t'han tocat el tendó...

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats