Bombers 2015 (12/06/15 - 21:00)

Bombers 2015 (12/06/15 - 21:00)

13 Jun 2015 20:09 #121 per piri (Associat/da)

Personalment, només he participat en l'edició del 2012 i en aquell moment vaig desitjar que mai més tornaria a participar.

Espero seguir complint el meu desig  :yes:

La persona que es rendeix mai aconseguirà la victòria. 12 edicions de LLiGaCoRReCaT.
Correu: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. Web: lliga.corredors.cat/index.php Twitter: @LLiGaCoRReCaT.
Instagram: @lligacorrecat i també, des del 2024, tenim grup de Whatsapp.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Jun 2015 20:14 #122 per FRANCESC57 (Associat/da)
Hola companys:

Per a mi també era una cursa fixa del calendari.
Però en veure com ho organitzaven aquest any, ja vaig veure un sinfi d' inconveniens per mi.  :mad:
M'alegro d'haver pres la decisió de no anar, i mentre segueixin en aquesta linea i més amb l'experiència dels comentaris dels que hi eu anat, que fora del meu calendari.  :grrrrrr: :grrrrrr: Adeu Bombers. Una pena tantes edicions que habia fet ........

Demá aniré a Bellavista Les Frenqueses i segur que ho pasare millor, bocata, regals, dutxes, etc etc

13 Jun 2015 21:03 #123 per esquimal (Associat/da)
Yo la he hecho los últimos 4 años y este no la iba a hacer por el tema del precio pero todo mi entorno de amigos corredores se apuntó así que al final claudiqué. Yo entreno en los run club de nike así que nos dieron una pulsera para tener un guardaropa aparte, nos dieron otra camiseta extra y en meta tuvimos una zona vip frente al escenario con zonas para tumbarnos y cerveza gratis.
Al salir del sub42 las apreturas en paral·lel fueron algo menores y en meta no me encontré tapón. El cambio de fecha y horario afectó mucho a las marcas. Un chico de Nike me dijo que esperaban que el ganador hiciera sub28 e hizo 30 minutos. Por mucho que dijeran este circuito es más lento que el clásico porque la gente se funde en la primera mitad, y lo del repecho para entrar en meta ya es para matar al que lo ha diseñado.
Lo que si es una cagada es tener que caminar 600m para que te den una bolsa con una botella de agua (de sabor plasticoso) y una botella de gatorade. Yo al tener esos servicios "VIP" extras (camiseta, cerveza(s) gratis, zona de descanso) pues algo he amortizado el dorsal pero al resto de la gente entiendo que deben estar muy cabreados con la desorganización.
Si el año que viene no vuelven al circuito y horario habitual pueden estar seguro de que no la pienso correr, pero esta vez de verdad. Yo estoy de campaña en redes sociales y ya les he dejado alguna que otra puyita a los de Nike en su facebook y en su twitter, amén de agudizar el ingenio y hacer un banner

5 Km -> 18:31 -> Cavalcada de Reis Cornellà 2017
10 Km -> 38:47 -> Nassos 2017
Mitja -> 1:23:58 -> Barcelona 2018
Marató -> 3:06:17 -> Barcelona  2018

13 Jun 2015 22:16 #124 per jaume86 (Associat/da)

I aquests corredors no habituals, a diferències de nosaltres, s'han d'equipar del tot, samarretes, mitjons, sabatilles i la infinitat de "gadgets" ara imprescindibles per ser un autèntic "runner".
Nosaltres continuarem sent, només corredors  :yes:

:rofl: :rofl: :rofl:

Quin fart de riure m'he fet!! Quanta raó tens  8) 8) 8)

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

13 Jun 2015 22:26 #125 per joseluisblanco (Associat/da)
El meu comentaro a la meva xarxa social abans de la cursa
Jose Luis Blanco Quevedo
Ayer a las 17:57 · Editado ·
Hoy se disputa la Cursa Bombers, una gran carrera, subí al podium en las 2 ediciones que participé, el año pasado fui primero 9.900 metros hasta que casi llegando me pasaron Ronco y Mohamed, salí a 5’37 el km 2, después aflojamos mucho y se volvió a acabar rápido, total 30’15 en 10km. Este año NO participaré, al estar preparando prueba en pista. Es la 1ª edición nocturna de una gran carrera en Barcelona, polémica por redes sociales por el precio de la inscripción de 21€ y 3€ del suplemento para el guardarropa... lo bueno es que nadie obliga a participar en carreras, cada un@ escoge. Logisticamente carrera complicada, salida y nocturna en lugares distintos, y de noche... con los consiguientes montajes de luz y escenarios, ojo al tráfico de Barcelona esta noche a la hora de la carrera. En enero, ya comenté que pasarla de noche era una apuesta muy arriesgada, demasiada, hace dos años 29.000 inscripciones agotadas muchos días antes, este año veremos los llegados que es la cifra más real supongo que sobre 15.000-16.000 ya que comentan que no han llegado a agotar los 20.000 dorsales. Si un gran evento funciona lo ideal es retocarlo, pero no cambiarlo. Al cambiar esta carrera de fecha ha repercutido en el cambiado de fechas de otras y también repercutirá en inscripciones, o como la cursa del port de Barcelona de mañana, con el 33% menos de inscrit@s que el año pasado ¡Mucha suerte a l@s que participéis... el año que viene habrá cambios

13 Jun 2015 22:58 #126 per jordi mas (Associat/da)
Bona experiència ahir amb el nou circuit.  Vaig coincidir al calaix amb el Jordicolbató gaudint de l'ambient i vam sortir sense problemes.  Vam poder córrer a bon ritme des del primer moment, el Paral·lel era en baixada éncara que sembli mentida. Després vam afluixar, però no va ser culpa del circuït , va ser perquè no podíem més. Feia molta humitat (suposo que Nike tenia la culpa). L'arribada era molt estreta, cosa que em sembla un error greu, però la veritat és que a nosaltres no ens va afectar cap tap.
Vam haver de caminar un bon troç fins el guarda-roba, és veritat, però allà havia deixat la bossa el dia anterior gratuitament, i la vaig poder recollir sense cues. Després vaig prendre'm un parell de cerveses i un hot dog ecoltant música. Havia deixat el cotxe al descampat on aparquem per fer tirades largues pel litoral, i vaig sortir sense embussos ni problemes.
L'any que ve tornaré a paticipar.

10 k : 38:51 Bombers 2018
Mitja Marató: 1:28 28 Logroño 2018
Marató: 3:23: 07 Berlin 2017

13 Jun 2015 23:08 - 13 Jun 2015 23:09 #127 per jauteras (Associat/da)
Vaig poder correr la cursa i m'agradaria comentar varies coses, algunes al.lienes a la organització, però curioses, si més no.
La majoria de la gent de fora de Barcelona, com jo, va optar per deixar el cotxe a la arribada i agafar el metro. Com que no hi anem sovint vam haver de fer cua per comprar el bitllet. Vaig pensar, ai, ai, ai,  que no arribem a temps a la sortida. Per sort, no va ser així.

El trasbordo a Urquinaona i la excursió pels passadisos i escales del metro ja varen ser tota una excursió. Vaja, que en els 30 minuts que va durar la excursió ja m'havia begut la ampolleta de 1/2 litro que portava. Sort que hi vaig pensar, perque entre la calor i la caminada hagués arribat fos a la sortida.

Els calaixos, la sortida, tot va anar bé. A partir d'aquí el paral.lel hauria d'haver estat obert en 2 direccions, o si no fer sortides esgraonades com a la Behobia. Els primers 2,5 qms eren baixada, tot perfecte. A partir d'aquí una pujada suau i constant fins al km 4. D'aqui al 5 i escaig més aviat plà i baixada. Al 5,5 i fins al 7,5 pujada suau amb algun tram plà i els últims kms baixada i pla. En definitiva. el recorregut no es pas tant plà ni ràpid com ens venien, i el final sembla un "recochineo", en pujada. Com ja ha dit algú no costava gens fer la sortida més retrassada i evitar així el colapse i la pujadeta final.

En quant al horari no em va semblar malament, encara que la xafogor era forta, però no hem vaig veure massa afectat per ella. En quant a la samarreta d'homes no es podia escollir entre màniga curta i tirants, cosa que si es podia fer en les dones. Ademés no sé de quina clase de genero era però va quedar empapada a més no poder, cosa que no hem passa amb les samarretes que faig servir en les curses.

En definitiva,en la meva opinió s'ha d'aprofitar als carrers que son molt amples per correr en les 2 direccions i no fer taps com al final del paral.lel.El recorregut es molt millorable i sortint de plaça Espanya i acabant al litoral es podia fer un recorregut més suau i igual d'atractiu.

13 Jun 2015 23:24 #128 per joseluisblanco (Associat/da)
Com a organitzador no m’agrada opinar més del compte d’altres curses, però cada 5.000 participants en una cursa de 10km es una sortida diferent, una cursa de 15.000 participants son 3 sortides... sempre que la guàrdia urbana per temps ho permeti.

14 Jun 2015 00:16 #129 per wolves (Associat/da)
Està bé saber-ho...  8)

Com a organitzador no m’agrada opinar més del compte d’altres curses, però cada 5.000 participants en una cursa de 10km es una sortida diferent, una cursa de 15.000 participants son 3 sortides... sempre que la guàrdia urbana per temps ho permeti.

14 Jun 2015 12:10 #130 per esquimal (Associat/da)

Feia molta humitat (suposo que Nike tenia la culpa).

No es estrictamente culpa de Nike pero si haces Bombers en su fecha y horario habitual (un mes antes y por la mañana) hay muchas posibilidades de evitar el bochorno que hizo. Llegó todo el mundo empapado.

Vam haver de caminar un bon troç fins el guarda-roba, és veritat, però allà havia deixat la bossa el dia anterior gratuitament, i la vaig poder recollir sense cues.

Lo "gracioso" del asunto es que parece ser que el guardaropa gratuíto funcionó bien. El que dió problemas fué el de pago  :whip:

14 Jun 2015 13:35 #131 per ergofo (Visitant)
Aqui un altre que la va córrer, després de la preparació per la marató vaig seguir el repte dels 10k d'aquella manera i tot i no fer gaires entrenaments vaig fer marca a Nou Barris, així que aprofitant que molts amics no habituals en curses feien la cursa de Bombers, vaig passar també per l'aro (només vaig fer la edició de 2011 i no vaig gaudir amb tanta gent així que els últims anys ja no la havia fet) i la vaig fer, buscant el famós sub-40. Com ja ha dit el David al seu blog no tot és dolent. Els calaixos ben marcats, el fet de donar-te 3 setmanes per a recollir el dorsal (tot i no oferir fer-ho el mateix dia) està força bé, lavabos jo crec que més que suficients tant a l'arribada com a la sortida, hidtració pre-cursa amb dues carpes on donaven aigües, 2 avituallaments en 10 km cosa poc habitual i amb molts voluntaris. Tot i això, no em va agradar gens la estretor de la sortida, l'arribada en pujada, doncs té el seu que, però el problema és el fet de tallar el lateral del litoral amb el conseqüent embús i cabreig (en part normal) dels conductors. La caminata fins al guardarroba, jo crec que el gran problema era que no donessin hidratació als 100m ja que la gent arribava fosa degut a la xafogor i el fet d'haver de tenir a la gent parada en meta em sembla molt perillós.

En el meu cas, sortida massa ràpida, passant pel km 2.5 a una mitja de 3.53 i allà ja vaig veure que no seria el dia, i gasosa fins al final, aguantant al km5 passant just en 19.59, però la pujada se'm va fer eterna i tot i apretar una mica a selva de mar, vaig acabar en 41.34. Al sortir de bastant endavant no vaig tenir cap problema d'embús a l'acabar la cursa, vaig fer-me un massatge amb compex i al sortir, ja amb una mica de fred degut a l'aire que feia si que em vaig menjar un bon embús que 1. hi havia una porta molt petita per on havíem de passar milers de corredors per sortir, i 2. no deixava entrar als acompanyants a la famosa festa.

Com a idea, crec que era bona i arriscada, però han fallat en algunes decisions. Si volen organitzar la famosa festa, en comptes de fer-ho a la nit ho fan en l'horari i dates anteriors potser s'hagués quedat més gent fent una cervesa post-cursa, però si ja sense quedar-te la gent ha arribat passades les 12 a casa... Evidentment el target d'aquesta cursa com deia en Sancho és molt diferent a altres curses, però ja ho era en el passat i crec que el problema ha estat deixar de banda els habituals, que normalment te la acaben d'omplir (em sobta molt que amb el meu temps, només entressin 600 persones davant), la data no ajudava gaire al fer ja força calor i era una cursa que per la gent de fora Barcelona suposava en molts casos un esforç. Ja veurem com els hi va, però fins i tot aquesta gent que normalment no corre més que aquesta cursa i Corte Inglés, i entrena algun dia d'abril a juny va acabar força descontenta, així que suposo que de cara al futur prendran les mesures que creguin convenients, tot i que crec que difícilment repeteixi.

Cursa RAC1 (5 km) 2015 - 19:24
Cursa Nou Barris(10 km) 2015 - 40:34
Mitja de Barcelona 2015- 1:27:52
Marató Sevilla 2016 - 3:10:46

14 Jun 2015 14:44 #132 per XaviPapell (Associat/da)

No crec que la gent deixi de comprar la marca NIKE perquè la cursa hagi estat un fracàs.

Però potser no participar en aquesta cursa sí. De fet alguns ja s'han expressat en aquesta direcció.

El meu post es la contestació a una opinió donada en un altre i es evident que si encara hi han corredors que s'inscriuen en curses que cada any no mereixen la fidelitat per la seva mala organització, pot ser que s'ho facin mirar.
Fa tres anys que no corro però la vaig deixar de córrer l'any 2006, als corredors els prenen el pel, fan el que volen, però em sembla que ja se'ls  acabat el gallina de los huevos de oro i no no mes en aquesta cursa

14 Jun 2015 19:26 #133 per M@rcus (Associat/da)

Hola amics aquí deixo les FOTOS que he fet a la Cursa Bombers d’aquest any, per mi a estat un autèntic malson, 20000 persones i no saber on fer la foto, gairebé tots amb la mateixa samarreta i de nit, com diria Josep Pla “tones i tones de carn humana” que és lo que crec que som per als de la nike al menys vist des de fora.
A veure si teniu sort i els de l’organització us a fet bones fotos perquè les meves han sortit borroses.
Una cursa per oblidar. :grrrrrr: :'(
picasaweb.google.com/115987154532863258650/CursaBombers20151
picasaweb.google.com/115987154532863258650/CursaBombers20152
picasaweb.google.com/115987154532863258650/CursaBombers20153

Moltes gràcies Carles per la teva incondicional dedicació!
Cursa molt complicada per al fotògraf, o t´amoïnis que només és aquesta.  :he:

Salut!

"El dolor es inevitable, però el patiment es opcional" Budha

14 Jun 2015 23:24 #134 per gorka (Associat/da)
Cursa de Bombers 2015: menys de 15000 acabats.
Amb el canvi de data, el canvi d'hora, el canvi de circuit (no homologat per cert, quan tenien els millors 10km del món possiblement) i el canvi de preu s'han carregat ells solets una cursa que havia arribat a ser referència europea dels 10 Km.

MP
1000 m.l. (2): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (4): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (109): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (96): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (37): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

15 Jun 2015 08:50 #135 per esquimal (Associat/da)
Exacte. Si no haguessin tocat res, deixant la data, horari i circuit (que diguin el que diguien és més ràpid que el nou) com estaven i mantenint el preu haguessin esgotat els 20000 dorsals en una setmana i la gent no es queixaria

15 Jun 2015 09:24 #136 per Natxo (Associat/da)

A veure si teniu sort i els de l’organització us a fet bones fotos perquè les meves han sortit borroses.
Una cursa per oblidar. :grrrrrr: :'(

Jo sí que m'he trobat. Com no accepto córrer amb una samarreta imposada i m'agrada fer-ho amb la nostra, és ben senzill detectar el taronja en mig de la marea uniforme. Gràcies, Carles, per la teva dedicació. :yes:

Entenc les crítiques generals, però jo m'ho vaig passar bomba i la cursa em va encantar. M'agrada el canvi d'horari pq prefereixo córrer al vespre que de bon matí. Tot són gustos. I suposo que en la meva valoració positiva influeix que, per sort, no em va afectar el tap de l'arribada. Això, crec, és l'errada més gran (i perillosa, molt perillosa) de l'organització.

Natxo

Natxo
Sant Quirze del Vallès

15 Jun 2015 09:35 - 16 Jun 2015 12:04 #137 per Angel.gd (Visitant)
Bueno pasados tres días se me ha bajado un poco el calentón y puedo expresar mi opinión sin echar bilis.
Lo primero la salida caótica, empujones, nervios, todos apretados porqué las puertas de entrada eran muy estrechas para tanta gente hubo nervios y gritos cuando faltaban pocos minutos para empezar y muchísima gente no podía entrar en los cajones por un momento pensaba que viviría un "Heysel" por suerte la gente tuvo calma y los empujones no fueron a más, empieza la salida y la bajada del paralelo fue un calvario los cajones no estaban bien escalados y no había espacio para correr, ir a ritmo era imposible y correr casi imposible, hasta prácticamente el km 7 no pude empezar a correr algo "normal" aunque en la recta de llegada era casi imposible volver a correr. Cuando llego la línea de llegada pienso por fin se acaba este desastre y veo que la llegada era un super  subida final, gente parada, alguno vomitando, nuevos empujones y Kos total en la llegada mi tiempo final fue de 46.07 es irrelevante pero es una cursa para no volver jamás, la persona que diseño el final en la subidita tiene que ser despedido de manera fulminante, cuando fue llegando más el embudo en la llegada fue a más y si no paso nada es por suerte . La guinda del pastel fue que una vez habías llegado te hacían andar un km para llegar al avituallamiento, otra decisión irracional total cuando me dieron el agua me fui rápidamente sin llegar a la hamburguesa.
En resumen fracaso total de Nike, cursa horrible, más lenta que en ediciones anteriores por el recorrido y por la fecha ( no es lo mismo abril que junio a casi 30 grados) probablemente la peor de toda mi vida y lo único bueno es que al final no paso nada grave.

5 km L´Hospitalet 2011 20.51
10 Km Sant Antoni 2016 42.58
Mitja: Santa Coloma 2016 1.36.33
Marató: Donosti 2015 3.29.22

15 Jun 2015 13:53 - 15 Jun 2015 17:28 #138 per Lucius (Visitant)
Hola,

he llegit per sobre alguns comentaris previs i per altres companys sembla que la gran majoria es queixa de una mala organització.

A mi desde un principi no m'ha agradat aixo de tenir la sortida en un lloc i l'arribada a l'altra punta de Barcelona. El preu també excessiu, però aqui qui vol paga i fa la cursa.

Sobre el recorregut, no m'ha semblat molt dolent, i personalment els tres primers kms els fas més ràpids sense voler. Desprès per vaig començar a sentir les cames carregades de tota la setmana i no volia forçar al màxim i vaig baixar el ritme coincidint amb la pujada final de c/ Sardenya i la següent de Marina. Crec que és un recorregut ràpid per poder fer una bona marca. Encara que a mi em va sortir uns 100 metres més llarga. Suposso que és asumible l'error del rellotge.

Sembla que l'aglomeració va ser molt gran, i desprès de l'arribada vaig veure un continu de gent en els ritmes més lents que no havia vist abans a cap cursa.. d'aixó no té la culpa l'organització, pero si de possar-nos uns altaveus i un volum excessiu a l'arribada (a més amb pujadeta final cabrona) que em va desagradar moltissim i a més d'una forma totalment artificial sense un speaker en persona i en directe... penós. Semblava que estaves a una disco més que a una cursa. A més el cacau de tràfic rodat que hi havia al costat de l'arribada fa pensar que el que responsable no te ni punyetera idea de que és Barcelona un divendres a la tarda aprop dels centres comercials..

En definitiva, el recorregut només li veig la incomoditat de inici i final en dos llocs allunyats amb consecuent incordi de portar la teva bossa d'un costat a un altre pagant. Aixó diu molt del mercantilisme/capitalisme que fa seva una cursa tan popular i amb un origen tan digne com retre homenatge als bombers que de vegades tenen que jugar-se la vida per servir a la gent.

Algú que foti fora als de Nike o a qualsevol altre intent de fer seva una cursa que pertany a Barcelona i als que la corren.

Tot i aixó content amb la meva marca i tenint en compte que no volia forçar perque després teniar que fer de llebre el  diumenge a els 10 blaus de Gràcia. (ah i no surto a la classificació perque em vaig deixar el xip!!) 38:38

JDFT

16 Jun 2015 01:20 - 16 Jun 2015 06:23 #139 per Polgi (Associat/da)
Hola  :party:

Un altre que ha fet Bombers. En principi aquesta cursa era per mi quelcom especial, però els darrers anys ha esdevingut tot el contrari  :yes:
La idea era fer La Nocturna del Port, la qual he fet totes les edicions i m'encanta  :love:. Però la graduació de la Gina en dissabte ens va canviar els plans  :beurk: i vem fer Bombers. Una cursa que ha passat de post Marató de BCN a estival, de diürna a nocturna i de sortides amb AC/DC a sortides discotequeres  :666:

Jo vaig viure una cursa perfecte, entrada al calaix ràpida (sub42), sortida ample i controlant be el ritme al Paralel per no cremarme,  velocitat de creuer fins a meta i sense problemes d'entrada a Meta. Al final 43'53" i anem recuperant la velocitat que he perdut després de les 2 Maratons.
Les millors de 10 van ser fins ara El C. Ingles i St. Quirze després de la M. de Bcn. Després de A Coruña i fins ara les cames no m'han tirat i amb problemes musculars als inicis de les curses.
La meva valoració del nou circuit per mi es negativa i crec que a la practica es mes ràpid l"anterior. La gasosa de la majoria a la segona part de cursa ha estat de Guines. Com algú ja ha dit, es paga l'entusiasme de baixar el Paralel  :whistle: i equivocar el ritme després.
Prefereixo baixar Via Laietana al km 8-9 i planejar fins a Meta.
Avui comentant amb dos companyes de feina que van córrer, m'han explicat que una amb 56' va caminar els darrers 200 m perquè no podia córrer de l'embut humà que hi havia. L'altre amb 1h7' ha entrat corrents sense problemes. Això em fa pensar que al ser una cursa de molts corredors esporàdics, si fem campana de Gauss, el gruix d'arribats hi era entre els 50' i 1h i aquí es on va estar el problema d'una meta mal pensada.
No puc opinar del guardarroba ja que al ser de BCN vaig marxar en metro i no el vaig utilitzar.
Fins als 1000 m socials i...

Continuem

Córrer es viure i visc per córrer entre d'altres.

16 Jun 2015 10:47 #140 per Running.es (Visitant)
Hola a tots
A running.es també vam estar a Cursa de Bombers fent fotos.
Les podeu mirar i descarregar a: running.es/fotos/las-fotos-de-cursa-de-b...rs-2015#.VX_idvntlHw
Hi han d'ambient, de la sortida i de la arribada.
Esperem que us agradin.

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats