Una cursa que mai havia fet, malgrat els anys que porto en el mundillo atlètic. La curiositat que em va despertar i les bones paraules amb què la descrivíeu els qui ja hi havíeu estat eren del tot justificades.
L'organització em va semblar de molt nivell, en tot: espais i serveis al corredor, traçat...L'ambient, com a mi m'agrada: proper, sense massificacions, amb moltes persones que gaudim de l'esport popular.
El recorregut és variat i interessant. No és un deu mil estàndard, tenim asfalt, camí de terra i pedra, i una mica de parc amb herba. Pel tros de camí em vaig sentir part d'una manada de rinoceronts al galop que aixecàvem un núvol de pols dins del qual avançàvem sense veure més que les persones que corrien just al davant

. Em vaig situar una mica massa enrere a la sortida i vaig fer arriscades filigranes avançant gent pels marges irregulars dels camins, amb la lògica protesta dels meus turmells davant de la possibilitat de saltar a trossos si trepitjava malament

Vaig intentar anar a un ritme que no m'exigís molt, reservant-me per la setmana següent a Pineda, i tot i així, la musculatura va sentir que havia treballat força.
A l"arribada, igual que abans de la cursa, va estar molt bé comentar tot en converses amb la gent correcat present

. I després, em vaig dutxar molt a gust en unes instal·lacions molt properes d'una piscina pública que l'organització posava a la nostra disposició. Realment, tot molt bé