16ª Els 10 de Santa (01/06/2025)

16ª Els 10 de Santa (01/06/2025)

19 Mai 2025 09:59 - 19 Mai 2025 10:00 #1 per Chute (Associat/da)
El proper diumenge 1 de juny de 2025, a les 08:50 hores del matí, tindrà lloc la 16a edició de la cursa popular “ELS 10 DE SANTA”, dins dels actes de la 26a Festa de l’Esport de Santa Perpètua de Mogoda, organitzada per al Club Esportiu Fondistes FEM FORÇA i l’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda. També hi haurà curses de 1.000 per les categories de promoció i de 3.000 metres per cadets, juvenils i adults.

Web de la cursa
fondistespepa.wixsite.com/els10desanta2025

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Mai 2025 10:24 #2 per RugbyMan (Associat/da)
Bon dia guapus/es

Em sap greu però aquell cap de setmana soc fora i no podré anar-hi. Aixó si es una cursa molt recomenable per recorregut (mixte amb asfalt i pista), desnivell (os va agradar StQuirze i la recta d'arrivada? flipareu amb aquesta), tracte (cursa de poble i tracte proper...i amb entrepà de buti al arrivar dintre del pavellò per menjar-ho a la ombra) i també amb llebres de la casa. Que mes es pot demanar?

Per a mi es un MUST i si no la coneixeu la recomano. No aneu amb ment de fer marca, però si de pasar un dia divertit i patir una miqueta ;-)

Ja direu per aquí com os ha anat

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

19 Mai 2025 13:24 #3 per Vladi (Associat/da)
Totalment d'acord amb el que expliqueu. Jo l'he corregut moltes vegades i és de les que m'agrada fer sempre que puc. Està molt ben organitzada per Club Esportiu Fondistes FEM FORÇA i el preu de 4€ és fantàstic.

El circuit és molt divertit i els 150 metres últims :whip: no els oblides mai quan l'has corregut alguna vegada. :laughing:

Vinga animeu-vos que no totes les curses han de ser planes

Salut :great: :great: :great:

19 Mai 2025 19:37 #4 per crissbd (Associat/da)
Inscrita!!! La vaig fer fa mooolts anys i lo unic que recordo es lo enfangada que vaig arribar :laughing: :laughing: :laughing:
Ens veiem allà!

5km - 25'05" (lLa Nostra'13)
10 km - 52'45" (Vilanova'13)
Mitja - 1h59'51" (Calafell'13)
Marató - 4h51'31" (Vies Verdes'15)

20 Mai 2025 08:16 #5 per crissbd (Associat/da)
Bon diaa!!
Doncs resulta que no era aquesta la que pensava que habia fet,..m'habia confos amb la de Polinyà 😃 aixi que aquesta serà la primera vegada☺️

5km - 25'05" (lLa Nostra'13)
10 km - 52'45" (Vilanova'13)
Mitja - 1h59'51" (Calafell'13)
Marató - 4h51'31" (Vies Verdes'15)

21 Mai 2025 09:00 #6 per Chute (Associat/da)
Doncs aquí un altre que debutarà als 10 de Santa. Quan comença la calor ja va bé fer curses amb un recorregut variat on els ritmes no són importants.

Espero poder confirmar les bones referències que doneu tots sobre la cursa. L'únic que em preocupa és que tothom parla de la pujada final. Caldrà guardar forces pel final per no haver-la de fer caminant.

21 Mai 2025 13:32 #7 per mario.cat (Associat/da)
Aqui deixo el link del company Correcat Er Paco de la cursa de l'any passat, per si li voleu donar un cop d'ull al recorregut. Res, tranquils que es tot pla i l'arribada en baixada !!!! 🤭🤭🤭

22 Mai 2025 09:07 #8 per Chute (Associat/da)
Diuen que una imatge val més que mil paraules, però es que amb aquest vídeo d’Er Paco et fas una idea perfecta de la cursa. Gràcies Mario.cat per ficar l’enllaç.

He flipat amb la quantitat d’aigua i fang que hi havia l’any passat, espero que aquest any estigui més transitable. I també m’ha sorprès :blink: que la pujada final no sembla tant dura al vídeo, imagino que és algun efecte òptic.

22 Mai 2025 09:15 #9 per Chute (Associat/da)
Adjunts:

22 Mai 2025 17:41 #10 per RugbyMan (Associat/da)

Chute va escriure: I també m’ha sorprès :blink: que la pujada final no sembla tant dura al vídeo, imagino que és algun efecte òptic.

Chute...tothom parla de la pujada del final q es maca, curta però intensa com un bon expresso....però per a mi la "PUJADA" es la del Km3 al 4 per pista i allà poca ombra....i oju a la baixadeta técnica per pista q a mes la recordo trencada del 4 cap al 5 on hi ha l'avituallament i tornem al asfalt.

Tota la cursa es tipus StQuirze....toboganera i trenca cames, Com ben dius no es una cursa per anar pendent dels ritmes a no ser que vulguis lluitar pel podi.

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

25 Mai 2025 12:56 #11 per Jorfer (Associat/da)
Us informo de les llebres de la casa que us acompanayran:

45' Rafa Pérez
50' Xavi Corral
55' Sandmannn
60' Niko

25 Mai 2025 13:06 #12 per mario.cat (Associat/da)

Chute va escriure: Diuen que una imatge val més que mil paraules, però es que amb aquest vídeo d’Er Paco et fas una idea perfecta de la cursa. Gràcies Mario.cat per ficar l’enllaç.

He flipat amb la quantitat d’aigua i fang que hi havia l’any passat, espero que aquest any estigui més transitable. I també m’ha sorprès :blink: que la pujada final no sembla tant dura al vídeo, imagino que és algun efecte òptic.

Chute, l'any passat va ploure el dia abans i per això hi havia aquell fangueig, però jo que conec la zona et puc dir que aquell tram està a l'obaga i sempre hi han basals d'aigua però no tant com si hagués plogut el dia abans. Esperem que de cara a diumenge el basals d'aigua siguin mínims. L'altre dia vaig anar per la zona i el que si vaig poder veure es que la pista de pujada cap a la granja dels porcs estava una mica malmesa per les aigües d'aquests darrers dies, però amb cura i vigilant, no hem de tenir problemes.

En quant a l'arribada, Chute, et puc dir que pica i molt. Son uns 200/250 metres realment forts i mes quant portes ja els 10 k's a les cames. Al vídeo no dona molta sensació de pujada, però si vols, fixat en el muret de les cases del costat i veuràs com els esglaons per salvar el desnivell es van repetint molt sovint. Et puc assegurar que puja i molt. El diumenge tindràs ocasió de comprovar-ho !!!!

25 Mai 2025 21:00 #13 per Hansi (Associat/da)
Jo també m'hi vaig inscriure, després que no em toqués dorsal, però em vau fer venir ganes de conèixer la cursa, que mai l'he feta.

Amb el que heu explicat i el que he vist al vídeo de Er Paco, és de les curses que m'agraden molt, així que aniré a passar-m'ho bé amb aquestes pujades, fang i camins foradats :party:

30 Mai 2025 10:08 #14 per Chute (Associat/da)
Amb ganes de que arribi diumenge i poder fer la xerradeta post-cursa menjant l’entrepà de botifarra, però abans caldrà fer la cursa. Entre avui i demà serà un bon moment per repassar totes les informacions que s’han escrit aquí, que són moltes i variades, així com el vídeo d’Er Paco.

Una altra informació que m’ha arribat es que la distància surt un pel llarga, potser uns 200m., tot i que les llebres correcats ja ho tenen en compte per quadrar el temps final.

La gran incògnita serà el tema del fang. Aquesta setmana no ha plogut i la previsió és de sol, però com comenta en Mario.cat, hi han zones d’ombra que costa molt que se sequin. El que està clar, es que el circuit estarà millor que l’any passat, que va ploure molt.

31 Mai 2025 09:08 #15 per Chute (Associat/da)
Adjunts:

31 Mai 2025 18:05 #16 per Vladi (Associat/da)
Per als que anem en cotxe, poden haver problemes de trànsit des de primera hora a la C-33 i a la C-17 per culpa de la cursa de F1 al circuit de Montmeló.

Ens veiem demà :great: :great: :great:

31 Mai 2025 18:33 #17 per Jorfer (Associat/da)
Com matinareu jo crec que encara no agafareu problemes de trànsit.

Molta sort i guardeu forces per a la segona part.

31 Mai 2025 20:31 #18 per mario.cat (Associat/da)

Chute va escriure:
La gran incògnita serà el tema del fang. Aquesta setmana no ha plogut i la previsió és de sol, però com comenta en Mario.cat, hi han zones d’ombra que costa molt que se sequin. El que està clar, es que el circuit estarà millor que l’any passat, que va ploure molt.

Chute, avui m'ha arribat informació per terceres persones, que els que han anat a marcar el circuit han comentat de que no hi havia fang a la zona problemàtica, mes endavant de la granja dels porcs. Així que ja no tens excusa !!!! 🤣🤣🤣

01 Jun 2025 23:27 #19 per Vladi (Associat/da)
Hola, companys i companyes!

Bon dia avui a Santa Perpètua i molt bona cursa. El club Fondistes FEM FORÇA fa una feina genial. Molt bona organització i amb molts detalls cap als corredors: preu fantàstic, entrepà en acabar, fruita, samarreta, ... Només cal felicitar-los i agrair-ne tota la feina que han fet. Jo l'he corregut set vegades i sempre he acabat molt satisfet.

L'únic aspecte que comentaria, però que no va dirigit exclusivament cap a aquesta cursa, és el tema de posar dos avituallaments d'aigua al llarg de la cursa quan es preveu un dia de tanta calor.

El meu objectiu d'avui era fer millor temps que l'any passat, però no ha estat possible :unsure: . He fet 51:49, 16 segons més. No m'he trobat malament, però crec que la calor que feia ens ha fet baixar el rendiment. El recorregut, com ja s'ha comentat, és molt entretingut amb unes bones pujades i alguna baixada important, també el terreny no estava bé i s'havia d'anar amb compte, tot això també influeix en el ritme de cursa.

Un altre aspecte positiu d'avui ha estat compartir una estona amb un bon grup de companyes i companys correcats :party: . Espero que tothom hagi gaudit de la cursa.

La pròxima setmana a Pineda. A continuar sumant :great: :great: :great:

02 Jun 2025 10:35 #20 per Chute (Associat/da)
Primer cop que participava als 10 de Santa. Arribo amb temps doncs tenia la tasca d’entregar les banderes als companys que feien de llebre, i ho faig sense problemes doncs al voltant de la sortida hi havien amplies zones d’aparcament. Un cop cada llebre ja te la seva bandera vaig a fer un petit escalfament fins que fem la foto correcat pocs moments abans de la sortida i ja anem a buscar posicions.

La primera sorpresa va ser que la sortida es faria de forma esglaonada. Això és habitual a les maratons o curses molt multitudinàries però no a les curses més petites. El motiu va ser que al primer quilòmetre hi havia un estretament per unes pilones i no volien problemes en aquest punt.

Es dona la sortida. El primer quilòmetre és rapidíssim, una forta baixada fa que la gent voli. Arribem a aquest estretament comentat i de seguida ja entrem a la zona de camins. Aquí és un lloc on és molt important arribar ben posicionat amb gent que vagi més o menys al teu ritme. Doncs són camins estrets i on és complicat avançar. La dificultat està en que només hi ha una zona plana, l’altre part del camí està plena de bonys i forats. Per sort no he hagut de fer gaires avançaments, i com ja m’havia comentat el Mario.cat, corro amb la tranquil·litat de que no trobarem zones de fang. La pujada és constant, amb alguns trams més durs que altres, però que pots córrer tota l’estona.

Iniciem el descens. No es pot dir que sigui una baixada tècnica però sí que has d’anar vigilant on trepitges. Aquí com asfaltero em puc anar defensant però perdo alguna posició amb gent més experimentada en aquest terreny.

Per fi arribem de nou a l’asfalt, i breu l’avituallament. Fa molta calor i s’agraeix molt beure un bon glop d’aigua i la resta pel cap. En aquesta zona es nota molt els carrers on hi ha ombra i on fa sol, doncs comença a picar molt. Cap el km.6 em trobo una pujadeta on em dono compte que les cames no van gens fresques. Potser a la zona de camins m’he desgastat més del que pensava. El recorregut és entretingut, passem per dintre d’un parc o avanço a una tortuga que va caminant al costat del llac. Serà l’únic avançament que faci d’aquí fins a l’arribada. A la part final hi ha un bucle a un carrer on et creues amb els companys, i ja vas direcció cap a l’arribada. Afronto la darrera mítica pujada amb les forces una mica justes, al girar el darrer revolt veig el crono, que quasi no he mirat en tota la cursa, i veig que puc fer sub40. Creuo l’arribada poc abans del 40 minuts. Hi ha una munió de fotògrafs allà fent fotos. Si volen cares de patiment, crec que en trobaran unes quantes.

Agafo la meva beguda i la botifarra i en fico dins del pavelló on s’està fresquet, molt millor que al carrer. Poc a poc van arribant les llebres, que han fet molt bona tasca i vaig recollint les banderes per poder retornar-les al Jorfer.

El resultat el dono per bo, tot i que esperava haver-ho fet una mica millor. Però cal tenir en compte que és un tipus de circuit diferent als que corro habitualment, doncs entrenant per L’Hospitalet el que serien camins de muntanya no te’n trobes cap. I a més a més, cal afegir la temperatura. Ha sigut la primera setmana de calor forta, i el cos no s’adapta tant fàcilment.

En quant a la valoració de la cursa, crec que positiu. El preu immillorable, per només quatre euros la cursa t’ofereix moltes coses. El circuit entretingut, tot i que sí crec que la part de camins arriba massa d’hora, doncs no dona temps a que s’estiri prou la cursa i es forma una mica d’aglomeració. Jo apostaria per fer una mica més part d’asfalt al principi i menys al final. I mentre menjava l'entrepà amb l'amic Hansi em comenta que pels vegetarians podrien buscar una opció d'entrepà com formatge, enlloc de fruita.

Resumint, ha sigut un bon test pensant en la cursa de Vacarisses. Allà ens veiem.

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats