Bona nit! Matinal boníssima avui. Quina bona colla correcat entre els/les que heu pogut sortir a la foto i més!
Com ja es comentarà, la cursa ha estat marcada per una incidència totalment imprevisible on ni l'organització ni l'empresa contractada tenien cap culpa. Per sort, tot ha transcorregut amb normalitat, però retardant la sortida 30 minuts. Malgrat que hem tingut la sort d'un clima prou benèvol per l'època,
és evident que això ha fastiguejat especialment als corredors/es que feien el 10km (2 voltes).
Sobre aquests em trec el barret amb l'equip de llebres d'avui. Un circuit GENS fàcil per clavar el ritme i en general han estat excel·lents. Per sort comptem amb gent experta

i d'altres joves però que esperen noves oportunitats i aprenen ben ràpid! Jo no he estat tan valent i
m'he decidit pels 5km, perquè amb una dosi de pujades i baixades em sentia la mar de satisfet. He anat amb la
Ther que estava apuntada a la mateixa distància.
Així que "puntuals" (ja que ens han avisat per activa i passiva del canvi) hem arrencat a les 9h30 al tret dels trabucaires de Ripollet. Bé, un atleta s'ha escapat abans de temps

(qüestió de 2 segons), tot i les advertències del
Debu d'esperar al "boom" de sortida. S'ha format un grup de 5 atletes per davant i en "persecució" un altre grup de mitja dotzena d'atletes on m'ha tocat tirar. El primer km l'hem passat a 13 s del cap de cursa, marcant el
primer km en 3m33s (+14m).
En aquest punt m'ha fet un relleu dels seus (passar i no mirar enrera) l'Albert del R3 triatló. M'ha anat fantàstic per mantenir un ritme viu però controlat de pols, fent el
segon km en 3m16s (-17m). Després d'aquest tram favorable venia la pujada de l'esglèsia, més llarga com ens havia avisat el
Mario.cat i allà m'he posat davant per seguir col·laborant amb el company, ja que sobre el km 2,5 ja ens havíem quedat sols 6è i 7è. Amb aquest perfil més toboganero salvo un
km 3 en 3m30s (+3m) i en el meu cas em disposo a apretar les dents pel tram definitiu (per assegurar els 17 minuts baixets que eren l'objectiu d'avui).
Mantinc cadència però allargo passa amb la baixada per la Rambla. Noto que començo a obrir un forat amb l'Albert i vaig estabilitzant la posició. I per primer cop veig a 4 dels 5 que van per davant que començo a retallar (en el km 3 estava a uns 33s). Em serveix de motivació per apretar una mica més i marco el km més ràpid de la cursa,
el 4 en 3m18s (-9m). El gir em va fantàstic per comprovar que tot i que ocupo la 6a posició en el trànsit, per davant meu sols va 1 atleta del 5k, així que si no defalleixo m'enduré plaça de podi absolut. Amb això no hi comptava i encara em sento volar una mica més.
A la pujada a la Rambla accelero en esforç i aconsegueixo mantenir-me en els ritmes de la baixada. Ràpid avanço a un atleta que està patint més (5è de la general en la 1a volta) i ja a l'altura del mercat em poso a l'altura del Juanma de Sedentaris (4t!). L'avantatge que tinc és que jo sé que acabo davant del pavelló i vaig amb tot i ells estan regulant per la 2a volta... Finalment entro en paral·lel en línia de meta amb el 3r posicionat global (que acabarà 2n en el 10k) i a sols 4s del cap de cursa de la prova de dos voltes, fent el "quasi"
darrer km a un ritme de 3m21s/km tot i celebrar com toca l'entrada a meta amb públic i speaker!
El primer del 5k (Jan Isla) m'ha clavat 52s en total (més de 10s/km) però jo em sento guanyador! I és que he fet
16m49s que millora en 22s la meva millor marca a Ripollet i a sobre amb sensacions infinitament més bones que 2022! Que important tenir paciència i esperar el moment adequat per posar la directa en el fons...
Espero que hagueu gaudit tan com jo en aquesta "tornada a l'escola" esportiva! La Ther per exemple li va anar super, calcant quasi el pla de tranquilitat-agafar inèrcia-apretar-se a la rambla. Ganes de llegir les vostres cròniques!