Doncs, fantàstica cursa aquesta de la Campana de Vacarisses!
Malgrat les altes temperatures, ha sortit un dia perfecte!
Toni
korfbaler, pots estar molt orgullós per aquesta cursa tan ben organitzada.
Un agradable passeig des del Parquin de abaix (vaig arribar plegats amb el bus, però pensava que eren uns pocs metres..)
Buff... aquí en aquest poble no hi ha cap metre pla, oi?
Recollida del dorsal i la samarreta sense cap espera com tampoc en la guardarropia. Tot perfecte.
Ens trobem ràpidament uns quants Correcats i fem la foto de rigor i xerrem una mica abans de començar a escalfar, també una mica.
Tot i ser una cursa, al no ser una distància rodona i a més de muntanya, no estem massa preocupats pel temps que farem i això es nota en la sortida sense cap nervis.
Veiem al grup de
Victor Cucala, Josetxo, Xavi Nadal més endavant, i una mica més endarrerits el nostre grupet amb el
Joan33, el seu nebot Jordi, la Mona i jo.
4 quarts, i ja surt la campana de les 09 en punt!!
Fa la sensació que estem sortint sense anar massa ràpid, i veig com la Presi aprofita aquesta petita baixada per anar estirant el pelotó... com corre! Pujo una mica el ritme per no perdre-la de vista, però veig que els primers 800m la estic fent a ritme de 3'50".. buff. El segon km puja 66 mt i el
Jordi nebot em passa com un tren, i tot just abans del punt més alt atrapo a la
Mona.
Però no va durar res, perquè després vam baixar uns 140 metres en 2 kms.. i era totalment impossible de seguir-la.
Arribo a la part més baixa de la cursa, tot just en el km 4.
He trigat 19:15, i ja sé que és massa ràpid. 45" més ràpid que fa dos anys quan vaig fer 1h26:00.
Sortint de la baixada entrem en un llarg tram de corriol de gairebé 2 kms on era molt difícil avançar, i així tothom va més o menys al mateix ritme. El noi que tenia davant estava patint força i va torçar 3 cops el turmell i clarament deixava un forat.
En un dels pocs revolts on podia passar-lo m'apropo molt al noi (però sense tocar, eh!) i de sobte es cau de ple en un forat al costat dret. Entre 3 persones li traiem d'allà, i sortim corrents. Poc després em passa un noi i em diu -somrient- "quin krbó tu.. fent-li la traveta al noi, jaja".. Upps. Espero no haver deixat el nostre bon nom de Corredors.cat per terra
Però a partir d'aquest moment en el km 5-5,5 ja noto que no em queda cap força en les cames. Tinc el cor a mil per hora i no sóc capaç de baixar les pulsacions.. menys ara en aquests corriols on no podem molestar als que venen darrera.
Poc després en una zona de roques em passa el
Juanjo com un coet (acabarà 7 minuts abans que jo).
I així seguim, i cada cop em passen més corredors i corredores. Per fi arribem al km 7,5, avituallament amb isotònica, taronja i dutxa.
Porto 43:46, encara 13" més ràpid que fa dos anys.. increïble!
Bé, ja "només" queden 2 kms de pujada, uns 150m de desnivell positiu més, i ara ja per camins més amples i sense la pressió des de darrera. Però faig gairebé tota la pujada caminant.. no hi ha forma de baixar pulsacions ni de tenir força a les cames.
Tot i així, veig que cada cop estic més a prop del gran
Xavi Nadal. Ja només queden les 3 Maries, i penso en
rularo que segurament ja està en la piscina... catxis! Cada any més alts aquests krbns..
1h01 i estem a dalt, amb la foto de Julio "Has pujat arrossegan-te.. i ho saps!!!" Doncs sí.. cert!
Ara ja només queden 5k de baixada.. pensava. Però la veritàt que hi havien trams molt tècnics de baixada, i altres trams que eren clarament de pujada. Saludem al gran
piri que estava controlant que la cursa de 10 i 14,5 anessin pels diferents recorreguts.
En el km 13 ens juntem amb la cursa de 10K, i al portar un ritme més alt, sembla que les cames s'estan recuperant.
Això demostra que està tot en la ment... un km mes de pla i baixada, i ja només queda la última pujada.. però quina pujada!
Mig quilòmetre però gairebé 50 mtr de desnivell positiu.
El
Jorfer em dona els últims ànims per no caminar aquest tram i per fi -en 1h30:36- passem per l'arc d'arriba!!
Després veig els tiempassos de Victor 1h22, el Juanjo en 1h23 pelats i la Mona i Josetxo gairebé plegats en 1h23:46/48.
I després el festival

On posaven la cervesa havia un cartell amb "només 1 got".. però vull pensar que era només pel envàs, oi?

Xerrem amb el
Hansi, Oriol, Xavi "ELA", ManoloM, Barceruel, Judith, Luzyan i saludem als "escombres" de la cursa!!
Una botifarra boníssima, sandia igual de bo, un gelat i després gaudint un parell d'hores en la piscina.
Millor impossible, amb la millor companyia !!!