17a Cursa de la Campana - 14/06/2026

17a Cursa de la Campana - 14/06/2026

18 Mai 2026 17:46 #21 per Vladi (Associat/da)
Hola, companyes i companys!

No he fet mai aquesta cursa i estic valorant de fer-la. Veig que queden pocs dorsals.

Què tal és la de 10k per als que no som corredors de muntanya? Sobretot em fan por les baixades, més que les pujades. A veure si algú en fa cinc cèntims i m'acabo de decidir.

Gràcies :great: :great: :great:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Mai 2026 19:40 #22 per Jorfer (Associat/da)
Vladi jo serà la segona vegada que faré el 10. És senzilla i no té gaire complicació.

Ara res a veure amb les curses d’asfalt.
Jo et recomano que la facis amb prudència i sense pretensions per ser el debut i així al 2027 ja tindràs una referència.

De totes formes a la Botiga tens preu especial pels associats

18 Mai 2026 23:09 #23 per Vladi (Associat/da)
Gràcies, Jorfer !!

19 Mai 2026 19:01 - 19 Mai 2026 19:01 #24 per mario.cat (Associat/da)
Vladi, si vols venir, demà dimecres anem a fer el reconeixement de la cursa de 10 k's.
A les 8,30h a la plaça on es fa la sortida, al costat de l'ajuntament.
Ahí lo dejo.

19 Mai 2026 22:45 #25 per Vladi (Associat/da)
Mario, no puc, però gràcies per dir-m'ho :great: :great: :great:

20 Mai 2026 06:52 #26 per rularo86 (Associat/da)
Bones,
Dennis Teuling, No tindré 3 Maries però ja sabeu que m'agrada fer coses diferents de tant en tant (com fer de llebre a la Pujada a Coll de Pal, per exemple).
A veure com va, espero que no m'avancin els cargols a les baixades, com em passava a la cursa gran.

Pel que veig coincidiré amb en JorferB).

1000: 0:03'21" (1000 socials - 18/06/2022).
5000: 0:19'59" (XXIII Cursa de Poble-sec - 17/07/2022).
10000: 0:41'17'' (Córrer per córrer - 13/11/2022).
21097: 1:32'08" (XXXV Mitja Marató del Vendrell - 30/10/2022).
42195: 3:42'51" (Marató Barcelona - 07/11/2021).

20 Mai 2026 11:27 #27 per RugbyMan (Associat/da)

korfbaler va escriure: Darrers 10 dorsals per la Campana !!!!
Qui serà el primer en dir que s’ha quedat sense? 🤪

Presente!!!!

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

20 Mai 2026 11:40 #28 per korfbaler (Associat/da)

RugbyMan va escriure:

korfbaler va escriure: Darrers 10 dorsals per la Campana !!!!
Qui serà el primer en dir que s’ha quedat sense? 🤪

Presente!!!!

Fins al divendres estarà la Botiga oberta !!!!
Espabila !!! 😡

La voluntat pot modificar al nostre favor les circumstàncies

02 Jun 2026 08:16 #29 per korfbaler (Associat/da)
Finalmente, el divendres 5 tancarem la botiga.
Qui falta per inscriure’s????

13 Jun 2026 17:35 - 13 Jun 2026 17:36 #30 per Dennis Teuling (Associat/da)
Bé! Com anem corredors??

Està una mica parat el fil, oi?

Porto des de la setmana passada (Pineda) sense córrer per unes molèsties al bessó/soli, però ja em trobo una mica millor i espero poder correr els 14kms tan divertits de Vacarisses!!

Ens veiem demà!!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

13 Jun 2026 19:17 #31 per rularo86 (Associat/da)
Bones Dennis Teuling,

Espero que puguis fer el recorregut sense les molèsties al bessó/soli.
Respecte al fil, fa una "miqueta" de calor (habitual per l'època de l'any en la que ens trobem) i potser influeix en els ànims.
Aquest matí he sortit a rodar una mica amb Mossenaires i es sua força. A veure demà com va.

14 Jun 2026 19:17 - 14 Jun 2026 22:44 #32 per Dennis Teuling (Associat/da)
Doncs, fantàstica cursa aquesta de la Campana de Vacarisses!

Malgrat les altes temperatures, ha sortit un dia perfecte!
Toni korfbaler, pots estar molt orgullós per aquesta cursa tan ben organitzada.

Un agradable passeig des del Parquin de abaix (vaig arribar plegats amb el bus, però pensava que eren uns pocs metres..)
Buff... aquí en aquest poble no hi ha cap metre pla, oi?
Recollida del dorsal i la samarreta sense cap espera com tampoc en la guardarropia. Tot perfecte.

Ens trobem ràpidament uns quants Correcats i fem la foto de rigor i xerrem una mica abans de començar a escalfar, també una mica.

Tot i ser una cursa, al no ser una distància rodona i a més de muntanya, no estem massa preocupats pel temps que farem i això es nota en la sortida sense cap nervis.
Veiem al grup de Victor Cucala, Josetxo, Xavi Nadal més endavant, i una mica més endarrerits el nostre grupet amb el Joan33, el seu nebot Jordi, la Mona i jo.

4 quarts, i ja surt la campana de les 09 en punt!!
Fa la sensació que estem sortint sense anar massa ràpid, i veig com la Presi aprofita aquesta petita baixada per anar estirant el pelotó... com corre! Pujo una mica el ritme per no perdre-la de vista, però veig que els primers 800m la estic fent a ritme de 3'50".. buff. El segon km puja 66 mt i el Jordi nebot em passa com un tren, i tot just abans del punt més alt atrapo a la Mona.
Però no va durar res, perquè després vam baixar uns 140 metres en 2 kms.. i era totalment impossible de seguir-la.

Arribo a la part més baixa de la cursa, tot just en el km 4.
He trigat 19:15, i ja sé que és massa ràpid. 45" més ràpid que fa dos anys quan vaig fer 1h26:00.
Sortint de la baixada entrem en un llarg tram de corriol de gairebé 2 kms on era molt difícil avançar, i així tothom va més o menys al mateix ritme. El noi que tenia davant estava patint força i va torçar 3 cops el turmell i clarament deixava un forat.

En un dels pocs revolts on podia passar-lo m'apropo molt al noi (però sense tocar, eh!) i de sobte es cau de ple en un forat al costat dret. Entre 3 persones li traiem d'allà, i sortim corrents. Poc després em passa un noi i em diu -somrient- "quin krbó tu.. fent-li la traveta al noi, jaja".. Upps. Espero no haver deixat el nostre bon nom de Corredors.cat per terra :dry: :unsure:

Però a partir d'aquest moment en el km 5-5,5 ja noto que no em queda cap força en les cames. Tinc el cor a mil per hora i no sóc capaç de baixar les pulsacions.. menys ara en aquests corriols on no podem molestar als que venen darrera.

Poc després en una zona de roques em passa el Juanjo com un coet (acabarà 7 minuts abans que jo).

I així seguim, i cada cop em passen més corredors i corredores. Per fi arribem al km 7,5, avituallament amb isotònica, taronja i dutxa.
Porto 43:46, encara 13" més ràpid que fa dos anys.. increïble!
Bé, ja "només" queden 2 kms de pujada, uns 150m de desnivell positiu més, i ara ja per camins més amples i sense la pressió des de darrera. Però faig gairebé tota la pujada caminant.. no hi ha forma de baixar pulsacions ni de tenir força a les cames.

Tot i així, veig que cada cop estic més a prop del gran Xavi Nadal. Ja només queden les 3 Maries, i penso en rularo que segurament ja està en la piscina... catxis! Cada any més alts aquests krbns..

1h01 i estem a dalt, amb la foto de Julio "Has pujat arrossegan-te.. i ho saps!!!" Doncs sí.. cert!

Ara ja només queden 5k de baixada.. pensava. Però la veritàt que hi havien trams molt tècnics de baixada, i altres trams que eren clarament de pujada. Saludem al gran piri que estava controlant que la cursa de 10 i 14,5 anessin pels diferents recorreguts.
En el km 13 ens juntem amb la cursa de 10K, i al portar un ritme més alt, sembla que les cames s'estan recuperant.
Això demostra que està tot en la ment... un km mes de pla i baixada, i ja només queda la última pujada.. però quina pujada!
Mig quilòmetre però gairebé 50 mtr de desnivell positiu.

El Jorfer em dona els últims ànims per no caminar aquest tram i per fi -en 1h30:36- passem per l'arc d'arriba!!

Després veig els tiempassos de Victor 1h22, el Juanjo en 1h23 pelats i la Mona i Josetxo gairebé plegats en 1h23:46/48.

I després el festival :tada: :tada: :tada:
On posaven la cervesa havia un cartell amb "només 1 got".. però vull pensar que era només pel envàs, oi? :whistle:
Xerrem amb el Hansi, Oriol, Xavi "ELA", ManoloM, Barceruel, Judith, Luzyan i saludem als "escombres" de la cursa!!
Una botifarra boníssima, sandia igual de bo, un gelat i després gaudint un parell d'hores en la piscina.
Millor impossible, amb la millor companyia !!!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

14 Jun 2026 20:19 - 14 Jun 2026 20:22 #33 per Mona (Associat/da)
Una nova edició d’aquesta Gran Cursa que m’encanta!!! Hi ha un bon rollo magnífic! Gràcies korfbaler per aquesta meravellosa jornada!

Ahir a més, vaig poder estar a les curses infantils i juvenils, i són magnífiques, hi ha una bona pedrera per seguir amb la campana!

Com diu en Dennis Teuling ens hem pogut trobar un bon grapat de CoRReCaTs, i el millor d’aquesta cursa és que tan abans com després hi pots xerrar, ja que l’esmorzar post cursa fa que ningú tingui pressa en acabar :heart: llàstima que molts dels CoRReCaTs que han vingut no han sortit a la foto

Feia una bona calorada, però gran part del recorrgut va per l’ombra, així que tot i suar de valent, s’ha aguantat prou bé. Les pujadetes, tela… com sempre, molt contenta de veure en Julio en arribar dalt de la tercera Maria, cada any costa més pujar-les 🤣 ho sé! M’ha donat la sensació que el % de desnivell ha incrementat aquest any?! Perquè la meva perdua física no la contemplo 😜

Molt contenta de la meva cursa avui, com sempre la Campana cau en un moment de molta feina i d’haver-me de llevar ben d’hora cada dia, per tant, de cansament, i tot i que les pujades m’han costat més que altres vegades, he gaudit moltíssim! Aquest any, premi de categoria com a veterana, i el trofeu, com sempre molt maco!

Llarga vida a la Campana!
Adjunts:

15 Jun 2026 12:06 #34 per Jorfer (Associat/da)
Doncs per la meva banda un més que va gaudir del bonic poble i cursa de la Campana a Vacarisses.
Cursa feta amb amor que es nota per tot arreu.
Quina diferència entre les curses d'asfalt massificades en busca de negoci a aquestes petites on es busca el tracte humà.

Doncs vaig participar per segona vegada a la cursa de 10 sortint amb l'objectiu d'intentar millorar la marca de l'any passat i fita assolida doncs vaig baixar uns segons i ja estic proper a baixar de l'hora, potser l'any proper.

Gràcies gent de Vacarisses per aquesta meravellosa Cursa.

Un plaer saludar a molts amics i coneguts i, especialment al gran ManoloM i la seva dona que feia temps que no coincidiem en cap cursa.

Llarga vida a La Campana.

15 Jun 2026 13:24 #35 per Juanjokyokushin (Associat/da)
Fa temps que no em deixava veure per aquí com a Pastanaga, però espero que a poc a poc se'm pugui veure més.

En primer lloc, felicitats un any més a en Korfbaler (Toni) per l'èxit de la cursa, que ja s'ha convertit en tota una clàssica indispensable del calendari.

L'aventura ja va començar de camí a la cursa, ja que just entrant al poble quasi atropello un pobre gat que creuava la carretera. Per sort tot va quedar en un ensurt perquè només es va donar un copet amb la meva roda i es va tornar a ficar corrents dins d'una casa.

Ja a la zona de sortida em va agradar molt retrobar-me amb velles cares conegudes com en ManoloM, en Jorfer o en Hansi, entre d'altres, abans de col·locar-me al final del calaix per plantejar una estratègia de menys a més. La tàctica anava fina i a la zona de roques vaig enganxar a en Dennis, i ara llegint la seva crònica ja ho entenc tot... Jo veia corredors anant a terra a mesura que s'acostaven a ell i pensava: "Però Dennis, què els fas?!" 😂 Sort en teniu de la seva solidaritat per treure la gent dels forats! Una mica més endavant vaig compartir un bon tram d'esforç darrere la Mona (Mariona), a qui vaig poder donar una mica d'ànims abans de ficar un puntet més de gas, així que felicitats per aquest trofeu de veterana, molt merescut!

Però si parlem de la cursa, aquí acabes patint de lo lindo amb les tres pujadetes de les 3 Maries, que es fan molt dures. Això sí, just en acabar l'última a la teva esquerra t'espera la mítica foto d'en Julio Iglesias de cada any recordant-te el clàssic que has arribat arrossegant-te fins a dalt i ho saps! 👈😉 A partir d'aquí toquen els últims quilòmetres de calor i poca ombra i, per rematar la jugada, un cop entres al poble encara has de salvar unes petites pujades finals abans de veure la meta.

Això sí, el patiment s'oblida de cop amb la recompensa. Sens dubte el millor de tot és l'avituallament final, perquè poder menjar síndria il·limitadament, gelats, begudes, la botifarrada i la piscina ho curen tot a l'acte.

Un plaer immens retrobar-me amb la família Correcat. Ens veiem a la propera!

Marató BCN 2019: 2h57'40"
Marató de Collserola 2018: 4h04'53"
Mitja Marató Colomenca 2019: 1h24'30"
Cursa dels Nassos 2018: 37'33"
Cross Popular 5k Santa Coloma de Cervelló 2013: 18'47"

www.strava.com/athletes/4035524

16 Jun 2026 10:03 #36 per Jorfer (Associat/da)
Juanjo un plaer veure’t de nou entre nosaltres. Com sempre en forma👏👌💪💪

16 Jun 2026 11:01 #37 per korfbaler (Associat/da)
Be, una edició més de la Campana passada. I van 18 😅 L’any vinen serà la 19a, però 20 anys de Campana. Javeurem si farem celebració 🤟🏻
Un plaer veure Correcats, i com sempre, em sap greu no poder dedicar-vos més temps 😓
Aquest any fent récord d’inscrits a la Campaneta amb 181 nens i nenes.
Treballem molt, patim molt, però di al final el resultat es del vostre gust, ja val la pena 🤪
L’any vinent, més i millor 👏🏻

16 Jun 2026 19:26 - 16 Jun 2026 19:27 #38 per Hansi (Associat/da)
Vaig gaudir moltíssim diumenge, parlant amb vosaltres, corrent com vaig poder per la muntanya, i menjant tantes coses bones en quantitat. M'encanta la cursa de la Campana :hearteyes:
Com que he estat uns mesos amb lesions musculars a l'esquena, havia de ser molt prudent en els moviments i la posició del cos, tant en pujades com en baixades, però sembla que ho vaig fer com cal i la cursa no ha tingut cap repercussió negativa :party: Això sí, la Campana més lenta que he fet mai...però això no importa. Va ser per mi una passada estar a l'ambient tan acollidor i festiu, i gaudir d'un recorregut tan xulo. Toni korfbaler, em sap greu no poder dir-te coses a corregir o millorar, és que per mi tot va funcionar a la perfecció...:party: :heart: Sempre marxo de Vacarisses amb ganes i il·lusió de tornar-hi l'any següent :hearteyes:

27 Jun 2026 09:34 - 27 Jun 2026 09:41 #39 per rularo86 (Associat/da)
Bones,
Havent fet unes quantes edicions de la Cursa de la Campana, sent avançat per mig planeta a les baixades, aquest any he participat a la 5ª Cursa Els 10 de la Campana en comptes de fer la 18ª Cursa de la Campana.

Aquesta decisió em va permetre veure la sortida de la 18ª Cursa de la Campana amb les escombres LA CAMPANA 15 K. (ESCOBAS) 2026. .

Ja en el vessant esportiu, vaig canviar rivals, com Dennis Teuling o Mona per Barceruel o NACHOSBOYS, per tant, el nivell no baixa :party: .

Un cop feta la foto de familia CoRReCaT, havent escalfat i vist la sortida de la cursa gran, em situo a la sortida, uns metres darrera d'en Barceruel. Sona la campana i, com no podia ser d'una altra manera en Barceruel es va allunyant en la baixada d'asfalt. El primer tram es el mateix que a la cursa gran, però ja en pista de terra girem agafem un corriol en comptes de continuar pista cap amunt.

Els kms van passant recuperant algunes posicions i em trobo amb en Barceruel altre cop :wonder:. Desafortunadament no troba sensacions i l'avanço pensant que segurament em tornarà a enxampar en breu. Dit i fet, als pocs minuts em torna a avançar i el torno a agafar. Sembla que jugarem a fet i amagar :laughing:. El darrer cop, em diu que no desaprofiti l'ocasió per finalitzar la cursa davant d'ell i que apreti, que al darrer km hi podria haver :hocho: . Dit i fet, miro d'apretar una mica i vaig revisant retrovisors per si de cas...:whip: .

L'arribada s'apropa i les posicions semblen estabilitzades, a estones coincideixo amb la primera dona, però la perdo de vista en començar una baixada i, finalment acabo a 31 segons d'ella i, en posició 28.

Definitivament les baixades son mes asequibles per mi i, igualment hi ha alguna pujadeta de les que et conviden a caminar i que alguna ment diabòlica aprofita per esmentar Strava.

A l'arribada espero en Barceruel i, ja dins de la Fàbrica fem la xerrada post-cursa, com es pot veure al minut 15:43 de ELS 10 DE LA CAMPANA 10K +270m 14.06.2026

Posteriorment veig l'arribada de diversos participants i poc aband de l'entrega de premis torno a entrar a l'edifici.

Es fa entrega de premis, amb Mona com a segona de categoria i, m'encamino a la piscina havent pres gelat, sindria i entrepà.

Allà parlo una estona amb en ManoloM, que feia força que no veia, i veig que en Dennis Teuling està pendent del telèfon. Cap problema, em segresten membres de Mossenaires amb els que havia entrenat el dia anterior per Terrassa.

Per tant, Dennis Teuling, no vaig acabar per anar-me'n directament a la piscina...:wonder:

Gràcies a Protecció Civil, voluntaris, escombres i korfbaler entre d'altres per fer possible la cursa.:great:

Fent volta manual:

Desafiant la gravetat:

Adjunts:

27 Jun 2026 10:19 #40 per Jorfer (Associat/da)
Rularo86 gran debut els 10 kms.
Enhorabona i gràcies per compartir la teva experiència!!

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats