TCS Amsterdam Marathon 2022 (16/10/2022)

TCS Amsterdam Marathon 2022 (16/10/2022)

17 Oct 2022 13:04 #1 per XaviCht (Associat/da)
Bon dia

Havia pensat posar un post abans, però al final no havia arribat de fer-ho.
Aquest cap de setmana, la @SandraB i jo mateix hem corregut la marató d'Amsterdam

Vam volar cap allà el divendres, arribant a temps de recollir el dorsal i fer un volt per la expo.
Després vam anar cap a l'hotel de la família (la Sandra, un altre company que no podia córrer, i jo, estàvem en un altre hotel), i ens vam trobar amb problemes amb la reserva, que es van poder solventar (però canviant d'hotel). Per sopar vam trobar un bon lloc (perquè ja estàvem fora de les hores normals, i a més ens calia un lloc amb varietat de menjars). Vam anar al Foodhallen, que és un lloc amb taules comunes a un munt de parades, cada una amb un menjar diferent.

D'allà, als hotels i a descansar.

Dissabte vam anar a veure la ciutat, cansant-nos i fins i tot, a darrera hora ja, agafant una mica de fred. Va costar trobar un lloc per sopar, però amb l'ajuda d'una amiga que viu allà i amb la que vam quedar per sopar, vam acabar sopant bé, també, a un japonès.

Diumenge pel matí, havent dormit prou, esmorzar i cap a l'estadi olímpic. Bon temps, fresquet, amb una mica de xirimiri en sortir de l'hotel però ja res en baixar del tramvia.

La SandraB i jo sempre anem amb temps de sobres. Normalment, quatre o cinc segons de sobres :silly: Ens va donar temps de tot, deixar roba, lavabo... però l'accés a l'estadi per anar al nostre calaix estava a rebentar de gent, encara fora del recinte. Ens van dir que anéssim cap a l'altre accés.... que era el del calaix més ràpid que el nostre.




Sortida, força fluida (és clar, tothom excepte els infiltrats com nosaltres, era més ràpid). Controlant no passar-nos de ritme.
Primers kms, molt macos. Vondelpark, travessar l'edifici del Rijksmuseum




carrers amb canals i les cases típiques d'allà... Molta animació, pels carrers.

Després, al km 6, cap al sud per fer una volta per una zona nova, d'oficines, edificis moderns, ni bé ni malament. Una mica massa de ventet, en aquesta zona (cosa que es repetiria en alguns trams més, no molt fort però notable).

I al km 13 comença un tram maco, però una mica pesat, baixant el riu Amstel per un costat i tornant a pujar per l'altre. Això sí, en aquest tram hi ha un parell de molins



Estem bé, encara, però cap al 18, encara baixant Amstel avall, comentem que ens trobem massa cansats per la poca distància que portem.

La samarreta correcat feia que els catalans que ens passaven ens anessin saludant, i ho va fer fins i tot un amb una samarreta d'un club de Valladollid que ens va passar (tot i que tenia accent basc, potser era d'allà).

Llavors, al km 26, comença el tram que se li fa més dur a la Sandra, deixem el riu i entrem en un polígon industrial, modern, però sense res especial, i sense animació, fins cap al km 30. L'únic incentiu és veure l'@EricMM al km 28, ens espera allà per fer-nos una foto.

Fins al 35 no deixem la part est, per ja començar la tornada. Estem molt molt cansats, ens costa molt mantenir el ritme. La Sandra ha entrenat relativament poc (en tirades llargues, kms n'ha fet força però pocs cops en tirades molt llargues), però jo no tinc excusa, he seguit l'entrenament habitual, i tot i això estic pitjor del què esperava. Ja fa tres o quatre kms que anem comptant quant queda, posem objectius a curt termini: quan falta per arribar al Vondelpark, que tornarem a creuar, després ja pensarem en el segon objectiu, creuar el parc, i quan en sortim, ja pensarem finalment en el tram fins l'arribada.

Costa molt tot, costa molt mantenir un ritme que no sigui mooolt lent.

Arribem al parc. Se'ns fa llarg, tot i no arribar a 2 km, però s'agraeix el canvi de paisatge.

I des del parc fins encarar l'entrada de l'estadi, se'm fa llarg... només és un km, però es fa llaaaarg...

L'EricMM ens fa la darrera foto, a la darrera corba, i ens emocionem entrant a l'estadi, per una recta plena de banderes (tot i que malahuradament la nostra no hi és). Ja al tartan, uns petits rètols cada pocs metres ens van guiant fins la línia d'arribada: 200 m, 150 m, 100m... i feta!!!



La desena (comptant la de Tossa encara que fós 1 km curta, tinc l'excusa del desnivell extrem, i amb el que vaig patir acabant els darrers 10 o 12 km lesionat, em va costar més que qualsevol de les altres)

Ens va semblar molt ben organitzada. Recollida de dorsals molt bé (no sé si dissabte hi havia més cues, però divendres, genial). Avituallaments ben muntats, molt llargs i sempre iguals: isotònica a les primeres taules, en gots blaus, aigua a les següents, en got blanc, i en molts, al final, plàtans. Guarda-roba prou correcte.
L'animació pel recorregut, força bé. Alguna cosa en directe, bastants disk-jockeys amb música animada, algun grup de percussió.

Si a tot això li sumem una ciutat molt maca per visitar el dia abans (cal anar amb compte no cansar-se tant, però :D) , molt recomanable.

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Oct 2022 23:20 #2 per Dennis Teuling (Associat/da)
Enhorabona XaviCht i SandraB!!

Gràcies per la bona crònica de la meva ciutat :great: :great:

Fa anys la vaig fer però no em va sortir massa bé i fins i tot no em va agradar.... ara llegint la teva crònica segur que tornaré algun any!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Oct 2022 13:31 #3 per gorka (Associat/da)
Enhorabona XabiCht i SandraB
Tinc molt bons records de la Marató d'Àmsterdam, de fet diumenge a la tarda la veia per la tele amb un punt de nostàlgia.
La vostra crònica me l'ha fet reviure. Veig que s'ha mantingut el recorregut al llarg dels anys, el vent de l'Amstel segueix bufant, Vondelpark et dona energia quan més cal, el "baixon" del quilòmetre de transició entre la sortida del parc l'arribada a l'estadi Olímpic i el plaer d'acabar a un estadi.


MP
1000 m.l. (1): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (3): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (102): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (88): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (34): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Oct 2022 17:44 #4 per Tiny (Associat/da)
Felicitats per la vostra cursa XabiCht i SandraB!

Sembla que us vau tenir que esforçar per acabar-la. Això es una marató!

Després de llegir la crònica encara més convençut de fer-la ... aviat! i si coincidim alguns correcats encara millor :party: :party:

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Oct 2022 23:17 #5 per XaviCht (Associat/da)
Gràcies a tots.
Sí que val la pena fer-la.

Ara, però... a pensar en quina és la propera :whistle:

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Oct 2022 10:26 #6 per Danigoal (Associat/da)
Enhorabona XaviCht i SandraB! Esperit maratonià al màxim, sense donar-se per vençuts malgrat les sensacions no eren bones. :clap: :clap: :clap: :clap: :party: Moltes gràcies per la crònica.

Dennis Teuling va escriure: Enhorabona XaviCht i SandraB!!
Gràcies per la bona crònica de la meva ciutat :great: :great:

Fa anys la vaig fer però no em va sortir massa bé i fins i tot no em va agradar.... ara llegint la teva crònica segur que tornaré algun any!

Tiny va escriure: Felicitats per la vostra cursa XabiCht i SandraB!
Sembla que us vau tenir que esforçar per acabar-la. Això es una marató!

Després de llegir la crònica encara més convençut de fer-la ... aviat! i si coincidim alguns correcats encara millor :party: :party:


Doncs jo la tinc molt en ment per fer-la l'any vinent, a celebrar la 10a marató i l'aniversari maratonià :whistle: :whistle: :whistle:
Ens animem a fer expedició? :party: :hearteyes:

Per cert, sabeu com va el tema preus per les inscripcions? Va pujant amb el temps?

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Oct 2022 12:08 #7 per XaviCht (Associat/da)
Gràcies, Danigoal.
Veig que és bon lloc per fer la desena, en el meu cas també ho era :) Per la SandraB ha estat la quarta, i la primera fora de Barcelona.

Del tema preus no n'estic segur, encara no està la informació pel 2023, però a mi em va costar 95, amb temps d'antel·lació (inscrit al maig), i la darrera info de preus diu també 95, o sigui que potser és preu fixe... no ho sé.

Nosaltres, per l'any que ve, segur que no... fer una marató a l'octubre és fotut, per l'entrenament a l'estiu... mai més (però això ho vaig dir quan vaig fer Venècia al 2018, i ja veus...). De tota manera, si tornés a fer-ne una a l'octubre, potser seria Lió, és una ciutat que m'encanta, i no cal anar-hi en avió (no m'agrada per tema ecològic, sobre tot, però tampoc m'agrada gaire volar).

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Oct 2022 08:49 #8 per sandmannn (Associat/da)
una mica tard però felicitats XaviCht i SandraB!!

Algun dia vull fer aquesta Marató en una ciutat que ja he estat 3 vegades però mai per fer esport

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Oct 2022 18:53 #9 per fandes (Associat/da)
Bravo SandraB i XaviCht! Ben lluitada i quins números de maratons tan bonics! Com comenten els companys és llegir-vos i venir ganes d'anar a córrer-la l'any vinent mateix.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Oct 2022 19:12 #10 per XaviCht (Associat/da)
Gràcies! :silly:

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 Nov 2022 16:54 #11 per Danigoal (Associat/da)

XaviCht va escriure: Del tema preus no n'estic segur, encara no està la informació pel 2023, però a mi em va costar 95, amb temps d'antel·lació (inscrit al maig), i la darrera info de preus diu també 95, o sigui que potser és preu fixe... no ho sé.


Doncs ja estan obertes les inscripcions i el preu que indica aquest any és de 105€.
I límit per la marató de 18000 participants
No trobo en cap lloc que hagi plaços de preus diferents així que tot sembla indicar que és preu fixe

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

Please Entra or Crear compte to join the conversation.