- Missatges: 1194
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Abans de tot dir-vos que sempre he pensat que córrer una Marató per sota de 2h és possible i que veure-ho és només questió de temps.
Dit això, m'ha sobtat veure com alguns mitjans (entre ells algun de molt prestigiós) han estat parlant d'un nou rècord del món de Marató a propòsit de l'espectacle que es va fer a Monza. Allí, tres dels millors fondistes del món van córrer (se suposa) 42.195m però això no és una Marató. Dir-ho és, com es diu ara "postveritat". Una Marató són 42.195m (+0.1%) amb tots els participants sortint del mateix punt, amb avituallaments a punts estàtics als quals t'has d'atansar i tot el que l'envolta.
La veritat és que estem a més de 2 minuts de baixar de les 2h en Marató. Al ritme que va córrer diumenge Kipchoge a Monza és quasibé un quilòmetre. Penso que encara ens queda un temps per a veure-ho.
Hola
em sorprèn la quantitat de comentaris per retallar la vàlua del projecte.
Si els d'Oregon no han enganyat. Des d'un inici van explicar què i com ho farien. El cotxe, les llebre, els avituallaments,... tot.
Que sí, que li minimitzaven el vent contrari, que les espardenyes, que... hòstia, que ha rascat les 2h !!!
Doncs molt content d'haver dormit un parell d'hores menys aquell dia per gaudir de l'espectacle.
Fins ara.
Jordi
En pista se corre más con clavos que sin, yo creo que es inviable correr una maratón con clavos, requiere una zancada especifica que no es nada eficiente.
En pista se corre más con clavos que sin, yo creo que es inviable correr una maratón con clavos, requiere una zancada especifica que no es nada eficiente.
Bé, sense ànims de canviar el tema, però el RM de 10.000m és encara molt més ràpid que qualsevol 10K homologat.
Per això jo sempre m'ha preguntat si no és podia fer marca de marató en pista... i si no, potser sí una mitja ?!? :sarcastic:
Sé que alguns d'aquí van fer la marató dels 24h (Víctor va guanyar, oi?).
De fet, no sabia que no era legal fer una marató en pista...
A mi em sembla una barbaritat el que ha fet en Kipchoge. I desitjaria que fes el WR en una marató convencional perquè és qui realment, per mi, es mereix tenir-lo. I estic convençut que ho farà.
Un maratonià, i abans en altres distàncies, més fiable que ell no existeix.
I pensar que ni ell a Londres ni Bekele a Berlin li van poder treure el WR a Kimetto per tant pocs segons. De Kimetto, com aquell que diu, nunca más se supo.
A mi em sembla una barbaritat el que ha fet en Kipchoge. I desitjaria que fes el WR en una marató convencional perquè és qui realment, per mi, es mereix tenir-lo. I estic convençut que ho farà.
Un maratonià, i abans en altres distàncies, més fiable que ell no existeix.
I pensar que ni ell a Londres ni Bekele a Berlin li van poder treure el WR a Kimetto per tant pocs segons. De Kimetto, com aquell que diu, nunca más se supo.
Per palmarès en campionats oficials és possible, però per marques en marató, Wilson Kipsang Kiprotich a baixat 4 vegades de 2:04 i 4 més de 2:05 (des de 2010 fins ara, com a mínim un cop l'any) per 1 sub 2:04 i 4 sub 2:05 de Eliud Kipchoge (des de 2013 fins 2016, també com a mínim un cop l'any)...
Parlo de temps oficials, no tinc en compte el diumenge passat