Ironman 2014

Ironman 2014

14 Mai 2014 20:40 #241 per stone_apo (Visitant)

A mi em van sortir 3000, o vaig nedar fatal o el GPS no va funcionar bé!!!

La bici a mi em va agradar, sóc rodador, peró corrent vaig patir a les pujades

xupando rueda voyyyyyyyyyyyyyy  :666:
d'aigua m'han dit que van sortir entre 2100-2200m .... quants et van sortir a tu ?

home, 3000 segur que no....pero 2100 potser si....no ho sé....jo vaig sortir amb una bufa de l'aigua que no sabia ni treure'm el neopré, jajaja

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Mai 2014 12:04 #242 per TriDani (Visitant)
Vinga va alguns dubtes per els Ironman experts:

1.-PESES. Estic tonificant amb peses (soc molt fluixet). No crec equivocarme si dic que he de deixar de fer-les 2 setmanes abans del IronMan, correcte? Aixi i tot, per les competicions 'clau' de preparació (osigui en el meu cas una Tri Olimpica i un Half), cal deixarles tant de temps abans també? O amb no fer peses la setmana de competició n'hi hauria prou?

2.- DIETA SETMANA IRONMAN: He llegit sobre la Descarrega/Carrega de carbohidrats. Sembla ser que hi ha dos opcions, la ´light' on simplement al principi de la setmana redueixes la ingesta de carbos un 50% aprox per començar a carregar a partir de Dijous, y la 'heavy metal' que alguns no recomanen que aniquilen els carbos de Dilluns a Dimecres per quedarte fos per anar a saco a partir de Dijous y carregar a saco. Amb aquesta ultima diuen que lo positiu es que pots arribar amb un 30% de més de carbohidrat de reserva al dia de la prova, pero com a punt negatiu diu que es fotuda fisica i psicologicament, perque arribes a Dimecres totalment fos, cansat i rebentat, i es clar, estem parlant de la setmana de l'ironMan i es veu que pot crear molt d'estress.

Va, expliqueu experiencies vostres o opinions!  :wink2: :wink2: :wink2: 8) 8) 8)

5  km -19'36'' Lloret 2012  //  10 km - 41'37'' St.Antoni 2015 // Mitja      - 1:39'03'' Mitja Granollers 2015  //  Marató   - 3:54'28'' Marató València 2012
TriSprint - 1:18'40'' Mataró 2013  //  TriOlímpica...

15 Mai 2014 12:23 #243 per Oriol_TBID (Associat/da)
Peses: pel poc que he llegit, deixant de fer-les la setmana de la competició A crec que n'hi ha prou. També és veritat que després dels períodes de base, quan entres en períodes d'entreno més avançat les peses haurien de ser de "manteniment". El que proposes, ho veig bastant ok. Tot sigui dit que jo no faig peses gairebé mai. Per atletes joves vint i pico, trenta i pocs, se sol recomanar fer peses només en els períodes de base.

Tema dieta: Jo no he fet mai descàrrega. He fet càrrega i gràcies, i menjant bastant normal, no crec que sigui qüestió de menjar com un animal! Com que no ho he fet, tampoc puc donar-te un feedback sobre la experiència.

Segur que n'hi ha un que passeja per aquí que et donarà millors i més savis consells  ;)

15 Mai 2014 12:24 #244 per Zesar (Visitant)
Pongo algo, aunque Cabrix me dará duro después.

Lo del 30%, es falso. Según los estudios, el nivel de llenado de la dieta disociada sobre una dieta equilibrada que se mantiene en el cuerpo + un llenado el día anterior es del 0%. Tal cual. Cero patatero. Ahora, si eres un desastre con la dieta, no te hidratas bien, etc, etc...

Aparte hay otro asunto, que se suele pasar por alto: la dieta disociada te puede sentar mal. A quien no la ha hecho, no se la recomiendo. Si alguien la ha hecho y cree que le funciona, le digo que siga. No porque funciona, sino porque él piensa que le funciona. Pero salvo que estés desesperado por cambiar la rutina de la semana anterior a competición, no la pruebes.

(También hay gente tan nerviosa que necesita mantenerse ocupado haciendo algo la semana de la competición, pero vale cualquier cosa, y cualquiera es cualquiera, desde correr 30kms hasta rezar rosarios si eres creyente)

Por otro lado, y teniendo en cuenta que estamos hablando de duraciones de 8-12 horas, por lo que a) vas a tirar de grasas sí o sí  y b) vas a tener que cargar a full durante la bici, yo, personalmente, no lo veo como una prioridad. Tal vez hasta podría ser contraproducente, según cómo y quién, en el sentido de que el cuerpo tirará demasiado de hidratos al principio y cuando le bajen las reservas disparará todas las alarmas.

Los ciclos de entrenar sin hidratos y con hidratos han de hacerse durante todo el entrenamiento. Pero ahí sí que no me atrevo a meterme...

Pesas. Lo de las pesas es personal. Por ejemplo, un estudio miró cómo se reaccionaban determinados marcadores asociados al aumento de fuerza tras una sesión de pesas determianda y unos individuos dieron el pico al día siguiente y otros a los diez. Por otro lado, las pesas también deberías periodizarlas. Es entrenamiento también.

Lo mejor es que te digan qué hacen otros (si hacen algo al respecto) y vayas probando (la dieta disociada sigo sin recomendarla, ni para probar)

15 Mai 2014 12:30 #245 per Cabrix (Visitant)
PESES. Millor “Treball de Força”, interrelacionat amb la resta de la planificació. Això inclou ALGUNA COSA de peses/ferro, pero també cuestas, arrastres, lastres, palas, nedar amb roba, cadencies, treballs de core, excentrics... Això implica que no es treballa igual ni els mateixos exercicis durant tota la planificació, si no que hi ha una “planificació paral•lela” interrelacionada.

Jo, per definició, només modifico la setmana de la prova “test”, i, en funció dels resultats (no nomes en crono), entre 3 i 7 dies posteriors. Això  inclou qualsevol treball de Força. Pus fer alguna cosa de Força en forma de multis, o cuestas moderades, perque a mi m’agrada tenir “sensació de potència” i no de “pota pesada”...

DIETA. La dieta s’entrena, o sigui, que has de provar que et va bé i que no, abans, durant i després a les proves “test”; a l’olímpic potser no, pero al 1/2IM si (Half no es l’ordinador de 2001??). Important hidratació, aport d'hidrats de carboni i, SOBRE TOT, veure quin grau d'assimilació d'HdC tens.

La dieta disociada, escandinava o de buidatge total està desaconsellada per la majoria de nutricionistes esportius, i més en el cas d’esportistes no professionals, que han de fer front a 8-9-10 hores de feina laboral. Actualment es parla de “sobrecàrrega”, sense cap tipus de resctricció. Carbohidrats de baix index glucèmic que no facin pics d’insulina, i, segons parers, restricció de fibra per a evitar digestions pesades i “propulsió a pets”...  :he:

Jo he fet un parell de cops la dieta disociada i és UNA PUTA MERDA. Vas cansat, de mal humor, no entrenes còmode... Penso que la setmana abans és per a esperar el dia de la prova com un lleó engabiat, amb ganes de menjar-te la prova, i no cansat i de mal humor...

Y otra de gambas !!!
No stress

Santaco's Road Runners and Mountain Cafre's Super Team

Archer of the Night

TODOS CON MAYKA : www.facebook.com/todosconmayca

15 Mai 2014 12:47 #246 per nyef (Associat/da)
PESES: Ni idea, jo no en faig. Questió de sentit comú. Tu saps quant necessita el teu cos per recuperar.

DIETA: Em permeto citar al Mestre 2 ... ( ja saps que mestre aquí nomes n'hi ha un :666: )

... la dieta disociada i és UNA PUTA MERDA ...

Es que jo també volia dir algo ... jojojo  :he: :intello: :666:

bla bla bla bla ....

15 Mai 2014 12:51 #247 per Cabrix (Visitant)
Mestre, hi havia. Ja no hi és per aqui...  :666:

Y otra de gambas !!!
No stress

Archer of the Night

15 Mai 2014 12:52 #248 per nyef (Associat/da)

Mestre, hi havia. Ja no hi és per aqui...  :666:

Es que sou uns cabrons ... per culpa vostra ... :666:

bla bla bla bla ....

15 Mai 2014 12:53 #249 per Cabrix (Visitant)
El meu advocat no em deixa parlar d'aquest tema...  :666:

Y otra de gambas !!!
No stress

Archer of the Night

15 Mai 2014 12:55 #250 per Oriol_TBID (Associat/da)
Master? Master!

15 Mai 2014 12:55 #251 per nyef (Associat/da)
hohohohohoo ... titelles??

bla bla bla bla ....

15 Mai 2014 12:56 #252 per Cabrix (Visitant)
Puppets, no Muppets!!  :rofl:

Y otra de gambas !!!
No stress

Archer of the Night

15 Mai 2014 12:59 #253 per Oriol_TBID (Associat/da)
Què fàcil m'ho heu posat!  :666:

15 Mai 2014 13:00 #254 per Cabrix (Visitant)
És aquest...  :666:

Y otra de gambas !!!
No stress

Archer of the Night

15 Mai 2014 13:01 #255 per Oriol_TBID (Associat/da)
ostia! aquest no l'havia vist!!  ;)

15 Mai 2014 13:02 #256 per Cabrix (Visitant)
Per alguna cosa soc el Master2...  :rofl: :rofl: :rofl:

Y otra de gambas !!!
No stress

Archer of the Night

15 Mai 2014 14:04 #257 per TriDani (Visitant)
Moltes gracies pels consells. Crec que son molt raonables.

Com a dades personals efectivament tot i que li he anomenat 'PESES' el que faig es un treball muscular de tonificació com bé dius Cabrix. Sé que no és necessari i que molta gent (la majoria) no el fa, pero en el meu cas el vaig creure adient despres de varies recomanacions d'alguns professionals de varios sectors, ja que soc muscularment bastant fluixet. Pero no deixen de ser 1h30' a 2h en total maxim a la setmana dividits en 2 o 3 sessions amb series de 12/15 repeticions per no fer hipertrofia ja que no es aconsellable. Es un treball 'complementari' que no 'necessari'.

Respecte a la dieta ja actualment em baso en carbohidrats de baix index glucemic, i en general porto una bona dieta amb molta hidratació i aliments de qualitat. Nomès era pendre informació sobre si cal fer algo especial la setmana de competició. Sé que en la Olímpica no cal, pero com que mal no em farà, faci el que faci ho provare ja directament a la Olímpica per tal de tenir diguem  un 'test' mes d'entrenament dietetic. Pero per lo general crec estar d'acord en que no cal fer bestiesses, més si en Zesar dius que no esta demostrat cap benefici en la descarrega/carrega agresiva o si Cabrix ho has provat i tampoc t'ha aportat mes que mala ostia. I pujant l'ingesta de carbohidrats els 4 ultims dies imagino que hauria de ser suficient.

Un altre cosa es que collons em trobaré per menjar a Noruega o Dinamarca, que m'ho pot fotre tot enlaire.... pero això podria ser un altre questió!

I aprofitant aquest ultim punt i ja que us veig animats! Vosaltres que heu viatjat per tot el mon fent grans competicions i reptes  :mdr: sabeu si puc fotre menjar en una maleta i emportar-me'l per Europa? Sempre m'ha sobtat que pugui carregar el maletero d'un cotxe amb xorrisso de cantimpalo fins al damunt i anar on vulgui i que en canvi en un avió això no sigui aixi. O si?  :money:

5  km -19'36'' Lloret 2012  //  10 km - 41'37'' St.Antoni 2015 // Mitja      - 1:39'03'' Mitja Granollers 2015  //  Marató   - 3:54'28'' Marató València 2012
TriSprint - 1:18'40'' Mataró 2013  //  TriOlímpica...

15 Mai 2014 14:14 - 15 Mai 2014 14:47 #258 per Cabrix (Visitant)
COM QUE EL TREBALL DE FORÇA NO ÉS NECESSARI??  :mdr:

Si acabo de tutoritzar un alumne de CAFE (antic INEFC), en un TFG sobre l'entrenament de força màxima sobre 3RM en esportistes de resistencia!! Ves i dis-li que no es necessari!!

(al menys,a ell li servirà per aprovar...  :rofl:)

Per cert, si t'explico el que cal per a hipertrofiar... De vegades, i en segons quines condicions de pes i velocitat d'execució, amb aquest 2x15rep's també pots hipertrofiar, que lo sepas...  :666:

Y otra de gambas !!!
No stress

Archer of the Night

15 Mai 2014 15:15 #259 per Oriol_TBID (Associat/da)
De quines repeticions i de quina hipertròfia estem parlant???  :intello: :intello:

15 Mai 2014 15:15 #260 per nyef (Associat/da)
Això de la hipertrofia amb 2x15 rep ... val per qualsevol part del cos? ... :666:

bla bla bla bla ....

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats