Bones,
Quan em vaig apuntar a aquesta mitja pensava que tindria temps per preparar-la, pero per motius de feina gairebé no havia sortit a rodar en tota la setmana i a més, dissabte vaig fer una mica de trail amb uns companys d'un club.
El perfil pla i la temperatura d'aquesta època de l'any semblaven bons ingredients per fer marca.
Recullo el dorsal i, mitja hora abans de la sortida, començo a escalfar. Veig que està una mica ennuvolat i que no sembla que durant la cursa vagi a fer gaire calor. En altres mitges maratons he sortit amb la llebre d'1:35' (4'30"/km), pero aquí, en no haver-n'hi m'hauré de gestionar tot sol.
Fan el tret de sortida i em trobo rodant per sota de 4'20"/km sense fer gaire esforç. Be, uns quants segons de marge en els primers quilòmetres no crec que em vagin malament. En passar per el primer quilòmetre m'adono que hi ha animació per part de la organització

.
Arribo a l'alçada de l'hotel i em trobo amb una situació còmica, els que anem cap a Calafell estem circulant per el carril sentit Calafell i, els que ja han donat la volta i van cap a Coma-ruga, circulen per el mateix carril, en sentit contrari

. Veient que el grup que ve cap a nosaltres va encapçalat per la policia i, que nosaltres hem de girar cap a l'esquerra, ens canviem de carril (després, veient el mapa de la cursa, entenc que hauriem d'haver circulat per aquest carril tot just haver fet la primera corba del recorregut). Fent la tornada aprofito per saludar pastanagues (
tonivet, sandmannn, Laura, Carolineta, ...)
Continuo fent quilòmetres i tanco la
primera volta (km 10) en 43'21" i posició 76
(4'20"/km). La segona volta es nota que no hi ha participants dels 10k i que el pas dels kms ha fet que els corredors que quedem estiguem mes estirats. Tambè sembla que el Sol va guanyant la batalla als núvols i miro d'aprofitar les ombres dels edificis i, els avituallaments, que en aquest cas es composen d'ampolles d'aigüa

. Passant kms veig que tinc un marge d'uns 2 minuts respecte al temps de pas de ritme 4'30"/km i que si no passa res extrany faré millor marca personal a en aquesta distància. Ja arribant al km 19 un altre participant em dona ànims dient que ja ho tenim a tocar i, efictivament, uns minuts després tanco la meva participació en la mateixa posició que la primera volta (76) i un temps de
1:32'08". Per tant, la
segona volta (11,097km) la he fet en
48'47" (4'24"/km). Tenint en compte que la meva millor marca en mitja marató era 1:35'24" A Santa Coloma de Gramenet,...
A mesura que ens trobem a l'arribada, comento amb companys/es com ens ha anat la cursa i després aprofito el dia per caminar i banyar-me al Riuet .

.
El recorregut el considero molt propici a fer marca, donat que es molt pla. La organització també ha estat a bon nivell, tant en els avtuallaments, animació i senyalització de le corbes (quan ens hem trobat de front amb altres participant ha sigut per no situar-nos correctament en fer la primera corba) i el comentarista (
speaker) també mantenia viu l'ambient. Potser es podrien haver possat papereres per llençar les ampolles dels avituallaments, donant que les acabavem llençant al terra. Igualment, crec que aquesta cursa ha guanyat molt fent el circuit al costat del mar en relació amb edicions anteriors en les que es feia al poble (El Vendrell) en comptes de a part dels barris marítims.
I aquest cap de setmana, a fer de :rabbit de 45': a Sabadell

.