- Missatges: 17681
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
XaviCht va escriure: Puc preguntar una cosa que fa temps que em té intrigat? Hi ha algun motiu pel qual es digui "marató" una cursa que té 5, 10 o 21.1 kms?
XaviCht va escriure: Serà perquè sóc raret, però em fa molt mal a la vista llegir 'marató" i que sigui una mitja.... podien haver-li canvist el nom. Quan busques curses, és molt més fàcil si tenen el nom correcte.
Gràcies per la explicació
Bé, jo crec que no canvien el nom perquè sona més xulo dir "marató"... fer una marató en parella és fer una marató (42.195 m) cada un, dues persones, alhora. Perquè si que diverses persones sumin entre totes 42.195m és fer una marató entre diversos, totes les curses de 10k on hi ha 4200 persones serien maratons. Quan algú (almenys jo ho faig així) busca córrer una mitja, busca curses que es diguin "mitja", i quan algú vol córrer una marató, busca curses que es diguin "marató". Si tothom fes com aquests, seria bastant rotllo haver d'anar entrant a cada cursa a veure de quina distància és. No us sona curiós quan algú que no corre i sent que fas la marató de Barcelona et pregunta "i de quants kms és aquesta marató"? Imagina si entre els que correm també haguéssim de preguntar cada cop aixó...XarlieOne1 va escriure: Xavi, crec que no es canvia el nom perquè hi ha la possibilitat de fer la marató en parella (cadascú fa una mitja i es sumen el temps de tots dos). Sempre m´ha semblat algo raro...però formalment, ells entenen que en certa manera hi ha una marató.
XaviCht va escriure:
Bé, jo crec que no canvien el nom perquè sona més xulo dir "marató"... fer una marató en parella és fer una marató (42.195 m) cada un, dues persones, alhora. Perquè si que diverses persones sumin entre totes 42.195m és fer una marató entre diversos, totes les curses de 10k on hi ha 4200 persones serien maratons. Quan algú (almenys jo ho faig així) busca córrer una mitja, busca curses que es diguin "mitja", i quan algú vol córrer una marató, busca curses que es diguin "marató". Si tothom fes com aquests, seria bastant rotllo haver d'anar entrant a cada cursa a veure de quina distància és. No us sona curiós quan algú que no corre i sent que fas la marató de Barcelona et pregunta "i de quants kms és aquesta marató"? Imagina si entre els que correm també haguéssim de preguntar cada cop aixó...XarlieOne1 va escriure: Xavi, crec que no es canvia el nom perquè hi ha la possibilitat de fer la marató en parella (cadascú fa una mitja i es sumen el temps de tots dos). Sempre m´ha semblat algo raro...però formalment, ells entenen que en certa manera hi ha una marató.
En fi, era curiositat. Jo mai li diré marató a alguna cosa que no ho sigui, i suposo que el que a mi em sembli bé no farà canviar res.
Gràcies per aclarir-me l'orígen del tema
gorka va escriure: XarlieOne1, XaviCht
Com que sóc vellet i ja fa anys que m'arrossego pels "puestus" sóc dels que he corregut la Marató del Mediterrani quan era una Marató, oi que m'explico?
I, com vosaltres, no entenc perquè li segueixen dient Marató quan és una Mitja, que està molt bé, però no és una Marató. Només genera que confusió.
Imagineu-vos que, per exemple, sou una senyora danesa que veu una Marató a prop de Barcelona al començament de la primavera i quan entra al web, després de tres quarts d'hora donant-hi voltes no veu la manera d'inscriure's a la distància Marató...
Jo també t'estimo, Mona.Mona va escriure: 🤣🤣🤣 quants senyors vellets voldrien estar com tu!