Mitja marató de Montornès 12/04/2026

Mitja marató de Montornès 12/04/2026

22 Gen 2026 09:42 - 22 Gen 2026 09:43 #1 per Chute (Associat/da)

El Club Atletisme Montornès, juntament amb els Ajuntaments, administracions i entitats dels quatre municipis , organitzen la 31ªMitja Marató Montornès-Montmeló-Vilanova-La Roca.

WEB DE LA CURSA
La distància de la Mitja Marató és de 21097 metres i ha estat homologada per la Federació Catalana d'Atletisme. El recorregut compta amb avituallaments líquids (aigua) cada 5 km. Aproximadament (km5, 10, 15 i arribada). La sortida serà el dia 12 d’abril de 2026 a les 09:30 hores des del carrer del Gran Vial s/n, al costat de la zona esportiva municipal de Montornès del Vallès.

INSCRIPCIONS
Els drets d’inscripció a la cursa són 21 euros per a atletes Federats per la Federació Catalana d’Atletisme, i 23 euros per a NO FEDERATS per la FCA.

Les inscripcions es tancaran el 9 d’abril o be quan s’arribi al màxim d’inscripcions previstes. El màxim de participació a la Mitja Marató és de 1200 atletes. Al moment que s’arribi a aquesta xifra d’inscrits es tancaran les inscripcions a la Mitja, independentment de la data.

CATEGORIES
- M1 i F10: 16 a 17 anys > 2009- 2010
- M2 i F11: 18 a 20 anys > 2008 - 2006
- M3 i F12: 21 a 30 anys > 2005 - 1996
- M4 i F13: 31 a 40 anys > 1995 - 1986
- M5 i F14: 41 a 50 anys > 1985 - 1976
- M6 i F15: 51 a 60 anys > 1975 – 1966
- M7 i F16: 61 a 70 anys > 1965 - 1956
- M8 i F17: 71 a 80 anys > 1955 - 1946
- M9 i F18: +81 anys > 1945 i anteriors
- Deficients Visuals
- Cadira de Rodes

TANCAMENT
El temps màxim per acabar la Mitja Marató és de 2h.30min. amb tancaments parcials als avituallaments (km.5: 35minuts; km.10: 1h.10min.; km 15:1h.45min.)

PREMIS
- 6 primers de la general masc. i fem.
- 1er. de cada categoria.
- Al primer millor equip masc. i fem.
- Al primer local de cadascuna de les 4 poblacions organitzadores, masc. I fem.

El lliurament de premis es realitzarà a la mateixa zona de sortida-arribada de la Mitja Marató, a partir de les 12:00 hores.
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Gen 2026 19:27 #2 per Fede (Associat/da)
Me apunto al sorteo de un dorsal para la mitja (no estoy seguro si es el sitio 😃)

22 Gen 2026 20:14 #3 per mario.cat (Associat/da)

Fede va escriure: Me apunto al sorteo de un dorsal para la mitja (no estoy seguro si es el sitio 😃)

Fede, no es este sitio. Ya te apunto yo en el sorteo.

22 Gen 2026 23:01 #4 per Fede (Associat/da)
🤦🏻‍♂️gracias Mario 😅

14 Abr 2026 10:58 #5 per Chute (Associat/da)
Tot i ser una de les mitges maratons clàssiques del calendari català, fins ara mai havia participat. La fama de que donen un bon regal t’obliga a apuntar-te amb certa antelació i amb el meu historial de lesions, sempre optava per altres curses. Però aquest any que les lesions m’estan respectant una mica més, vaig decidir que volia participar. Curiosament, la sort em va vindre de cara i em va tocar una inscripció al sorteig correcat.

Veníem d’uns dies de calor intensa per ser el mes d’abril, però afortunadament el dia de la cursa estava força tapat. Vaig anar a escalfar a la llarga recta on s’inicia la cursa, i ja noto que tot i no fer sol, la humitat està un pel alta. Tocarà suar la cansalada. Inicio la cursa sense problemes, una mica per davant de la llebre de 1h.20’, però veient que estic anant sol, quasi al mateix ritme em deixo atrapar pel grup comandat pel Fandes. El tio és un autèntic capità, va donant instruccions sobre quan hem de regular, quan hem d’accelerar, quan hem de girar... Però malauradament passat el km.5 el Fandes comença a notar problemes musculars, i ens diu que s’aturarà. Em sap molt de greu per ell, doncs estava fent una tasca fantàstica, però és una bona decisió doncs seguir seria arriscar-se a una lesió més greu.

La idea inicial era anar al grup fins a la part final de la pujada i després intentar accelerar si les forces ho permetien. Però ara, després de la retirada del Fandes, toca replantejar la tàctica. D’entrada el grup s’ha desfet, així doncs toca fer la lluita individual. Tot i que la pujada es fa dura per moments vaig remuntant alguna posició. Veig al company Mxirau per endavant i poc a poc el vaig retallant distància fins que el passo. Hi ha moments en que la sensació és d’anar més lent, però es que el desnivell va variant i n’hi ha trams més durs que altres.

La part final de la pujada se’m fa pesada, fins que veig com els primers classificats ja comencen a retornar. La distància entre el primer i el segon em sembla abismal. Ja estic als carrers de La Roca, i ja comença el camí de retorn. El gir m’ha animat mentalment, ara tinc un perfil més favorable on predominen les baixades, tot i que de vegades et trobes amb alguna rampa que et trenca el ritme. Vaig creuant-me amb molts correcats, amb els grups de les llebres. La tornada està sent molt més entretinguda. Vaig saludant a les diferents llebres, molts d’ells molt concentrats en la seva tasca. Des de que es va desfer el grup de 1h20’ m’estic mantenint per sota d’aquest ritme i veig que si faig un bon final fins i tot podria baixar de 1h.19’. Als quilòmetres finals hi ha alguna rampeta que ja fa mal a les cames, però per sort al passar el km.20 comença una llarga baixada que és un autèntic plaer fins a l’arribada. Paro el crono en 1h18’53”, fantàstic resultat. Em trobo amb el Fandes, li dono les gràcies per la seva tasca i li desitjo una bona recuperació. Agafo la meva caixa de productes de neteja i cap a casa. Ha sigut una gran matinal.

15 Abr 2026 20:35 - 15 Abr 2026 20:36 #6 per Dennis Teuling (Associat/da)
Chute, enorme el teu resultat!!!

I espero que no sigui res lo del fandes :pray:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

28 Abr 2026 07:33 #7 per fandes (Associat/da)
Chute ets un crack! Si per quelcom em va saber el triple de greu abandonar a Montornès va ser poder gaudir de bona part de la cursa amb tu. Però clarament no et va caldre, quin carrerón!

Gràcies Dennis pel teu comentari. La veritat és que tenia el genoll esquerre molt bloquejat i malgrat l'osteo de confiança va fer molt bona feina el dimecres previ, em va ser impossible córrer sense dolor, al km4 ja era bastant inaguantable. Especialment al haver d'impulsar a les pujades, així que en el tram del km6 va tocar plegar. Feia molt que no complia un objectiu amb els equipassos pastanagues, així que us demano disculpes.

Pel que fa a les molèsties dir que en aquests 15 dies posteriors han millorat moltíssim! És veritat que estic fent molt poc kilometratge i intensitat a la setmana (30-40) però l'estic assimilant bé. De totes maneres, vaig fent proves per veure si trec l'entrellat de tot plegat i aviat puc tornar a gaudir d'obrir gas sense reticències.

Caldrà tornar el 2027 a treure's l'espineta!

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats