12 hores d'ultrafons en pista de Barcelona

12 hores d'ultrafons en pista de Barcelona

13 Des 2021 12:13 - 13 Des 2021 12:28 #21 per Barceruel (Associat/da)
Encara amb mal de cames i encara asaborint tot el viscut aquest cap de setmana. De la resta, ja en parlaré al fil corresponent, però aquí toca exposar la part esportiva a la que m'enfrontava.

Les hores previes no van ser ni de lluny idíliques per tot el que teniem per endavant. Com sempre em pasa, la nit previa va ser un drama. Vaig dormir justet 2-3 hores, desvetllat des de les 4 del matí, i amb una descomposició fruit dels nervis que em va fer estar gairebé més estona assegut que estirat. Ja a Can Dragó, tot ok en quant a la preparació, però no vaig poder evitar anar a donar un cop de mà en l'accès d'entrada a la Mona i en Kogy (on a més vaig conèixer a en JoanCompte), a en Jaume86 que anava boig arrosegant carros cap a l'avituallament... En fi, que vaig anar a sentir el briefing més per obligar-me a seure que no perquè no sàpiga el funcionament de la prova... :mask:

Moments previs emocionants com sempre, compartint-los amb la resta de correcats de les 24 hores, i SORTIDA! :party:
Vaig seguir el pla previst "arrajatabla" fins a les 10h: 5000m corrent, 2-3 minuts caminant. Una altra cosa son els ritmes... De sortida, tocava anar a 5:00-5:15, però el rellotge deia 4:45 i com que les pantalles no van funcionar i la web de resultats anava amb delay, no tenia una referencia real. Per sort, vaig confiar en les meves sensacions i en ser un ritme hiperconegut per a mí perquè, efectivament, el ritme real era al voltant de 5-5:10. Vam anar passant les primeres hores sense massa complicació, animant-nos amb en JoanCompte i també amb en JRDi69, en Krlos, l'Ara, en Luisito... :woohoo:

Encara sense referencies oficials, la primera marató segons el rellotge la vaig passar en 3h34 (calculo que sobre 3h45 real) i bones sensacions, però poc després vaig pasar la pitjor de les 12 hores. Una baixada d'energia brutal, inclús marejat, ritmes de sobte al voltant i per sobre de 6'/km... :sick: :sick: Per sort, ara ja no soc tant "novato" en aixó de l'ultrafons i vaig saber gestionar-ho. Vaig caminar 15 minuts, menjant i bebent, i vaig tornar a agafar ritmet. Ara ja entre 5:30-5:45, però m'anava perfecte i tornava a somriure. Les 6 hores al meu rellotge van marcar 65'5km, pel que suposava que probablement havia fet el meu millor registre en la distancia. Així ho vaig comprobar a posteriori, amb 62'644 km, tot i l'estona de caminar i la baixada de ritme. :great:

A partir d'aqui vaig anar fent, tranquil i content, justet per sota de 6', que ja em donava pels objectius marcats. 2a marató en 7h41 de rellotge (al voltant de 8 hores reals) i començo a pensar en el parcial de 100km. Al rellotge, els 100 me'ls marca en 9h29, i va a ser que no... Aquí tinc l'impagable ajut en les referencies oficials que m'anaven donant en Dani i en Pescallunes, que en els últims 20 minuts abans de les 10 hores em van fer anar de nou a 5'/km i les dues últimes voltes abans del parcial dels 100, a 4:10 tot i els dolors. Vaig ser molt conscient que aquell sobreesforç m'hipotecava el resultat de les dues darreres hores, però em feia molta il·lusió baixar de les 10 hores i sabía que en les 2 que quedaven per acabar podría fer més de 10km inclús caminant. Finalment, 9h59'34". "Subidón" total i 15 minuts assegut per recuperar-me. :party: :party: :laughing: :laughing:

Les dues últimes hores van ser gairebé de tràmit. Adolorit al màxim, trotant gairebé al mateix ritme que caminant ràpid, animant als companys i gaudint de la "victòria" abans d'arribar a meta. 119km al garmin i 113'721km oficials :checkflag: , que ja se sap que a la pista els gps marquen molt malament i a sobre vaig córrer moltes hores pel carrer de fora. Molt content i amb la sensació de poder fer-ho molt millor. Amb els anys vaig perdent velocitat, però crec que puc tenir bon rendiment en ultradistancia. El temps ho dirà. ;)

Moltes gràcies a tots pel seguiment. A en JoanCompte i a en JRDi69 per l'acompanyament "in-situ" :cheer: . A organitzadors i voluntaris per tot el suport :raised: :raised: :raised: . A la Judith per ser-hi sempre, dissabte i cada vegada que la lío amb alguna de les meves bogeríes :hearteyes: :hearteyes: . A tots els grups als que pertanyo i que vaig voler portar amb mí durant les 12 hores (Corredors, Fisiològic, KMSxELA, UCA, RedRunners, Drinking Runners i Corre Solidaris) :muscle: :muscle: . I a Corredors.Cat per ser una part tant important de la meva vida. :heart: :heart:

Dissabte, en acabar, deia que ara mateix no em veia preparat per anar més enllà de les 12 hores. Avui, tot i el mal de cames, crec que puc començar a plantejar-me de fer les 24. No sé quan, però si que sé a on: A Can Dragó! :woohoo:








2h59'43" (Donosti 2016) - 1h22'31" (Prat 2014) - 37'00" (Prat 2013)

FB: Víctor Millán || TW i IG: @barceruel

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Des 2021 01:14 #22 per andreugg (Associat/da)
Perdoneu pel retard, per fi tinc penjades les fotografies.
www.andreugimenez.cat/galeria/les_24_hor...sme_a_can_drago_2021
També teniu un petit vídeo fet amb algunes de les imatges:


De les 12h lamento no estar en el seu tram final, però el tren no perdona. PD Si sé que no tinc la sortida, el tren va deixar-me a les 11:55 a Fabra i Puig per tant vaig escoltar la botzina tot i anar corrents a l'alçada de la piscina.

Desitjo que siguin del vostre gust, però el gust va ser meu de poder-vos veure a tots/es, poder parlar amb vosaltres i compartir aquesta festa, tot i portar la càmera més d'un cop sortiria a corre com si fos "Superman" i per sota tingués la roba de corredor jeje.

Mil gràcies a tots per la paciència d'aguantar-te fent fotos.

PD No faig llista de noms, nicks o persones ja que vau ser molts i sempre el meu cap s' oblida de coses i quedaré pitjor. Teniu les proves en fotos de tothom que vist.
Salut

10k - Cursa Moritz Sant Antoni (2024) 00:47:18
21k - La Mitja (2024) - 1:43:46
42k - Marató Barcelona (2024) 3:51:20

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Des 2021 23:13 #23 per fandes (Associat/da)
Brutals! Desconec com sou capaços d'aguantar tantes hores... Però potser per això encara us admiro més!

Seguiu sumant anys i reptes així de bé :)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.