mario.cat

Explica'ns el teu nick: per què mario.cat?
- No te cap misteri. El meu nom amb un toc de catalanitat. Fem País!

Quan vas començar a còrrer?
- Al col·legi, quan tenia 7 ó 8 anys. Hi havia un grup d’alumnes que ens agradava l’atletisme i ens quedàvem per les tardes després de les classes i amb l’assessorament d’un professor fèiem sortides pels camps que abans teníem a Ripollet. Els que hagueu fet la cursa de la Festa Major de Ripollet, els dos primer quilòmetres de la cursa, eren camps de vinyes i cereals, i arribaven fins a una pineda anomenada Els Pinetons. Doncs un parell de dies a la setmana fèiem tots els camins que creuaven aquells camps. Allà va començar la meva afició.

Després, quan vaig casar-me vaig deixar-ho una mica, sense oblidar-ho del tot, ja que anava sortint de tant en tant. Sortia a entrenar però no feia cap cursa ni tenia relació amb el món del atletisme popular.

Poc a poc i a mesura que vaig començar a disposar de més temps, vaig anar incrementant els entrenaments fins al dia d’avui.

Quines son les teves zones habituals d’entrenament?
- Principalment la llera del riu Ripoll des de casa fins a Sabadell, o fins a Montcada. És una pista de terra, sense cotxes i amb un bonic paisatge

Si tinc ganes de fer muntanya, vaig per Collserola que ho tinc molt a prop de casa també, i si tinc ganes de fer pla total, doncs faig un” Wela” o un “mono” des del pàrquing de la Mar Bella.

Per què CoRReDoRS.CaT?
- Doncs, no ho sé. Feia temps que veia samarretes de color pastanaga però no se m’havia passat pel cap associar-me. Però va arribar un moment que tenia que sortir dels entrenaments en solitari i una de les opcions que em va agradar va ser aquella de la samarreta pastanaga amb la senyera catalana al costat. Vaig associar-me però no vaig comprar-me la samarreta. Em feia vergonya anar a les fotos que es feien abans de les curses ja que no tenia samarreta i no coneixia a ningú. 

Un bon dia, vaig treure’m la vergonya del damunt i vaig presentar-me a gent de l’associació. Els dos primers Correcats que vaig conèixer van ser el Jordi Mas i el Ramón Beltra a una cursa al Estadi Olímpic.  

A partir d’allò, vaig comprar-me la samarreta pastanaga i ja va ser un no parar.

Li dec molt, moltíssim a Corredors.cat. Sense l’associació no hagués conegut gent tant maca i amb qui he fet unes molt bones amistats.

Quelcom més?
- No m’agradaría acabar aquesta entrevista sense anomenar a dos grans amics com són l’Albert Isidro, Grampy, i la Anna López, Sabadellenca, que el passat mes de setembre van ajudar-me a fer una de les travesses que tenia jo mitificada i creia que no estava al meu abast: la Matagalls-Montserrat. Gràcies a ells vaig poder fer realitat un somni. 

La crònica d’aquella travessa, va ser, com el company profe va anomenar, una tragèdia grega amb èpica inclosa. Gràcies companys.

 

5s

 

Comentaris



Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats