Mundial atletisme Budapest 2023

Mundial atletisme Budapest 2023

24 Ago 2023 09:00 #21 per squash (Associat/da)

sergio va escriure: avui Ingebrigtsen no m'ha demanat que aplaudeixi, justícia divina :joy:

I a més l'hi han fet un valerie allman a 200m per arribar, per un britànic que ha calcat la tàctica d'en Weightman de fa 1 any. Karma se'n diu?

Mentre, el pare Ingebrigsten a la graderia i entrenant al Nordas que ha quedat 3r i quasi li trinca la plata. Més karma?

Que n'és de ben parti l'atletisme !!!

Dennis, em sembla que al 5000 la Sifan tindrà opcions. Amb les darreres curses i entrenaments demostra que ha l'ha preparada.

TtX, anirien més ràpid. I sort en tenen de que no existeixi el VAR, que la teoria de tenir un peu al 100% en contacte al terra en tot moment no s'acompleix. Les proves quedarien orfes d'atletes.

Fins ara.

Jordi

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Ago 2023 10:19 #22 per Jorfer (Associat/da)
Mare meva amb l’Alvaro i la Maria.
Dos doblets!!
Quan Àfrica entreni la marxa….

I segons el medaller.

24 Ago 2023 10:39 #23 per sergio (Associat/da)
Matinar ha valgut la pena. :sunglasses:
És molt emocionant veure guanyar dos ors en directe. :hearteyes:
Quina xafogor més gran ha fet, les dues maratons seran molt dures :whip:
Ara toca hidratar-se... :beer:

El placer de correr porque sí.
Adjunts:

24 Ago 2023 14:30 #24 per sergio (Associat/da)

squash va escriure: anirien més ràpid. I sort en tenen de que no existeixi el VAR, que la teoria de tenir un peu al 100% en contacte al terra en tot moment no s'acompleix. Les proves quedarien orfes d'atletes

a la que acceleren els desqualificarien a tots i aquí tinc la prova...

Adjunts:

24 Ago 2023 14:37 #25 per sergio (Associat/da)

sergio va escriure:

squash va escriure: anirien més ràpid. I sort en tenen de que no existeixi el VAR, que la teoria de tenir un peu al 100% en contacte al terra en tot moment no s'acompleix. Les proves quedarien orfes d'atletes

a la que acceleren els desqualificarien a tots i aquí tinc la prova...

doncs no hi ha proves :joy:

25 Ago 2023 10:20 #26 per sergio (Associat/da)
Recuperant-me dels dos ors d'ahir :raised: , a l'estadi destacaria la recuperació de Catir, la gran cursa d'Adrián Ben :muscle: (a la final amb la segona millor marca), Noah Lyles postulant-se al seu doblet, Tentoglou guanyant com ho fa un campió, igual que Femke Bol (una atleta meravellosa) :hearteyes: i la punxada de Kendra Harrison, que va fer una marca extraordinària en sèries i només va ser tercera a la final.
Avui, més :hearteyes:

25 Ago 2023 11:06 #27 per squash (Associat/da)
Hola

sergio, coincideixo amb tu.

Kendra Harrison, m'ensumava l'or i rascant el WR.
Jakob Ingebrigsten, ben resguardat i assegurant la final en 200m esprintats.
Femke Bol, quina facilitat en desplaçar-se. Or inqüestionable. Si a la Sydney li passa la "tonteria" del llis tindrem unes curses memorables els proper anys.
Final fluixa de 400mM, si en Gardiner no s'hagués lesionat hauria guanyat fàcil. I en Van Niekerk sembla que està una mica acabat.

Nou WR a 200mW? Ai, ai, ai....

Fins ara.

Jordi

25 Ago 2023 13:54 #28 per fandes (Associat/da)

TtX va escriure: Per cert, tinc un dubte…
quan fan els 3000 obstacles, la distància és real o és aproximada…??
Ho dic pk com ja sabem entre carril i carril hi han 7m aprox de diferència… i ells o elles quan han de fer l’obstacle de la ria van per l’interior de la corva, perdent metres, oi?? Algú pot possar llum a aquesta pregunta….

Tot i que l'squash ja va respondre a aquesta pregunta, com m'ha tocat córrer 2 vegades aquesta distància crec que encara puc aportar llum! :laughing: Si et fixes, la sortida del 3000m llisos (la mateixa que els 1000m o els 5000m) i la del 3000m obstacles no és la mateixa. El motiu?

Tu mateix ho has citat, cada cop que s'ataca la ria (només les 7 "darreres voltes" ja que en el primer pas corres per la corda de forma habitual) es retallen metres. De fet aquelles 7 voltes (en una pista estàndard, que hi ha algunes que tenen disposicions curioses com posar la ria per for-ha) són de 396.084m. El que significa que la sortida dels obstacles es retarda 27,412m respecte la mateixa distància en llisos.

Que guai que hagueu estat comentant tant fins ara, m'afegeixo en aquests darrers dies de mundial!
Adjunts:

26 Ago 2023 00:46 #29 per Dennis Teuling (Associat/da)
Només 4m per volta?? Pensava que ja sortida dels 3000mO estava gairebé al lloc de l'arribada. Com a mínim ho he vist en alguna pista...

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

26 Ago 2023 00:47 #30 per Dennis Teuling (Associat/da)
Volia dir.. gairebé 8 voltes.
Però serien 200/7 = 28mtr menys per volta.
Demà m'ho estudiaré una mica més

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

26 Ago 2023 10:04 #31 per squash (Associat/da)
Hola

acabada la Marató femenina em sobta el "baix nivell" kenià, en general. Etiòpia no para de treure cracks, Kènia, bons. També ho amplio a les proves de pista. No sempre sorgiran Rudisha's, cal fomentar-los i cuidar-los.

Anit van continuar fent valerie allman, la Rojas al triple i la Kitaguchi, javelina.

Als 200 la Shericka Jackson estava tan convençuda de fer WR que ser campiona amb la 2a marca de sempre no ho deuria valorar-ho prou per la cara que feia a l'acabar. Sort que la Gabby Thomas i la seva expressivitat facial ho corroboraven. Fluixes les actuacions de la Ta Lou i l'Asher-Smith.

I en Noah Lyles, el previst. El millor.

Sergio, estaves ara als carrers fent el borinot o animant a les maratonianes?

Fins ara.

Jordi

26 Ago 2023 10:34 #32 per sergio (Associat/da)

squash va escriure:
Sergio, estaves ara als carrers fent el borinot o animant a les maratonianes

Sobre la jornada d'ahir, res a afegir, llevat que Noah Lyles encara és lluny del WR.

Jordi, doncs sí, hem matinat per animar una fluixa Marató femenina i amb la xafogor que fa no descarto que hagi fet el borinot :joy:

27 Ago 2023 10:53 #33 per sergio (Associat/da)
La climatologia, encara que dura, ha estat una mica més benèvola amb la Marató masculina que amb la marxa, que dura és la vida del supporter :stucktongue
Ahir Adrián Ben es va equivocar en la tàctica, estrany en ell, i es va quedar sense medalla :smirk: ,Duplantis en la seva línia, com Kipyegon, Hassan fent de Poulidor (si s'hagués centrat el 10000, potser tindria un or) i els relleus sense sorpreses ni WR.
Aquesta tarda la darrera jornada, allà estarem :hearteyes:

28 Ago 2023 00:04 #34 per sergio (Associat/da)
Frenètica i divertida darrera jornada a l'estadi.
Gran plata de Catir :muscle: que ha fet córrer de veritat el gran Ingebrigtsen el 5000.
Títols sense més història per a Chopra i Mahuchij.
Bon 800 de Moora i plata per a Hodgkinson (una altra atleta que em té robat el cor per la seva manera de córrer :hearteyes: ).
Quin canvi de ritme final, :whip: amb boníssima marca, de Yavi al 3000 obstacles femení.
I la cirereta al pastís l'ha posat Femke Bol :heart: i el seu extraordinari relleu que ha valgut l'or a Holanda al 4x400.

28 Ago 2023 09:26 #35 per squash (Associat/da)
Hola

Mundial acabat, i ja sento un buit existencial. Sort que rsten algunes proves de la Diamond.

Poc més a afegir al la repassada d'en Sergio.

Com que la temporada de l'Athing Mu ha estat misteriosa no sabem si el bronze guanyat és un premi o una decepció.

N'esperava més dels etiops al 5000m.

Ha estat un gran Mundial; només un WR, però el canvi de reglamentació ha permès que les curses prèvies a la final no fossin rodatges.

Ara cal esperar que els atletes tinguin ganes de competir per aprofitar l'estat de forma i acabar la temporada.

Aiiiii... quin buit !!!

Fins ara.

Jordi

29 Ago 2023 05:00 #36 per fandes (Associat/da)
Totalment d'acord, 9 dies de molt "divertimento"! I quins mesos que ens venen fins els Jocs Olímpics... Aviat podrem omplir el forat :laughing:

29 Ago 2023 09:06 #37 per TtX (Associat/da)

fandes va escriure:

TtX va escriure: Per cert, tinc un dubte…
quan fan els 3000 obstacles, la distància és real o és aproximada…??
Ho dic pk com ja sabem entre carril i carril hi han 7m aprox de diferència… i ells o elles quan han de fer l’obstacle de la ria van per l’interior de la corva, perdent metres, oi?? Algú pot possar llum a aquesta pregunta….

Tot i que l'squash ja va respondre a aquesta pregunta, com m'ha tocat córrer 2 vegades aquesta distància crec que encara puc aportar llum! :laughing: Si et fixes, la sortida del 3000m llisos (la mateixa que els 1000m o els 5000m) i la del 3000m obstacles no és la mateixa. El motiu?

Tu mateix ho has citat, cada cop que s'ataca la ria (només les 7 "darreres voltes" ja que en el primer pas corres per la corda de forma habitual) es retallen metres. De fet aquelles 7 voltes (en una pista estàndard, que hi ha algunes que tenen disposicions curioses com posar la ria per for-ha) són de 396.084m. El que significa que la sortida dels obstacles es retarda 27,412m respecte la mateixa distància en llisos.

Que guai que hagueu estat comentant tant fins ara, m'afegeixo en aquests darrers dies de mundial!

Merci

29 Ago 2023 09:10 #38 per TtX (Associat/da)
The next...

www.paris2024.org/en/

A les Olimpíades es fan totes les mateixes proves k al Mundial o no? I s'hi afegeixen altres modalitats com per exemple el Pentatló Modern, oi?

29 Ago 2023 09:49 - 29 Ago 2023 09:50 #39 per sergio (Associat/da)
TtX a París es disputarà una prova atlètica menys que a Budapest, ja que es carreguen els 35km marxa (tant masculins com femenins) :cry: i ho canvien per una prova mixta de marxa per relleus.

Dos atletes per país correran una Marató :? , ja em diràs tu el perquè d'aquesta distància per a la marxa, en l'ordre següent: home-dona-home-dona.

En fi, la pasta mana i la marxa diuen que és avorrida i no ven. :triumph:

El pentatló modern té federació pròpia i no té res a veure amb l'atletisme, llevat que una de les seves cinc proves és una carrera de Cross.

29 Ago 2023 15:39 #40 per aurelian (Associat/da)

sergio va escriure: la marxa diuen que és avorrida

si, és molt avorrida, tmb la marató en 99% dels casos.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats