Ferides per fricció

Ferides per fricció

16 Oct 2016 15:52 #1 per No Surrender (Associat/da)
Hola a tothom!
Fa temps que tenc problemes de ferides per fricció. Normalment és a la zona de darrera les malles, entrecuix i algunes zones del sostenidor. Normalment me pos  vaselina fins i tot per sortir a entrenar distancies llargues, també me'n pos per distancies curtes si fa calor. En Mitges me pos una quantitat descomunal de vaselina i en Marató duc vaselina per poder-ne anar posant durant el recorregut.
Lo d'entrenar amb pulsómetre ja fa temps que és una utopia per jo.
Estic bastant deseperada, avui he estat a punt de plegar a una Mitja per aquest motiu. Ara a la dutxa me queien les llàgrimes.
Jo ja no se que fer més, me gast més doblers amb els sostens que amb unes malles.
Adjunt foto de com ho tenc avui.
Som infermera i estic especialitzada en ferides, una vegada ha sortit ja se el que he de fer per curar-ho, però necessit consell per fer prevenció, m'he plantejat i tot posar-me algún apòsit preventiu.
Si algú té algun consell, serà molt ben rebut.
Moltes gràcies per la vostra ajuda!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Oct 2016 16:08 #2 per jaume86 (Associat/da)
Bona pregunta Helena!

Jo també só un asidu a les ferides per fricció en qualsevol distància, especialment als mugrons i a l'entrecuix. També en moments puntuals com a la passada marató em va sangrar la munyeca amb el Garmin o avui mateix m'ha sangrat la part interior dels genolls :neutral: :neutral:

A veure si algú ens pot ajudar  ;)

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Oct 2016 16:34 - 16 Oct 2016 16:46 #3 per solteron (Associat/da)
No tindràs alguna al·lèrgia als materials d'aquestes peces ? potser no et facin reacció en la vida normal però si amb el fregament al córrer

i crec que això tu tindria que veure un dermatòleg.

Sort i fins aviat !  :wink2:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Oct 2016 20:45 #4 per Jorfer (Associat/da)
Quan tinc friccions utilitzo una crema que es diu Halibut o similar i va molt bé, però estic amb el solterón i ves a visitar un dermatòleg/a.

Prova amb diferents peces i teixits a veure si tens més sort Helena  :yes:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Oct 2016 22:05 #5 per grampy (Associat/da)
Esparadrap d'aquet de paper...per mi imprescindible!!!!!
desde que el faig servir cap problema , pot semblar que amb la suo es treura pero no,fins hi tot sembla que enganchi mes....mugrons , peus a les maratons , alguna vegada al entrecuix si días abans veía que ja estaba tocat....probeu!!!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Oct 2016 23:52 #6 per XAVI-NAD (Associat/da)
Hola companya! em sembla apreciar a la foto que és a la zona lumbar, oi?
A mi m´ha passat també molt semblant en aquesta zona, amb unes malles de trail, per ser amb butxaca de cremallera a l´esquena. Tot i anar forrada de roba, la cremallera rígida ho provoca. Després de posar vaselina a la zona i no millorar del tot, vaig optar per posar vaselina tant a la zona de la pell com a la zona de la cremallera de la malla en contacte amb la pell i així va funcionar.
També he patit fregaments impotants a l´esquena de les motxilles de trail corrent ultres de 100Km. Ara ja no em passa posant a la zona en qüestió abundant vaselina. Potser et servirà. :wink2: Sort!

100 Km. 9h35min TRAILWALKER 2015
Marató: 2h38'40" BCN 2003
Marató de Muntanya: 7h46'  Marató de l´Emmona 2013
Mitja: 1h13'45"  BCN 1999 i GAVÀ 2003
10Km: 34'19" Sant Antoni 2003

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Oct 2016 09:18 #7 per Sarcel (Associat/da)
A mi també em passa sovint des de fa uns anys a la zona del sostenidor, sobre tot cuan fa calor i humidat, pot arribar a fer molt de mal.

Com que a la classe d'espinning em poso pulsómetre he pensat que podria ser que el pulsómetre fa més sensible aquesta zona.

Hauriem de probar el consell d'en Grampy.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Oct 2016 15:42 #8 per korfbaler (Associat/da)
Jo també pateixo de ferides, sobre tot als mugrons, i a vegades havia tingut a la panxa i la part baixa de l'esquena. Tinc molta sudoració, i al vaselina,  i els esparadrats per mol bons, sempre cauen. Des de fa ja temps corro, fins hi tot a l'estiu, amb una samarreta tècnica "ajustada" de tirants, o màniga curta. Amb aquesta solució, cap problema ..... :yes:

La voluntat pot modificar al nostre favor les circumstàncies

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Oct 2016 17:16 #9 per tonivet (Associat/da)
Hola No Surrender espero que no t'ofenguis, jo et dono la meva opinio de veterinari  :mdr:

Per les caracterisitiques de la lesió podria tenir un component al.lergic, jo també t'aconsellaria una visita al dermatòleg. Podries ser al.lèrgica inclús a la teva pròpia suor...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Oct 2016 21:22 - 17 Oct 2016 21:43 #10 per No Surrender (Associat/da)
Moltes gràcies per la vostra ajuda!  :love:
Jaume86, osti...lo del rellotge té molta tela!
tonivet, no m'ofenc lo més mínim...la veritat en solteron i tu teniu raó, faré una visita al dermatòleg.
jorfer, ahir xerrant amb el míster també me va comentar lo de la crema halibut, avui a la farmàcia no la tenien..però la provaré.
grampy, gràcies pel consell, però suo molt i no crec que l'esparadrap aguanti res...
sarcel, jo el pulsòmetre està al calaix...dels dos rellotges que he tengut, la banda crec que només l'he fet servir 2 o 3 vegades pel mateix problema.
XAVI-NAD, no és la zona lumbar, però també m'hi he trobat varies vegades, lo de la vaselina directe a la roba no ho he fet mai, però també ho provaré....amb la motxilla d'hidratació també tenc problemes....
korfbaler, la veritat és que m'agafaré a lo de la samarreta ajusta, crec que pot ser una bona opció...fins i tot he arribat a pensar de posar-la a sota els sotens i evitar així la fricció...
Avui la cosa ja comença a tenir una mica de millor aspecte però fa molta pena igualment...m'ha posat un hidrocoloide, però amb la suor també ha durat mig dia...ara estic amb un producte nou que tenim a l'hospital que pot anar bé per aquestes ferides, fins i tot si estan infectades.
Una vegada més, mil gràcies per la vostra ajuda!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Oct 2016 22:28 - 17 Oct 2016 22:31 #11 per solteron (Associat/da)
Per cert he sentit dir de gent que les irriten les etiquetes de la roba i que les tallen

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Oct 2016 00:02 #12 per grampy (Associat/da)

grampy, gràcies pel consell, però suo molt i no crec que l'esparadrap aguanti res...


Pots suar el que vulguis que no suaras mes que jo !!!!!!!!

cualsevol esparadrap es cert que cau amb el suor,pero t'ha aseguro que aquet de paper xop s'enganxa que la feina es treuro depend on....jo normalment ho faig sota la ducha.
la doble vaselina d'en xavi- nad tambe es efectiva a tirades curtes....el problema es deixa la roba amb taca i depend on dons no mola!!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Oct 2016 18:49 #13 per tonivet (Associat/da)
Per cert has provat a correr amb samarreta de coto?  Ja se que el tema del sostenidor es apart...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Oct 2016 17:37 #14 per Xeix (Associat/da)
Ho he comentat algun cop, sobre tot als que s'inicien a la Mm, però serveix per quan hi ha fregaments, és més espès que la vaselina.


si premeu la imatge anireu on ho compro  :mdr:

Fa uns anys havia un envàs anomenat stick que és molt pràctic, ara no es troba, en tinc un  i el reomplo amb el de 420gr

Jo el faig servir tan per peus com per tot arreu on hi ha fregaments, per les marxes i ultres m'estalvia molts problemes.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Oct 2016 19:35 #15 per ecopac (Associat/da)

Jo també pateixo de ferides, sobre tot als mugrons, i a vegades havia tingut a la panxa i la part baixa de l'esquena. Tinc molta sudoració, i al vaselina,  i els esparadrats per mol bons, sempre cauen. Des de fa ja temps corro, fins hi tot a l'estiu, amb una samarreta tècnica "ajustada" de tirants, o màniga curta. Amb aquesta solució, cap problema ..... :yes:


No surrender, jo sóc tipus korbaler

sóc dels que no suen molt, però pateixo molt de fregaments als mugrons i amb la suor o a la dutxa es passa fatal. Totalment arreglat quan corro amb una samarreta ajustada a sota. És sense mànigues i potser si que escalfa una mica més però prefereixo això abans que patir les ferides als mugrons.

Jo de tu provaria, fins i tot a posar-te-la sota dels sostenidors i amb les malles pel damunt.

A veure si ho arregles ;)

19.20 - 40.08 - 1.29.18 - 3.21.16

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Oct 2016 21:05 - 25 Oct 2016 21:07 #16 per No Surrender (Associat/da)
Gràcies per les noves aportacions...
Moltes gràcies, Xeix, demà faré una compra i a veure que tal me va....
ecopac, la veritat és que després de llegir a korfbaler ja me vaig plantejar lo de la samarreta apretada i de fet també havia pensat lo del sostenidor a damunt de la camiseta.
De moment aquest dies he provat amb la camiseta aquella apretada de La Mitrja de Granollers de fa uns anys...tot i que he pogut provar pocs km ja que de seguida sagnava i he hagut d'estar uns dies sense córrer.
Aniré a la meva botiga habitual de coses de córrer i me compraré una altre camiseta de tires, ja que som molt calorosa, i llavors provaré de posar-hi els sostens a damunt...a veure que passa.... :neutral:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Oct 2016 15:21 #17 per solteron (Associat/da)
Sembla que faci publicitat d'un marca, però podries provar peces de hoko-esport, fan servir una fibra sintètica diferent que diuen és hipoalergènica i realment es agradable al tacte. Fan de tot, incloent roba interior.

Sort !  :wink2:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Oct 2016 17:16 #18 per No Surrender (Associat/da)
Solteron, de propaganda, res!!! Ja estic en marxa amb el tema sostenidors hoko, un parell d'amigues que n'utilitzen ja m'havien mig-convençut...tot i que d'aquesta marca no m'acabava d'agradar la subjecció, però ho provarem!!!. Moltes gràcies per la teva aportació!!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 Nov 2016 20:16 #19 per MIGUEL SBD (Associat/da)

Solteron, de propaganda, res!!! Ja estic en marxa amb el tema sostenidors hoko, un parell d'amigues que n'utilitzen ja m'havien mig-convençut...tot i que d'aquesta marca no m'acabava d'agradar la subjecció, però ho provarem!!!. Moltes gràcies per la teva aportació!!!!


com t'anat els sostenidors Hoko  :neutral:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Nov 2016 08:13 #20 per Sarcel (Associat/da)
Doncs yo aprofitant que anunciavan fred aquest diumenge passat he probat lo del sostenidor al damunt d'una peça de roba apretada (una de Hoko precisament), quatre hores de cursa, i cap ferida!  :yipi:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.