Bona tarda,
Aquest matí m'he sumat en aquesta festa, que ja ha començat una estona abans de prendre la sortida.
En arribar a l'estació de Sants sento que em criden i veig que son
Ther i
fandes. " setmanes consecutives ensopengant-me amb
fandes, doncs ja vam coincidir a la 11a Marató de Relleus per euips a Cornellà. M'indica que aprofitarà la distància a la sortida per anar fent un escalfament i, que en aquesta cursa acompanyarà a la
Ther. M'hi sumo en aquest escalfament, un luxe poder rodar al costat d'una persona de tant nivell tant personal com esportiu
Arribem a l'entorn de la sortida i observo un grup força nombrós de Kms per l'ELA i aprofito per parlar una mica amb
Pirata Luci i
pirata agus. Em dirigeixo al calaix groc i escolto les paraules de Juan Carlos Unzué que precedeixen a la sortida. Aquesta cursa es la primera de 10k en mes d'un any per lesions i l'objectiu es mirar de no quedar gaire lluny del meu resultat en l'edició de 2022 (41'17") donat que el seu desnivell fa que no pugui comparar marques amb d'altres curses de 10k.
Donen la sortida i em trobo força a prop de la llebre de sub 40', la qual se que anirà allunyant-se. Passen els kms i veig en
TOCIBDN. Arribo a l'avituallament i veig que, com era previsible, la llebre s'ha allunyat força i el ritme el meu ritme ha baixat una mica. El terreny que queda ja no serà tant favorable pero veig factible fer un sub 42', que tampoc puc despreciar. A partir del km 7 començo a millorar una mica el ritme i ja es va olorant l'arribada. Un cop deixo el carrer Casp miro de forçar el ritme per encarar la recta d'arribada i tanco amb 41'53" (35" mes que l'any 2022). No em puc queixar, toca anar agafant ritme però no hi estic tant lluny respecte les meves millors marques.
Un cop agafades aigua i refresc, decideixo quedar-me per veure arribar la resta de corredors/res i qui sap si veure pastanagues.
Dit i fet, torno a veure
TOCIBDN i també veig en
Vladi. A partir d'aquí trobaré 2 parelles gairebé consecutives, altre cop
Ther i
fandes (que una setmana fa relleu de 7k i a la següent s'apunta a fer eslalom) i, segons després el,
Judith i
Barceruel. Qui diu que no es pot compartir afició amb la teva parella (independentment si es tota l'estona al mateix ritme o, esperant-se a l'arribada)?
Força minuts després se m'encén la bombeta amb una idea. Aquesta cursa la he fet en 26 ocasions comptant aquesta edició, i en algunes edicions he esperat fins a l'arribada del darrer corredor però mai he arribat amb aquests darrers participants. El fet que la cursa passi per Gran Via De Les Corts Catalanes m'ofereix la possibilitat d'unir-me a la cua de cursa sense gairebé desplaçament. Dit i fet, a tornar a fer els darrers 3 kms però en aquest cas gaudint de la part mes familiar i festiva. Es un altre mon, he pogut veure detalls d'edificis, negocis, gaudir del cel i fins i tot escoltar comentaris com el d'una familia que optaven a ser els darrers per segon any consecutiu. Podria ser una nova categoria?
Just abans d'agafar Ronda de Sant Pere pujo a la vorera i em dirigeixo trotant a l'arc d'arribada per anar aplaudint les darreres unitats d'aquesta cursa. Efectuant aquesta tasca al costat muntanya, veig una cara coneguda a l'altra banda del carrer. Algú està animant al mateix temps que grava la cursa, qui pot ser? Obviament es en
andreugg, que no te suficient en fer curses, que les grava en primera persona i quan acaba, es fica a gravar els altres. Efectivament pateix d'afonia, peró en acabar la cursa intercanviem opinions.
Falta alguna persona mes? Hi tant que sí un home que te el do de la ubiqüitat, es capaç d'apareixer en diversos punts de la mateixa cursa i, en aquest cas el localitzo a Gran Via De Les Corts Catalanes, ja en el darrer terç de la prova. Crec que no fan falta presentacions, saludo en
David d'en blogmaldito.
Segur que em deixo molts i moltes CoRReCaTS/TeS. Salutacions a tothom i feliç dia de la mare.
Ens tornem a veure a la nostra cursa d'asfalt (Cursa Sant Quirze).