Curses de muntanya accessibles amb transport públic

Curses de muntanya accessibles amb transport públic

19 Gen 2020 20:15 #1 per Sarcel (Associat/da)
Fa temps que penso que estaria bé fer un recopilatori de les curses de muntanya que s'hi pot arribar amb transport públic, no tenir cotxe no implica no poder fer aquestes curses perquè de fet ara n'hi ha unes cuantes pels voltants de Barcelona i Girona que s'hi pot pot anar amb tren o autocar, o fins i tot en metro com és el cas de la mitjà marató i de la marató de Collserola que tenen sortida al Velòdrom.

M'he decidit per fi posar fil a l'agulla i obro lista amb la Cursa 2 Turons de Moià que celebrava avui la seva 18a edició amb un nou format molt acertat i nous recorreguts, una cursa molt recomanable per camins i corriols i unes vistes espléndides – avui feia molt de vent i no hi havia boira...

Convido tothom però a contribuir a aquest fil i anar recopilant curses, per exemple la Llanera Trail que és feia a Sabadell també avui potser també s'hi podria anar amb el tren, si no está massa lluny de l'estació i els horaris son compatibles. Yo només posaré les que sé positivament que és factible.

Gener
– Cursa 2 Turrons, Moià. La sortida de la mitjà (D+ 1.000 m) és a les 9h30 i la de la cursa de 12 km a les 10h.
Línea 203 de Sagalés, de Barcelona a Santa Maria d'Oló.
En Barcelona l'autocar surt a les 7h de la Plaça Tetuán/Passeig de Sant Joan i arriba a Moià a les 8h35.
En Moià baixar a la primera parada a l'entrada del poble, la zona esportiva on és fa ara la sortida está al costat.
es-es.facebook.com/2turons

– La Maasaiada, Sant Celoni
Accés amb tren (estació Renfe a 500m)
www.lamaasaiada.cat

Febrer
– Kedada Trail, Castellterçol, cursa de 12 km amb sortida a les 9h15
Línea 203 de Sagalés, de Barcelona a Santa Maria d'Oló. L'autocar arriba a Castellterçol a les 8h25, a temps per la de 12 km, massa just per fer la mitjà.
semprecorrent.blogspot.com

– Montserrat Skyrace, Monistrol
Ferrocarrils de la Generalitat.
www.montserratskyrace.com

– Cursa de Castellbisbal
Renfe
www.mindundisteam.com/10a-cursa-de-muntanya-de-castellbisbal/

– La Hivernal, Campdevànol. Només per la cursa de 13 km que té sortida a les 9h55
Desde Barcelona, el tren (Renfe, R3) arriba a les 9h02.
www.hivernal.cat/9/Horaris-i-Ubicacio

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Gen 2020 00:34 #2 per andreugg (Associat/da)
Estrictament inclús l'Olla de Núria s'hi pot arribar amb transport públic, però jo que solament puc anar amb tren el problema que trobo sempre son els horaris. Matemàticament impossibles d'arribar i per tant implicaria fer nit per algun lloc fent incrementar el preu de la cursa. Però cert que és important que no sempre cal anar amb cotxe.

PD La de Castellbisbal no comença a Castellbisbal poble? Ho dic ja que Renfe està abaix.

Salut

10k - Cursa Moritz Sant Antoni (2024) 00:47:18
21k - La Mitja (2024) - 1:43:46
42k - Marató Barcelona (2024) 3:51:20

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Gen 2020 11:39 #3 per Sarcel (Associat/da)
L'any que vaig fer la lliga trail del xipgroc (2017) pràcticament totes les curses vaig poder anar-hi amb transport públic, començant per la Cinq Cims de Corbera de LLobregat que no era de la lliga però que els mateixos organitzaven un transport amb bus desde Barcelona per poder arribar a temps a la cursa. Després en tren Castellbisbal, la Sísmica en Sant Andreu de la Barca, la cursa de les Aixetes en San Feliu de LLobregat, el trail de la Floresta, la mitjà del Castell en El Papiol, tinc dubte si el trail de les Ermites en Olesa de Montserrat hi vaig anar o no en tren. També la cursa de Poblats Ibérics en Cerdanyola (Montflorit) gairebé sempre hi he anat amb tren. I la Roca Negra de Sant Boi, en tren + bici. A la Taymory XTrail de Mataró també tren + bici però he de dir que em vaig liar i vaig arribar tot just per la sortida, quins nervis...

Andreugg, concretament a Castellbisbal, a l'estació de Renfe amb el mateix títol de transport s'agafa el bus que va el poble. Actualizo:

Gener
– Cursa 2 Turrons, Moià. La sortida de la mitjà (D+ 1.000 m) és a les 9h30 i la de la cursa de 12 km a les 10h.
Línea 203 de Sagalés, de Barcelona a Santa Maria d'Oló.
En Barcelona l'autocar surt a les 7h de la Plaça Tetuán/Passeig de Sant Joan i arriba a Moià a les 8h35.
En Moià baixar a la primera parada a l'entrada del poble, la zona esportiva on és fa ara la sortida está al costat.

– La Maasaiada, Sant Celoni
Accés amb tren (estació Renfe a 500m)
www.lamaasaiada.cat

Febrer
– Kedada Trail, Castellterçol, cursa de 12 km amb sortida a les 9h15
Línea 203 de Sagalés, de Barcelona a Santa Maria d'Oló. L'autocar arriba a Castellterçol a les 8h25, a temps per la de 12 km, massa just per fer la mitjà.
semprecorrent.blogspot.com

– Montserrat Skyrace, Monistrol
Ferrocarrils de la Generalitat.
www.montserratskyrace.com

– Cursa de Castellbisbal
Renfe + bus. www.castellbisbal.cat/guia-del-municipi/...-de-lestacio-l1.html
www.mindundisteam.com/10a-cursa-de-muntanya-de-castellbisbal/

– La Hivernal, Campdevànol. Només per la cursa de 13 km que té sortida a les 9h55
Desde Barcelona, el tren (Renfe, R3) arriba a les 9h02.
www.hivernal.cat/9/Horaris-i-Ubicacio [/quote]

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Gen 2020 11:59 #4 per piri (Associat/da)
Sarcel, la Campana!!!

A Vacarisses hi han dues estacions de tren de rodalies. "Vacarisses" i "Vacarisses-Torreblanca"

Així que, aneu comprant ja el T10 ?

La persona que es rendeix mai aconseguirà la victòria. Web de la LLiGa: lliga.corredors.cat/index.php i en twitter som l'usuari @LLiGaCoRReCaT en twitter.com/lligacorrecat

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Gen 2020 12:04 #5 per Mona (Associat/da)
Molt bona iniciativa de fil, Sarcel. ????????

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Gen 2020 13:27 #6 per Sarcel (Associat/da)

piri va escriure: Sarcel, la Campana!!!

A Vacarisses hi han dues estacions de tren de rodalies. "Vacarisses" i "Vacarisses-Torreblanca"

Així que, aneu comprant ja el T10 ?


Piri, sap greu però com ben deia Andreugg, els horaris sovint son problema i a la Campana la sortida és massa aviat, no arribas. A la primera edició s'ho havien plantejat però després van rectificar, la rau que em van donar és que fa molta calor. A l'estiu la veritat és que s'enten, a l'hivern en canvi a moltes curses podrien donar la sortida una mica més tard i facilitaria molt les coses.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Gen 2020 18:25 #7 per tonivet (Associat/da)
Ahir a la Llanera a Sabadell, la sortida era a les 9: 30 una hora prou "accesible". La parada de tren està relativament aprop. La sortida de la marató era a les 8:45, tampoc és matinar tant, oi?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Gen 2020 20:08 #8 per fandes (Associat/da)
B r u t a l la idea d'aquest fil Sarcel! Moltíssimes gràcies. Visca el transport públic!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Gen 2020 10:08 #9 per Sarcel (Associat/da)
Amb l'informació que ens dona tonivet, está clar que la Llanera Trail a de constar a la llista. L'afeigeixo:

Gener
– Cursa 2 Turrons, Moià. La sortida de la mitjà (D+ 1.000 m) és a les 9h30 i la de la cursa de 12 km a les 10h.
Línea 203 de Sagalés, de Barcelona a Santa Maria d'Oló.
En Barcelona l'autocar surt a les 7h de la Plaça Tetuán/Passeig de Sant Joan (hi a més parades a Barcelona, l'última a Fabra i Puig) i arriba a Moià a les 8h35.
En Moià baixar a la primera parada a l'entrada del poble, la zona esportiva on és fa ara la sortida está al costat.

– La Maasaiada, Sant Celoni
Accés amb tren (estació Renfe a 500m)

– La Llanera Trail, Sabadell

Febrer
– Kedada Trail, Castellterçol, cursa de 12 km amb sortida a les 9h15
Línea 203 de Sagalés, de Barcelona a Santa Maria d'Oló. L'autocar arriba a Castellterçol a les 8h25, a temps per la de 12 km, massa just per fer la mitjà.

– Montserrat Skyrace, Monistrol
Ferrocarrils de la Generalitat.

– Cursa de Castellbisbal
Renfe + bus. www.castellbisbal.cat/guia-del-municipi/...-de-lestacio-l1.html

– La Hivernal, Campdevànol. Només per la cursa de 13 km que té sortida a les 9h55
Desde Barcelona, el tren (Renfe, R3) arriba a les 9h02.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 febrer 2020 15:22 #10 per Dennis Teuling (Associat/da)
Mai havia pensat en això!!

Molt bona iniciativa sarcel.

De totes maneres, sempre pots fer una petició al fil de la cursa, i sempre pot haver-hi un amic solidari...

Però entenc que cadascú prefereix no haver-de demanar "favors". Tot i així, molts cops pot ser un favor mutu, doncs 2 hores en cotxe tot sol pot ser avorrit també :whistle: :whistle:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 febrer 2020 00:39 #11 per xandri (Visitant)
La Corriols del Vallès (sortida des de Castellar) és molt justa però factible. 1 de març, comença a les 9h. Modalitats de 14km/600d+ i 24km/+1000d+. S'ha de fer R4 fins Sabadell Centre i allà mateix es pot agafar autobús C1 que et deixa a uns minuts del punt de sortida (el trajecte dura 30m i en diumenge comença a les 07:35, o sigui que sí o sí s'ha d'agafar aquest per poder arribar a Castellar a les 8h).

Aquest any no es farà, però la Cursa del Mussol de Sant Quirze es fa/feia a mitjans de març i és una nocturna (inici 19:30) de manera que no hi ha problema per arribar-hi. El punt de sortida és a 1km de l'estació de FGC. 13km/300d+.

A mitjans de maig a Cerdanyola es fa la Cursa per Collserola. Inici a les 9h, a 1km de l'estació de renfe. 14km/350d+. Crec que hi ha alguna modalitat més curta. No sé si dir-ne cursa de muntanya perquè el 80% és per pista de terra, 10% camí i 10% asfalt.

També a Cerdanyola, a mitjans de juliol hi ha la Cursa dels Poblats Ibèrics. Oficialment comença 08:45, però s'acaba sortint més aviat a les 9h. A 3km de l'estació de renfe de Cerdanyola. És un detall poc important però els dos cops que l'he fet les samarretes (tirants) eren d'un disseny i qualitat excepcional. Són 16km/600d+, amb una petita sorpresa a uns quilòmetres del final.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Gen 2023 17:55 #12 per Sarcel (Associat/da)
Recupero aquest fil, aprofitant que en el calendari de muntanya de la Lliga tenim unes cuantes que hi podem anar amb tren, començant per la LLanera Trail aquest diumenge (22/01/2023) a Sabadell.

Gener 2023
Llanera Trail en Sabadell. Sortida de la mitjà a les 9.20 de la Pl. Dr Robert (Ajuntament).
Els FGC (S2) ens deixan a 100 m (Pl. Major)
De Barcelona, sortida a les 7.45 en Pl. de Catalunya i arribada a les 8.32 a Sabadell Plaça Major (2 zones).

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

02 febrer 2023 18:56 #13 per Sarcel (Associat/da)
Febrer 2023
Cursa de Castellbisbal. Sortida de la cursa de 26 km a les 9h, recollida de dorsals al Casal Cultural i Recreatiu de Castellbisbal, molt a prop de l'Ajuntament.
Accessible amb Renfe, línia R4 + bus de l'Estació a Castellbisbal (L1).
De Barcelona Arc de Triomf, sortida a les 7.14, arribada a les 7.48 a Castellbisbal Estació.
Agafar a continuació el bus que puja a Castellbisbal. Aquest servei forma part del Sistema Tarifari Integrat.
Sortida a les 7.56 de l'estació i arribada a l'Ajuntament a les 8.03.
Perfecte per la sortida a les 9h.
Recordar que és la segona cursa de la notra lliga de muntanya i sembla que encara quedan dorsals.
L'obsequi d'aquest any és un backpack de la marca BIG. Animeu-vos!
www.mindundisteam.com/cursa-muntanya/

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 febrer 2023 23:25 #14 per andreugg (Associat/da)
Jo tal com està actualment la R4 no la recomanaria per fer us del tren. La setmana passada vaig arribar tard a Terrassa per culpa de les obres que hi ha del corredor del mediterrani, a més aquestes setmanes suprimeixen trens i és circula per via única. Fet que complica molt més la circulació dels primers trens.

Aquí teniu més informació i els horaris.

rodalies.gencat.cat/ca/detalls/article/Modificacions-Sant-Feliu

Salut!

10k - Cursa Moritz Sant Antoni (2024) 00:47:18
21k - La Mitja (2024) - 1:43:46
42k - Marató Barcelona (2024) 3:51:20

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 febrer 2023 00:25 #15 per Dennis Teuling (Associat/da)
andreugggg, no volia fer mala sang la setmana passat, però...

Vas sortir dels últims perquè vas "perdre" (més que perdre Renfe va fer-te la guitza) el tren, o perquè vas voler apurar massa?

Jo anant en tren sempre agafaria (agafo) el tren que arribi a 50-60' abans de la cursa...

Va ser el teu cas? I encara així vas arribar molt tard?

Ho dic sense mala intenció, ehh... que a vegades els escrits sense emotis deixen tot a l'aire

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 febrer 2023 01:51 #16 per andreugg (Associat/da)
No fas la guitza, i encantat responc, vaig agafar el primer tren el de les 7:50 ja que no podia agafar cap enrere pel tall aquest que comentava, amb aquest tren arribava bé allà no per la foto m'agafava just però si que estava amb temps de canviar-me i saludar.
Tot i així amb el tren de les 7:50 amb el seu gran retard que va sortir de Molins a les 8:34-8:37 va tenir de fer lentament el recorregut per via única fins Cornellà fet que va eliminar totes les opcions.

Per tant, apurar? No, amb aquell de les 7:50 se suposava que arribaria a les 8:58 a Terrassa. I tenia un tren d'emergència per si fallava aquell sortint a les 8:20 que em deixava a Terrassa a les 9:20.

Però si és culpa meva no tinc problema en dir culpa meva, això si jo vaig procurar fer-ho el millor possible i tenir temps per tot.

I sobre cada dia, justament cada dia vaig a treballar amb ell i amb les obres aquestes del corredor més les de St. Feliu, desapareixen trens. Però ja és el pa de cada dia. No és un al·legat contra la Renfe, m'agrada viatjar amb tren però últimament és una mica missió de nervis.

Salut!

10k - Cursa Moritz Sant Antoni (2024) 00:47:18
21k - La Mitja (2024) - 1:43:46
42k - Marató Barcelona (2024) 3:51:20

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 febrer 2023 11:44 #17 per Dennis Teuling (Associat/da)
Ostres andreugg, perdona, que sí, anaves amb temps de sobra!!

Doncs sí que és greu si el retard és de gairebé una hora. I sembla que tindrem per temps amb aquestes obres (si és que finalitzin algun dia i no ho deixen 10 anys parats com l'enllaç amb la primera crisi). Jo sóc de Sant Feliu i un amic d'aquí ja em va dir que per anar a la mitja de Sitges hauria d'haver agafat un bus cap a Cornellà... amb les impossibilitats d'arribar a temps.

La única avantatge era haver pogut avançar a molta gent!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 febrer 2023 17:39 #18 per Sarcel (Associat/da)
Moltes gràcies Andreugg per avisar. Cuan ho vaig mirar només vaig veure l'afectació entte Castellbisbal i Martorell, semblava que en el tram BCN-Castellbisbal funcionava amb normalitat. Hauré d'anar-hi amb cotxe doncs, quina llástima.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 febrer 2023 13:03 #19 per Sarcel (Associat/da)
He estudiat el recorregut per anar amb cotxe i ni tan sol em permitirá ganyar temps!
Hauré de sortir a la mateixa hora que si hagués anat amb la Renfe, quina rabia.
Viva el tren!
Espero que acabin ben aviat les obres i que tindrem un servei de rodalies millorat.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.