Aquí teniu el resum. Crec que m'he passat de 49 línies
MARATÓ 49
19/04/2015
A CORUÑA
“MARATÓ GASTRONÒMICA I MARATÓ D’AMISTAT”
Títol de la marató
El 12 de juny de 2014 vaig fer cinquanta anys i la
Glòria :love: :love: :love: em va regalar un viatge a una marató. La ciutat triada va ser A Coruña. Quina va ser la meva sorpresa i alegria que, a mesura que s’apropava la marató, se’n van animant tres dels meus millors amics correcats a l’expedició:
AnRoL58, amic i Polgi, :love: :love: amb les seves respectives parelles.
I marató gastronòmica perquè en tot moment hem tingut clar que passaríem de pasta i d’arròs doncs el fet de no córrer a tope et dóna un matalàs de seguretat suficient com per a fer algun excés alimentari. I de fet, així ho vam fer durant tot el cap de setmana menjant aliments de primera qualitat tant de mar com de terra de la gustosa gastronomia gallega: peixos, carns, marisc, dolços, licors,...
Contextualitzem la marató
Aquesta ha sigut la tercera marató de la temporada atlètica després de VLC 14 (3h12) i BCN 15 (3h 07 MMP). En aquesta marató l’objectiu és fer la marató els quatre junts amb un temps màxim de 3h30 gaudint al màxim i patint el mínim.
Números
Segons el Garmin 310:
03:28:26
43.166 metres
3470 calories
0:33 ritme més ràpid (m’imagino que durant els quatre túnels)
4:49 ritme mitjà
Segons l’organització:
Temps oficial 03:28:26 (01:43:33/01:43:53)
Ritme mitjà: 4:57/km
Posició final 446 de 1073 arribats
La marató
Les sensacions en general, durant tota la cursa, han sigut bones. Hem anat a un ritme còmode pels quatre que ens ha permet gaudir de la distància sense gaires patiments. Hem tingut una mica de por per la climatologia, però al final ens ha respectat, doncs la temperatura ha estat al voltant de dotze graus i cel ennuvolat.
És un circuit no apte per a fer MMPs doncs té fins a vint pujades de diferent nivell, pel general curtes però que et trenquen el ritme i, per tant, cal regular. A banda, a la segona part per la Ría de Orzán/Riazor normalment bufa el vent de l’Atlàntic encara que el diumenge passat ens va respectar prou.
L’
amic ha fet una descripció fantàstica

a la seva crònica així que no m’enrotllaré gaire amb l’orografia i fisonomia del recorregut. La primera meitat de la marató se’ns va fer pesada, feixuga, avorrida,...però ens vam distreure amb els corredors i les diferents bandes de música que va posar l’organització pel recorregut. Durant aquesta estona l’únic incident va ser la caiguda de gel de l’amic que de seguida, amb l’ajut de l’AnRoL58, es va incorporar al grup. Durant aquesta part i, en general durant tota la marató, van marcar més el ritme l’Antonio, el Rafel i jo estan l’Àlvar a la nostre esquena doncs era la primera vegada que feia un “doblet” en un mes i tenia els seus dubtes. (va superar la prova amb tota solvència

). Durant aquesta part ens van creuar vàries vegades a
R61 que amb la seva fascitis i dubtes va fer una gran marató finalitzant-la amb dignitat i un parell. :yipi: :yipi: :yes: :yes:Durant la primera mitja vam fer un grupet en previsió del vent de l’ensenada d’Orzán amb Miguel (Alcobendas) un noi mallorquí i un altre asturià a banda de nosaltres quatre.
Un cop passat el quilòmetre 22 passem per l’istme a la banda de Riazor, zona molt més maca amb tota la platja de Riazor al nostre costat així com la custòdia de la Torre de Hércules. Per qui les nostres parelles ens donaran suport moral i ens ajudaran a seguir el camí cap a la meta. Per aquesta zona mantenim el ritme constant entre 04:50 i 05:00 cada mil metres. l’únic inconvenient d’aquest tram va ser una pedra a la vamba de Polgi, unes petites molèsties al bessó de l’Anrol, i algunes queixes musculars de l’amic i meves, sense importància. En aquesta zona es fan dues voltes i, els que ens porten 10 quilòmetres ens passen molt ràpidament molestant-los involuntàriament en ocasions, sort que no és una marató massificada. Sobre el 38 ens absorbeix el grup de les llebres de 3h30 portades per dos ultrafondistes de renom (al grup de 3h15 el portava la Cristina que ha guanyat les 24 hores de Can Dragó fa un parell d’anys). Aquest grup van més ràpids del compte i, a poc a poc van baixant el ritme per a evitar arribar a la Plaça de Maria Pita en 3h27. En aquest moment, l’Anrol s’agobia i agafa uns metres per a córrer la part final davant del grup i ens esperarà al quilòmetre 42 per a entrar junts. El tram final és molt maco doncs passem pel carrer comercial per excel·lència de la ciutat, el carrer Real, que desemboca a la Plaça de Maria Pita on trobem l’arribada. Aquí ens posem els quatre en paral·lel ens agafem de les mans i entrem feliços amb l’objectiu somniat i amb la imatge desitjada. Moment molt emotiu que ens fa sentir-nos encara més amics i més correcats. :love: :love: :love:
Un cop passada la meta ens anem recuperant i a poc a poc tornarem cap als hotels per a després fer un dinar reparador. A mitja tarda ens vam remullar a la platja de Riazor per a recuperar cames. :yes: :yes: :yes:
Resumint, un gran cap de setmana, per a emmarcar per les vivències compartides amb un bon grup d’amics amb una afició en comú: la marató.
La propera, la L, serà a València on buscarem el sub 3h07 si estic en forma i, si no estic, faré de llebre de 3h15 a un bon grapat d’amics que intentaran fer aquesta marca.
Orgullós de ser maratonià i orgullós de ser CoRReCaT.
Gràcies a tothom!!!
CoNTiNueM