Maratón Atlántica A Coruña 42 19/04/2015

Maratón Atlántica A Coruña 42 19/04/2015

22 Abr 2015 00:25 #121 per Carles #22 (Associat/da)
Bona crònica i bona marató company!!!  :great:

10K: 49:44 46:31 46:02 44:13 43:28 43:23 42:22 42:01 41:51 41:49 41:30 40:40 40:38 40:04 39:25 39:20 37:46 (Nassos'16)
21K: 1:44:28 1:37:50 1:34:28 01:33:11 1:30:57 1:27:33 1:26:47 1:24:43 1:23:27 (BCN'17)
42K: 3:23:53 3:03:51 3:02:18 (VLC'16)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Abr 2015 09:36 #122 per Josep80 (Associat/da)
excellent resum Polgi  :great:

enhorabona novament als 5 (4+1)  :666: :party:

Cat M65-69- (1a marató 2004)
total maratons: 57 (en 42 països)
maratons olímpiques: 23 de 23 (repte acabat)
maratons majors: 7 de 7
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 28 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 27 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

22 Abr 2015 10:54 #123 per RugbyMan (Associat/da)
molt bona cronica Polgi. Espero que ens hagueu portat algun "regalet" de corunya als companys, oi?  :rofl: :rofl: :rofl:

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

22 Abr 2015 12:25 #124 per G3mma (Associat/da)
Polgi una crónica moooolt chula!!

Moltes felicitats a tots per la vostra Marató!

:love:

22 Abr 2015 13:43 #125 per R61 (Associat/da)
Desprès d'uns dies desconnectat del món virtual i llegir totes les vostres cròniques i agraïments, us faig cinc cèntims de tot plegat.
Encara que soni a melodia de corredor-queixós, dir que les sensacions prèvies no eren gens bones, però la il·lusió de córrer per  2ª vegada aquesta marató amagaven totes les molèsties i dolors.

Desprès de la marató de BCN vaig intentar preparar mínimament aquest repte però cada vegada que sortia a correr pocs kms els dolors a la fascia plantar no em deixaven caminar normalment.

L'ambient maratonià el començo a gaudir el dissabte a la pasta party. Altre cop un exemple d'atenció als corredors i les seves famílies: buffet lliure, espai privilegiat amb vistes al port, sense aglomeracions. Preu 1 euro corredors , 7.5 convidats.
Per la nit comparteixo el sopar amb els companys correcats i les seves parelles. Em sorprenen amb el bar-restaurant que han  triat. Producte de molta qualitat, atenció esquisita , molt bon preu i xupitos regal de la casa. Ens acomiadem per trobar-nos al cap de 9 hores.

Al dia seguent ens trobem a la sortida, ens desitgem sort i prudentment em dirigeixo a buscar la llebre de 4h. Repeteix la mateixa que l'any passat, però aquest cop no porta ni globus, ni res, només un dorsal que posa 4h.

:no:........ i tot anava bé fins al km 21, abans ja havia deixat el grupet de sub4 doncs com l'ny passat aplica la fórmula de fer matalàs  i va a 5 seg més ràpid per km. passo la mitja a 2:00:43. Sorprenentment la planta del peu es va comportant i no em suposa malestar, però comença a notar la falta d'entrenament i a partir del km 30 comença un festival desconegut per mi: uns músculs que no sabia ni que existien se'm presenten a modus de punxade, mig rampes.. El pitjor de tot el pensament negatius d'abandonar són constants.. Dir que a partir del km 20  ja anava corren en solitari , fins que al km30 agafo un veterà de 60 i ens posem d'acord per anar tirant.
I "en un momento dado" canvïo de xip: estic a la meva ciutat natal, fa bon temps , els meus germans m'estan esperant i aixó s'ha d'acabar sigui com sigui. Al km 39 em trobo amb un vell company de la infància que m'acompanya vestit de carrer fins al 41, això m'acaba de donar l'empenta necessària per arribar a la calle realamb un somriure i poder gaudir de l'alè de la gent. En arribar penso doncs , i ho puc dir, totes, totes les curses que m'he posta a la línia de sortida les he acabat i questa n'és una més.

Per cert el temps: doncs una hora més que els 4 cracks correcats.

Però l'ambient maratonià no acaba en traspassar la meta:
- Aprofito el servei per gravar la medalla al moment
-Aprofito l'esmorzar de dilluns a 1 euro en una bona cafeteria.
- Aprofito l'entrada gratuïta a l'SPA aguas de la Coruña.
Tot una sèrie d'atencions que s'agraeixen.

Bé , ara toca unes setmanes de recuperació de veritat, he de passar per boxes una temporada.

Ahhh m'oblidava, els 4 cracs portada al diari " El Ideal Gallego " de dilluns ,

Fins aviat.

22 Abr 2015 14:59 #126 per Jorfer (Associat/da)
R61 gran marató lluitada sobre tot amb el cap i el desig d'acabar. Un plaer compartit marató i sopar amb tu R61 :great: :great:

22 Abr 2015 15:26 #127 per RugbyMan (Associat/da)
Rafa....molt gran aquesta marató. Lluitada com totes i amb problems musculars inclosos (sé la sensació q es aixó ja que a mi a Berlin l'any passat em va passar una cosa semblant).

Ara a descansar i a buscar nous reptes. Que aquesta droga no ens deixa desenganxar-nos tan fàcilment.

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

22 Abr 2015 18:58 #128 per amic (Associat/da)

Hola companys.  :love:
Difícil ho tinc per afegir noves dades sobre aquest cap de setmana fantàstic i aquesta marató inoblidable. Serà inoblidable perquè com ha comentat Polgi s'ha fet sense pensar en marques i pel plaer de compartir els 42 km. L'únic objectiu era aconseguir la foto finish junts. Em direu que sóc un sentimental però va ser un moment molt especial per a tots.
A la marató arribava amb molts dubtes ja que a Barcelona vaig tenir moltes molèsties a la cama esquerra a partir de la mitja marató i ho vaig passar realment malament.
Diumenge vam sortir cap a les 8 de l'hotel direcció a la zona de sortida.
El Anrol es presenta amb un mono de triatló amb el que corre més còmode. El problema és quan ha de buidar necessita ajuda externa ......... Vam decidir que ens aniríem alternant per baixar-li i pujar-li la cremallera!  :he: :he:
A les 8,30 va ser la sortida amb una molt bona temperatura i el dubte de si ens anavem a mullar. Sortida sense problemes pel costat dret agafant el ritme als pocs metres.
Les llebres de 3:30 les portem just davant nostre amb el consegüent munt de corredors darrere. Després d'un quilòmetre vam decidir avançar uns metres per poder córrer més còmodes. Al cap de poc ja hem aconseguit una distància confortable i ens posem a ritme. El Jorfer com sempre ens manté informats en tot moment.
Ens dirigim cap a la zona portuària on el circuit descriu la forma d'una estrella de tres puntes d'anada i tornada. Total dues voltes per a un total de 22 km.
La veritat és que aquesta primera mitja és millorable. Tot just trobem animació fora de les zones d'avituallament i el recorregut és trencacames amb constants pujades i baixades. Passem també dues vegades per un Tunel d'uns 400 metres on es perd la cobertura gps i així van transcorrent els quilòmetres emmagatzemant segons de marge per al nostre objectiu de baixar de 3h 30 min.
Se'ns s'ajunten diversos corredors, un de Madrid i un altre de Mallorca que també havia corregut a Barcelona. Els dos ens acompanyaran fins als últims quilòmetres encara que no entraran amb nosaltres. El de Madrid no va aguantar el ritme i el de Ses Illes entraria uns minuts per davant.
Al kilómetrro 23 entrem al passeig de la platja de Riazor, la zona més bonica i animada de la marató si descartem l'arribada a la Plaça Maria Pita que és espectacular.
A hores d'ara ja comento que noto les cames molt carregades però sense arribar a tenir mal. No és el mateix que a Barcelona on em afectava cada vegada que impactava amb l'asfalt. La primera volta i primera pujada a la Torre de Hercules la fem a bon ritme. Tot just perdem pocs segons.
El veure a les nostres animadores sempre et dóna un extra d'energia i en el nostre cas es multiplica per dos a creuar-nos amb elles en 4 quilòmetres dues vegades.
El repetir un recorregut diverses vegades i sobretot si té moltes pujades i baixades és bastant fotut. T'has de fer fort mentalment i pensar més en les baixades que en el malament que ho passaràs en les pujades.
Em sembla que va ser sobre el 35 quan l'Anrol li va donar una punchada al bessó i ens vam posar tots en alerta però per sort només va ser un ensurt. Jo noto que sé m'escalfa la planta del peu esquerre i al poc ja tinc clar que es convertirà en una ampolla. Mal rotllo em dic però a hores d'ara ja només queda serrar les dents i oblidar-se del peu. No comento res perquè de res serveix preocupar als meus compis que prou tenen amb els seus rotllos.
Al 38 ens enxampen les llebres de 3:30 i ens vam quedar sorpresos ja que en cap moment hem perdut temps encara que tampoc anàvem guanyant. A hores d'ara i segons la informació que ens transmetia ràdio Jorfer anàvem amb gairebé dos minuts per sota del nostre objectiu.
Mantenim el ritme a la baixada. Anrol s'avança uns metres a les llebres però la resta vam optar per mantenir-nos uns metres per darrere ja que anàvem a bon ritme i no calia forçar la màquina.
Quan falten 500 metres les llebres es paren en sec i es posen al costat nostre per animar-nos. Que collons! S'han passat de ritme i ara han d'anar trotant.
A l'entrada de la Plaça de Maria Pita on hi ha el arc d'arribada ens està esperant Anrol. Ens agafem de la mà per entrar junts els quatre amb l'objectiu de sub 3:30 complert i molt feliços de la marató que ens havíem cascat.
En parar-me ja veig que no puc gairebé recolzar el peu a terra. Com si tingués una cremada de primer grau a la planta del peu. És collonut si la meta hagués estat més lluny hagués arribat sense problemes i ara no podia ni caminar. Que gran és la marató!
Al final molt content i feliç per haver pogut compartir una marató sencera amb els meus amics i poder transmetre-totes aquestes bones sensacions.
A la tornada al nostre hotel em vaig creuar amb R61 que anava pel km 40 amb moltes molèsties a les cames però a punt de complir el seu segon marató a la seva terra.
Felicitats Rafa!
I a tots moltes gràcies pel vostre suport i mostres d'afecte.  :love: :love: :love:

22 Abr 2015 19:16 #129 per Jorfer (Associat/da)
Amic ets molt gran i no parlo dels anys si no com persona :yes: :great:
Ara falta la meva a veure si trobo una ewtoneta per a escriure quaranta-nou ratlles :wink2:

22 Abr 2015 21:43 #130 per MIGUEL SBD (Associat/da)
amic

chapeau  ;) i moltes felicitats crak  :great: :great:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

22 Abr 2015 21:48 - 22 Abr 2015 22:32 #131 per Polgi (Associat/da)
Hola  :party:

Atmos, Mona, G3mma, Danili, Miguel SBD, Toni VLC, Sandmann, Tete Xavi, Aurelian, jorditogores, Manu 1.1, Pol26, Camiseta?, Joan33, Jaume86, ManoloM, Albert Rande, Curat, Josep80, mas, pinelli31, Jord1, No Surrender, Carles#22, RugbyMan... gràcies per les felicitacions en nom de tots  :love:  8) 8)

AnRol58, amic molt bones cróniques companys i que sempre portarem dins  ;) :great:

R61 ets molt gran, vas tirar de coco i vas arribar. M'en alegro molt per tu i per aquesta Marató que es la teva  :yes: 8) 8)

Continuem

Córrer es viure i visc per córrer entre d'altres.

22 Abr 2015 22:17 #132 per Toni VLC (Associat/da)
Sembla una peli rodada des de diferents punts de vista segons els protagonistes. En totes destaca el companyerisme, l'amistat i les ganes de gaudir del cap de setmana.  La mateixa marató, el mateix temps... Però, cadascú la seua vivència personal.
Jorfer, faltes tu per a completar eixe pòker d'asos.  :yipi: :yipi:
AnRol58, Polgi, amic, gràcies per compartir les cròniques!  :yes:

10 Km: 42'26 (València, 2015) / Mitja: 1h36' (Benifaió, 2015) / Marató: 3h33 (València, 2017)
_______
Treballar, persistir, esperar

23 Abr 2015 18:08 - 23 Abr 2015 18:10 #133 per Hansi (Associat/da)
Mooooolt bé, companys! Quines cinc versions de la marató de Corunya! :party: :great: :great: :great: :great: :great:

R61, ho vas gestionar de meravella, li vas treure tot el suc a la marató de la teva ciutat natal, tant durant els 42,195 km, sobreposant-te als mals moments, com fora de la cursa. Felicitats!

AnRol58, Polgi, Amic i Jorfer: espectacular el que heu aconseguit, només un mes després de fer la marató de Barcelona, també amb grans prestacions. No sé com transmetre-us l'alegria que m'heu donat amb els vostres relats :happy:, quants detalls i tan ben explicats, i un complementant l'altre (i encara falta que arribi la crònica ampliada del Jorfer). Tant el cap de setmana fent el turista i el gourmet, com durant tots els km de la cursa, imagino el que vau sentir, perquè vaig tenir la sort de viure-ho amb el GPT a Edinburgh 2013, i sé quina satisfacció, diversió, companyonia, orgull i altres bons sentiments us haurà produït. Cracks, enhorabona als quatre!! :yipi:

23 Abr 2015 18:16 #134 per Jorfer (Associat/da)
Abans de marxar a donar un tomb que avui és el que bé de gust, vull compartir la imatge de l'arribada que ens ha fet arribar en Polgi.  :great: :great:

Hansi i tots els demés  :love: :love:

23 Abr 2015 18:32 #135 per Hansi (Associat/da)
Gran foto! :yipi: :yipi: :yipi: :yipi:

Jorfer, que tinguis bona diada del teu sant, gaudeix de l'ambient al carrer i ja ens acabaràs d'explicar quan puguis! 8)

24 Abr 2015 12:55 #136 per Joan33 (Associat/da)
Foto genial, jo un dia vull tenir una d' aquestes.. però fins al 50 encara em queda temps :he:

En serio, sou molt grans(i ara no parlo d' anys), vau fer una marató per enmarcarla i les cróniques molt bones. Tranquil Jorfer ens podem esperar :whistle:

Marató: 3:01'45''(Sevilla 2014)
Mitja: 1:24'00" (Barcelona 2015)
10 Km: 39'19'' (Can Mercader 2013)

25 Abr 2015 12:14 #137 per Jorfer (Associat/da)
Aquí teniu el resum. Crec que m'he passat de 49 línies  :whistle: :whistle:

MARATÓ 49

19/04/2015
A CORUÑA

“MARATÓ GASTRONÒMICA I MARATÓ D’AMISTAT”

Títol de la marató

El 12 de juny de 2014 vaig fer cinquanta anys i la Glòria  :love: :love: :love: em va regalar un viatge a una marató. La ciutat triada va ser A Coruña. Quina va ser la meva sorpresa i alegria que, a mesura que s’apropava la marató, se’n van animant tres dels meus millors amics correcats a l’expedició: AnRoL58, amic i Polgi,  :love: :love: amb les seves respectives parelles.

I marató gastronòmica perquè en tot moment hem tingut clar que passaríem de pasta i d’arròs doncs el fet de no córrer a tope et dóna un matalàs de seguretat suficient com per a fer algun excés alimentari. I de fet, així ho vam fer durant tot el cap de setmana menjant aliments de primera qualitat tant de mar com de terra de la gustosa gastronomia gallega: peixos, carns, marisc, dolços, licors,...

Contextualitzem la marató

Aquesta ha sigut la tercera marató de la temporada atlètica després de VLC 14 (3h12) i BCN 15 (3h 07 MMP). En aquesta marató l’objectiu és fer la marató els quatre junts amb un temps màxim de 3h30 gaudint al màxim i patint el mínim.

Números

Segons el Garmin 310:
03:28:26
43.166 metres
3470 calories
0:33 ritme més ràpid (m’imagino que durant els quatre túnels)
4:49 ritme mitjà

Segons l’organització:
Temps oficial 03:28:26 (01:43:33/01:43:53)
Ritme mitjà: 4:57/km
Posició final 446 de 1073 arribats

La marató

Les sensacions en general, durant tota la cursa, han sigut bones. Hem anat a un ritme còmode pels quatre que ens ha permet gaudir de la distància sense gaires patiments. Hem tingut una mica de por per la climatologia, però al final ens ha respectat, doncs la temperatura ha estat al voltant de dotze graus i cel ennuvolat.

És un circuit no apte per a fer MMPs doncs té fins a vint pujades de diferent nivell, pel general curtes però que et trenquen el ritme i, per tant, cal regular. A banda, a la segona part per la Ría de Orzán/Riazor normalment bufa el vent de l’Atlàntic encara que el diumenge passat ens va respectar prou.

L’amic ha fet una descripció fantàstica  :great:  a la seva crònica així que no m’enrotllaré gaire amb l’orografia i fisonomia del recorregut. La primera meitat de la marató se’ns va fer pesada, feixuga, avorrida,...però ens vam distreure amb els corredors i les diferents bandes de música que va posar l’organització pel recorregut. Durant aquesta estona l’únic incident va ser la caiguda de gel de l’amic que de seguida, amb l’ajut de l’AnRoL58, es va incorporar al grup.  Durant aquesta part i, en general durant tota la marató, van marcar més el ritme l’Antonio, el Rafel i jo estan l’Àlvar a la nostre esquena doncs era la primera vegada que feia un “doblet” en un mes i tenia els seus dubtes. (va superar la prova amb tota solvència 8) 8)). Durant aquesta part ens van creuar vàries vegades a R61 que amb la seva fascitis i dubtes va fer una gran marató finalitzant-la amb dignitat i un parell.  :yipi: :yipi: :yes: :yes:Durant la primera mitja vam fer un grupet en previsió del vent de l’ensenada d’Orzán amb Miguel (Alcobendas) un noi mallorquí i un altre asturià a banda de nosaltres quatre.

Un cop passat el quilòmetre 22 passem per l’istme a la banda de Riazor, zona molt més maca amb tota la platja de Riazor al nostre costat així com la custòdia de la Torre de Hércules. Per qui les nostres parelles ens donaran suport moral i ens ajudaran a seguir el camí cap a la meta. Per aquesta zona mantenim el ritme constant entre 04:50 i 05:00 cada mil metres. l’únic inconvenient d’aquest tram va ser una pedra a la vamba de Polgi, unes petites molèsties al bessó de l’Anrol, i algunes queixes musculars de l’amic i meves, sense importància. En aquesta zona es fan dues voltes i, els que ens porten 10 quilòmetres ens passen molt ràpidament molestant-los involuntàriament en ocasions, sort que no és una marató massificada. Sobre el 38 ens absorbeix el grup de les llebres de 3h30 portades per dos ultrafondistes de renom (al grup de 3h15 el portava la Cristina que ha guanyat les 24 hores de Can Dragó fa un parell d’anys). Aquest grup van més ràpids del compte i, a poc a poc van baixant el ritme per a evitar arribar a la Plaça de Maria Pita en 3h27. En aquest moment, l’Anrol s’agobia i agafa uns metres per a córrer la part final davant del grup i ens esperarà al quilòmetre 42 per a entrar junts. El tram final és molt maco doncs passem pel carrer comercial per excel·lència de la ciutat, el carrer Real, que desemboca a la Plaça de Maria Pita on trobem l’arribada. Aquí ens posem els quatre en paral·lel ens agafem de les mans i entrem feliços amb l’objectiu somniat i amb la imatge desitjada. Moment molt emotiu que ens fa sentir-nos encara més amics i més correcats.  :love: :love: :love:

Un cop passada la meta ens anem recuperant i a poc a poc tornarem cap als hotels per a després fer un dinar reparador. A mitja tarda ens vam remullar  a la platja de Riazor per a recuperar cames.  :yes: :yes: :yes:

Resumint, un gran cap de setmana, per a emmarcar per les vivències compartides amb un bon grup d’amics amb una afició en comú: la marató.

La propera, la L,  serà a València on buscarem el sub 3h07 si estic en forma i, si no estic, faré de llebre de 3h15 a un bon grapat d’amics que intentaran fer aquesta marca.

Orgullós de ser maratonià i orgullós de ser CoRReCaT.

Gràcies a tothom!!!

CoNTiNueM

25 Abr 2015 12:58 #138 per ManoloM (Associat/da)
Molt bé tius...que envia sana que os tengo al leer vuestras crónicas. más que una maratón parece un fin de semana de fiesta.
Podría ser RESACÓN EN A CORUÑA  :rofl: :rofl: :rofl:.

Jordi veo que ya tienes planeada tu 50 Maratón y repites valencia...tio no paraaaaassss!!!

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

25 Abr 2015 13:16 #139 per Jorfer (Associat/da)
Así es Manolo. Te apuntas al siguinete resacón?  :wink2:  :666: :666:

26 Abr 2015 20:07 #140 per AnRol58 (Associat/da)
Muchas gracias por estas fantásticas crónicas.
R61, polgi, amic y Jorfer  8)

He disfrutado nuevamente de la maratón como si la estuviese corriendo.

Esto hay que repetirlo  :love:

Salud
Antonio

Disfruta el momento

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats