38a Marató de Barcelona 2016 (13/03/16 - 8:30)

38a Marató de Barcelona 2016 (13/03/16 - 8:30)

20 Nov 2015 17:20 - 20 Nov 2015 17:32 #121 per solteron (Associat/da)

Tienes más razón que un santo, Ángel. Si la Marató de BCN tiene que crecer en inscripciones, será más por circuito plano que por turismo, porque ya está bien servida. València o Sevilla han crecido por ser ciudades de perfil plano. Madrid nunca podrá luchar con éstas ciudades por su perfil imposibles y tienen que añadir a la Maratón una Media y un 10 k. , para aparentar inscripciones. Barcelona podría crear un circuito muchísimo más plano que el actual, dejando de pasar por ejemplo, por el Camp Nou la Ronda Litoral y terminar subiendo el temido Paralelo.


Precisament ha estat el contrari, l'augment de participació exponencial a la de Barcelona ha vingut quan es va canviar els circuits plans que diu pluvinet per un aproximat a l'actual  a partir del 2006 ...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Nov 2015 18:01 #122 per aurelian (Associat/da)
Estic buscant mes epica que marcas i m'imagino que soc el unic que vull una marato de Barcelona amb arribada en el Estadi Olimpic en Montjuïc. :666:

Ara mateix ho tinc molt clar que no competiré en la marato de BCN, m'estic preparant la mitja i decidiré despres si fare la marato disfressat de vigilante de la playa o batman www.amazon.es/Bristol-Novelty-Disfraz-vi...pilar/dp/B003CSX284/

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Nov 2015 18:06 #123 per Jordi (Associat/da)
Deixat d'èpiques ets un romàtic com jo i l'arribada a un estadi sempre es especial  :^^:

La disfressa et queda perfecte, "marca" segur  :rofl: :rofl:


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Nov 2015 18:14 #124 per kim (Associat/da)

Estic buscant mes epica que marcas i m'imagino que soc el unic que vull una marato de Barcelona amb arribada en el Estadi Olimpic en Montjuïc. :666:

Ara mateix ho tinc molt clar que no competiré en la marato de BCN, m'estic preparant la mitja i decidiré despres si fare la marato disfressat de vigilante de la playa o batman www.amazon.es/Bristol-Novelty-Disfraz-vi...pilar/dp/B003CSX284/


Aurelian, el disfraz no lo compres, yo lo tengo (no, no paso fotos disfrazado)  :whistle: :whistle:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Nov 2015 18:36 #125 per Dani (Associat/da)

Mai deixaré de sorprendre'm de llegir segons que comentaris sobre el circuit de la marató de barcelona

Encara hi han corredors (els imagino novells) que dessitgen tornar a  córrer la marató de Barcelona dels anys 90 on corrien tot just 3000 corredors en un circuit per la Zona Franca, l'Hospitalet i la Gran Vía de punta a punta era molt rapid i molt pla pero aquella marató es va morir per falta de corredors/clients. Eren 3000 corredors amb la síndrome de la marquitis en estat agut

Tranquils amb el temps tot es supera

Jo fins hi tot aquest any correré sense relotge nomes per gaudir-la


Claaaaaaaaaaaar. Ara tots els que corren la marató de Barcelona no tenen marquitis  :rofl: :rofl: :rofl:


Així es defineix a la pàgina web la marató de Barcelona.

Descubre cómo es el recorrido de la Zurich Marató de Barcelona. Un circuito de los más atractivos de Europa. A la climatología favorable que caracteriza a la ciudad condal se le une un trazado plenamente urbano que transcurre por puntos turísticos de gran interés para el corredor.

Tot es millorable i el circuit el que més. Només fa falta veure els petits canvis que fan cada any i segur que el canvien del tot en poc temps. Més que res, si voleu atraure el corredor "nacional" que ara prefereix Valencia, Castello, Valencia o Sevilla. Només fa falta veure el creixement d'aquestes i l'estancament els últims tres anys de la de Barcelona.

La crítica serveix per aprendre i millorar.

Arribar a l'estadi pot ser tot l'èpic que vulgueu però la pujadeta de Montjuic,  la farà la meva tia Rita.

10km . 38'29" St.Antoni 2011  Any 2018 38'55" Sant Antoni
Mitja.  1h23'22" Barcelona 2018
Marató. 2h58'01" Castelló 2012 Propera Barcelona 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Nov 2015 18:37 #126 per Dani (Associat/da)

Tienes más razón que un santo, Ángel. Si la Marató de BCN tiene que crecer en inscripciones, será más por circuito plano que por turismo, porque ya está bien servida. València o Sevilla han crecido por ser ciudades de perfil plano. Madrid nunca podrá luchar con éstas ciudades por su perfil imposibles y tienen que añadir a la Maratón una Media y un 10 k. , para aparentar inscripciones. Barcelona podría crear un circuito muchísimo más plano que el actual, dejando de pasar por ejemplo, por el Camp Nou la Ronda Litoral y terminar subiendo el temido Paralelo.


Precisament ha estat el contrari, l'augment de participació exponencial a la de Barcelona ha vingut quan es va canviar els circuits plans que diu pluvinet per un aproximat a l'actual  a partir del 2006 ...


I el boom de córrer no hi té que veure ? ? ?

Mira La Mercè, Bombers, JeanBouin, etc.. del 2006 a ara....

10km . 38'29" St.Antoni 2011  Any 2018 38'55" Sant Antoni
Mitja.  1h23'22" Barcelona 2018
Marató. 2h58'01" Castelló 2012 Propera Barcelona 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Nov 2015 18:57 #127 per Del@ (Associat/da)
Per mi el recorregut de Barcelona és força millorable, sortint i acabant al mateix lloc pots fer un circuit passant gairebé pels mateixos llocs que ara (per exemple pots passar pel Camp Nou però fer-ho per Travessera de les Corts ja és suficient, no cal pujar a la Diagonal) i fer-lo molt més ràpid, això si passant a ser més avorrit i afectant més al trànsit dels cotxes i aprofitant alguns carrers pels quals ara no hi passem (Aragó i d'altres carrers de l'Eixample; més trams, ja sigui d'anada i tornada, per Gran Via; treure el de pujada de Diagonal Mar; aprofitar Gran Via cap a l'Hospitalet a la sortida i no entrar al tap del Carrer de Sants que es faria uns km més tard ... hi ha moltes opcions si es vol fer un circuit més competitiu).

Certament hi ha molta gent que fa les maratons per turisme, però aquest turisme no el fas diumenge durant la cursa, com a mínim jo no. Tot i així també hi ha molta gent que va a les maratons a fer temps i si tractes d'adaptar el teu recorregut per aquest fet, i a la vegada tens una ciutat maca, doncs molt millor. València ha apostat clarament per això i probablement, al marge de ser la marató més ràpida, passi a ser al 2016 la Marató amb més participació superant Barcelona.

El Paral·lel no és cap muntanya, és veritat, però quan vas tocat veure una recta de 2 km i que va incrementant el seu percentatge de pujada progressivament et minva la moral. Si algú va fer València i va acabar just imagineu-vos que en compte de fer els darrers 2 km baixant cap a la Ciutat de les Arts us hagués tocat pujar el Paral·lel, segur que seria molt millor baixar-lo, no?  :whistle:

Solteron, efectivament Barcelona ha incrementat espectacularment la seva participació des del 2006 (primer any que hi vaig anar a fer-la i després ja sigui de llebre o corrents sempre he passat per allà), però no crec que sigui cosa del recorregut, sinó del boom que hem vist en les curses i que al final també va arribar a la marató, però darrerament s'ha estabilitzat una mica.

També m'agradaria acabar a l'Estadi i amb gent a dins més  :mdr:, però aleshores prepararia la marató com un divertiment i no per buscar cap marca.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Nov 2015 19:50 #128 per solteron (Associat/da)
Si fos tan dolent el circuit no seria la primera marató de l'estat i la quarta d'Europa ...

Ahir vaig anar a la presentació, precisament el director esportiu de la marató ens van dir que a l'organització havien parlat moltissim sobre possible nous circuits, però interessos hi han molts, organitzatius, turístics, esportius, de transit  ... en canvi aqui uns quants només teniu un :

La marca  !!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Nov 2015 20:02 #129 per Dani (Associat/da)

Si fos tan dolent el circuit no seria la primera marató de l'estat i la quarta d'Europa ...

Ahir vaig anar a la presentació, precisament el director esportiu de la marató ens van dir que a l'organització havien parlat moltissim sobre possible nous circuits, però interessos hi han molts, organitzatius, turístics, esportius, de transit  ... en canvi aqui uns quants només teniu un :

La marca  !!!


Amb tot el meu carinyu, per anar a pasejar no em gasto 60-70-80 euros  :intello: :intello: :intello:  Potser més endavant si que ho faria quan ja no vulgui patir gaire.

Crec que el 90% d'aquest fòrum, fa/fem maratons per fer la millor marca possible. No vol dir MMP, sinò el millor temps possible.

L'organització quan es va fer el 2h07 que era millor marca en terrotori espanyol, ho va vendre com una gran notícia, oi ?  ;)

I consti que cada any l'organització és millor, i com no, impossible contentar a tothom  8)




10km . 38'29" St.Antoni 2011  Any 2018 38'55" Sant Antoni
Mitja.  1h23'22" Barcelona 2018
Marató. 2h58'01" Castelló 2012 Propera Barcelona 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Nov 2015 21:07 #130 per aurelian (Associat/da)

Estic buscant mes epica que marcas i m'imagino que soc el unic que vull una marato de Barcelona amb arribada en el Estadi Olimpic en Montjuïc. :666:

Ara mateix ho tinc molt clar que no competiré en la marato de BCN, m'estic preparant la mitja i decidiré despres si fare la marato disfressat de vigilante de la playa o batman www.amazon.es/Bristol-Novelty-Disfraz-vi...pilar/dp/B003CSX284/


Aurelian, el disfraz no lo compres, yo lo tengo (no, no paso fotos disfrazado)  :whistle: :whistle:


Seguimos en contacto, gracias! A ver como consigo un dorsal  :whistle:

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Nov 2015 23:59 #131 per Angel.gd (Visitant)
Solteron mira la diferencia con la participación con Valencia y Sevilla en el 2006 y la actual, indica una señal. Si sabes que te vas a pegar una ostia cambia de rumbo se puede mejorar el circuito y seguir siendo turistico, aprovechar calles amplias, evitar las constantes subidas y bajadas y que ta el final bajando por sants o viniendo de la Gran Via...si además se adelanta algunos días la temperatura baja...

5 km L´Hospitalet 2011 20.51
10 Km Sant Antoni 2016 42.58
Mitja: Santa Coloma 2016 1.36.33
Marató: Donosti 2015 3.29.22

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Nov 2015 10:21 #132 per Wallaby (Associat/da)
Doncs jo dec ser raro pq a mi m'agrada molt el recorregut de Barcelona. Crec que el perfil tampoc és tant dur, potser si que es podríen esgarrapar alguns segons canviant el circuit però no ho veig molt determinant. El ritme de marató no és tan exigent com ho pot ser en un 10K o una Mitja on si que crec que influeix molt mes el perfil en la marca final.

En fi, per a gustos colors, jo només vull poder arribar el dia D en plenes condicions i fer una marató sense incidents d'una punyetera vegada... :whip: :whip: :whistle:

5KM: 17'07" (5K El Prat 2016)
10KM: 34'25" (Nassos 2016)
21KM: 1h16'58" (Mitja Barcelona 2014)
Behobia/SS: 1h15'47'' (2013)
Marató: - 2h44'52" (Marató de Barcelona 2017)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Nov 2015 13:55 - 21 Nov 2015 17:39 #133 per solteron (Associat/da)
Constantes subidas y bajadas  !!!
El temido Paralelo !!!

Francament exagereu molt i molt, jo lo que em temo del Paral.lel es anar fet pols, no pas la pujada.

Com diu Wallaby a mi em sembla un magnífic circuit, només trobo a faltar el passar per Pça Sant Jaume i Rambles como es feia fins fa 2 ó 3 edicions.



Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Nov 2015 17:22 #134 per ERIC (Associat/da)
coincideixo totalment amb el Wallaby a mi el circuit em sembla prou bo; i tampoc es massa dur; l´endureix la data ja que la gent prepara la marató a 5 graus, i el dia de la carrera, es corre de 20 a 23 graus i aixì si passa factura i molt

I es cert que tots hem tingut grans pajaras al paralel, però jo atribueixo, a que solem passar per alla quan anem prou tocats, segons 5km, de la cursa de sant antoni, km 8 merce, km 40 de la marató, etc, pero algú es queixa quan el fem al Km 3 a la mitja marato de barcelona? ningu diu res, i tambñe hi passem,  però anem frescos.

Per circuit, dur, el que es feia abans de mataró a barcelona, pujant montjuich, recordo l´ arribada algun any que pujava al estadi i era un parte de "guerra",

en fi és una opinio.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Nov 2015 07:57 #135 per xevifisio (Associat/da)
Els que trobeu tant dolent aquest perfil, quant temps creieu que us fa perdre?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Nov 2015 10:02 #136 per pluvinet (Associat/da)

Mai deixaré de sorprendre'm de llegir segons que comentaris sobre el circuit de la marató de barcelona

Encara hi han corredors (els imagino novells) que dessitgen tornar a  córrer la marató de Barcelona dels anys 90 on corrien tot just 3000 corredors en un circuit per la Zona Franca, l'Hospitalet i la Gran Vía de punta a punta era molt rapid i molt pla pero aquella marató es va morir per falta de corredors/clients. Eren 3000 corredors amb la síndrome de la marquitis en estat agut

Tranquils amb el temps tot es supera

Jo fins hi tot aquest any correré sense relotge nomes per gaudir-la


Claaaaaaaaaaaar. Ara tots els que corren la marató de Barcelona no tenen marquitis  :rofl: :rofl: :rofl:


Dani, et sorprendries saber el nombre cada vegada més creixent de corredors que corren la marató per solidaritat. Aquesta tendència va en augment a Barcelona i no té res a veure amb la marquitis per exemple.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Nov 2015 10:41 #137 per Angel.gd (Visitant)

Els que trobeu tant dolent aquest perfil, quant temps creieu que us fa perdre?



Jo perdo entre 4-7 minuts. Depen de la temperatura en anys com el 2015 uns quatre minuts, anys com 2013 o 2014 6 -7 mintus tranquilament.

5 km L´Hospitalet 2011 20.51
10 Km Sant Antoni 2016 42.58
Mitja: Santa Coloma 2016 1.36.33
Marató: Donosti 2015 3.29.22

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Nov 2015 11:19 - 23 Nov 2015 11:21 #138 per Oriol_TBID (Associat/da)
O sigui que perds 6"/km de mitjana...

Posant per cas que els 8 primers pugen (de 25 a 55 metres... uff que dur) el km de pg de gràcia sent molt generosos, 3 a la meridiana, 3 de diagonal mar a glòries, 2 de vila olímpica a arc de triomf i els 2 del paral·lel (tot això tirant a llarg, molt llarg): surten 19 kms que podrien tendir a pujar.

O sigui que perds 13"/km en aquests 19 kms... i no recuperes res en els que tendeixen a baixar... Vols dir que és qüestió del circuit?  :666:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Nov 2015 11:26 #139 per stone_apo (Visitant)
y si entrenamos más que ?  :rofl: :666:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Nov 2015 11:38 #140 per Angel.gd (Visitant)

O sigui que perds 6"/km de mitjana...

Posant per cas que els 8 primers pugen (de 25 a 55 metres... uff que dur) el km de pg de gràcia sent molt generosos, 3 a la meridiana, 3 de diagonal mar a glòries, 2 de vila olímpica a arc de triomf i els 2 del paral·lel (tot això tirant a llarg, molt llarg): surten 19 kms que podrien tendir a pujar.

O sigui que perds 13"/km en aquests 19 kms... i no recuperes res en els que tendeixen a baixar... Vols dir que és qüestió del circuit?  :666:


On recupero netament és a la baixada de Numancia, com he dit abans apart del circuit la calor fa molt de mal, el fet de que en els darrers anys s´hagi endarrerit dues setmanes la data de la Marató, fa que la temperatura mitjana hagi pujat bastant.
Un exemple del mal que fa la calor i de l’empitjorament de les marques s´ha pogut veure fa uns dies a la Behobia. Pots entrenar molt però si el dia D la temperatura puja 10 -15 graus de mitjana o ets conscient de que no faràs el temps previst i baixes el llistó o bé t´estampes contra el mur.

Stone perquè no fas una a l´estiu a veure si fas la mateixa marca que corrent al Febrer.... :whistle:

5 km L´Hospitalet 2011 20.51
10 Km Sant Antoni 2016 42.58
Mitja: Santa Coloma 2016 1.36.33
Marató: Donosti 2015 3.29.22

Please Entra or Crear compte to join the conversation.