5 Bridges Marathon. Una marató a la fi del món.

5 Bridges Marathon. Una marató a la fi del món.

06 Set 2015 00:42 - 08 Set 2015 08:17 #1 per Boix (Associat/da)
Coincidint amb les nostres vacances a Nova Zelanda vam buscar una marató que coincidís amb les nostres dates de visita. Com que allà és hivern a l'Agost no vam trobar cap de les grans però sí una de molt modesta que és la 5 Bridges Marathon que es fa a Petone, molt a prop de Wellington, al sud de la illa nord.

Haviem d'estar el dissabte de 13h a 15h per a recollir el pitrall al Petone Workingmens Club. Només 2h per a recollir-lo! Ens plantem allà. Es tracta d'un local de l'RSA, que és una organització d'ajuda a veterans de guerra, però que ha acabat derivant en un club a on la gent de totes les edats hi va a menjar, beure i jugar al bingo o qualsevol joc d'apostes. En un racó hi ha unes taules a on recollim el pitrall. Miro els inscrits per la marató, uns 70 com a molt. Ni parades, ni sponsors. Res.

Anavem a marxar i preguntem si podem aparcar l'autocaravana per dormir-hi (alguns d'aquests locals tenen aquest servei). Per uns 4€ al canvi hi podem dormir amb connexió a electricitat. Perfecte! Dormirem a 50mts de la sortida.

Anem a fer un volt per Wellington i fem una visita al costerut jardí botànic fins que es fa de nit. Porto uns dies que el bessó dret el tinc a petar, a punt d'enrampar-me, suposo que degut a alguna postura inadequada conduïnt per Nova Zelanda.

L'entrenament per a aquesta marató ha estat caòtic i minso. A casa, entrenant al Juliol amb temperatures massa altes i fent campanes. A l'Agost, la primera setmana 0kms i les altres dues setmanes entrenant dues sessions de 30' a la setmana, a temperatures d'hivern, de fins a -4ºC. Amb aquest panorama toca sortir demà en un pla molt conservador. Segurament a ritme de 4h o més.

Tornem cap a Petone amb la nostra casa amb rodes. Sopem pasta i a dormir. La sortida és a les 8h pel que llevant-nos a les 7h anem més que sobrats.

Em llevo i no hi ha cap soroll. Cap a les 7:30h trec el cap i hi ha ben poca gent, sense megafonia ni arc de sortida. Torno cap a l'autocaravana i a les 7:50h torno a sortir. A la sortida serem uns 40 o 50 corredors. Entre aquests, 4 extrangers "polacs": 3 de Polònia i 1 de Catalunya. L'organitzador engega el crono i ens diu que ja podem sortir. Ni catifa ni res.

Fem 4 carrers fins arribar al costat del riu per una zona esportiva. Passem pel mig d'un camp de golf i comencem a acumular kms. El recorregut es mixte d'asfalt i pista. Va enllaçant diferents camins que van paral.lels al riu. Per indicar el recorregut hi ha algun cartell de plàstic amb una fletxa.

Els avituallaments son justos. Gots d'aigua cada 5kms i punt. És una marató mooolt modesta, i l'animació nul.la.

Vaig fent kms i el temps acompanya, a estones fa una mica de vent però pel que pot ser a la zona això no és res. Fa un cel blau amb un sol brillant i l'aire a uns 10ºC fa que sigui un plaer correr. Les cames van aguantant, de fet jo vaig frenant-me. La gent ha sortit esperitada i he volgut ser conservador, fent-me quedar sol, però la fita és acabar i la manera és moderant el ritme.

Arriba el punt de la mitja marató. 2h clavades. Aquí donem la volta i tornem pel mateix camí cap al punt de sortida. Per portar mitja marató estic prou sencer. Si segueixo així, com que de tornada fa lleugera baixada i a estones em vindrà el vent d'esquena podria baixar de 4h. Vaig fent i cap al km 30 veig que vaig per les 4h. Intento esgarrapar algun segon per assegurar la jugada, però cap al 35 el bessó em comença a voler enrampar-se. Hi ha una zona que puja i baixa i a cada pujada he d'afluixar molt i ja veig que els segons es van escapant, pel que em deixo anar i a gaudir del paissatge que en tot el recorregut és maco.

Darrers 100 mts. Hi ha la única gent animant del recorregut! Vaig arribant i veig a l'Anna fent fotos. Arribo a ella, que està just a una corba a uns metres de l'arribada. Ens fem un petó i em dona l'estelada amb la que arribo a meta.

Ens fem sessió de fotos. Algunes persones ens pregunten de quin païs és la bandera i fem tasques divulgatives al respecte.

Dutxa ràpida a l'autocaravana i tornem al local a menjar una hamburguesa amb cervesa. Acabat fan un sorteig amb un munt de coses i no ens toca res. No sé què haguéssim fet amb la TV que regalaven!

Aquesta és la marató 21. Una marató que no aniria a fer-la expressament, però que va estar bé fent-les coincidir amb unes vacances a un racó del món increible.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Set 2015 13:11 #2 per jaume86 (Associat/da)
Què gran!!  :yipi: :yipi: :yipi:

Moltes felicitats campió, molt bona crònica d'una marató desconeguda  :party: :party:

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Set 2015 14:10 #3 per jospon (Associat/da)
Enhorabona Carles.Moltes felicitats per acabar aquesta marató!Te molt peró que molt de mérit fer aquesta marató amb una participació tant minsa de corredors.

¨Xapó" Carles,ets un campío!No tothom pot fer el que acabés de fer tu....i a més amb la semarreta de l´estelada i l´estelada a l´arribada!!!Ets únic!!!

Crack ens veiem en alguna cursa!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Set 2015 22:18 #4 per cargol (Associat/da)
Enhorabona Boix per la marató i per portar el nom de Catalunya a les Antipodes.
Salut i milles per Oceanía.
Abel

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Set 2015 23:09 #5 per Boix (Associat/da)
Gràcies! Però tampoc no n'hi ha per tant. Va ser una marató relativament fàcil ja que la vaig fer a ritme còmode.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Set 2015 19:54 #6 per sandmannn (Associat/da)
Carles! Tot un crack!

La meva enhorabona 8)

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Set 2015 22:47 #7 per arcadi42 (Associat/da)
El millor de la crònica quan dius que ereu quatre polonesos: tres de Polònia i un de Catalunya!  :whistle:

159 maratons (98 diferents, 44 països), 190 mitges, 284 deumils, 973 curses
www.arcadi42.cat

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Set 2015 08:23 #8 per Boix (Associat/da)
És que ni fet expressament. Mira que hi ha països al món :he:

Gràcies companys però en serio, va ser relativament fàcil, xino xano i a gaudir del paissatge  :glasses:

Per cert, a un dels controls hi havia una iaia fent mitja  :surprised:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Set 2015 11:26 #9 per jcarpa (Visitant)
Moltes Felicitats per sumar una marató més i en un raó tant especial i allunyat!

Salut i Alegria,
                Pere

Qui fa el q pot no esta obligat a més!!!
Carpe diem!
MMPs:
10 Qm's: 37'20" Bombers05/ 36'29" La Sagrera09
Mitja  : 1h 20'55" Tarragona98/ 1h20'23" Granollers08/ 1h 19'17" Salou08/ 1h19'16" Reus10
Marató : 2H 50'12" Donosti06/ 2H 49' 39" Benidorm07/ 2h...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Set 2015 19:59 #10 per Josep80 (Associat/da)
Enhorabona Carles :great:, aquesta formula de turisme+marato crea adicció :666:
Per cert, si vols venir a la marato de mexic el proper agost, ja tens pla per l'any vinent... :whistle:
I per acabar,  encara no ens has dit res de lo dels 5 ponts... :whip:

total maratons: 50 (en 35 països)
maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 21 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 26 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Set 2015 11:25 #11 per Boix (Associat/da)
Gràcies companys!

Mèxic! Mmmm... interessant... ja veurem com va la guardiola, que ha quedat tocada  :arf:
Sobre els 5 ponts. Simplement durant el recorregut anaves pel costat del riu Hutt i passaves per sota de 5 ponts que el creuen.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Set 2015 18:19 #12 per Mona (Associat/da)
Felicitats!!!

Quina modalitat de marató més interessant! I això de dormir al costat de la sortida és una gran opció! Enhorabona polac!  ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Set 2015 22:23 #13 per Boix (Associat/da)
Gràcies. Si, mola molt estar al costat i apurar al darrer moment  :he:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Set 2015 10:51 #14 per curat (Associat/da)
Felicitats per la marató Boix i per disfrutar-la tant  :great:

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

Please Entra or Crear compte to join the conversation.