46th BMW BERLIN-MARATHON 29 Setember 2019 (a partir de 9h15 en 4 onades)

46th BMW BERLIN-MARATHON 29 Setember 2019 (a partir de 9h15 en 4 onades)

30 Set 2019 07:55 #161 per Jordi (Associat/da)
Gràcies nois :cheer:

Mare meva amb els tapats d'incognit :woohoo:


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Set 2019 12:35 #162 per Antirco (Associat/da)
Moltes felicitats JRDi69 :clap: :clap: :clap:
Me alegro molt de la teva progressió,, aquella barrera del 3:30 que tant et va costà ja es historia,
Ara ja estàs al altre costat. :great:
Que guay :ok_hand:

10 km 43:45 La llagosta
Mitja 1:34:20 Gavá
Marató 3:28:05 Bcn
6 h 57 Km.
24 h 157,8 Km.
Mm 82Km. 16h.42'

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Set 2019 16:31 #163 per Tiny (Associat/da)
Moltes felicitats Jordi! :party: :party: :party:

Una bona rebaixada de temps i encara millor, la sensació de que tens marge per seguir baixant la marca!

Segur que en fred estaràs més satisfet i podràs pensar en noves maratons (i preparacions!)
per seguir competint amb tú mateix :great:

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Set 2019 18:52 #164 per Biel54 (Associat/da)
Moltes felicitats Jordi !!!!! :)

Milla: Milla Urbana de Ripollet 2011 (7' 45")
5 Km: 24 h d'Atletisme Corredors.cat 2012 (25' 39")
10 Km : Jean Bouin 2009 (52' 31")
Mitja:   Mediterrani 2009 (1h 58' 15")
Marató: Barcelona 2012 (4h 43' 33")

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Set 2019 19:12 #165 per sandmannn (Associat/da)
JRDi69 enhorabona, una MMP no es fa tots els dies. N'has de estar orgullós tant del resultat com de la preparació. Ara ja saps que les 3h 15' estan més a prop.

Retocant una mica el pla de preparació segur que ho claves a la propera.

Enhorabona de nou i a asaborir la MMP !!

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Set 2019 22:37 #166 per Jordi (Associat/da)
Gràcies :heart:

«3h15 més aprop», «marge per seguir baixant», «al altre costat de la barrera» :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: no dubteu que continuarem lliutant per esgarrapar segons/minuts contra mi mateix, però ja podeu comptar que necessito de la vostra ajuda :hocho: :hocho: :hocho: :hocho: :666: :666: :kissheart:


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Oct 2019 09:30 #167 per jcarpa (Visitant)
Enhorabona JRDi69!!!!
Quan jugues a màxims, acabar la marato amb MMP és per estar molt i molt orgullòs!!! Que lluyitaves pel sub 3h20'? vale, però el que val és la marca final, i vas salvar la marató molt bé, la vas lluitar i vas fer marca, i això és per estar molt content, i a ´s, el fet de no baixar de 3h20' ja et dona moticació per la propera!!!

Som-hi i aquesta no l'oblidaràs, llastima que les sensacions dee fred, sobretot a la part final deviuen ser una mica desagradables,

Salut,
Pere

Qui fa el q pot no esta obligat a més!!!
Carpe diem!
MMPs:
10 Qm's: 37'20" Bombers05/ 36'29" La Sagrera09
Mitja  : 1h 20'55" Tarragona98/ 1h20'23" Granollers08/ 1h 19'17" Salou08/ 1h19'16" Reus10
Marató : 2H 50'12" Donosti06/ 2H 49' 39" Benidorm07/ 2h...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Oct 2019 19:41 #168 per Jordi (Associat/da)
Gràcies jcarpa :)

Amb calor el tema el tinc controlat: aigua per sobre i ritme més lent, relativament fàcil; però amb fred només queda que córrer més i resulta força complicat passats els quilòmetres i amb la pluja afegida :sick:
Clarament no l'oblidare fins la propera MMP de mataró, que espero sigui en la següent que disputi (Empúries :whistle: :whistle: )


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Oct 2019 23:56 - 11 Oct 2019 00:44 #169 per Jordi (Associat/da)
Reflotem això una mica, a veure si algú més s’anima a comentar quelcom :stucktongue


Després de la il·lusió de tocar-me el sorteig i poder intentar disputar la primera Major sortint d’Espanya vaig intentar mantenir alt l’esperit maratonià competitiu tot disputant una marató prèvia (realment el que volia era arribar sense pressió de voler fer marca i només amb la intenció de gaudir).
Tarragona i Empúries havien de ser les maratons que em donessin la pau i tranquil·litat de tenir MMP i tornar a ser sub3h30; anteriorment Madrid va ser un altre “fiasco” maratonià, però Tarragona va convertir-se en un infern pel vent i segurament pel poc volum de kilòmetres i Empúries va ser suspesa així que no quedava un altra que preparar Berlín a consciència i competir al màxim. Per sort en Hansi i la seva marató a Londres van fer que els fantasmes desapareguessin del meu cap i que no tingués por de disputar Berlín i saber acceptar tot el que passés.

Ens posem les sabatilles i tornem a agafar el planning de València del 2016. Hem de treballar a consciència durant l’estiu; crec que no cal explicar gaire més sobre el seguiment (podeu rellegir el fil si voleu la versió estesa :stucktongue), però el resum seria que va sortir rodó, molt millor que l’any de València i la confiança estava molt alta.
Tocava disputar la meva vuitena marató amb tot a punt per atacar una nova MMP. L’objectiu doncs era consolidar el sub3h30, fer MMP sí o sí (la tirada de 30K mai havia sigut tan satisfactòria i ràpida) i esgarrapar tots els segons/minuts al crono que fos possible i tornar a recuperar el meu jo maratonià gaudint de la marató. Fem números i m’he de moure entre el sub3h20 y el sub3h28, preparo el quadern de bitàcola amb els temps per quilòmetre i acabant entre 3h19:43 i 3h27:28
A hores d’ara tot està llest i hem pensat que no la “cagarem” amb el “mal del turista”; per això amb la família em planificat passar la setmana següent després de la marató fent turisme, així que sortirem Divendres a la tarda y tornarem Dissabte, de la següent setmana, a la tarda.

Arriba Divendres i marxem cap allà amb 1h de retard. Això fa que el planning inicial de passar per l’apartament, agafat per airbnb al barri de Mitte a uns 3Kms de la sortida de la marató, i desprès anar a la fira quedi girat per anar primer a la fira i després a l’apartament.
Arribem amb 30min per veure la fira, una mica just, però suficient per agafar dorsal (cal portar justificant, DNI o similar i xip groc) fer cop d’ull de passada a tots els estands i començar a tenir les primeres decepcions de la Major :( . La fira no sembla res de l’altre mon, el lloc, un antic aeroport, es curiós, però tampoc res espectacular (potser de dia impressiona més :wonder: ). La samarreta triada en fer la inscripció es només la de Finisher i em sembla un disseny horrible, hi ha una del circuit molt més maca, o a mi m’ho sembla amb comparació amb la de Finisher que ni me l’he guanyat encara, però no me la canvien i a la zona per comprar-la no tenen la meva talla :grrr: . Hi havia un estand amb “calendari” per posar enganxines amb el temps final de la marató i guardar-ho de record, però tampoc els hi queden. Primer o segon dia de fira i ja no tenen talles ni calendaris, es una Major si us plau!!!! :grrr: :grrr: :whip: :whip: Amb les preses no agafo la revista de la marató sinó una del patrocinador, no anem bé :oops:
Amb el regust agredolç de la fira, però ja amb el dorsal (he triat ponxo i per tant no tinc bossa per omplir i deixar) sortim cap a l’apartament i el trobem sense problemes :great: . Té tot lo pactat (una mica més simple i brut de l’esperat, però correcte; el fet de que no té televisió ja ens havia d’haver fet sospitar :silly: ). Sortim a sopar al primer lloc de la cantonada i ens sembla una meravella, estem salvats per qualsevol imprevist :cheer: . Per esmorzar la casera ens ha recomanat un lloc en el següent carrer i decidim que demà el provarem tot i que obra a les 10h per ser Dissabte.
El Dissabte tenim intenció d’esmorzar tranquil·lament, anar a l’oficina de turisme (Berlin infostore Kurfürstendamm ) que està al costat del Zoo per veure la porta amb els elefants i fer un recorregut en bus per no cansar-me i ja recollir-nos a la tarda per fer el sopar carregant hidrats (ho hem portat d’importació des de casa ;) ) a l’apartament i descansar bé per demà.

M’aixeco d’hora i encara no obren el lloc d’esmorzar fins les 10h així que penso en anar a fer l’activació precompetició per veure la zona de sortida i així demà anar més tranquil; també em noto cansat del viatge i crec que m’anirà bé :S . Mentre m’activo valoro si val la pena tornar a la fira per recollir revista oficial de l’esdeveniment i veure si podem comprar samarreta talla correcte i si han tornat a posar el calendari amb enganxines i decideixo què no, anar dos cops a la fira seria massa i la família no s’ho mereix :) .
M’embolico una mica en el camí i el que havien de ser 6 Kms es converteix en 7.76 Km, però bé; gaudint del fresquet, dia mig núvol, suau plugim intermitent i un ritme caribeny B) . Dutxa i just a temps per esmorzar. Lloc/Esmorzar perfecte i decidim que esmorzarem tots el dies allà, un altre encert just al costat de l’apartament que ens simplifica la vida :woohoo:
En l’oficina de turisme ens diuen que els autobusos tenen tallats ja carrers per la marató i que no val la pena fins Dilluns, així que ho desestimem i anem a menjar per ja a la tarda poder sopar d’hora els hidrats i dormir el màxim.
El temps continua “horrible” plou, para, núvol, sol,... completament de boixos :blink: . Quan plou es poca cosa a vegades durant força temps, però lleu plugim (rollo xirimiri basc) i d’altres una mica contundent, però durant poc temps. Abans de les cinc ja estem tancats i esperant el dia D :great:
Investigo la meteorologia, no pinta gaire bé (sembla que tindré de tot :scream: ), i el post cursa; on veig que en la zona de gravar medalla al costat se suposa que hi haurà un estand amb samarretes així que agafo un bitllet extra al material de la marató per si trobo la talla i la samarreta. També investigo el recorregut que passa pel costat de l’apartament en el Km 4.5 així que allà quedem que em veuran i em donaran ànims i després aniran a esmorzar, buscaran on comprar el diari per tenir l’especial de la marató de Dilluns amb tots els resultats i passaran el dia mentre jo corro :hearteyes: . Amb tot apunt sopem, descansem i a dormir.

M’aixeco i esmorzo bé. He dormit força bé, estic convençut de fer la MMP i em noto tranquil. Només m’amoïna una mica la meteorologia, però contra això només podré lluitar adaptant-me en cursa així que res. La primera motivació del matí es que intercanviem correus electrònics d’ànim amb en Raúl Martínez :hearteyes: , que ja va de camí. La proximitat de la sortida em posa una mica nerviós :sick: , però després de les visites al WC i de comprovar que ho tenim tot apunt amb 1h30 de marge per la sortida surto de l’apartament amb l’únic extra de la capelina de la mitja marató de Barcelona i la gorra, tot lo altre és el material i equipament pactat des de la tirada llarga a Barcelona ;) . Vaig caminant sense preses i veient alguns avituallaments com comencen a tenir moviment per tal de que tot estigui llest per quan passem nosaltres :clap: :clap: . El dia es fresquet i núvol, però no plou. Em noto bé i convençut que avui es el dia d’intentar el gran salt i aconseguir el sub3h20. Arribo a la sortida amb temps i espero per veure si veig en Raúl Martínez, però no hi ha sort :( i vaig cap a el calaix.
Sorpresa/Decepció pel poc control d’entrada, si que hi havia control per accedir a la zona de corredors ja que haurem de portar una polsera que ens van posar a la fira, però el control d’accés al calaix és nul :grrr: :whip: :whip: Arribo a l’avinguda amb tanques i ja no podem entrar si no es saltant la balla i fen-te espai; nova decepció, però com surto en segona onada un cop es buidin els calaixos de la primera onada podré accedir, així que contemplo la gentada, els nervis i em dic a mi mateix “ja has arribat, estàs aquí, ara a gaudir i a complir al màxim que per això has entrenat tan bé” :cheer: Veig en les pantalles gegants les presentacions dels atletes d’elit seguides dels aplaudiments de la gentada, pell de gallina, m’emociono: ESTIC AQUÍ A LA MARATÓ DE BERLÍN!!!! S’acaben les presentacions i ja no queda res per sortir, les pantalles enfoquen la gentada i sembla que no pugui ser, però veig en Raúl Martínez :woohoo: tot activant-se i donant-se cops a la cara; em torno a emocionar i torno a tenir la pell de gallina: SOM-HI!!!! :party: :party:
Tret de sortida i ens podem col·locar entrant al calaix i avançant per fi. Tenia clara l’estratègia d’aguantar el ritme de sub3h20 tot el que pogués i en la sortida situar-me entre les llebres de 3h15 i 3h30 del meu calaix i així o aconsegueixo :great: ; veient el poc control d’entrada al calaix trio apropar-me més a les llebres de 3h15 per evitar possibles taps o gent que surti a passejar i d'on no toca :whip: :whip:
Ja no queda res per la meva onada, 10min més tard que la primera, així que últim riu i fora capelina (l’escalfor humana ja es fa notar). Tret de sortida i a córrer :party: :party: :party: :party:
Sortida neta i sense incidents tot i que podem anar a ritme des de l’inici som molta gent i sempre trobem algú que no ha sortit on li tocava i va de passeig,... en fi jo a lo meu i a no cagar-la en els primers quilòmetres :pray:
Tinc les llebres controlades, 3h15 i 3h30 van massa juntes, però el ritme per mi és correcte. A la primera rotonda amb la columna de la victòria (Siegessäule), elles han anat pel costat esquerra i jo pel dret així que perfecte, perquè evito aglomeració de gents que les vulgui seguir.

5K: arribem en 23:35 el que suposa un ritme mitja de 4:43 i una petita millora de ritme creuer que se suposa havia de ser 4:44. Ho he volgut controlar al màxim, perquè sé que no dono per més i un mal principi marcaria un pitjor final :silly:
Hem esquivat alguns corredors de “festa”, però no ha estat tan dramàtic com podia haver estat pel nul control de calaixos. El millor es que he vist la família en el Km 4.5 i m’han animat i jo me carregat les piles com mai :kissheart: :hearteyes: :hearteyes:

10K: ja hi som al quilòmetre deu i arribem amb un parcial de 5K de 23:50 el que suposa un ritme mitja de 4:46 i que he perdut una mica el ritme de creuer de 4:44, que portem de cursa 47:25 i que les sensacions son bones.
No recordo exactament, però crec que ja va començar a caure un lleu xirimiri de pluja i vaig pensar que OK, mentre no vagi a més. Vaig bé i la pèrdua de ritme és pels avituallaments, que sorpresa son en got de plàstic extra rígid i em resulten un autèntic drama :scream: (un altre decepció de la Major, havia llegit que serien en silicona :? ).

15K: ja hi som al quilòmetre quinze i arribem amb un parcial de 5K de 23:43 el que suposa un ritme mitja de 4:45 i que estem sempre borrejant el ritme creuer del sub3h20 :great: . Portem de cursa 1:11:07 i les sensacions continuen sent bones, però no extraordinàries :cry: i ja fan pensar que el sub3h20 complir-ho fins al final serà difícil, però és una ofensa no intentar-ho tal com havia anat la preparació i tot plegat.
El temps continua boig i fins i tot para, però bufa vent :grrr: :grrr:

20K: arribant a la mitja ja veig clar que el sub3h20 avui no toca :sick: , però només és que no tinc les sensacions que vaig tenir en la tirada de 30K, no és tan greu :unsure: . Arribo amb un parcial de 5K de 23:48 el que suposa un ritme mitja de 4:46 i que continuo poden lluitar, però potser el temps boig, m’està passant factura. Portem de cursa 1:34:55

Mitja: Completem la primera volta una mica per sobre del temps pel sub3h20 (18s), portem de cursa 1:40:10, però el ritme va bé tot i que no sé fins quan :muscle: m’animo pensant que si ho faig faré la marató “perfecte” (segona mitja més ràpida que la primera), una cosa que encara no he aconseguit :oops:
El GPS anava clavat, el tinc programat volta automàtica a 1Km compensat error, i de cop i volta ja no va :scream: :coldsweat: . Sort tinc dels parcials del crono manual amb quilòmetres oficials de cursa, però em resulta estrany. En l’anàlisi posterior dels parcials manuals, no us ho creureu, però quilòmetre del 21 al 22 era llarg; imperdonable en una Major!!!! :grrr: :grrr: :whip: :whip:

25K: al quilòmetre vint-i-cinc arribem amb un parcial de 5K de 24:14 el que suposa un ritme mitja de 4:51 i que vol dir que estem perdent el ritme de creuer de sub3h20 i que portem de cursa 1:59:09 i les sensacions continuen sense ser excel·lents. S’encenen les alarmes i busco aliats ja que és massa d’hora, trobo una parella de grecs que sembla que mantenen un ritme similar al meu actualment i els segueixo.
Xerrem una mica i efectivament estan anant una mica per sota de cinc buscant el sub3h30 i que acceleraran en el quilòmetre trenta-i-dos, penso que es perfecte per veure que passa amb la pèrdua de ritme i comprovar si les sensacions milloren, ja que és massa d’hora per anar perdent segons :coldsweat:
Entre els quilòmetres de GPS que continuen desfasats i hem fan que els quilòmetres semblin més llargs, burro de mi no se m’acut fer un mini lap per veure si es quadren, però l’anàlisi a posteriori es massa fàcil; i el temps boig estic “emprenyat” :confounded:

30K: al quilòmetre trenta arribem amb un parcial de 5K de 24:36 el que suposa un ritme mitja de 4:56 i que vol dir que estem en el ritme de sub3h30 perfectes (amb el que porto guanyat potser el sub3h25 encara serà possible). Les sensacions continuen igual, però la companyia dels grecs m’anima i m’empeny :muscle: . Espero/Confio que quan canviïn de ritme ho facin suau i els pugui seguir perquè hagi recuperat sensacions, de moment tot i perdre’ns una mica en els avituallaments continuem fent bon grupet, tot i que continuo mosca amb els quilòmetres de GPS llargs, la meteorologia i els avituallaments. Portem de cursa 2:23:44 i seguim.

35K: al quilòmetre trenta-cinc arribem amb un parcial de 5K de 24:35 el que suposa un ritme mitja de 4:55 i que vol dir que portem de cursa 2:48:19 i que continuem mantenint el ritme sub3h30 (amb el que porto guanyat potser el sub3h25 encara serà possible, però cada vegada dubto més :cry: ). Els grecs entre els avituallaments i l'acceleració han marxat, però he mantingut el ritme OK, així que no queda una altre que continuar igual :muscle:
Continuo mosca amb els quilòmetres de GPS llargs, la meteorologia ja m’està donant sensació de fred i els avituallaments o sorpresa camí del 40 per fi he vist els gots de silicona que vaig entendre que donaven; resulta que només era en l’últim avituallament abans de meta i tampoc em serveix per beure, són massa rígids :grrr: :whip: :whip: . Perquè no donen de cartró que ja ho tinc més per la mà, en fi, nova decepció de la Major :(

40K: al quilòmetre quaranta arribem amb un parcial de 5K de 26:05 el que suposa un ritme mitja de 5:13 i que vol dir que portem de cursa 3:14:24 i que me relaxat massa :whip: :whip:
El sub3h25 clarament s’escapa. Faig càlculs i m’ho prenc com una sèrie, no sé si degut al clima i l’aigua, però em veig com un peix/salmó nadant riu amunt i la frase que em motiva així va sortir “no he vingut i arribat fins aquí per morir ara a la riba, he d’arribar al final sí o sí accelerant i exhaust, som-hi!!!!”. Començo la remuntada tot pensant que així també evitaré la hipotèrmia, perquè realment començo a notar fred :angry:
Els quilòmetres passen ràpids, però lents a l’hora un meravellós oxímoron que els que lluitem pel crono tard o d’hora ens trobem :S Tinc la satisfacció d’anar avançant força gent i de no notar que hem quedaré sense forces en el següent metre així que cada cop vaig accelerant més i més, però sembla no ser suficient per impedir el pas dels segons :dry:
L’arribada a la Porta de Brandenburg (Brandenburger Tor) em dona ales, ja sé que queda i m’emociono :hearteyes: . Em dic a mi mateix que no queda res i he d’esprintar com si estigues apunt d’aconseguir el WR i disputant-me la victòria, ja no cal mirar el crono només sensacions i emoció al 100%; crido per alliberar-me e intentar engrescar el públic :wonder:
Potser pel temps o per la meva percepció, no he notat un públic volcat ni en grans quantitats; a València si que vaig tenir aquesta escalfor de públic i avui, potser per això noto el fred, em falta cridòria i més potencia a les bandes del recorregut; nova decepció de la Major :(
En l’anàlisi posterior dels parcials manuals, no us ho creureu, però quilòmetre del 41 al 42 era curt i compensa el llarg d’abans entre el 21 i 22; imperdonable en una Major!!!! :grrr: :grrr: :whip: :whip:
No he comentat res, però la ingesta de GELs/Sals/... va ser seguint el quadern de bitàcola sense saltar-me ni un punt i va funcionar perfectament tot i que en els quilòmetres del 25 al 35 vaig tenir dubtes de continuar-lo fil per randa per la sensació d’estomac ple :sick: . Certament suposo que és perquè fallaven les quantitats mínimes d’aigua per la merda d’avituallaments en got de plàstic megarígid :wonder:

META: per fi, amb un parcial de 2195m de 10:14 el que suposa un ritme mitja de 4:40 ho he tornat a fer, he aconseguit baixar de les 3h25 i m’he tornat a posar en ritme sub3h20 inclús menys. Sembla que tampoc estava tan malament :muscle: :muscle:
La proximitat de la meta m’ajuda molt per atacar i no deixar res :666: :666: :hocho: :hocho: :hocho: :hocho:
Així que amb una segona mitja en 1:44:27 he deixat el crono de la meva nova MMP en 3:24:37 :party: :party: :party: :party:
Crec que podia haver gaudit més del moment només buscant la MMP, però el fet de lluitar pel sub3h25 al final i haver-ho aconseguit em dona una satisfacció molt més plena del que em podia pensar tot i les decepcions de la Major :cheer:
Més o menys ràpidament ens donen un plàstic per tapar-nos de la pluja i el fred. Em sembla ideal, però no es suficient. Tinc fred i vull gravar la medalla, agafar el ponxo, fer-me un massatge, avituallar-me, comprar la samarreta “guay” de la meva talla,... masses coses per tot just acabar una marató :sick:
Penso que com més ràpid vagi a gravar la medalla i a la samarreta millor, ja que em podré canviar i després el ponxo i el massatge acabaran de fer la feina. De camí em donen la bossa amb l’avituallament, cervesa no puc tinc massa fred i tiro ràpid a gravar la medalla. Ho fan ràpid i arribo a comprar la samarreta, que si que tenen i puc canviar-me i posar-me alguna peça de roba no molla :raised: :raised: . Es mitja vida, però insuficient :( . Començo a tremolar. M’emprenyo per l’incontrolable de la situació i vaig tan ràpid com puc a pel ponxo. Les sensacions son força horribles :coldsweat: , però estic molt feliç amb la medalla al coll i gravada, veure els números que reflexen el sub3h25 m’ha donat una pau interna brutal. Me n’enrecordo de trucar a la família per dir que he acabat i que estic sa i estalvi :kissheart: :hearteyes: :hearteyes:
Per fi arribo al ponxo, que es perfecte, m’escalfa i noto com començo a relaxar-me tot i continuar tremolant incontrolablement. Veig la cua del massatge i mi poso, ja es l’últim que em falta fer de tot el que pensava i gaudeixo del avituallament final; el contingut de la bossa: plàtan, poma, aigua, brioixeria industrial en forma de cuirassant de xocolata,... B)
La cua avança més lenta del que pensava i continua el temps boig. Torna a ploure, però ja he deixat de tremolar i estic molt millor. Seguim a la cua i ja començo a cansar-me i a tornar a tenir massa sensació de fred, per sort els voluntaris ens ofereixen té calent i n’agafo. Amb més de 1h de cua i encara no tinc el massatge fet :| , però ja veig que passa; un munt espectacular de camilles totes a l’aire lliure i realment només cinc en les que hi hagi massatgistes :grrr: :grrr: :whip: :whip: . Nova decepció de la Major, tot i que potser es dels voluntaris/massatgistes que amb la pluja han plegat i han marxat, però pel que queda decideixo que me’l faré sí o sí. Truco a la família per avisar que arribaré tard i a punt de la hipotèrmia, però que no pateixin que necessito l’escalfor de la crema del massatge a les cames per arribar a l’apartament ;) . A la cua al que no te ponxo l’hi donen sense que el tinguin demanat, “únic punt a favor” de la Major, però que sabent-ho m’hagués agafat bossa amb roba eixuta :grrr: :grrr:
Per fi arriba l’hora de fer-me el massatge :cheer: . Hem trec sabatilles, mitjons i m’embolico els peus amb el plàstic. Hem posen la crema calenta per les cames i fan un lleu massatge que em sembla glòria. Ara si que ja ho tinc tot fet i em torno a notar amb forces per emprendre el camí a l’apartament :clap: :clap:
Eixugo els mitjons tot esprement l’aigua així com les plantilles de les bambes i em sembla un altre món. M’embolico cames amb el plàstic i ara si estic a punt per fer el camí tot passejant recordant tot el viscut. Missatge a la família perquè preparin la meva arribada amb una banyera d’aigua calenta B)
Estic feliç, molt, però el fred està que no acaba de marxar del tot. A poc a poc vaig arribant i per fi la porta de l’apartament i la desitjada banyera d’aigua calenta :woohoo:
Ma mara em fa posar el termòmetre per comprovar l’estat d’hipotèrmia, tot i que l’hi dic que ara ja estic bé segur i finalment es calmen i em deixen ficar a la banyera.
Explico la meva marató i anem a berenar/sopar al costat de l’apartament.
...

Els punts suspensius son perquè encara us queda saber del turisme durant la setmana següent post marató i la recuperació i carrega de quilos :stucktongue , que suposo explicaré en un altre post més endavant, així com que va ser de la parella de grecs :whistle: :whistle:

De la marató com sempre m'enduc un munt d’emocions que fan que tot valgui la pena i la gran recompensa d’una MMP, però també una decepció amb la etiqueta Major i una espineta de no haver pogut donar el gran salt amb el sub3h20 :(
Alguns direu que cal valorar el camí i que el resultat es secundari, però per mi ara mateix el camí li dono importància perquè sense ell no arribo al resultat. Sense buscar un resultat no tinc clar el camí i per tant el resultat és i serà el meu gran punt feble de moment ;) . Escoltant i llegint d'altres opinions "mitiguen el drama", però si no poso "cirereta" el camí em sembla errat i "temps perdut" (tot i gaudir-lo en casi tot moment). En aquest cas em posat "cirereta" en forma de MMP, no vull ni imaginar que hagués passat si no, però no hem assolit el sub3h20 que potser si que m'hagués donat la satisfacció plena de crono.
El resum de en que "m'ha fallat" la Major seria: la fira, el control de calaixos, l'animació en cursa (públic i conjunts musicals), els avituallaments en gots de plàstic rígid (havia llegit que serien gots de silicona reutilitzables; només un avituallament ho tenia), la distribució final a l'arribada (agafar ponxo, comprar/recollir samarreta, gravar medalla, avituallar-se i fer-se massatge requeria masses viatges amunt/avall), massatge al aire lliure i amb masses cues (insuficients massatgistes), punts quilomètrics mal posats, recorregut “insípid” (del recorregut només guardó el record de la sortida i el pas per la columna de la victòria; Siegessäule, la meva família animant al Km 4.5 i l’arribada amb el pas de la Porta de Brandenburg, sembla ben poc per més de 42Kms).

I ara què? :wonder: Doncs ara estic amb l’única cursa fixa en el calendari que es la Marató d’ Empúries i es que l’any passat en suspendre-la tinc la inscripció feta per aquest any B) , però encara queda massa per pensar-hi tot i que ja començo a notar el pessigolleig de voler intentar el sub3h20 novament i pel camí segur que tocarà rebentar més cronos :666: :666: :hocho: :hocho: :muscle: :muscle:


Salut!
Jordi

PD: La foto adjunta es dels dies següents i per últim una comparativa de dades de GPS amb la meva fins ara millor marató (la cinquena el 20 de Novembre a València en 2016) y la vuitena a Berlín el 29 de Setembre de 2019:
- VLC distancia GPS de 42,87
- BER distancia GPS de 42,64
- VLC guany en alçada 231 m
- BER guany en alçada 144 m
- VLC pèrdua en alçada 236 m
- BER pèrdua en alçada 149 m
- VLC alçada mínima -1 m
- BER alçada mínima 30 m
- VLC alçada màxima 34 m
- BER alçada màxima 56 m
- VLC ppm Mitjanes / Màximes de 165 / 180
- BER ppm Mitjanes / Màximes de 162 / 175
- VLC ritme mitjà de 4:52 i temps final de 3:28:23
- BER ritme mitjà de 4:48 i temps final de 3:24:37

I comparativa de la planificació (la mateixa, però amb ritmes un pel més exigents):

VLC16
15 específic
- Kms màxim en setmanes de l'específic = 87,09
- Kms mínim en setmanes de l'específic (sense mirar Kms en setmana de marató abans de comptar Kms marató) = 49,36
- Kms totals en les setmanes de l'específic = 1.064,98 (sumant distància del dia D)
- Mitjana de Kms a la setmana de l'específic = 70,99
- Distribució dels Kms en les setmanes de l'específic:
S01 - 57,77
S02 - 61,31
S03 - 70,49
S04 - 69,32
S05 - 65,33
S06 - 49,36
S07 - 74,73
S08 - 87,09
S09 - 79,33
S10 - 82,45
S10 - 75,91
S12 - 73,78
S13 - 77,34
S14 - 57,92
S15 - 62,86
- Resum del resultat de la marató: "Absolutament fàcil" - 4:52 - 165/180 ppm

BER19
15 específic
- Kms màxim en setmanes de l'específic = 92,26 (he assolit el meu màxim fins ara, doble MMP en la preparació :muscle: :muscle: )
- Kms mínim en setmanes de l'específic (sense mirar Kms en setmana de marató abans de comptar Kms marató) = 59,57
- Kms totals en les setmanes de l'específic = 1.138,16 (sumant distància del dia D)
- Mitjana de Kms a la setmana de l'específic = 75,88
- Distribució dels Kms en les setmanes de l'específic:
S01 - 73,28
S02 - 63,25
S03 - 72,06
S04 - 86,96
S05 - 65,34
S06 - 73,06
S07 - 92,26
S08 - 81,40
S09 - 61,59
S10 - 87,15
S11 - 86,68
S12 - 86,82
S13 - 76,07
S14 - 59,57
S15 - 72,67
- Resum del resultat de la marató: "No era el dia pel gran salt, però no ens podem queixar" - 4:48 - 162/175 ppm

PD2: Hem queda rellegir i editar per posar emoticones i així no patiu tant amb la lectura :stucktongue

PD3: Rellegit i editat, espero tingueu valor per una completa lectura :oops: i una posterior opinió comentari quelcom semblant al respecte ;)

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Oct 2019 11:03 #170 per squash (Associat/da)
Hola

crònica molt detallada, no ho esperava de cap altra mena, on manquen números i cap menció a pi

JRDi69, ets la primera persona que conec que corre una Marató, una major en concret, que hi situa un grec al mig tot cercant la cirereta.

Entranyable.



Fins ara.

Jordi



Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Oct 2019 11:17 #171 per Jordi (Associat/da)
:laughing: :laughing:

Les PDs eren perquè veia que faltaven números :silly: i pi queda massa llunyà com per ser mencionat tot i que en el Km 40 tinc una bona aproximació; a saber si va ser el revulsiu més que la meta :stucktongue
Si hi ha quòrum tinc números per avorrir, 43 voltes automàtiques de GPS i 36 voltes manuals donen per molt :whistle: :whistle: ; sinó per privat ;)


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Oct 2019 15:28 #172 per Tiny (Associat/da)
Moltes gràcies per la super crònica!

Llegida amb una mica de pressa :whistle:
em quedo amb el que comentes del km.20 que no tenies les sensacions de la tirada de 30K.. Why? :whip:

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Oct 2019 17:49 #173 per Dennis Teuling (Associat/da)
Gran i detallada crònica, amic JRDi69 :raised: :raised: :raised:

Ha quedat clar que el 'fracàs' del sub 3h20 era degut al primer parcial. Com ben has dit, un mal principi marcaria un pitjor final. Anar a 4'43" quan hauries d'haver anat a 4'44".. imperdonable :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

Al·lucinant el teu sprint final de 2 kms :muscle: vas salvar /aconseguir una gran marca!!!

M'he quedat molt sorprès amb les crítiques justificades que comentes... totalment aliè a l'esperit alemany i indigne d'una marató Major amb 10 WR en marató. Molt trist :? :cry:

Bé, quedat amb la gran MMP, haver-ho intentat, i la gran preparació que vaticina una nova MMP a Empúries :muscle: :muscle:

Respecte a la comparació amb València .. vas utilitzar el mateix rellotge??

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Oct 2019 20:59 #174 per Jordi (Associat/da)
Gràcies Tiny, perquè? Doncs suposo que som humans, sensacions i neguits irremediables, i el viatge/clima/diaD/horaH no em va ajudar :wonder:

Gràcies Dennis, doncs sí mateix GPS: Garmin Forerunner 310XT ;)


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Oct 2019 13:19 #175 per Jorfer (Associat/da)
Jrdi69 t'has de quedar amb la bona experìencia i amb la nova marca lluitada durant tantes setmanes fent tants quilòmetres. Has gaudit del camí i de la cirereta del pastís. L'important és que tinguis ganes de continuar i ja parles de nous objectius, així que en el teu interior tens molt clar que pots fer-ho millor i jo també.

Endavant Jordi i enhorabona!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Oct 2019 13:36 #176 per Jordi (Associat/da)
Gràcies Jorfer :kissheart: , sàpigues que jo també sé d'algú que aconseguirà fer-ho millor, per experiència, ganes i per ser encara més referent :hearteyes:


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Oct 2019 13:51 #177 per NACHOSBOYS (Associat/da)
Enhorabona JRDi69! On quedan aquells moments que encara et podia seguir, jaja!

5km: 0:20:12 (Pallejà 2018)
10 km: 0:41:56 (Can Mercader 2016)
   Mitja: 1:34:36 (Sitges 2020)
Marató: 3.46:16 (Castelló 2015)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Oct 2019 14:08 #178 per Jordi (Associat/da)
Gràcies NACHOSBOYS, sé jo que estàs preparant distàncies curtes esperant el moment :hocho: :hocho: :666: :666:, no m'enganyaras :stucktongue


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

12 Oct 2019 22:51 #179 per pinelli (Associat/da)
Bona crónica jordi , has rebaixat la teva marca quasi 4 minutarrus .. això es la ostia , a Empúries a pel 3:20h ?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Oct 2019 05:44 - 13 Oct 2019 05:45 #180 per Jordi (Associat/da)
Gràcies pinelli, a veure quan ti posses tu a esgarrapar minutarrus... potser en una mitja tot fent companyia :whistle: :whistle:


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.