TÍTOL:
LXIII: MARATÓ EN FAMÍLIA
DADES:
03/12/2023
MARATÓ TRINITAT ALFONSO VALÈNCIA
03:59:08 (1:57:11/2:01:57) +4´46”
CALORIES: 3080
PULSACIONS MITJANES/MÀXIMES: 154/176
PARCIALS/TEMPS/PARCIALS/RITME/
TIEMPO i
PARCIAL i
RITMO i
5K
0:28:08
0:28:08
5,38
10K
0:55:57
0:27:50
5,34
15K
1:23:34
0:27:37
5,31
20K
1:51:10
0:27:35
5,31
Half
1:57:11
0:06:02
5,30
25K
2:19:07
0:27:57
5,35
30K
2:47:31
0:28:24
5,41
35K
3:17:30
0:30:00
6,00
40K
3:47:18
0:29:48
5,58
META
3:59:08
0:11:49
5,23
Posició oficial 19145 de 26258 arribats.72.91% dels arribats
EQUIPACIÓ I ALIMENTACIÓ EN CURSA
Dos rellotges, samarreta Inverse CoRReCaT de tirants, calçotet Saxx, malla CoRReCaT, mitjons correcats, mitges compressport i bambes saucony endorphin speed.
Abans de sortir un cafè i un plàtan-
En cursa: quatre càpsules de sals (kms 5/15/25/35) i quatre gels els Maurten dos sense cafeïna (9/29) i dos Maurten amb cafeïna (19/34). Només he agafat aigua els avituallaments i aquarius.
ENTRENAMENT, ALIMENTACIÓ I PROVES TEST
Des de principis de juliol no he parat d’entrenar pensant en els objectius maratonians de la temporada atlètica: VLC, SEV i BCN. Estic fent molt volum i ritmes molt lents. Intento fer dos o tres rodatges així com les tirades per pulsacions en zones que no passo de 149 pulsacions sense arribar a la zona de l’umbral.
Des de setembre estic fent un dia de sèries al grup de pistes de Cornellà amb el seguiment del Jb però sense exprimir-me al màxim evitant possibles lesions.
Des de fa més d’un any també intento anar al gimnàs un cop a la setmana per a treballar la força sobretot de la zona abdominal, glutis i core.
Durant la preparació no he fet cap prova test encara que he fet de llebre en alguna cursa de 10 i alguna mitja. Destaco dos tirades llargues de 30 i 32 kms i set mitges intersetmanals entrenant. Tot aquest entrenament em fa arribar confiat a les sortides de les maratons i amb la tranquil·litat que el cos i la ment estan preparades per a afrontar un nou ball amb la senyora.
MOTIVACIÓ
La motivació va ser una trucada al juny del meu cosí dient-me si li preparava el seu debut maratonià tant a ell com a el seu fill i si els acompanyaria a fer la marató de València al desembre i, … evidentment li vaig dir que si doncs em fa especial il·lusió que no sigui jo l’únic Varela maratonià de la família.
Així que des del juliol vam crear un grup de wasap i, cada diumenge, els he enviat entreno setmanal per a enfrontar-nos amb garanties a la marató. Com és de preveure el pare ha complert la preparació de forma excel·lent i el fill va començar més tard i ha fet pocs kms per a enfrontar-se a la distància.
LA MARATÓ
Ens aixequem a les 6 del matí i baixem a esmorzar al menjador de l’hotel que està al costat del nou Mestalla. Ens hem informat i l’horari ens portarà a agafar el metro a les 7:30 doncs nosaltres sortirem a la penúltima sortida, la vermella, a les 9h15.
Al metro ens sentim com una manada de nyus dirigint-nos de forma transhumant cap els nous pastos d’hivern. Seguim a la manada i anem fent transbordaments de línies i caminades pels carrers cèntrics de la ciutat fins apropar-nos a la zona de sortida per la banda Nord. Al baixar del darrer metro, els tres nyus Varela’s entrem en un bar a fer les darreres necessitats fisiològiques i a prendre els darrers plàtans. Per cert, “fai un friu do carallo”.
Ara ens toca buscar el guardarropa nord i donem més voltes que un tiovivo fins que el trobem. Sortim i mirem el rellotge i anem justos. Comencem a trotar i, quan entrem, ja tenim davant nostra la darrera onada de la marató, així que tenim que córrer uns 300/400 metres per posar-nos en la onada que ens toca. Començo a buscar en Maten, Mario.cat, Camiseta2? però res… finalment sona Nino Bravo i la cançó de “Libre” i a volar en llibertat.
La sortida és una mica incòmode pel volum de gent que estem a la sortida vermella a banda d’estar nosaltres a la part del darrera. A poc a poc ens anem obrint per la part exterior i anem avançant a molta gent en busca de la velocitat de creuer de 5´30”/35” que fins al parcial del km 5 al 10 no aconseguirem. En aquest tram inicial, al km 2 aproximadament passem a Maten que va al mig de la marabunta. Em desvio a saludar-lo i li pregunto com va i veig que va una mica més lent que nosaltres, així que m’acomiado i segueixo.
Durant aquesta marató i, suposo que per a la sensació de fred, vaig tenir que parar a buidar la bufeta en quatre ocasions. Stava em delata i la diferència entre temps corrent real i l’oficial de la marató va ser 1’32” de miccions vàries durant el recorregut.
A partir del km 5 i aproximadament fins la mitja va ser la part de la marató més còmode pels tres corrent en la forquilla de 5´30”/35”. El Varela Jr. ja anava en silenci i cara de concentració en aquests moments. En tots els avituallaments m’encarregava de l’aigua i de l’aquarius i ells pel mig per a no perdre ritme. Javier pare va anar molt còmode i donant ànims al públic i a tothom. Molt gran el meu cosí. Va gaudir de la marató doncs va fer una gran preparació.
A partir de la mitja la cara del jove va començar a canviar i per pundonor a patir. Danys col·laterals d’una preparació amb poc volum. Javier Jr. verbalitza que li fan mal les cames i la zona de les caderes, de les interseccions dels ossos. Tant el seu pare com jo intentem animar per tal que no es rendeixi i que continuï tirant.
Quan ens apropem al km 31, cruïlla per on passa també el km 39 li recordo que aquí pot parar i esperar-nos mentre fem el bucle de 8 kms però es nega, de cap de les maneres que ell ha vingut a fer la marató sencera i continuem. A poc a poc el ritme va disminuint i ens apropem a la frontera crítica de salvar o no salvar el sub4. El noi ens convida a marxar-nos per a buscar el sub4 però ens neguem a deixar-lo, doncs volem arribar plegats a la catifa blava. És una lluita entre el vull i el puc. Ja estan caient els kms al voltant de 6 minuts i veient que la marca sub4 s’evapora. Al km 36 em giro i veig que el pare i el fill van caminant i bevent. Els espero i tornem a arrencar. La cara de Javier és un poema del dolor que té de cames però continua per pundonor, per perseverant, per ous,...fins al 38 que diu fin aquí i acordem que el pare i jo marxem en busca del sub4 i ell ja arribarà. Quan sortim em crida que li canviï l’ampolla d’aigua que porto a les mans i torno a donar-li i m’acomiado. Al girar-me veig al pare a uns 100 metres que s’ha marxat com una màquina en busca del sub4. M’he de posar a menys de 5 per a agafar-lo. A partir d’aquest moment va ser una caça dels segons per a baixar del sub4 i no parem de passar a gent. El fet del passadís humà, ajuda. Veig a David del Blogmaldito i ens esperona encara més. A la baixada cap a la ciutat de les Arts s’embala i em costa agafar-lo. Un cop a la zona prèvia a la darrera catifa l’agafo de nou i ja anem en paral·lel fins l’arribada i entrem agafats de la mà ens uns magnífics 3h59´08”, molt més i millor del somiat al principi de la preparació. Ens donem una abraçada immensa i tenim un somriure d’orella a orella per la fita assolida.
Ara ens toca esperar a Javier Jr. Fem càlculs i van passant els minuts. Com ens triga li demanem un mòbil a una voluntària i fem una trucada a Javier i ens diu que li falten 700 metres. Per fi el veiem i entra en un temps de 4h24’22”, molt bon debut per a tenir vint-i-un anys i poc volum de preparació.
Ja som tres Varela’s maratonians!!
VALORACIÓ DE LA MARATÓ
Feliç d’aconseguir que el meu cosí i el seu fill siguin maratonians amb una marques més que dignes.
En quan a la marató considero que està molt ben organitzada, el circuit és molt bo per a fer marca i el públic té un comportament excel·lent volcant-se en la marató tota la ciutat. Pel meu gust està massificada i t’agobies pel volum de gent en molts moments. Crec que amb menys corredors es donaria un servei millor però els 36000 del 2024 em semblen una barbaritat.
I ara donar gràcies a:
Glòria per a aguantar-me durant tota la preparació;
Al Kiko per fer aquests massatges de descàrrega que em van de perles;
A Gustavo pel seu savoir fer al gimnàs;
Al mister jb per guiar-me durant el camí (encara que no li faig gaire cas)
Al contacte quasi diari i motivacional amb el Oscar, Rafa, Joan, Josep i Charly i la resta del grup de wasap tant divertit que hem creat.
I a totes les persones que m’heu felicitat a les diferents xxss aquests dies.
I a Javier pare i Javier fill per fer d’aquesta marató un repte personal assolit amb nota alta.
Propera parada, la marató de Sevilla
Continuem!!