Marató de València, 3 desembre 2023

Marató de València, 3 desembre 2023

07 Des 2023 09:29 #61 per Josep80 (Associat/da)
enhorabona, Roubby, per la teva marca :thumbup:

Andreugg, bona cursa, i, com sempre, bon resum, gràcies. :clap: :clap:

Mario, em falten barrets per treure'm. Hauré de comprar-ne més...:sunglasses: Super Mario :clap: :clap: :clap:

Cat M65-69- (1a marató 2004)
total maratons: 57 (en 42 països)
maratons olímpiques: 23 de 23 (repte acabat)
maratons majors: 7 de 7
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 28 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 27 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

07 Des 2023 12:03 #62 per Jorfer (Associat/da)
TÍTOL:

LXIII: MARATÓ EN FAMÍLIA

DADES:

03/12/2023
MARATÓ TRINITAT ALFONSO VALÈNCIA
03:59:08 (1:57:11/2:01:57) +4´46”
CALORIES: 3080
PULSACIONS MITJANES/MÀXIMES: 154/176
PARCIALS/TEMPS/PARCIALS/RITME/

TIEMPO i
PARCIAL i
RITMO i

5K
0:28:08
0:28:08
5,38
10K
0:55:57
0:27:50
5,34
15K
1:23:34
0:27:37
5,31
20K
1:51:10
0:27:35
5,31
Half
1:57:11
0:06:02
5,30
25K
2:19:07
0:27:57
5,35
30K
2:47:31
0:28:24
5,41
35K
3:17:30
0:30:00
6,00
40K
3:47:18
0:29:48
5,58
META
3:59:08
0:11:49
5,23

Posició oficial 19145 de 26258 arribats.72.91% dels arribats

EQUIPACIÓ I ALIMENTACIÓ EN CURSA

Dos rellotges, samarreta Inverse CoRReCaT de tirants, calçotet Saxx, malla CoRReCaT, mitjons correcats, mitges compressport i bambes saucony endorphin speed.
Abans de sortir un cafè i un plàtan-
En cursa: quatre càpsules de sals (kms 5/15/25/35) i quatre gels els Maurten dos sense cafeïna (9/29) i dos Maurten amb cafeïna (19/34). Només he agafat aigua els avituallaments i aquarius.

ENTRENAMENT, ALIMENTACIÓ I PROVES TEST

Des de principis de juliol no he parat d’entrenar pensant en els objectius maratonians de la temporada atlètica: VLC, SEV i BCN. Estic fent molt volum i ritmes molt lents. Intento fer dos o tres rodatges així com les tirades per pulsacions en zones que no passo de 149 pulsacions sense arribar a la zona de l’umbral.

Des de setembre estic fent un dia de sèries al grup de pistes de Cornellà amb el seguiment del Jb però sense exprimir-me al màxim evitant possibles lesions.

Des de fa més d’un any també intento anar al gimnàs un cop a la setmana per a treballar la força sobretot de la zona abdominal, glutis i core.

Durant la preparació no he fet cap prova test encara que he fet de llebre en alguna cursa de 10 i alguna mitja. Destaco dos tirades llargues de 30 i 32 kms i set mitges intersetmanals entrenant. Tot aquest entrenament em fa arribar confiat a les sortides de les maratons i amb la tranquil·litat que el cos i la ment estan preparades per a afrontar un nou ball amb la senyora.

MOTIVACIÓ

La motivació va ser una trucada al juny del meu cosí dient-me si li preparava el seu debut maratonià tant a ell com a el seu fill i si els acompanyaria a fer la marató de València al desembre i, … evidentment li vaig dir que si doncs em fa especial il·lusió que no sigui jo l’únic Varela maratonià de la família.

Així que des del juliol vam crear un grup de wasap i, cada diumenge, els he enviat entreno setmanal per a enfrontar-nos amb garanties a la marató. Com és de preveure el pare ha complert la preparació de forma excel·lent i el fill va començar més tard i ha fet pocs kms per a enfrontar-se a la distància.

LA MARATÓ

Ens aixequem a les 6 del matí i baixem a esmorzar al menjador de l’hotel que està al costat del nou Mestalla. Ens hem informat i l’horari ens portarà a agafar el metro a les 7:30 doncs nosaltres sortirem a la penúltima sortida, la vermella, a les 9h15.

Al metro ens sentim com una manada de nyus dirigint-nos de forma transhumant cap els nous pastos d’hivern. Seguim a la manada i anem fent transbordaments de línies i caminades pels carrers cèntrics de la ciutat fins apropar-nos a la zona de sortida per la banda Nord. Al baixar del darrer metro, els tres nyus Varela’s entrem en un bar a fer les darreres necessitats fisiològiques i a prendre els darrers plàtans. Per cert, “fai un friu do carallo”.

Ara ens toca buscar el guardarropa nord i donem més voltes que un tiovivo fins que el trobem. Sortim i mirem el rellotge i anem justos. Comencem a trotar i, quan entrem, ja tenim davant nostra la darrera onada de la marató, així que tenim que córrer uns 300/400 metres per posar-nos en la onada que ens toca. Començo a buscar en Maten, Mario.cat, Camiseta2? però res… finalment sona Nino Bravo i la cançó de “Libre” i a volar en llibertat.

La sortida és una mica incòmode pel volum de gent que estem a la sortida vermella a banda d’estar nosaltres a la part del darrera. A poc a poc ens anem obrint per la part exterior i anem avançant a molta gent en busca de la velocitat de creuer de 5´30”/35” que fins al parcial del km 5 al 10 no aconseguirem. En aquest tram inicial, al km 2 aproximadament passem a Maten que va al mig de la marabunta. Em desvio a saludar-lo i li pregunto com va i veig que va una mica més lent que nosaltres, així que m’acomiado i segueixo.

Durant aquesta marató i, suposo que per a la sensació de fred, vaig tenir que parar a buidar la bufeta en quatre ocasions. Stava em delata i la diferència entre temps corrent real i l’oficial de la marató va ser 1’32” de miccions vàries durant el recorregut.

A partir del km 5 i aproximadament fins la mitja va ser la part de la marató més còmode pels tres corrent en la forquilla de 5´30”/35”. El Varela Jr. ja anava en silenci i cara de concentració en aquests moments. En tots els avituallaments m’encarregava de l’aigua i de l’aquarius i ells pel mig per a no perdre ritme. Javier pare va anar molt còmode i donant ànims al públic i a tothom. Molt gran el meu cosí. Va gaudir de la marató doncs va fer una gran preparació.

A partir de la mitja la cara del jove va començar a canviar i per pundonor a patir. Danys col·laterals d’una preparació amb poc volum. Javier Jr. verbalitza que li fan mal les cames i la zona de les caderes, de les interseccions dels ossos. Tant el seu pare com jo intentem animar per tal que no es rendeixi i que continuï tirant.

Quan ens apropem al km 31, cruïlla per on passa també el km 39 li recordo que aquí pot parar i esperar-nos mentre fem el bucle de 8 kms però es nega, de cap de les maneres que ell ha vingut a fer la marató sencera i continuem. A poc a poc el ritme va disminuint i ens apropem a la frontera crítica de salvar o no salvar el sub4. El noi ens convida a marxar-nos per a buscar el sub4 però ens neguem a deixar-lo, doncs volem arribar plegats a la catifa blava. És una lluita entre el vull i el puc. Ja estan caient els kms al voltant de 6 minuts i veient que la marca sub4 s’evapora. Al km 36 em giro i veig que el pare i el fill van caminant i bevent. Els espero i tornem a arrencar. La cara de Javier és un poema del dolor que té de cames però continua per pundonor, per perseverant, per ous,...fins al 38 que diu fin aquí i acordem que el pare i jo marxem en busca del sub4 i ell ja arribarà. Quan sortim em crida que li canviï l’ampolla d’aigua que porto a les mans i torno a donar-li i m’acomiado. Al girar-me veig al pare a uns 100 metres que s’ha marxat com una màquina en busca del sub4. M’he de posar a menys de 5 per a agafar-lo. A partir d’aquest moment va ser una caça dels segons per a baixar del sub4 i no parem de passar a gent. El fet del passadís humà, ajuda. Veig a David del Blogmaldito i ens esperona encara més. A la baixada cap a la ciutat de les Arts s’embala i em costa agafar-lo. Un cop a la zona prèvia a la darrera catifa l’agafo de nou i ja anem en paral·lel fins l’arribada i entrem agafats de la mà ens uns magnífics 3h59´08”, molt més i millor del somiat al principi de la preparació. Ens donem una abraçada immensa i tenim un somriure d’orella a orella per la fita assolida.

Ara ens toca esperar a Javier Jr. Fem càlculs i van passant els minuts. Com ens triga li demanem un mòbil a una voluntària i fem una trucada a Javier i ens diu que li falten 700 metres. Per fi el veiem i entra en un temps de 4h24’22”, molt bon debut per a tenir vint-i-un anys i poc volum de preparació.

Ja som tres Varela’s maratonians!!

VALORACIÓ DE LA MARATÓ

Feliç d’aconseguir que el meu cosí i el seu fill siguin maratonians amb una marques més que dignes.

En quan a la marató considero que està molt ben organitzada, el circuit és molt bo per a fer marca i el públic té un comportament excel·lent volcant-se en la marató tota la ciutat. Pel meu gust està massificada i t’agobies pel volum de gent en molts moments. Crec que amb menys corredors es donaria un servei millor però els 36000 del 2024 em semblen una barbaritat.

I ara donar gràcies a:

Glòria per a aguantar-me durant tota la preparació;
Al Kiko per fer aquests massatges de descàrrega que em van de perles;
A Gustavo pel seu savoir fer al gimnàs;
Al mister jb per guiar-me durant el camí (encara que no li faig gaire cas)
Al contacte quasi diari i motivacional amb el Oscar, Rafa, Joan, Josep i Charly i la resta del grup de wasap tant divertit que hem creat.
I a totes les persones que m’heu felicitat a les diferents xxss aquests dies.
I a Javier pare i Javier fill per fer d’aquesta marató un repte personal assolit amb nota alta.

Propera parada, la marató de Sevilla

Continuem!!
Adjunts:

07 Des 2023 16:36 #63 per curat (Associat/da)
jorfer,
M'encanta llegir les teves cròniques :great:
A veure si en la teva LXV podem compartir algun quilòmetre plegats. Encara que hauré d'entrenar de valent per poder-ho aconseguir 😉
Per cert, per aquestes dates de fa 10 anys :scream: corríem per Málaga...
Records a la Glòria! 😘
I felicitacions a tota la família Varela :party:
Salut!

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

07 Des 2023 18:17 #64 per Josep80 (Associat/da)
enhorabona, Jordi, per sumar-ne una més, i per ajudar a d'altres fer realitat aquest somni.:clap: :clap:

Cat M65-69- (1a marató 2004)
total maratons: 57 (en 42 països)
maratons olímpiques: 23 de 23 (repte acabat)
maratons majors: 7 de 7
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 28 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 27 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

07 Des 2023 19:29 #65 per MATEN (Associat/da)
Bona nit

Excel·lents cròniques i resultats. Felicitats !

Jo seré més breu :)

L'any passat vaig fer 3 H 58' a València, em va agradar i he repetit (pel mig la Marató de Madrid en 4 H 10').

Arribava més cansat i curt de kms, pèro vaig fer els minims per estar a linia de sortida. Fins al km 30 el promitg era de 5'47'' x km, però a partir del km 32,5 se'm va acabar la benzina. Al final 4 H 14' 22''. Vaig salvar els mobles i sumo la 16a Marató. Com m'ha dit JB : "pel que has entrenat, està prou be". :whip:

Propera parada : París / 7 Abril '24.

Una abraçada.

DARRERES MILLORS MARQUES (ÉS EL QUE HI HA) :

52'44'' - 10 KMS LA MERCÈ 29 SET '19

08 Des 2023 08:31 #66 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Moltes felicitats per la marató en familia és molt macu fer aixó Jorfer :great:
Moltes felicitats Roubby per la teva marató :great:
Maten com diu el míster per lo que has entrenat esta força bé la teva marato mágradat fer les tirades junts :great: :great:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

08 Des 2023 11:03 #67 per Jorfer (Associat/da)
Curat doncs moltes gràcies. Segur que farem kms plegats. Un cop acabi Sevilla ja et diré l'objectiu de Bcn, però seran els minuts que baixi de 3h20 li sumarem a Bcn. Doncs si Màlaga ja fa deu anys. El 2024 tornaré, per si t'animes.

Moltes gràcies Josep80. Realment em va fer molta il·lusió, la veritat!!

Maten la benzina mana en una marató, i moltes vegades, a millors entrenaments més benzina, regla infalible. Sinó toca patir i patir i tu ho vas fer. Enhorabona!!

Miguel moltes gràcies!! Crec recordar que tu també has fet alguna amb el teu fill oi? Ja marxes per a Màlaga?

08 Des 2023 15:42 #68 per pilot69 (Associat/da)
Hola!

Segona Marató feta, la de València amb poc volum d'entrenament i xinoxano fent 4h 47:54 però
amb bones sensacions, sense mur ni rampes i corrent tota l'estona fins al final.

Al principi, força fred (4 graus). Amb els xandalls, gerseis i ponxos que es van deixar tirats pels primers
calaixos de sortida es podria haver fet una bona colecta solidària.
Espectacular l'arribada. Molta animació pels carrers, que ajuda força.

El darrer calaix (8) costava de trobar per on entrar-hi, vam fer unes quantes voltes per trobar-lo, essent
una marató tan massificada i de nivell, no hauria costat gaire senyalitzar-ho millor.

Salutacions!
Antoni.

09 Des 2023 02:52 #69 per andreugg (Associat/da)
Per fi tinc la versió del resum de València enllestit, ja imagino que pràcticament ningú tindrà temps per mirar els 26 minuts però he procurat que siguin còmodes de mirar o reviure.

En segon lloc, el meu anàlisis un xic més desenvolupat que vaig fer una versió ràpida a causa dels horaris, ara que han passat dies també puc donar perfectiva al tema.

1- Vaig sortir incomode per la temperatura sumat a estar allà des de les 6:50
2- Un cop en cursa tot anava bé, però jo anava amb la mosca al nas pel constipat, portava 2 dies sense poder dormir bé, però els primers 15km tot bé
3- Un cop superat el 15, notava que el meu consum d'energia era superior al desitjat, podia continuar però amb compte.
4- Un cop arribat al km22 veig que tenia una sensació de consum excessiu, el rellotge no dia res, solament eren sensacions o fantasmes mentals, el fet és que era el segon avis i si en el 22 no anava "feliz como perdiz" millor frenar una mica.
5- Trobada amb l'AVEMario
6- Recupero sensacions i vaig tirant
7-Km28.5 Parada a pixar, feia anys que no ho feia però ves no sé si era cap o que era però ves paradeta breu.
8-Km33 Saludar a ContadordeKm
9-Km36 Veig que el consum de forces torna a ser alt, prefereixo baixar una mica per afrontar amb més dignitat el 39 endavant.
10-Arribada al 40, un festival!
11-Km40,8, inici de la pujada de ritme, que sigui el que deu vulgui.
12-Km41.5 Pulsacions altes, però ja tan em dona a per totes!
13-Entrada al Túria, nervis de veure que estava allà, també sentia llastima pels dos corredors que vaig veure caure segurament rampes de cavall.

Tema menjar a la 1h, 2h i 3h un gel, 1.5h 2,5h una pastilla de sal, avituallaments d'aigua sempre, aquarius algun glopet també. I en un km que no recordo també vaig agafar plàtan.

Apa colorin colorado. Perdoneu per no tenir el glamur d'explicar com la resta. Total sóc un cas perdut!

pilot69 Moltes felicitats per la teva marató!! Sobre la roba, si si vaiig veure el munt de roba, també els voluntaris guardant-la per portar-ho a una ONG això van dir.
Jorfer Te nassos que et vaig veure per la TV hahah! Remirant si em trobava però aquest cop en persona no vam coincidir! M'alegro que el video et fes reviure aquella gran jornada.
MIGUEL SBD Mil gràcies
Dennis Teuling Sub4h?? No no! Jo vaig fer 4h 5 minuts jejeje Que farem, però vaig completar el meu repte mental de fer les 4 maratons en un any, que comparat amb un xicot que aquell dia portava la 33 marató i aquesta setmana feia Malaga això és res jejej.
curat Mil gràcies una més al sac!

Perdoneu si me deixat algú de contestar! Una abraçada

10k - Cursa Moritz Sant Antoni (2024) 00:47:18
21k - La Mitja (2024) - 1:43:46
42k - Marató Barcelona (2024) 3:51:20

09 Des 2023 09:39 #70 per Jorfer (Associat/da)
Pilot69 molt bé fent-la sense murs i al teu ritme, això és l'important. Una experiència més a les cames.

Andreugg gràcies pel video. I no et reocupis per les cròniques totes són benvingudes i cadascun amb el seu estil i personalitat. Jo estic convençut que la pixera va ser cosa del fred, a mi sempre em passa.

09 Des 2023 11:35 #71 per aurelian (Associat/da)
Enhorabona maratonians moltes gràcies pel les cròniques (inclòs la d’Andreugg).

Amb ganes d’apuntar-me cuan obrin les inscripcions pel l’any que ve

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

10 Des 2023 19:47 #72 per curat (Associat/da)
MATEN,
Ha costat però ja la tens al sarró. Enhorabona!:party:

Pilot69,
Felicitats per la marató
:great:

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

12 Des 2023 19:38 #73 per MATEN (Associat/da)
Gracies

DARRERES MILLORS MARQUES (ÉS EL QUE HI HA) :

52'44'' - 10 KMS LA MERCÈ 29 SET '19

12 Des 2023 19:57 #74 per Jorfer (Associat/da)
Moltes gràcies Aurelian!!
Recupera´t de les teves molèsties i l'any proper volaràs per València

13 Des 2023 17:11 #75 per Tiny (Associat/da)
Magnífiques cròniques!

Roubby Molt bona gestió i sembla que tens marge de millora...

Jorfer Felicitats per la marató d'iniciació familiar... i que important es fer els deures!

Maten i pilot69 Bona lectura de cursa!

andreugg Felicitats per aquesta nova marató i també pel video. Portes una bona ratxa...

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

18 Des 2023 14:42 #76 per mario.cat (Associat/da)
M'ha arribat ara la info de que ja estan venuts el 75 % dels dorsals per l'any que ve.

Tamus lokus !!!!!

18 Des 2023 19:35 - 18 Des 2023 19:37 #77 per piri (Associat/da)
No Mario, has fet tard.

Al reglament del Marató indica que el màxim de corredors/es és 25.000.

Actualment hi han 26.917 inscrits/es i diu que queden lliures 3083. El dubte que se'm genera és si hi hauran 5.000 persones com a màxim a la llista d'espera o ampliaran el límit a 30.000 participants.

La persona que es rendeix mai aconseguirà la victòria. 12 edicions de LLiGaCoRReCaT.
Correu: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. Web: lliga.corredors.cat/index.php Twitter: @LLiGaCoRReCaT.
Instagram: @lligacorrecat i també, des del 2024, tenim grup de Whatsapp.

18 Des 2023 19:44 #78 per Jorfer (Associat/da)
Jo crec que vaig llegir no sé on que fins a 36000 persones al 2024.
Crec que va ser un correu privat als participants de l'edició d'enguany on s'indicava l'escala de preus per trams per a la propera edició.

18 Des 2023 19:56 #79 per piri (Associat/da)
Aleshores té sentit el comentari del Mario. Quedaran ara 10.000 dorsals.

Gràcies Jorfer!

La persona que es rendeix mai aconseguirà la victòria. 12 edicions de LLiGaCoRReCaT.
Correu: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. Web: lliga.corredors.cat/index.php Twitter: @LLiGaCoRReCaT.
Instagram: @lligacorrecat i també, des del 2024, tenim grup de Whatsapp.

18 Des 2023 21:05 - 18 Des 2023 21:07 #80 per mario.cat (Associat/da)

piri va escriure: Aleshores té sentit el comentari del Mario. Quedaran ara 10.000 dorsals.

Gràcies Jorfer!

Si Piri. Jo vaig llegir que l'havien pujat a 35.000 (amb el corresponent aument de preu també).

Però una cosa que em va fer gracia, es que em van enviar l'enquesta de satisfacció de la marató i vaig fer el comentari de que la vaig trobar molt masificada i que en certs moments no vaig estar a gust corrent i que l'ampliació de dorsals ho veia complicat.
Doncs al dia seguent van anunciar que pujaven a 35.000 dorsals.

Dit això, quina importancia te el que la gent doni la seva opinió ? Realment es miren les opinions ? O només es miren les que no fan referència directa als calers de les inscripcions ?.

No se, em va sobtar.

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats