Marató de Lleida 27.10.2024

Marató de Lleida 27.10.2024

25 Oct 2024 20:29 - 25 Oct 2024 20:35 #21 per Danigoal (Associat/da)
Que tingueu molt bona marató i 10kms per Lleida, espero que amb bona climatologia

homedferro va escriure:

Dennis Teuling va escriure: Molt bé joregar!!
He vist el recorregut en Wikiloc, i sembla molt poc circular, oi?
Com a mínim 10 canvis de sentit, girs de 180º, anades i tornades "tontes". No seria millor fer dos voltes per la ciutat que no aquests estranys...

Però bé, com a mínim són 42195 metres exactes, que és de agraïr.

Ens veiem tots el diumenge!!!

Bones,

el recorregut comparteix els quasi 10 primer kms amb el 10mil, i son enrevessats, amb molts girs i canvis de sentit, doncs és fa tot ell per dintre del barri de Cappont. On s'ubica la sortida i l'arribada. Un parc dins de Lleida,

Després ens avien per una carretera local poc concorreguda (Tallada al trànsit!) fins a Benavent, on girarem i tornarem per la mateixa carretera (quasi al 100x100) fins tornar a entrar a Lleida, creuar-la, i arribar novament als Camps Elisis, que es on hi ha l'arribada.

Això si, les altres d0s vegades que l'he feta, el Garmin sempre ha marcat molts pocs metres per damunt del 42.195.
O sigui que, de mesurada, està molt ben mesurada!

Salut!

El circuit tant en l'edició del 2022 com al 2023 va ser homologat: fcatletisme.cat/circuits-de-ruta/
Així que si repeteixen el del 2022 no us heu de preocupar per la distància correcte

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Oct 2024 08:41 #22 per Mona (Associat/da)
joregar, tindràs unes llebres de luxe :party: segur que us ho passareu súper bé!
homedeferro gràcies per les explicacions, a veure el què pica aquesta pujadeta fins a Benavent, que és la que em fa patir :blink:
grampy!!! Què bé que vinguis! :party:
DennisTeuling així no m'acompanyaràs ni un trosset, oi? :oops:
Danigoal, gràcies pels ànims :heart:

De moment, sembla que la climatologia per demà serà prou favorable per córrer, :umbrella: després del diluvi universal d'aquesta nit i que potser seguirà avui, diumenge al matí hauria de fer núvol sense pluja i deixar-nos córrer bé amb una baixadeta de temperatura.

Recordeu que aquesta nit hi ha el canvi horari, a les 3h de la nit tornaran a ser les 2h, així que dormirem 1horeta més!

Ens veiem demà diumenge a les 8h a l'arc de sortida per fer la foto CoRReCaT ;)

26 Oct 2024 11:58 #23 per Vladi (Associat/da)
Companyes i companys, que tingueu molt bona cursa :great: :great: :great:

26 Oct 2024 14:30 #24 per Dennis Teuling (Associat/da)
homedferro, gràcies per la informació del recorregut! Bé.. són els primers kms quan encara estem frescos.
A més, així ens podem veure molts cops creuant-nos!

Danigoal, he vist que ha estat homologat per la FCA i a més a més l'any passat per la RFEA (tot i que sembla que repetim el recorregut del primer any). Sembla que donen la justa importància a la distància..

Mona. sortiré amb tu, però espero marxar-me el primer km... i amb una mica de sort no em pillaràs, però a la marató això mai se sap :wonder:

Gràcies Vladi!

Grampy en veiem "a estones"... veurem si pots fer més kms del que penses.

El canvi horari sempre és positiu a la tardor, però... no crec que dormi una hora de més.. ja que mai estàs del tot tranquil si el despertador del mòbil/rellotge indica la hora d'ahir o la de demà..

Sort que hagi passat la tempesta forta... ens veiem!!! :party: :party:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

26 Oct 2024 18:09 - 26 Oct 2024 18:10 #25 per gorka (Associat/da)
Molt bona cursa a tothom i molt bona feina a les llebres! :heart:
Que la força, la fortuna i el clima us acompanyi! :muscle:

MP
1000 m.l. (2): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (4): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (107): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (91): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (35): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

26 Oct 2024 18:35 #26 per sandmannn (Associat/da)
Iep!
Jo en 30' surto cap allà.

Ens veiem demà! Crec que tindrem un dia climatologicament perfecte per a una Marató.

Objectiu rondar les 4h (pot ser 3h 55' com 4h 5'). Vaig mooolt curt de kms i segur que a partir del 30 toca patir.

Molta sort a tothom!

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

26 Oct 2024 21:07 #27 per Dennis Teuling (Associat/da)
Sandmannn, a partir del km 30 és tot baixada segons homedeferro!!

Crec que baixaràs de les 4h😉

27 Oct 2024 18:46 #28 per Jorfer (Associat/da)
Enhorabona a tothom per la gran marató que heu fet tant fent feina de llebres com competint.
Destacar els podis de Vicenç, Olga i Mariona. Enhorabona.

I sensacional temps de l'amic Dennis fent la segona mitja més ràpida, suposo que el recorregut de baixada ajuda oi?

27 Oct 2024 19:05 #29 per homedferro (Associat/da)
Bona tarda bona gent!

el que ha publicat l'organització:

Pos. Nom T.Real
34 DENNIS 03:13:51
35 RAUL 03:14:37
68 HANSI (JAUME) 03:28:48
76 MARIONA 03:31:09
103 XAVI 03:44:52
125 OSCAR 03:59:07
130 Homedferro 04:02:47
138 ALBERT 04:10:02
146 MAYTE 04:13:53
147 VICTOR 04:13:14
169 PACO 04:46:40

Destacar la superfeina de les llebres de les que en l'arribada la gent en parlava meravelles.

El circuit no és bonic, ni fàcil, ni entretingut, i a més, la climatologia ha "amagat" la gent que en els tres pobles que passem; altres anys havia animat de valent. Però just la climatologia ha estat lo millor del dia.
Avituallaments justos i repartits, recorregut prou ben senyalitzar, carrers i carretera, completament tallats al trànsit, en fi, els mínims ben coberts.

Com començava aquest fil, no és la millor marató del món, però és la que s'ha fet aquests tres anys aquí.
Moltes gràcies per participar-hi, fa goig i costa trobar correcats tant cap ponent.

És més fàcil trobar ponentins a capital. De fet, si res ho remeia, m'hi trobareu altre cop en la propera edició de la marató de Barcelona. Això si, corrent amb la samarreta llampant de Km0!

Salut per tothom!

tira, tira,... que jo vaig fent!

27 Oct 2024 21:44 - 27 Oct 2024 21:55 #30 per Dennis Teuling (Associat/da)
Gràcies Jorfer, homedferro!

Doncs sí, estic en un núvol!

A mi de fet si m'ha agradat el recorregut, malgrat els girs dels primers 10 km.
(Havia un moment en el km 11 ó 12 que semblava que ens anàvem a creuar literalment entre nosaltres i els mes lents de la cursa de 10K :laughing: ) Però era maco poder saludar-nos i animar-nos molts cops. I sobre paper semblaven rectes de 300m, però eren rectes prou llargues..

Aquí la meva petita crònica (espero).

Per sort tenia reservat el hotel a pocs metres i podia sortir ja de curt amb l'equipament de Corredors.cat sense res més.
Feia fred, però poder trotar poc més de 1 km amb totes les llebres era tot un encert.

Surto amb molt tranquil·litat, per darrera de Mariona, i em queda amb ella sense preocupar-me del ritme. Però passat el primer km en poc més de 5 minuts decideixi anar endavant i augmentar una mica més el ritme. De fet, aprofito la baixada del km 2 per fer un km a 4'28" i ja he agafat el ritme creuer de aprox. 4'37".

La idea era de fer parcials cada 3 kms (sempre ho faig així, ja que normalment Championchip ja fa els parcials de cada 5K), però no trobo el km 3.. ni el 4... ni el 5. Els poc més de 100 corredors de la cursa de 5K ja ens han deixat i es nota que ja vam més espaiats. De sobte surt el cartell del km 7 però després ja no veig cap km indicat.

Sobre el km 9 ens separem de la cursa de 10K, faig un crit a una noia que està al meu costat i ja està.. comença la cursa solitària.

Fa fred, però molt poc vent... temps perfecte per córrer. No té pinta de pluja així que millor impossible.
Quan ja surts de la ciutat, sobre el km 12÷13, de sobte veig novament gent venint de cara, i ja no sé si és gent que està davant meu o darrera. Es una mica de "lio", però en cada encreuament hi ha un voluntari indicant-nos on anar. Molt molt bé. (i necessari :lol: )

Quan ja sortim de debò de Lleida, per la llarga carretera cap a Benavent, per fi podem posar el ritme de creuer, i m'adona que no fa gens de vent. Cero. No pot ser una altre cosa que el vent bufa de cua, i això compensa en part la pujada sostinguda dels km 14-28.
No he fet cap parcial al Fenix, i sempre deixo en el rellotge la pantalla de "ritme mitjà del parcial" i curiosament es manté totalment estable tota la primera mitja a 4'37".

Fem un bucle estrany per un barri, amb els Speakers a tota hòstia i tot just quan ho necessitava, al km 23 crec, donaven gels!! Espero fins al km 24 a ingerir-ho, i noto de seguida com pugen les forces (pensava sempre que trigava un temps... potser és tot mental?).

Sortim del bucle i queden 3 km més de dura pujada (ara sí) fins al punt més alt de Benavent.
Tot i ser un poblet petit, sembla que tot el poble està content amb la nostra presència, i són molts els ànims quan més ho necessitàvem. De fet, era el primer moment que estava passant una petita crisi, però els crits d'ànim ajudaven moltíssim.
Sortim del poble al km 29 i ara sí notem el que vam pujar.
Un km 30 que baixo en 4'23", malgrat les cames ja prou trinxades. Al km 31 fem un gir de 180º i fem un tram divertit per un polígon on els camions travessats ens indiquen per on hem de passar. Sense voluntaris però els camions no deixaven cap dubte :laughing:
Ja a la carretera principal passem pel km 32 i faig el segon parcial. Aquests 10,9 kms (del 21,1-32) les he passat també a ritme mitjà de 4'37". 2h28:11, i ara ja sé que fins i tot a 5'/km baixaré de 3h20. Quina alegría!!

Vaig molt còmode, ara la baixada és menys forta, i el vent en contra es nota una mica, però començo a augmentar una mica el ritme, ara a 4'33" i per fi vaig passant a alguns que estan més petats que jo.

Al km 35 de sobte noto que em quedo sense forces, i agafo la barreta de Müesli que tinc a la butxaca, però 100m després veig a una senyora salvadora amb uns gels que tenen molt millor pinta que la meva barreta. L'hi agraeixo i m'ho prenc amb ganes i ara ja sé que no pot fallar res! Avui acabarem sub 3h17!

Baixo 4 kms més, els últims kms a 4'27-4'26-4'25 i de sobte en el km 39 veig en un últim bucle que la llebre de 3h15 tampoc està tan lluny. Encara em queden 100 metres però veig que m'estic apropant de mica en mica.
Faig el km 40 -prou favorable i novament a la ciutat- en 4'14, el km més ràpid de la cursa. 3h04:12. Tinc gairebé 11 minuts per baixar de les 3h15!!

Gairebé 800 metres més tard surt un cartell amb "KM 40" i se'm cau el món per damunt.. merda!! Estava segur que ja havia passat el km 40 però potser amb el cansansi i tot m'he despitat. Pregunto 300 metres més tard si falta només 1 km i el voluntari em diu "ja ho tens, falten només 1500-2000 metres" Collons!!...

Perdo totes les esperances i baixo una mica el ritme per regular, ja que aquest km afegit no el teníem previst.
Però per sort, 600 metres més tard girem a l'esquerra i ja podem sentir el Speaker i sabem que ens queden només 500 metres.
Per fi arribo al Raül, la llebre sub 3h15 i ara sí faig el sprint final, amb les mans aixecades de alegría. SUB 3h14!!
3h13:52. Encara no m'ho puc creure.

La meva enhorabona a totes les llebres, que no és gens fàcil fer de llebre amb tan poques referències (punts quilomètrics).
Bravo a tots i totes!!!

Surto corrents al hotel i arribo a les 12:00, el temps límit que m'han donat per surtir i em dutxo ràpidament abans de anar al restaurant on alguns Correcats (Toni, Victor i Judith, Mariona i Hèctor) i amics de Toni hem quedat per gaudir d'un menú boníssim en Lleida. Gran dinar, sí senyor!!
Després de 2 hores d'àpats tornem a casa sota une tempesta molt forta, però arribarem sans i estalvis a casa.

Gran cap de setmana!! Moltes gràcies!!

27 Oct 2024 23:13 #31 per Vicenç (Associat/da)
Aquest diumenge era a la sortida de la Marató de Lleida per primer cop, dissabte ja havia recollit el dorsal sense cap cua i la tarda la vaig passar a l'hotel descansant, ja que va està plovent, aquest matí per sort 8ºC sense pluja i cel tapat, meteorologia que es considera dolenta per moltes coses, però ideal per córrer.
Aquesta era la meva quarta Marató del 2024, de las tres anteriors Barcelona, Empúries i Tromso, el temps menys dolent al
tenia a la ciutat Noruega 4h 32', objectiu millorar-lo el màxim possible, he sortit com acostumo optimista/irresponsable amb un objectiu 4h 20' i un utòpic 4h 15', al final ha anat prou be, tot i la baixada de ritme final he acabat en 4h 16' 40" molt content.
Com ha comentat en Dennis teniem molts punts on ens podíem saludar detall que a mi m'agrada molt, per cert he pogut saludar molts companys que feia temps no coincidíem, las llebres fantàstiques, els km estaven marcats a terra a tocar del
voral, molts dues versions amb uns 100 m de decalatge, un versió descolorida imagino que d'una edició anterior, el tema del km 40 quan era realment el 41 era per posar a prova els nostres cors :joy: :joy: :joy: .
Fa dues setmanes vaig participar als 10 km de Sants, la setmana passada 21 km Mitja Marató Mollerussa, avui 42 km a Lleida, la setmana vinent tocarien 84 km :stucktongue :whistle: . No serà així, la serie acaba en 42 km :party:
Com a curiositat tenien categoria M70, sols era jo, per tant he guanyat, gràcies MONA per las fotos.

El dia d’ahir no ha tornat, el dia d’avui no crec que ho faci.

28 Oct 2024 11:59 #32 per XaviCht (Associat/da)
Felicitats a tots!!!

M'he recordat encara més de vosaltres, quan per arribar a l'auditori he hagut d'anar esquivant els talls de carrers :sunglasses: Casualment m'he passat mig cap de setmana a Lleida, assaijant, és llàstima que l'assaig de diumenge no fós per la tarda i haver pogut córrer pel matí, hagués estat aprofitar al 200% el viatge!
Tinc ganes de córrer aquesta marató, però cada any em coincideix amb alguna cosa o altra (o està massa a prop de la data d'una altra marató).

Felicitats addicionals a les llebres, genials com sempre! :raised:

A veure si l'any que ve em quadra la cosa i la puc córrer.

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

28 Oct 2024 20:28 #33 per Jorfer (Associat/da)
Dennis fantàstica gestió de la marató. ue tenia el gel que et va donar la senyora?
Enhorabona per l'èxit i compartir la crònica amb nosaltres.

Vicenç fantàstic el teu rendiment amb els 70 anys. Enhorabona!! Sempre penso en tu i penso d'aquí uns anys com el Vicenç.
Continuem

28 Oct 2024 22:34 #34 per OLympicGAmes (Associat/da)
Moltes gràcies jorfer !

Molt bona crònica Dennis :clap: :clap: :clap: Enhorabona per la marca!!
Aquí una altra que també està en un núvol... :cloud: jaja i que tampoc tenia clar quan ens creuavem si era gent que teniem darrera o davant :joy: :joy:

Jo anava una mica a l'aventura. Em vaig torçar lleugerament el turmell fa un parell de setmanes, i per tant no tenia masses esperances de poder fer una bona cursa. Si podia acabar-la sense molèsties, ja em donava per satisfeta. I si podia baixar de les 4h, per super satisfeta.

Sorprenentment... em va sortir la millor marató que he fet mai!! :scream: Potser per què anava molt descansada, i sense cap pressió pel crono...
Volia sortir prudent, i només vaig aguantar 1km :laughing: Veient que el turmell no es queixava :pray: em vaig posar ràpid a 5, intentant no allunyar-me massa de la Mona, i pensant "ja petaré"... Però passaven els km i no sentia la necessitat d'afluixar, corrent sense molèsties i amb bones sensacions, gaudint i alucinant cada vegada que mirava el rellotge i seguia veient el 5... :hearteyes: i així, fins a meta!! :scream: :scream:
MMP :cheer: 3h30min, un temps que pensava que no veuria mai :party: :party:

Gràcies per tots els ànims durant la cursa!! :hearteyes:

29 Oct 2024 08:43 #35 per fandes (Associat/da)
Bon dia!

Que bé llegir les vostres cròniques OLympicGAmes, Vicenç, homedeferro i Dennis! En el meu cas també orgullós de compartir una matinal amb les llebres de 10k i de marató. Especialment aquestes darreres, sou d'una altra pasta!

En el meu cas passos "kilomètrics" perfectes. Ho poso entre cometes perquè, tot i que no m'agrada perquè la màquina pot fallar més que les sensacions, vaig haver de confiar les referències al gps. Per sort, diumenge el rellotge va fer una bona feina i les cames també:
(1) 4m00s-(2) 3m55s-(3) 3m56s-(4) 4m02s-(5) 4m02s // PAS 5K 19m55s //(6) 3m56s-(7) 4m01s-(8) 3m59s-(9) 4m04s-(10) 4m03s // FINAL 10K 39m59s

Desconec perquè l'organització no m'ha descomptat els 4 segons de decalatge a la sortida, però com era la segona de les llebres el temps publicat (40m03s) ja serveix per complir els bàrems marcats :laughing: . Felicitats a tots els que ereu per Lleida diumenge.

Fins i tot al XaviCht que estava donant la nota :666:

29 Oct 2024 10:01 #36 per XaviCht (Associat/da)
Gràcies, fandes :joy:
Tot i ser totalment fora del tema, tenia més nervis per la prova que em van fer dissabte per acceptar-m'hi que els que tinc abans d'una marató :unsure:

Llegides les cròniques amb més calma, torno a felicitar-vos! Segur que no fa baixada tota la cursa? :party: Quina enveja de temps!

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats