Sub 2 hores en Marató

Sub 2 hores en Marató

27 Abr 2026 11:37 #1 per Chute (Associat/da)

Ja és una realitat: baixen de les 2 hores a la marató de Londres.

El que semblava impossible durant anys, finalment ha passat. A la Marató de Londres d’aquest cap de setmana, el kenyà Sabastian Sawe ha fet història corrent els 42,195 km en menys de dues hores: 1:59:30. Sí, per primer cop s’ha trencat aquesta barrera en una cursa oficial.

Fins ara, baixar de les 2 hores només s’havia vist en intents “controlats”, com el famós repte d’Eliud Kipchoge el 2019 a Viena, però aquell registre no comptava com a oficial. Aquesta vegada és diferent: cursa oberta, amb tots els corredors competint en igualtat de condicions i sense trucs fora de normativa.

I per si no n’hi hagués prou, no ha estat l’únic. L’etíop Yomif Kejelcha també ha baixat de les dues hores amb 1:59:41. Un autèntic dia boig per a l’atletisme.

Durant molt de temps es pensava que ningú aconseguiria això fins d’aquí molts anys, però entre millors entrenaments, estratègies més afinades i el tema de les sabatilles amb nova tecnologia, al final ha caigut abans del que molts esperaven.

El més fort de tot és que això pot ser només el començament. Ara que ja s’ha vist que es pot fer, segur que altres corredors ho intentaran… i qui sap fins on poden arribar.

El que està clar és que la marató ja no tornarà a ser la mateixa. Fins ara, alguns podíem presumir de tindre una marca en la mateixa hora que el WR, però ara ja serà impossible.
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Abr 2026 12:11 #2 per RugbyMan (Associat/da)

Chute va escriure:
El més fort de tot és que això pot ser només el començament. Ara que ja s’ha vist que es pot fer, segur que altres corredors ho intentaran… i qui sap fins on poden arribar.

Jo ja m'he demant un model del prototip d'adides que vàren fer servir tots 3 primers a Londres (els 2 primers baixant de 2h i el tercer també baixant del antic WR a la distància).

Ja tinc motivació per BCN 2027...que tremoli el calaix 1 que he tornat :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

27 Abr 2026 17:34 #3 per Jorfer (Associat/da)
Realment és impressionant cada 100 metres a 17" i durant tota la marató a una velocitat de 21 kms/h.

No tinc paraules. Esperem que perduri aquesta fita en el temps.
Suposo que la suma de la qualtiat humana més les millores tecnològiques, els entrenadors millors, el control de l'alimentació i el descans ajuden a assolir aquestes marques estratosfèriques.

Per cert, les espardenyes de Adidas surten dimecres a la venda per 500€.

28 Abr 2026 10:17 #4 per Chute (Associat/da)

Pels amants de les estadístiques us deixo els parcials de la marató. Si els ritmes ja són increïbles, se suposa que si surts a fer un rècord has d’arriscar una mica al principi, sorprèn encara més veure que la segona mitja la fa més ràpida que la primera.
Adjunts:

29 Abr 2026 17:23 #5 per tonivet (Visitant)

RugbyMan va escriure:

Chute va escriure:

Jo ja m'he demant un model del prototip d'adides que vàren fer servir tots 3 primers a Londres (els 2 primers baixant de 2h i el tercer també baixant del antic WR a la distància).

Ja tinc motivació per BCN 2027...que tremoli el calaix 1 que he tornat :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

Mentida podrida, el tercer (Kiplimo) portava Nike :laughing:

29 Abr 2026 22:04 #6 per Dennis Teuling (Associat/da)
Per fer-li de llebre la segona mitja.

Es realment insultant que segurament no podria ni fer 400m de sprint al ritme de la segona mitja. Ni una volta de tartan!!

Però ara, apart de les sabates, resulta que ja sigut més important la ingesta de menjar l'última setmana.
El vídeo que he vist de Kejelcha es brutal... quin control!!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats