danili

danili

28 Mar 2016 08:07 #181 per Grinta (Associat/da)
En el meu cas, pizza likes me  :rofl:
Jo passo una mica d'ella...

Prohibit rendir-se. Respirem fort i endavant! ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

28 Mar 2016 08:13 #182 per Mona (Associat/da)
Acabo de veure això al facebook i m'he partit pensant en aquest fil!

Quina diferència hi ha entre "m'agrades" i "t'estimo"?

En Buda respon:
"Quan t'agrada una flor, simplement l'agafes, però quan t'estimes una flor, la regues regularment"

Savies paraules d'en Buda!

28 Mar 2016 08:21 #183 per Grinta (Associat/da)
Ooooohhhhh Xurri  :love: :love: :love:
Ti voglio bene

Prohibit rendir-se. Respirem fort i endavant! ;)

28 Mar 2016 11:10 #184 per Mona (Associat/da)

Ti voglio bene

Je t'aime mon amour!  :love:

29 Mar 2016 00:56 #185 per jaume86 (Associat/da)

Ti voglio bene

I jo us estimo a les dues!!
Sense duble em quedo amb la nostra versió, tot i que reconec que l'italià és un idioma que sedueix i el je t'aime del Serge Gainsbourg i la Jane Birkin... Speechless!

I bon un el Buda, que si de flor en flor, si estimes regues la flor tant com pots  :whistle: :whistle:

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

29 Mar 2016 01:03 #186 per solteron (Associat/da)

Ti voglio bene

Je vous adore un peu aussi  :love:

31 Mar 2016 22:40 - 01 Abr 2016 12:30 #187 per danili (Associat/da)
Temps fugit

Ja accepto que m’adormiré de nou
pretenent que la brúixola màgica
apunta a tu per necessitat o desfici.

De vegades la memòria satura,
d’altres la buidor no constreny.
Tot es resol en el temps líquid
que ens mostra cabells blancs
i la creença seductora
que som devoradors de llit i pa.
De cos en cos seguirem en l’aprenentatge.

Ja accepto que un altre cop moriré
ignorant si el viatge segueix
i si, més enllà, et podré de nou esperar.

Daniel Justribó (CC) BY-NC-ND

Aquest escrit es publica amb llicència Creative Commons 4.0. Es permet la còpia o difusió per qualsevol mitjà sempre que es citi l'autoria, no se'n faci un ús comercial i no se'n facin derivats.
Imatge: Pascale Bussières i Philippe Volter en  un fotograma de la pel·lícula ‘Five Senses’ (2005) de Jeremy Podeswa.

21097 1:22:43 (Vilanova 1994 i Mollerussa 2005)
42195 2:59:56 (Donosti 2005)

'Feminitat, Esport, Cultura - Pioneres de l'atletisme català: 1921-1938'
Comandes: feminitatesportcultura.plisweb.com/3/comandes

01 Abr 2016 09:18 #188 per curat (Associat/da)
Molt maques les poesies i a més les acompanyes d'unes imatges que s'escauen molt bé i molt boniques  8)

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

02 Abr 2016 11:20 #189 per danili (Associat/da)
Sort de les fotos!  :winktongue:

12 Abr 2016 11:37 - 18 Abr 2016 11:32 #190 per danili (Associat/da)
Un entreteniment del taller que faig. Espero que agradi.

La darrera papallona

Aquell matí la Núria havia decidit fer la compra de dissabte tota sola. Li havia promès, a canvi, que faria una mica de neteja en el garatge. Feia només cinc anys que vivíem en aquella casa i havíem acumulat tants trastos que ja costava entrar el cotxe. Tenia unes dues hores per endegar-ho. En Pere havia tret el nas. Ja hi comptava que vindria i que tafanejaria una mica. Ens coneixíem de sempre i de petits havíem jugat pels carrers d’aquell mateix barri. Malgrat que no érem germans s’havia creat entre nosaltres una connexió estreta potser derivada dels embarassos simultanis de les nostres respectives mares.

—No fotis que encara guardes coses de quan eres petit —va dir en Pere mentre airejava un caçapapallones.

—Sí. Sempre m’ha costat llançar les coses.

—I avui la teva dona ja ha dit prou, oi? —va preguntar fent burla.

—Més o menys! —reconeixia enrojolat.

Jo seguia remenant i mirava de decidir de què podia desfer-me. La Núria trigaria encara però jo sempre he estat molt cagadubtes. Avaluava sobretot les coses grans. Vaig sentir un encenedor.

—Escolta Miquel... —va dir en Pere, que encenia una cigarreta—. I sí sortim una miqueta com quan érem uns marrecs? He trobat un altre caçapapallones. Fa un dia esplèndid!

—Però què dius? Si encara no hem fet res!

—Recordes que fa anys en caçàvem?

—Sí, i sempre n’agafava més que tu —vaig recordar cofoi sense la intenció de desafiar-lo.

—Avui no em guanyaries —va dir resseguint amb la mirada una anella de fum—. Amb aquesta panxa que tens!

En Pere sabia atacar. Quan érem adolescents tots dos teníem constitucions fortes, però des què m’havia casat havia perdut la forma. Ell, en canvi, solter i amb una feina de bons horaris que li permetia anar al gimnàs, s’havia mantingut. La meva resposta no va trigar.

—On vulguis i quan vulguis fumador!

Al davant hi havia un solar sense edificar. Feia anys que la brolla hi creixia i era fàcil trobar-hi animalons. En pocs segons ja estàvem abstrets en la cacera d’una sola papallona. El primer en capturar-ne una, guanyaria.

Caçar papallones requereix d’habilitat i paciència. De res serveix abraonar-se contra elles i teixir teranyines a l’aire. En Pere i jo coneixíem la tècnica correcta des de petits, i no l’havíem oblidada: visualitzar la papallona a l’aire i esperar que es posi sobre una flor o una tija. Després d’una revolada passar el caçapapallones en horitzontal per tal d’evitar que l’insecte pugui escapar-se. Tots dos vam visualitzar una mateixa pressa que volava a uns metres. Ja no érem com germans sinó enemics. En Pere, més àgil, va arribar abans que jo però va fallar el cop.

—Maleïda! Et tenia!

Jo vaig riure per sota el nas. Era un joc però ens ho havíem pres molt seriosament. Des de petits que sempre havíem lluitat per la pilota, per qui feia rebotar més cops una pedra sobre l’aigua i, per descomptat, per qui caçava més animals.

—Com és possible? —vaig cridar quan se’m va escapar a mi mentre deixava caure el caçapapallones de desesperació.

L’escena es va repetir un i altre cop. La papallona, talment com si pogués predir els nostres moviments, evitava les nostres envestides amb una elegància que ens superava. L’afany de ser guanyadors ens impedia concentrar-nos i provocava un joc cruel en el qual nosaltres érem els caçats.

La papallona es va posar sobre una flor que es trobava a una alçada ideal. Vam mantenir el silenci i ens vam apropar. Per un moment ja no semblàvem víctimes d’un sortilegi que ens ofuscava i treballàvem plegats com un equip. La tècnica semblava l’adequada i la captura havia de ser imminent. Quan érem a només tres metres i ja procedíem a fer el cop definitiu, va aparèixer del no-res un ocell negre que d’una fuetada va capturar la papallona. Recordo amb precisió la imatge: l’ocell directe i seré, coneixedor de la tècnica i sobresortint del seu bec la papallona capturada que movia encara les ales. En un segon l’ocell va emprendre el vol i tots dos van desaparèixer de la nostra vista.

Aleshores li vaig dir al Pere:

—I si ho deixem? La Núria deu estar a punt d’arribar.

Aquest escrit es publica amb llicència Creative Commons 4.0. Es permet la còpia o difusió per qualsevol mitjà sempre que es citi l'autoria, no se'n faci un ús comercial i no se'n facin derivats.
Imatge: ‘Catching Butterflies’ de Mary Fedden (2007).

18 Abr 2016 11:31 #191 per danili (Associat/da)

1714

Diuen que el baluard fa temps
que es va enderrocar
i que els edificis tapen el record.
Crec escoltar els crits de la mainada
que amb les seves ànimes lleugeres
juguen i corren sense treva pel fossar.

Qui pesa és l'església.
Inamovible dins de muralles, les seves columnes
van arrelar-se als nostres ossos, la nostra fe
i ens tornà de l'exili.

Si toques les seves parets sabràs de què et parlo.

Imatge: Il·lustració destinada a la mostra permanent del Museu de Sant Boi, 'Rafael Casanova i el seu temps'. Enric Passolas / Mar H. Pongiluppi (2011). enricpassolas.blogspot.com.es/2011/03/11091714.html

18 Abr 2016 13:26 #192 per curat (Associat/da)
Segueix creant danili  8)

10mil 36'55 Clot 2011
22 maratons

02 Mai 2016 22:46 #193 per No Surrender (Associat/da)
No deixis d'escriure, i no deixis de compartir-ho en aquest fórum....pensa que n'hi ha que te seguim i que no volem interrompre el fil!!!!

03 Mai 2016 08:30 #194 per danili (Associat/da)
No és el fil d'Ariadna! Els nusos i els trencaments són benvinguts!

09 Mai 2016 21:42 #195 per danili (Associat/da)

La gran guerra

Els homes saben que han de morir, però esperen fer-ho envellits. Aquesta era la conclusió que, de manera recurrent, es repetia Didier Mortier, soldat francès de vint-i-dos anys i atrinxerat a Verdun. Pensar permetia, si més no, que el seny pogués marxar per un moment d’aquell lloc que semblava designat per ser una tomba en vida. No era pas l’únic que tenia la sensació que tot el batalló moriria en aquella guerra. En donaven fe els cadàvers que, aquí i allà, es podien veure i que en podrir-se passarien a ser fruit de la terra.

Mortier no es diferenciava gaire de la resta de soldats: estava assedegat, anava mal afaitat i feia pudor. Si en algun moment es treia la roba, ho feia per buscar polls i poder esclafar-los amb les ungles. Les rates eren els altres animals que es podien veure a totes hores. Feia temps que ja voltaven despreocupades mentre buscaven menjar i calor. La vida a les trinxeres era dura. Després de la pluja el terra es negava d’aigua infecta i les botes eternament enfangades deixaven insensibles els peus. Per prevenir-ho, Mortier es canviava els mitjons regularment. Ho feia amb delicadesa i sense presses. Així, evitava el dolor dels peus entumits i entretenia l’avorriment que s’alimentava del munt d’hores en què no passava res.

En aquestes condicions no era estrany que, per pura evasió, Mortier i la resta de soldats pensessin freqüentment en el tabac i la xocolata. Ho feien més que en les dones perquè a les trinxeres el que comptava eren els béns tangibles i d’aquests, els més desitjats eren les cigarretes i les preses de xocolata. De cigarretes se’n veien a les racions diàries o quan els nous soldats s’integraven a la línia. La xocolata, en canvi, era molt més escassa. Es deia, fins i tot, que els alemanys mai no en tenien, però Mortier sospitava que aquell rumor es feia córrer per aixecar la moral.

—Mortier, et queda xocolata? —va preguntar-li Fontaine, un company de trinxera que havia arribat feia dues setmanes.

—M’ho vas preguntar ahir. Fa quatre dies que no en tinc. Aquesta nit podrem buscar-ne en les butxaques dels morts, a la incursió —va afegir Mortier amb tota normalitat.

—Creus que en trobarem?

—No ho sé. Com a mínim fugirem per unes hores de la pudor de la trinxera i de l’avorriment.

Aquell matí, Mortier i Fontaine havien rebut l’ordre d’entrar en terra de ningú per reparar el filat espinós. Eren operacions perilloses, i l’única ocasió en que es podien produir encontres amb alemanys, fossin vius o morts. Allò més important era que els alemanys no detectessin la seva presència. Sortirien ben entrada la nit. Encara faltaven unes cinc hores i sense pensar en el perill, Mortier va descansar i Fontaine va somniar en la xocolata.

Per arribar al filat, Mortier i Fontaine devien arrossegar-se pel terra durant més d’una hora. Pel camí es van trobar diversos cadàvers de compatriotes. Gairebé tots irreconeixibles per la voracitat de les rates.

—Qui deu ser aquest? —va preguntar Fontaine referint-se a un dels pocs cossos del quals un es podia imaginar la cara.

—Potser és Gignac.

No tenien gaire temps, però Mortier va regirar amb traça dins de les butxaques per poder-ho confirmar. Fontaine se’l mirava. Ja no estava interessat a saber la identitat del mort sinó que el que desitjava era que de la mà de Mortier aparegués una xocolatina. El seu company, però, no va trobar res.

Després d’uns minuts de progrés per la foscor, Mortier i Fontaine ja podien intuir la bardissa. La van recórrer uns metres en paral·lel i van comprovar que només estava malmesa en un tram per on es podia escolar una persona. Seguien en terra de ningú, però si hi passaven ja es trobarien en zona alemanya. A pocs metres Fontaine va veure el cos d’un alemany mort.

—Un alemany. Allà. El veus? —xiuxiuejà Fontaine.

—Sí, el veig. No t’entretinguis i arreglem això ràpid.

—Espera. Està a cinc metres. Crec que puc passar i apropar-m’hi en un moment. Potser té xocolata i cigarretes.

—Fontaine! Fontaine! —va dir Mortier prement les dents per reprimir l’exclamació mentre veia que el seu company ja tenia mig cos per l’obertura.

En pocs segons Fontaine era a l’alçada del soldat alemany. Va deixar el fusell al seu costat i el va tombar de cara amunt amb dificultats. Quan ho aconseguí va buscar a les butxaques. Primer, hi va trobar una cartera que va desestimar. Després, els seus dits van percebre una textura familiar: eren dos cigars i, com si l’hagués estat esperant, en una altra butxaca va aparèixer una peça de xocolata ben embolicada. Aleshores, Fontaine es va treure el casc, s’assegué sobre ell, i distret començà a treure-li el paper que la protegia.

—Fontaine! Ets boig! Torna!

En Fontaine no responia i simplement degustava la xocolata. En un moment de delit, va deixar amb delicadesa les preses que li quedaven i va treure una capsa de llumins. N’encengué un i l’apropà a un dels cigars. Aleshores Mortier, petrificat, va poder veure amb nitidesa la cara il·luminada de Fontaine. Era un rostre d’absència, embogit per la duresa de la guerra. Els bombardejos constants, la pudor de les trinxeres i els atacs amb gas ara eren irreals. Els sabors del cigar i de la xocolata, en canvi, es retrobaven amb el fort desig de tornar amb els seus. Fontaine somreia, va fer una xuclada i va allargar el braç com si oferís a Mortier l’altre cigar, l’altre possibilitat de retorn. Va ser la darrera imatge que Mortier va veure abans que les metralladores alemanyes, alertades per la llum del tabac encès, despertessin i escombressin la zona.

Safecreative 1605097469281

Imatge: Pierre Blanchar en un fotograma de ‘Les croix de bois’ (1932) de Raymond Bernard.

23 Mai 2016 22:31 #196 per danili (Associat/da)

El cas de la clau que obria molts panys

No hauria dit mai que a les deu de la nit ja estaria ficat al llit seguint un horari propi d’un home de les cavernes. A la cuina, la truita a mig fer encara emanava les herbes, diguem-ne, aromàtiques que aquell conegut ocupa em va recomanar que hi posés quan en fes una; a l’habitació, es trobaven llançats al terra de qualsevol manera sabates, mitjons, pantalons, camisa i calçotets, i sota el nòrdic, un servidor amb els pantalons del pijama bruts posats, probablement, de l’inrevés; un fet del què mirava de no pensar-hi gaire. Aquells que em coneixen saben que tinc una vida molt ordenada i que procedir així no és propi de mi, però després d’un dia dur a la feina, de trigar quaranta minuts a aparcar i que la llum hagués marxat de sobte, es va provocar una conjunció que, amb franquesa, hi convidava. Com us avançava, uns minuts abans, l’escena era ben diferent. M’hauríeu trobat escarxofat al sofà, vigilant de reüll la merescuda truita psicodèlica i veient a les notícies com dos polítics pactaven. Quan semblava, entusiasmats per l’acord de coalició, que tots dos s’anaven a fer un petó; la llum va marxar. Vaig esperar immòbil uns segons per si tornava. Com no ho feia, vaig anar a les palpentes a mirar a l’escala, allò que se t’acut primer quan se’n va la llum, i vaig comprovar que era més fosc que el passat de la meva primera xicota. Sense res millor a fer, i en aquest ordre, vaig: oblidar aquella xicota, apagar la vitro per si de cas la llum tornava, entrar a l’habitació, despullar-me, posar-me el pijama i ficar-me al llit.

Com a nen abandonat, segons el primer metge que em va atendre, entre les dues i les sis hores des del naixement, tinc el costum de dormir arraulit en una mena de posició fetal alhora que faig pipa amb el dit polze de la mà dreta. Aquella nit, encara no en sé el motiu, la mà amb el dit xop va passar de la boca a sota del coixí, i allí, de manera imprevista, va topar amb un objecte metàl·lic. Mentre jugava amb la seva forma vaig veure entre somnis que es tractava d’una clau. Em vaig desvetllar, la vaig prémer entre dos dits, un encara xop i l’altre sec, i me la vaig apropar als ulls, però allà, perdoneu l’expressió, no es veia una puta merda. Intrigat per la troballa vaig encendre per inèrcia l’interruptor de la làmpada de nit, però encara no hi havia llum. Amb l’ajut del mòbil la vaig il·luminar i la seva forma, mida i color seguien essent un misteri. Estava tan encuriosit que vaig començar a posar en ordre en el meu cap tots els panys que recordava. Hi havia el de la porta d’entrada de la finca, el de casa, el de la bústia, el de la sala de comptadors i el del cotxe. Aquí s’acabava el llistat, perquè malauradament mai no m’havia atrevit a entrar a una sex shop i adquirir aquells cadenats que complementaven la meva fantasia eròtica número dos-cents cinquanta quatre.

Va ser en aquest punt, afavorit per l’ambient empastifat de maria, que em vaig adormir de nou. El somni que vingué després el recordo prou bé. Era de nit i podia veure com un home deixava un nounat a una casa de misericòrdia per tot seguit fugir cantant ‘Venus in Furs’ de la Velvet. El nadó duia penjat al coll una clau petita i brillant. De la porta de l’edifici va sortir llavors una monja de passat fosc que lluïa un fuet i unes botes de pell. Va recollir la capsa que feia de bressol i se’m va atansar. Somreia. Em va oferir la clau, però el nen se’l va quedar. En una altra escena, em trobava a les fosques al sofà de casa. Em vaig incorporar i vaig passar la clau per un pany amagat en una fenedura del televisor que, fins aleshores, mai no havia vist. En un moment, la llum va tornar amb intensitat creixent. La televisió també va agafar vida i un canal informà de la notícia d’un petó entre dos polítics. Un petó que em recordava el primer que vaig fer a aquella xicota. Era profund i molt humit, gairebé tant com ho estava, en aquell moment, el meu dit polze.

Safecreative 1605237832487
Imatge: Kim Jong-il i Lee Myung-bak en un dels anuncis de la campanya Unhate (2011) d’UNHATE Foundation / Benetton. Disseny de Fabrica / 72andSunny

25 Mai 2016 12:31 #197 per curat (Associat/da)
A veure si la "clau" de la creativitat serà la maria...  :whistle: :wink2:

10mil 36'55 Clot 2011
22 maratons

25 Mai 2016 12:33 #198 per danili (Associat/da)
Ja ho va insinuar el Debu al sopar correcat. Jo no prenc drogues. Jo corro i per tant em drogo!

25 Mai 2016 12:36 #199 per curat (Associat/da)
Endorfínic!!!

10mil 36'55 Clot 2011
22 maratons

30 Mai 2016 22:34 #200 per danili (Associat/da)

Vota Dolly Parton!

Somniava tenir pits i cantar en un grup country des del dia que la vaig veure a la televisió. Això devia ser pels volts del 2005 perquè recordo amb claredat que tenia set anys. Tampoc no he oblidat que, quan vaig escoltar la cançó, vaig deixar de banda uns cotxes de joguina que m’havien regalat, pels quals mai no havia sentit gaire interès, i em vaig posar a fer salts i a taral·lejar la tornada d’aquella cançó. La Maria de seguida es va adonar i em va dir:

—Ha, ha! Què fas Jordi? Ballar és de nenes!

—I tu què en saps? —vaig respondre-li amb la intenció de fer-li creure que jugar com ho feia a destrossar cotxes era més aviat un joc de nens.

Semblava una provocació però, de fet, la Maria i jo ens aveníem molt. Jugàvem des de petits perquè érem veïns i teníem la mateixa edat. La Maria era, en certa manera, estranya i diferent a altres nenes. Sempre es treia les sabates per jugar i no li importava gaire embrutar-se. Tampoc no dubtava quan se t’apropava per agafar-te pels braços i començar una lluita que sovint jo perdia.

Va ser aquell dia i en aquella tendra edat que vaig corroborar que el meu cos era una disfressa del què, d’una manera o altra, havia de buscar la cremallera. No la vaig saber trobar fins ben entrada l’adolescència, en un dia de passeig. Durant tots aquells anys, sense treva, havia executat a diari una gran actuació que els amics, professors i família havien aplaudit. A les nits, la meva ment s’ennuvolava per resoldre el conflicte i, d’esgotament, m’adormia confiant en l’endemà. Recordo bé el passeig. Era un divendres per la tarda, i la Maria i jo, que tot just havíem començat segon de batxillerat, tornàvem de l’institut en direcció cap al barri. Em va proposar de desviar-nos i passar pel parc. Gairebé no havíem enraonat quan es va aturar i em va dir que feia temps que s’havia adonat que per dins es sentia noi. La Maria havia trigat anys a apercebre que, fins aleshores, tothom l’havia obligat a escriure amb la mà dreta i que es sentia presoner en un cos que, com el meu, clamava canvis. Entre sanglots va afegir que no acabava d’entendre què li passava. Amb delicadesa li vaig pessigar la galta. S’eixugà les llàgrimes i em va mirar. Vaig somriure i li vaig dir que no només l’entenia sinó que m’havia donat forces per decidir-me, jo també, a donar el pas.

En el segon trimestre ja érem parella. Amb una disfressa de dia a ulls de tothom i amb els papers d’actor i actriu intercanviats quan les finestres tancades no deixaven passar el brunzit del carrer. Els dissabtes pel matí quedàvem a casa meva per repassar apunts aprofitant que els meus pares feien la compra. Aquell estiu ja seríem majors d’edat i vam prendre una decisió:

—Estàs nerviós? —vaig preguntar a la Maria mentre em gronxava a una butaca de vímet. Havia aconseguit, com si fos un joc, parlar-li en masculí quan érem a soles i en femení quan hi havia gent al voltant.

—Gens —va dir amb rotunditat però amb una mirada de melanconia pel passat que sabia que deixaríem enrere.

—Ja has escollit el nom?

—Sí. Jordi —va respondre la Maria—. I tu?

—Endevina-ho! Em demanaràs drets d’autor!

Vam sentir com els meus pares tornaven. Primer va ser el crit de «ja hem arribat», i després els sorolls familiars a la cuina de les bosses de plàstic i de les ampolles que dringaven. Era el moment per dir-los el nostre propòsit. Un trànsit que comportava un procés d’hormonació i una nova identitat. Vaig mirar els ulls de la Maria i ens vam agafar de la mà abans de sortir de l’habitació. Per fi podria ser una cantant country. Vaig preparar-me per obrir la porta.

Safecreative 1605307993520
Préstecs: ‘Somniava tenir pits i cantar en un grup country’ de Susana Camps Perarnau (inèdit) i ‘Vaig preparar-me per obrir la porta’ (‘Me preparé para abrir la puerta’) de Javier Marías (‘Corazón tan blanco’).
Imatge: Chloë Sevigny i Hilary Swank en un fotograma de ‘Boys don't cry’ de Kimberly Peirce (1999).

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats