Medias Maratones en el extranjero

Medias Maratones en el extranjero

16 Abr 2012 12:41 #1 per PANET (Visitant)
Quisiera hacer alguna media maraton en otoño fuera de España, para poner hacer unas pequeñas vacaciones. He visto que hay el   30-9-12 la Media de Lisboa, el 14-10   20 km de Paris y el 7-10-12 la Media de Londres. Me gustaria que si alguien a corrido alguna de estas Medias me diera un poco de informacion y si conoceis algunas mas mejor. Gracias.

10 km: 44:41 (Jean Bouin)  2011                                 5 KM: 20:25 (La Sansi Viladecans) 2011) faltaban 100 m.
Mitja: 1:42:07 (Mataro 2011)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Abr 2012 13:17 #2 per tonivet (Associat/da)
Yo conozco la media de Praga que algunos años pilla muy cerca de la semana Santa. El perfil es bastante llano, no al 100% pero bastante favorable. Hay bastantes zonas de adoquines que se hace algo incómodo al correr y el año que yo fui tuvimos bastante viento de cara los últimos 5 km's, supongo porque corríamos cerca del rio.

Es una carrera muy bien organizada y el ambiente es muy popular

No se si el Abril es buena época para tí, pero Praga es una ciudad preciosa.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Abr 2012 20:23 #3 per PANET (Visitant)
Moltes gracies, ara estic miran la mitja de Lisboa

10 km: 44:41 (Jean Bouin)  2011                                 5 KM: 20:25 (La Sansi Viladecans) 2011) faltaban 100 m.
Mitja: 1:42:07 (Mataro 2011)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Abr 2012 17:38 #4 per Ferny (Visitant)
Yo ya fui a la media de Lisboa y me gustó mucho.

Aunque es una cursa multitudinaria, porque la hacen junto con un 10k mas familiar, los mediomaratonistas tienen preferencia de salida por lo que es bastante recomendable.

...Y Lisboa... Bellisimo.

Suerte en tu decisión.

Ferny :glasses:

Tan solo para recordar: Paris 2001: 2h49min36seg,  Los Angeles California 2002: 2h56min, México D.F. 2004: 3h20min

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Abr 2012 19:03 #5 per PANET (Visitant)
Gracias Ferry, per cual hicisteis la Media de Lisboa o la Media de Portugal que tambien la hacen en Lisboa, es que estoy mirando esta ultima que la hacen el 30 de septiembre y veo que se cruza el puente Vasco de Gama que es el puente mas largo de Europa. Hay bastante gente que mea contado que vale la pena ver Lisboa la cual no conozco.

10 km: 44:41 (Jean Bouin)  2011                                 5 KM: 20:25 (La Sansi Viladecans) 2011) faltaban 100 m.
Mitja: 1:42:07 (Mataro 2011)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Nov 2014 12:52 #6 per cachirulo (Associat/da)
Para el año que viene ya estoy inscrito a la media maratón de Praga a celebrar el 28 de marzo. Mis anteriores experiencias en medias por el extranjero fueron en Berlin en 2009 y Paris en 2012.
De corredors vamos anfeca,Vtorres y yo mismo.
Distancia mucho mas agradecida para el turismo. Normalmente siempre hacíamos primero la carrera y luego el turismo,esta vez será al revés. Llegamos un miércoles y la carrera es el sábado.
Los que tengáis experiencia en esta y otras medias por el mundo dejad alguna reseña que es bueno tomar ideas para futuribles.

Para correr rapido primero hay que hacerlo despacio.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Nov 2014 13:42 #7 per Alfons 99 (Visitant)
La meva experiència és la Mitja de Munic, que vaig fer al 2012. Es fa als voltants del Pilar (primers-mitjans d'octubre) cosa que permet que la temperatura sigui idònia per córrer (ni fred ni calor). Ajunten Marató i Mitja marató però els de la mitja surten a meitat de recorregut cap a la una del migdia. Arribes a l'estadi olímpic de Munic amb la pujada d'adrenalina que representa acabar en un estadi  :party:

A mi em va agradar molt; recomenable  :love:

M'agrada perdre la dimensió temporal quan corro
1000 m: Mar Bella/15       4'02"05
Milla: StaEulàlia/12       7'13"
5k: Poble-sec/14       24:12
10k: La Sagrera/15   49:49
1/2 Marató BCN/11       1:53:33
Marató BCN/12             4:38:42
B/SS 13     ...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Mar 2015 17:03 #8 per cachirulo (Associat/da)
Prologo

Han sido 14 semanas de preparación para Praga corriendo antes dos medias,la de Barcelona en 1h20'54, tres semanas después la de Montornes mas dura en 1h21'24. El handicap de Praga era que siempre que voy a alguna media de turismo siempre llego la tarde antes y al día siguiente corro para hacer después el turismo. Pero esta vez era al revés y llegábamos el miércoles para correr el sábado. Por eso la previsión era bajar de 1h20'30 pero por los últimos entrenos estaba para intentar el sub1h20 como muchos comentabais.
Miercoles viaje,nervios por el avión, y primer contacto con la ciudad. Comida y cerveza. El jueves excursión por la mañana por el centro con pateo importante y por la tarde a la feria del corredor andando y no estaba cerca. Y mas comida y mas cerveza. Viernes visita al barrio del Castillo y pateo y cervezas y comida. A eso de las 18h yo ya me recluyo en el apartamento.
Viernes,nos levantamos a las 9h y hacemos tiempo ya que la carrera es a las 12h,horario extraño para nosotros. Sobre 8-9 grados de temperatura,nublado y un poquito de aire que daba mas sensación de frío. Nos dirigimos a la salida y yo me meto en el primer cajón donde coincido con varios corredores de Madrid y Tenerife.
La media básicamente tiene un primer 5k algo favorable y luego hasta el 15 es toboganero ,luego a meta en principio tenía que haber sido más favorable pero engañaba y aquí fue donde note los excesos de estos días.(por las clasis del año pasado la gente apretaba el ultimo 5k).

La carrera

0-5 18'45(3'38-3'48-3'44-7'35)
Salida estrecha en la que hay que tener cuidado por los raíles del tranvía y el paves. Primer km algo rápido y ya pongo velocidad de crucero. Sabia que este seria rápido pero me noto bien y veo que el ritmo medio es sobre 3'45 y muy cómodo. Voy en algún grupito,aguanto un ratito y tiro para delante.

6-10 19'04(37'49)(3'52-3'45-3'46-3'48-3'53)
Esta parte es casi la vuelta de lo anterior pero voy con muy buena sensaciones y animado a pasar el 10 en menos de 38'. En este trozo hay mucha zona de tranvía pero la carrera va muy estirada y prácticamente vamos en fila india entre los raíles.

11-15 19'01(56'50)(3'46-7'39-7'36)
Del 10 al 11 hay una zona de paves que se hace muy dura,muy inestable y que hace que los tobillos se resientan). La del 12 y el 13 la habíamos trotado el jueves por la mañana y pensábamos que se iría por la zona del tranvía ya que el paves hacia peralte pero no,muy incomodo. Al menos en el 12 una chica con una bandera española me anima ya que llevo camiseta de atletismo de España. Además no se va por la parte de encima sino que los puentes se pasan por abajo y lo hace mas toboganero. Es la parte mas fea de la carrera y con poco público. Al llegar al 15 en ese parcial( que no coincide con el que pone en las clasis,este es real con punto kilométrico) me anima a bajar de 1h20 ya que el final podría ser más rápido por lo que había visto.

16-20 19'20(1h16'10)(3'51-3'44-3'54-3'51-4'00)
Me lanzo quizá demasiado rápido ya que el 16 tenía su subidita. Voy pillando corredores y la alegría dura hasta el 17. De repente unos toboganes y un bajón súbito hace que me cueste seguir a los que llevo delante. Se pasa por un túnel con su subida posterior que me mata. Pero aun tocaba lo peor del 19 al 20 es paves fatal y aquí llevo las patas tan mal que estoy a punto de caer dos veces al suelo al doblarseme las rodillas por la inestabilidad. Me van pasando a los que yo había pasado y no puedo seguirlos. El 20 esta en medio de un puente,ya queda menos.

A meta en 4'04(ritmo de 3'42) 1h20'14
Al ver el crono en el 20 ya veo que se me ha escapado el sub1h20 pero el final es favorable y además asfalto que se agarra bien y es mi terreno. Así que intento apurar el mayor número de segundos,incluso hay una ligera subidita en el último puente antes de girar a meta que pensaba antes de la carrera que se me engancharía pero al ser asfalto subo bien. La recta de meta es la salida con sus railes de tranvía y hay que tener cuidado pero me apaño un pequeño sprint.

Epílogo
Se me ha escapado bajar de 1h20 pero hubiera firmado esta marca antes de la carrera. Si ahora me hubiera pillado la media de Barcelona y descansado bajo al menos medio minuto lo de Praga. Puesto 116 de 9034 llegados. Pero nivel,4 han bajado de la hora y han llegado 15 mujeres antes que yo. He sido 7 de categoria de 45-49.
Enlace al perfil para que veáis que es entretenido y por eso hay variación en mis parciales kilométricos.
www.runczech.com/file/edee/2015/03/hm_2015_prg_march.pdf


Lo de los raíles y el paves os aseguro que también fastidia lo suyo. Aún así la ciudad merece la pena el desplazarse a esta carrera.
Premio para el que se lea todo el tocho.

Para correr rapido primero hay que hacerlo despacio.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Mar 2015 23:40 #9 per JosepJaipur (Visitant)
Muy buena crónica Cachirulo.  Enhorabuena por la marca.

38'21" - Cursa de Can Mercader 2016
1h 24' 04" - Mitja marató Frankfurt 2015
2 h 58' 58" - Marató de Donosti 2015
www.jaipur.es

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Mar 2015 13:50 #10 per ERIC (Associat/da)

No está gens malament Josep , el teu resultat a viena, no conec el perfil de la marato que correràs però aixo te pinta de un sub 3h 3´ si jugues bé les tevés cartes. Jo no apostaría per un sub 3h llevat que els resultats en els teus entrenaments diguin el contrari, vaja opinió personal

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Mar 2015 15:25 #11 per cachirulo (Associat/da)
Josep puedes hacer una breve cronica de tu media,circuito,fecha etc,etc... esta es una futurible aunque al año que viene igual me decanto por Lisboa.
De correr en el extranjero lo que no me gusta es que coincida carrera con maraton,perefiero que sea la prueba principal la media.

Para correr rapido primero hay que hacerlo despacio.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Mar 2015 15:58 #12 per JosepJaipur (Visitant)
Gràcies ERIC.  He descartat intentar el sub 3h perque no estic preparat per portar aquest ritme tota la marató.  Sortiré a fer marca, si el dia acompanya.  Si puc baixar de 3h 4' ja seria un gran èxit.
Cachirulo, la mitja que vaig córrer a Viena és una cursa petita que fan al Prater.  Busco el que vaig posar al Garmin i faig una petita resenya per si a algú li pot interessar.

38'21" - Cursa de Can Mercader 2016
1h 24' 04" - Mitja marató Frankfurt 2015
2 h 58' 58" - Marató de Donosti 2015
www.jaipur.es

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Mar 2015 18:05 #13 per cachirulo (Associat/da)

Para correr rapido primero hay que hacerlo despacio.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Abr 2015 18:48 - 09 Abr 2015 18:53 #14 per Josep80 (Associat/da)
us puc parlar de les Mitjes dels Estats Units, n'he començat a corre aquest Gener, una a Alabama i l'altre a Florida.
Com ja s'ha dit per part d'en cachirulo, distància molt mès agraida per fer turisme, comparat amb la marató.
Les mitjes nort-americanes tenen el mateix protocol pre-cursa que les maratons, himne americà cantat a capela, pero són de molta menys participació que les gran maratons que tots coneixem.
Es fan a mès molt curtes, donat que nomès tenen 13,1 milles ... :666:
Com que en vull corre una a cada Estat, he mirat bastant aquesta web, i la veritat és que he vist un munt de Mitjes molt casolanes, pero amb uns paissatges i recorreguts alucinant.
Aixó si, són cares, mooolt cares, equivalents al preu de la inscripció d'una marató de les nostres, encara que a totes donen medalla.

marathons.ahotu.com/calendar/half-marathon/north-america

en principi tinc intenció de corre la mitja de Trenton (New Jersey) el proper 7/Nov, aprofitant que l'1/Nov estic inscrit per la marató de NY. Ja veurem quins contrastos te aquesta nova Mitja, respecte a les dues que he fet en els estats del Sur.

total maratons: 50
maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6
països maratons: 35
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 21 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 26 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Abr 2015 22:48 #15 per JosepJaipur (Visitant)

Cachirulo, la mitja que vaig córrer a Viena és una cursa petita que fan al Prater.  Busco el que vaig posar al Garmin i faig una petita resenya per si a algú li pot interessar.


Aquestes són les notes que tinc al Connect: LCC Eisbärenlauf III. Mitja marató molt plana, no deu tenir més d'un metre de desnivell per volta. Al mateix circuit es fan 4 curses, de 7, 14, 21,1 i 28 K. El nom vol dir "Cursa de l'os polar" i fan tres proves iguals, al gener, febrer i març. Jo he fet la de març i la temperatura ha estat perfecta però amb vent i al ser un circuit de 7K on es fan tres voltes afecta als mateixos punts tres vegades.
Surto amb un pla conservador i progressiu, buscant fer la primera volta a 4'05" la segona a 4'03" i l'ultima a 4'00 per buscar marca. La primera volta em trobo força bé però costa de portar el ritme per el vent. Passo el K7 per meta en 28'40" i apreto una mica el ritme fins que em trobo un altre cop amb el vent de cara i em frena. Hi ha dos avituallaments per volta però amb pocs voluntaris per tots els corredors no puc agafar el primer i al segon, como que són gots de plàstic es fa molt difícil beure. Al pas per el K10 he d'aturar-me una mica per agafar aigua i beure en condicions i perdo uns segons. Tenen el detall de donar aigua tebia, o isotònic. 
A partir d'aqui començo a notar-me el quàdriceps però amb la fesqueta no molesta tant com altres vegades. K14 en 59'08" (28'28"). Vaig bé de pulsacions però cada vegada que m'enganxo a algú pensant que porta un bon ritme veig que es desinfla i perdo segons. Decideixo fer tota la cursa sol i trobo a faltar una bona referència. Passant per el K18 veig que se m'escapa fer marca perque he calculat malament el marge que portava i vaig 15" per sota del que hauria d'anar. Apreto a fons, encara que em queda un Km més amb vent de cara i porto tota la segona volta doblant gent. Ultim gir de 180º i 2K finals on amb el vent a favor els faig a 3'53" i 3'52", i els ultims 150 m a 3'42", recuperant el temps perdut i acabant per fer MMP per 11". 7,1K finals en 28'37".  Molt content sobre tot per les sensacions tan bones després de les dues ultimes Mitges tan decebedores, i perque per ritme veig que encara em quedaven 3 o 4 ppm que aniran molt bé a Hamburg. 27è de la general de 369 arribats i 9è de la categoria M40 de 116 arribats.


Afegir que la bossa del corredor és innexistent, preu 18 €. Samarreta i medalla per els que han fet les tres mitges maratons.  Inscripció a través del web, només en alemany.  Cal posar imaginació si el tradueixes amb Bing traductor, però no és complicat entendre-ho. Avituallament post cursa amb fruita i begudes sense límits.  Possibilitat de menjar plats típics austriacs per 3 € cada un.  Organitza el club LCC Wien que té un local a l'estadi de Viena al Prater, on fan l'entrega de dorsals i hi ha guardarrobes i dutxes, a 400 m. de la sortida.  El circuit és una recta asfaltada a dins del parc del Prater, d'uns 3 K i un bucle d'1 K per completar 7 Kms per volta, tres voltes en el cas de fer la Mitja marató.  Entre totes les curses calculo que eren uns 1000 corredors. Poca animació, amb música al pas per la linea d'arribada cada volta, però el parc és maco per córrer.

Si voleu aprofitar per conèixer Viena i busqueu una marató ràpida i amb fresqueta, és una bona opció.  Espero que a algú li sigui útil.

38'21" - Cursa de Can Mercader 2016
1h 24' 04" - Mitja marató Frankfurt 2015
2 h 58' 58" - Marató de Donosti 2015
www.jaipur.es

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Jun 2015 12:53 - 18 Jun 2015 17:12 #16 per Danigoal (Associat/da)
Una mitja en dissabte (19 de setembre) i a preu molt raonable per ser preus europeus: 20€.
El lloc és molt bonic, es fa tota al Phoenix Park, gairebé tot per dins, excepte un tram al final on surts i vas rodejant-lo per tornar a entrar
sseairtricitydublinmarathon.ie/race/dublin-half-marathon/

No la vaig fer quan estava allà perque al dia següent hi havia un 10mil interesant. Algun any m'agradaria fer-la
Ara que ja aviso que planeta del tot, no ho és  :he:

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Nov 2015 02:27 - 08 Nov 2015 02:33 #17 per Josep80 (Associat/da)
avui he corregut la Mitja Maratò de Trenton, Estat de New Jersey.
Politica de turisme, i mès havent corregut la maratò de NY fa 6 dies.
Recorregut bastant solitari, i bastant trencacames. Tot asfalt, encara que et porta per un parell de parcs agradables. Creuem un pont sobre el riu per entrar a Pennsylvania, allà la cursa te un parell de milles, i desprès creua un altre cop un altre pont per entrar un altre vegada a New Jersey.
Cursa que suma corredors de 5k, 10k i Mitja maratò, i que comença i acaba al estadi de l'equip local de Beisbol.
A la mitja maratò més participaciò de dones (668) que d'homes (561). Moltes dones de color, inclús tenen un club que en suma moltes, el Black girls club. Molta aficiò, encara que moltes persones amb un sobrepes brutal, la qualcosa fa que les articulacions pateixin de valent.
Dia poc adient per corre, tapat, caluròs, i molta humitat. Avituallaments justes durant la cursa, i fantàstics a la linia de meta, medalla inclosa.
A la sortida, com sempre, l'himne americà cantat per un personatge local, i 15 minuts de retart en l'hora de sortida.
Pensava que no habia recuperat en 6 dies, però al final he pogut esprintar i tot dins l'estadi, 10é de la categoria, estic satisfet.
El pitjor de la cursa, el preu d'inscripciò, de 80 a 100 $, depenent del moment.
Bé, una Mitja mès als Estats Units (3 de 50) en un intent de sumar la meva intenció de visitar tots els 50 Estats i corre una Mitja a tots ells.

total maratons: 50
maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6
països maratons: 35
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 21 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 26 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Nov 2015 12:40 #18 per Mona (Associat/da)
Olé Josep80 per la teva nova Mitja! Ja només te'n queden 47!  :yipi:
Això és una de les coses que em va agradar quan vaig estar als EStats Units, la gran quantitat de dones que hi ha a totes les curses. Llàstima d'aquest preu tan poc popular...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

25 Nov 2015 21:13 #19 per SilviaAbello (Visitant)
Bon dia,
Jo m'he apuntat a Goteburg a la mitja marató. Es molt popular però es veu que és molt animada. Es al mes de maig.
Si algu s'apunta ja m'ho dira!
Silvia

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Nov 2015 08:25 #20 per josecarnero (Associat/da)
Doncs jo fa un temps vaig estar mirant mitges per Europa, buscava una més concretament a Bremen (per unir la passió per córrer i veure uns coneguts allà). Quan veig les dates... era aquell diumenge (4 d' octubre)! La cosa és que ho vaig mirar tant just de temps que no vaig tenir temps de programar res, jeje. A veure quan surti informació per la propera edició...

1000 m.ll.: 3'19.7" 1000 en pista Corredors.Cat 27/06/15
Milla: 6'10" Santa Eulàlia 01/05/11
5 km: 19'37" Transplant Run 15/11/15
10 km: 40'17" BDN Running 20/03/16
Mitja: 1º30'55" Santa Coloma 31/01/16
Marató: 3º28'36" Barcelona 12/03/17

Please Entra or Crear compte to join the conversation.