2025 (D'Octubre a Desembre) CIRCUIT Maresmenc de Cros

2025 (D'Octubre a Desembre) CIRCUIT Maresmenc de Cros

12 Set 2025 12:19 #1 per fandes (Associat/da)
Bon dia!

Us deixo una proposta ultraeconòmica (4 euros per 9 curses, no arribeu ni a mig euro per esdeveniment!) i molt divertida per conèixer les poblacions del Maresme:
Circuit Maresmenc 2025

Gestionat per una empresa que coneixem bé a la casa (Gesport) en col·laboració amb els Ajuntaments de cada municipi. Nosaltres ja ens hem apuntat amb el següent calendari (i creieu-me que val la pena, perquè solen ser circuits durs i entretinguts, però cadascun diferent i això mola)!

5è Cros de Tordera: Dissabte 18 d’octubre de 2025.
26è Cros de Santa Susanna: Dissabte 25 d’octubre de 2025.
31è Cros de Calella. Dissabte 1 de novembre 2025.
45è Cros dels Arenys: Dissabte 8 novembre de 2025.
3r Cros semi urbà de Llavaneres: Dissabte 22 de novembre de 2025.
29è Cros de Canet – Diumenge 16 de novembre de 2025.
8è Cros de Pineda. Dissabte 29 de novembre de 2025.
30è Cros de Malgrat: Diumenge 8 de desembre de 2025.
17è Cros d’Alella: Diumenge 14 de desembre de 2025.

Si algú s'anima, que avisi, comencem el proper 18 d'octubre!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Set 2025 13:30 #2 per Dennis Teuling (Associat/da)
Vaja, queda clar que el cost serà més bé el del transport que no per córrer!!

Es pot fer un sol cross sense fer tota la competició?

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

14 Set 2025 20:25 #3 per fandes (Associat/da)
Correcte Dennis! Un cop has gestionat la inscripció a un cros (4e) guanyes el dret a participar a tota la resta. Pots seleccionar els que s'adeqüin per dates i fins i tot córrer un sol com bé comentes. Però sempre és divertit retrobar-te amb cares conegudes en aquestes proves menys multitudinàries.

Amb una mica de sort espero trobar-me amb l'AlexKnight, que és un asidu del Maresme!

14 Set 2025 23:25 #4 per aurelian (Associat/da)
He estado apuntado el año pasado (o va ser hace 2 años?) y no he participado ni en uno por miedo de lesionarme ya que iba un poco mal de los tendones. Es que... no se, me gustaría pero el cros me da mucho respecto.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

20 Set 2025 15:56 #5 per fandes (Associat/da)
Anímate después de la maratón aurelian! En tu caso solamente es ir un poco más diesel y no forzar en giros y bajadas... Pero el cros te pone fuertísimo!

25 Set 2025 17:41 #6 per tonivet (Visitant)

aurelian va escriure: He estado apuntado el año pasado (o va ser hace 2 años?) y no he participado ni en uno por miedo de lesionarme ya que iba un poco mal de los tendones. Es que... no se, me gustaría pero el cros me da mucho respecto.

Yo lo hice el año pasado, creo que me deje 3 por hacer. Comentarte que hay algunos como el de Santa Susana que es completamente llano, solo que tiene muchos giros de 180 grados. Otros como el de Tordera es llano con una pequeña zona de bosque que calificaria de perfil ondulado y hay algunos como Llavaneres o Calella que tienen un perfil potente. Normalmente unos dias antes del cros ya ponen los circuitos con el numero de vueltas y el perfil, asi te haces una idea. Eso si, algunos se hacen en Sabado aunque la mayoria son en domingo

20 Oct 2025 15:47 - 20 Oct 2025 15:48 #7 per fandes (Associat/da)
Eeeeeeep! Ja hem començat els crossos :party: ! I de quina manera al xulíssim Cros de Tordera.

Un cros apte per tots els públics
A vegades la gent percep que cros = a cursa molt tècnica, on la gent va molt ràpid i amb moltíssim desnivell. No és el cas de Tordera, recorregut eminentment pla, amb diferents terrenys, però agraït de córrer i ritmes de participació per a tots els gustos. Fixeu-vos que la participació (separada en diferents curses durant tot el matí) va ser prou elevada! Un total de 153 atletes femenines i 341 masculins.

- 18 nenes i 29 nens SUB8 (nascuts el 2018 i 2019)
- 20 nenes i 38 nens SUB10 (nascuts el 2016 i 2017)
- 29 noies i 34 nois SUB12 (nascuts el 2014 i 2015)
- 18 noies i 23 nois SUB14 (nascuts el 2012 i 2013)
- 12 noies i 24 nois SUB16 (nascuts el 2010 i 2011)
- 18 dones i 61 homes ABSOLUTS (nascuts entre 2009 i 1991)
- 26 dones i 70 homes VETERANS A (nascuts entre 1976 i 1990)
- 12 dones i 62 homes VETERANS B (nascuts el 1975 i anteriorment)

En el cas del tonivet, el Candido (que desgraciadament no vam poder xerrar a l'acabar) i el meu propi vam prendre part en la primera i més multitudinària cursa la de Masters a les 10h del matí amb un total de 170 arribats/des. A priori havíem de realitzar 1 volta curta + 3 llargues per un total de 5.080 metres, però coses del directe, ens van indicar malament el primer gir i vam acabar fent uns 5.650m :laughing: . Cap problema, era la mateixa distància per tothom!

Vaig arribar tardíssim (una mala costum personal) a recollir el dorsal, pel que amb prou feines vaig poder escalfar 12 minuts, saludar a 4 coneguts, posar-me els claus i anar cap a la sortida. Menys mal que en aquests crossos no hi ha cambra de requeriments, sinó segur que no hi arribo! Gran nivell de màsters, el que aventura que serà una cursa divertida. Veig que soc l'únic que ha calçat les sabatilles amb "punxes", així que decideixo que serà el meu punt a favor per avui.

Donen la sortida, i un bon amic (el Sergi) decideix que es corri des del principi. De fet, deixo anar uns metres, malgrat tot, marquem el primer km a 3m19s, que per les giravonses que fem és un ritme respectable! He triat uns claus massa llargs, i a les parts més seques noto que perdo tracció (a les rectes el líder va més ràpid), però en quan arriba gespa o gir difícils, quina meravella! Em noto flotar. I és que vaig increïblement bé.

El Sergi baixa lleugerament el ritme i decideixo que no canviaré, però sí que vull mantenir la inèrcia. Som una mitja dotzena de corredors, però no espero a veure que fan la resta. Potser ho pagaré, però hem vingut a passar-ho bé! 2n km a 3m24s. Miro vejam com van els companys i... Sorpresa! Veig que hem marxat tres per endavant (Sergi, Thomas i jo) i la resta comencen a despenjar-se uns metres. Segueixo molt i molt bé de pols, insistim?

I això faig. 3r km a 3m26s. Cada gir és una mica d'aire per mi (el Sergi arrossega uns petits problemes i això es nota a l'hora de traçar les corbes). El Thomas sembla que es queda vigilant-lo. Primer un segon, després dos... Em vaig quedant sol per davant. Quina sensació la de tenir-ho tot sota control, pocs cops m'ha passat. Comencem a doblar corredors/es, ajuden tot el que poden, però lògicament sense voler ens frenem una mica en el ritme. 4t km en 3m30s.

Torno a controlar on venen la parella perseguidora. Bé, potser ja són 4-5 segons. A priori queda un km (després descobrirem que amb la indicació equivocada era una milla) i penso que si apreto una mica més difícilment em podran recuperar i podré gaudir l'entrada a meta. Sols he guanyat un cros a la meva vida (OPEN Cros Amorós 2019) i m'agradaria no deixar passar aquesta oportunitat. Les cames responen, el pols es manté sobre 175 pulsacions. 5è km en 3m24s, que guai!

Descobreixo que queden 600m. Però res a patir, miro enrera, el Sergi s'ha desfet del Thomas, sembla que les posicions estan estabilitzades. De qualsevol manera intento no relaxar-me i mantenir el control visual, sempre cal tenir preparat un canvi final per si hi ha forces per darrera! Darrer gir i ara sí, sé que no s'escapa. Em relaxo, per primer cop deixo que el ritme se'n vagi més enllà dels 4m00s i ensenyo amb il·lusió l'escut de la UCA. I sí, encara que ningú ho percebi, també sento per dins l'#OrgullCorrecat.

Deu segons més tard entra el Sergi. Ens abracem! 18 segons després el Thomas, fa un any era ell qui m'esperava i també abraçava en pista coberta a la final de 1.500 master. Al final el bonic és això, uns dies uns volem, uns altres dies ens defensem, però al final sempre gaudim plegats. Segueix el degoteig d'atletes que arriben, la fem petar i a mi, com m'agrada, em toca anar a buscar un bon esmorzar per recuperar forces.

El proper cap de setmana teniu una nova oportunitat per gaudir-lo vosaltres també. Aquí no importen ritmes ni posicions. Dissabte 25 serem al Cros de Santa Susanna. Us deixo enllaçat el seu eglament . A la web de Gesport trobareu com inscriure-us!

Toni i Candido, si repetiu, intentem aquest cop fer foto pastanaga!
Adjunts:

20 Oct 2025 19:45 #8 per Chute (Associat/da)
Fandes, enhorabona per la victòria :clap: :clap: :clap: . Està clar que fer marca personal sempre fa molta il·lusió, però guanyar està molt per sobre. A gaudir del triomf i espero que no sigui l'últim en aquesta temporada de cros. :thumbup:

21 Oct 2025 23:33 #9 per Dennis Teuling (Associat/da)
Què gran fandes!!

Pensava que estaves molt acostumat a guanyar les curses però veig que tampoc és tan fàcil... ni per a tu!

Enhorabona!
Curiós que fins i tot als crossos mires els temps parcials cada km..

24 Oct 2025 19:34 #10 per fandes (Associat/da)
Gràcies Chute! Evidentment, repetir o no, serà pura causalitat (que no casualitat). I és que per sort, hi ha molta gent que corre moltíssim més que tots nosaltres! Així que, afortunat per un dia de viure el que ells/es estan acostumats a sentir.

I tant Dennis! Pel que fa als kms, més que això el que vaig controlant en les rectes de fàcil trepitjar són les pulsacions. Els kms sols si m'assabento i no vaig amb ningú quan salten durant la cursa, però la majoria els reviso al postcursa (i solen coincidir amb les sensacions que he tingut en directe a la cursa).

Setmana llarga, però demà anirem a gaudir a Santa Susanna, intento penjar-vos foto correcat!

31 Oct 2025 12:23 #11 per fandes (Associat/da)
Aquest dissabte vam pujar a Santa Susanna a viure la 2a Jornada del Circuit Maresmenc de Cros. Climatologia totalment diferent amb escalfament sota la pluja i terreny ple de girs de 180 graus. El que compartien és que de nou (i com rarament passa als crossos) el perfil era totalment pla. També va ser diferent el plantejament de cursa, però afortunadament el desenllaç va ser similar...

7 dies després ens tornàvem a trobar la majoria dels que havíem participat a Tordera. De correcats, aquest cop sí, vaig trobar-me al Tonivet, tant en cursa com en el post. Quin plaer! Crec que els dos vam quedar prou contents. En la lluita pel podi de nou estaven l'Enric (germà del Marc Roig), el Redoan, el Sergi... Tenia pensat fer una cursa més relaxada que la setmana anterior, però ja veurem que no em van deixar :laughing:

Prova a 4 voltes d'uns 950m. I amb l'amenaça que plogués més, el Sergi va sortit com un llamp al crit de ja. 5 o 6 ens vam quedar perdent uns metres amb ell. Aquí el dubte de... M'espero o els porto a la seva roda? Als 500m em notava amb bones sensacions, així que vaig optar per la segona opció. Malgrat que seguia atacant a cada corba, veig que cada cop soc més a prop i l'enxampo just al km 1; 3m10s canta el crono.

Penso, que si ha arrancat fort, segurament no ho podrà mantenir. Així que deixo enrera la meva tàctica primera (anar tranquil) per la d'atacar i deixar la feina feta. I funciona, al primer demarratge el Sergi em segueix, però al segon me'n vaig sol. Per darrera, ell treu uns metres als que sembla que lluitaran els llocs de podi. 2n km, uns 6 segons d'avantatge i km en 3m20s. El ritme decau, però veient que no m'apreten, decideixo prendre'm un respir.

I així venen dos voltes, anar controlant amb la mirada la distància amb el 2n. Poc a poc es va eixamplant, ja que ell també va controlant els qui venen darrera. Decideixo regular per si cal un darrer atac (3m26s el 3r km), però aquest canvi mai serà necessari. I és que com comentarà el Sergi, tot i el primer km a foc, en general en aquest tots vam suar menys, ja que des de la primera volta teníem la posició consolidada. No així 3r i 4t, que van volar el darrer gir, mentre nosaltres acabàvem sobre 3m30s/km gaudint amb els coneguts/des que animaven.

Així que sorprenentment, després de 2 proves consolido el liderat en la categoria Veterans A del Circuit Maresmenc. Posició que perdré segur aquesta setmana, ja que disposo de 140 punts de marge i no participaré a Calella... Fet que sí que farà el Sergi, que li serveix fer entre els 5 primers al Cros de Calella per situar-se líder. Li desitjo tota la sort, ja que és casa seva, tan de bo s'endugui la victòria! En dos setmanes tornaré al Cros d'Arenys, vejam si allà li puc plantar cara i així malgrat tenir una cursa menys, poder posar una lluita emocionant a esperes d'altres companys que aniran progressant.

Diumenge em toca una pel·lícula molt diferent a Granollers amb 151 atletes absoluts inscrits al Campionat de Catalunya de Cros per Clubs. Aconseguir el top70 allà és l'objectiu... Aviam si soc intel·ligent i puc aconseguir-ho, per ajudar a la UCA i si es presenta l'ocasió perquè no sé prop del terç millor del territori (top50)?

Molta sort Tonivet i cia si correu a Calella demà!

Adjunts:

01 Nov 2025 00:19 #12 per Dennis Teuling (Associat/da)
Grande fandes!

Has fet bé en deixar-li una carrera d'avantatge.. així mantens la competició viva :unsure: :whistle:

08 Nov 2025 16:26 #13 per fandes (Associat/da)
Després d'una setmana horribilis de feina, intentant quadrar el tetris amb família i dormir bé, sense aconseguir-ho... Em plantava sense massa expectatives al dissabte 8NOV, que tocava la 4a parada del Circuit Maresmenc de Cros. La 3a a la que podia anar.

I ja diuen que quan una cosa va gafada, sempre pot empitjorar :joy: . Sortint de Barcelona, al tocar un desnivell a l'asfalt, la roda dreta davantera del cotxe ha dit prou! Punxada instantània, per sort fàcil de controlar a l'anar a poca velocitat i a avisar a l'assegurança i a la família. Totes dues m'han salvat el matí, uns arribant a l'hora per dur el cotxe al taller (tenia altres rodes bastant al límit) i mon pare per deixar-me el cotxe per arribar a Arenys. Si no és per ell, l'aventura maresmenca d'avui acaba abans de començar.

Afortunadament, havia sortit amb temps, així que el gps em marcava que arribava al circuit poc 15 minuts abans de la sortida. Havia aprofitat l'espera per canviar-me, així que sabia que era aparcar i saltar del cotxe a córrer. Afortunadament el trajecte en autopista ha estat la mar de plàcid i he complert la previsió del dispositiu. 10 minuts d'escalfament exprés (ni mobilitat ni tècnica, tot malament) i a la sortida a bregar-me amb els sospitosos habituals ;). Avui estàvem quasi tots, un plaer!

Si heu de triar una cita dels crossos del Maresme, el d'Arenys ha d'estar a la vostra llista. Cros autèntic, cap tram pla, amb llargues rectes, amb girs tancats, terreny irregular... Una meravella de la disciplina! Tocaven 1 volta petita/mitjana (puja baixa) i 2 voltes llargues (quasi 1 km de pujada i després l'equivalent de baixada). I malgrat el desnivell, el primer km en 3m20s ha estat tirat com és habitual pel Sergi, encara que avui tenia un munt de clients a roda, entre els que m'incloc...

Sensacions boníssimes, així que al segon km (en 3m48s, desnivell de +23m) començo a tensar la cursa. Porto claus, així que penso llançar-me el tercer parcial per intentar consolidar una petita avantatge (el marco en 3m27s/km, frenat pels girs i esperonat per la baixada, -21m). A partir d'aquí es tracta de controlar, me'n vaig a uns 12s per davant d'un grup de mitja dotzena on el Thomas i el Redoan semblen els més forts avui. Clavo el 4t km com el segon (3m48s, desnivell de +19m) aprofitant el primer tram de baixada de tornada a meta.

La veritat és que estic aprenent molt en la gestió de situacions així. Procuro córrer relaxat, anticipant moviments per darrera, encara que soc conscient que corrent el 75% de la prova sol també em canso més (he marcat 179 ppm sostingudes els darrers 10 minuts de la prova). Darrer tram gaudint molt i controlant el Redoan, que ràpidissim consolida la 2a posició i el Thomas que completa el podi. Seguint-los, a una mica de distància l'Enric (el germà gran del Marc Roig) i el Sergi, fins a aquest moment líder del circuit. He tardat 16m24s per recórrer els 4,7km i després del que he passat tota aquesta setmana i aquest cap de setmana em sento molt feliç :hearteyes:

El Tonivet també hi era, encara que avui amb les meves presses no hem pogut parlar, vejam si es passa per aquí! La setmana vinent toca Canet, però coincideix amb el Campionat de Catalunya Màster de Cros (on intentaré ser el màxim a prop possible dels M35 que pujaran al podi), així que tornaré a cedir la primera posició del circuit. Però de moment (sorprenentment per mi) soc en una posició privilegiada primer amb 750 punts per davant del Sergi amb 678 punts, l'Enric que porta 627 p, el Redoan amb 603 p (tots tres han corregut les quatre proves) i el Thomas amb 568 punts que tanca el top5.

Vejam com es plantegen les 3 proves més (de les 5 que queden) que puc córrer, i si les cames i les matemàtiques juguen a favor!

08 Nov 2025 16:40 - 08 Nov 2025 23:15 #14 per tonivet (Visitant)
Enhorabona fandes! Això ja és bufar i fer ampolles per a tu!

Jo si he vingut amb força temps i he pogut escalfar com deu mana , visitar al Sr Roca per tercer cop aquest matí i fer una volta de les grans.
De seguida m'ha agradat el circuit, entorn bonic i pujades amb no massa desnivell i sostingudes ; terra i gespa 100 %.
El dubte seria com respondria avui el cos després de 4 dies seguits entrenant, les setmanes anteriors feia 3-4 entrenaments per setmana contant el cros.
Doncs efectivament, em poso a la sortida al primer terç i entre la primera i la segona volta em passen 20-30 persones, no tiro com habitualment. Després a les voltes grans mantinc posició I encara avanço un corredor al final de la baixada.
La setmana que ve descanso de cros i ja després aniré a Llavaneres que es el que m'agrada menys, amb els trams d'asfalt I les pujades curtes I pronunciades

23 Nov 2025 21:51 #15 per tonivet (Visitant)
Avui he anat a Llavaneres, tot i el fred, a fer el cros. He pogut escalfar amb en fandes que avui si que ha vingut amb temps i també he vist a en mxirau un altre habitual.
Ja vaig dir que aquest cros no m'agrada massa, té una pujadeta curta i empinada que et trenca el ritme i el meu motor diesel how nota.
Tot i així hem poso a tercera fila per a intentar sortir ràpid i evitar el tap de la pujada, però al cap de 200 m em passa un munt de gent, avui m'ha passat gent que acostuma a queda darrera meu, però mirant les classificacions he vist que també ha passat a l'inrevés amb algú altre.
Com que les voltes eren curtes avui m'han doblat 5 o 6,els primers han sigut en fandes que portava darrera enganxat un corredor del Girona, després he vist a les classificacions que ha pogut mantenir la primera posició.
A veure que explica ell
Ah! I en mxirau primer M50 de nou!

26 Des 2025 09:16 #16 per fandes (Associat/da)
Bon dia companys! Ja tenim el Circuit quasi tancat... Perquè ens han aplaçat al dia 18 el cros d'Alella :) (per la pesta porcina).

Una pena en global, però a nivell individual em va fantàstic, ja que és un cros entre vinyes que m'agrada molt. I enguany, en la seva data inicial estava condemnat a perdre-me'l. Ara en canvi podré anar a gaudir del darrer Cros del Maresme.

La veritat és que les dos últimes cites (Pineda i Malgrat) he notat la parada forçada després de torçar-me el turmell al Cros de Llavaneres. A nivell de curses han estat molt divertides, ja que el meu retrocés de forma m'ha fet xalar de curses molt més tàctiques amb els companys que estaven a prop a les primeres cites.

Dos quartes posicions (tots dos dies el guanyador ha estat l'Enric Roig, més veterà que la resta, però demostrant que es poden sumar anys sent supercompetitiu) que em fa dependre de mi mateix per defensar el liderat. Ara mateix tinc 1.298 punts, per 1.286 de l'Enric i i 1.221 pel Redoan. Encara amb opcions de podi (ja que tothom ens descomptarem la pitjor prova i els hi queden 0 pendents) el Thomas (1.048) i el Sergi (981).

Però el que més demano és recuperar unes setmanes de xalar entrenant i poder despedir amb el Tonivet i el mxirau (que té complicat però amb opcions guanyar la categoria màster B) aquest circuit. Ha estat molt divertit i variat!

Bones festes!

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats