Cursa Bombers 9/11/2025

Cursa Bombers 9/11/2025

13 Oct 2025 10:00 #1 per Chute (Associat/da)
Web de la cursa
Queda menys d'un mes per a la Vueling Cursa Bombers Barcelona 2025!

Inscripcions
Del 10 d’abril al 3 de novembre de 2025 (o abans si s’esgoten els dorsals).

Hora i punt de sortida
9:00h / Avinguda Marquès de l’Argentera.

Recollida de dorsal i bossa del corredor
Del dijous 6 al dissabte 8 de novembre (10:00 a 21:00), podràs passar a recollir la teva bossa del corredor a la botiga Decathlon que hagis triat a l’hora de fer la teva inscripció. Tingues preparat el teu justificant d’inscripció amb el comprovant que rebàs al teu email (pot recollir-la una altra persona mostrant el justificant).

Dins la bossa del corredor, hi trobaràs el teu dorsal, la samarreta Decathlon oficial de la Vueling Cursa Bombers Barcelona i el xip, que en el cas de que sigui xip blanc de lloguer hauràs de tornar un cop acabis la cursa.

Guarda les teves pertinences
El dia de la cursa, podràs deixar les teves pertinences en el guarda-roba, situat a la part alta del Passeig Lluís Companys. Estarà obert a partir de les 7:00, però vine amb temps per evitar aglomeracions i cues.

Calaixos de sortida
Un cop tinguis el teu dorsal i hagis deixat les teves pertinences al guarda-roba, hauràs de dirigir-te al teu calaix de sortida. Per arribar-hi, hauràs de seguir la línea amb el color que hi hagi al teu dorsal.

Sortides oficials
8:50 – Primera sortida: Cos bombers i bomberes de Barcelona
9:00 – Segona sortida
9:04 – Tercera sortida
9:10 – Quarta sortida

Situa’t a la teva sortida amb antel·lació, 15 minuts abans de l’hora de sortida es tancaran les portes d’accés al calaix.
Anunciarem els calaixos corresponents a cada sortida en les properes setmanes

Avituallaments
Durant la cursa, hi haurà dos punts d’avituallament: el primer als 5km (Gran Via de les Corts Catalanes, alçada Plaça Universitat) i el segon als 10km, a l’arribada a meta (part baixa del Passeig Lluís Companys), on també hi haurà beguda isotònica i fruita.

Serveis a l’acabar
Un cop finalitzada la cursa, tots els runners tindran a la seva disposicó un servei de quiromassatges, aigua, beguda isotònica i fruita.

On recollir el teu dorsal, samarreta i xip
En el moment de fer la teva inscripció podràs escollir entre diferents botigues de Decathlon distribuïdes a la ciutat de Barcelona i rodalies, la marca tècnica de la cursa, per poder recollir el teu pack del corredor de la Vueling Cursa Bombers Barcelona.

Punts de recollida 2025:
– Decathlon Ciutat Vella
– Decathlon Centre Comercial l’Illa Diagonal Barcelona
– Decathlon Gràcia
– Decathlon Centre Comercial La Maquinista
– Decathlon Centre Comercial Diagonal Mar
– Decathlon Sant Boi

Dies Recollida: Dijous 6, Divendres 7 i Dissabte 8 de Novembre.
Horari Recollida: de 10 a 21h.

Recorregut
Torna la Via Laietana i també la sortida i arribada a l’Avinguda Marquès de l’Argentera! El recorregut de sempre, ràpid, dinàmic i perfecte per millorar la teva millor marca personal en una cursa 10k. El circuit de la Vueling Cursa Bombers Barcelona recorre alguns dels principals carrers de la ciutat creant una experiència única i molt especial per al corredor, amb la sortida i arribada al Passeig de Pujades.

Carrers principals
Gran Vía de les Corts Catalanes.
Avinguda del Paral·lel.
Passeig de Colon.
Passeig de Sant Joan.
Carrer Rocafort.
Via Laietana
Avinguda Marquès de l’Argentera.

Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Oct 2025 10:14 - 14 Oct 2025 10:56 #2 per dlozano (Visitant)
Ja estan tancades les inscripcions :(

Desprès de més de 2 anys sense curses estava esperant a l'últim mes per veure si arribava sa i al final res.

10K       38:18 Sagrera 2017
Mitja 01:22:44 Barcelona 2018

07 Nov 2025 10:42 #3 per Chute (Associat/da)

Ja podeu recollir el vostre dorsal.
Adjunts:

08 Nov 2025 12:11 #4 per Vladi (Associat/da)
Demà serà la meva 10a participació en Bombers. A veure com va. Per a mi és una cursa on soc molt irregular, tinc temps molt bons i d'altres molt mediocres. Sortiré amb la idea que demà serà un bon dia :thumbup: :muscle: , després el cos ja dirà ;) .

Espero trobar-me amb molts companys i companyes correcats. Algú sap si hem quedat en algun lloc per reunir-nos i fer la foto de grup?

Fins demà :great: :great: :great:

08 Nov 2025 12:30 #5 per Mona (Associat/da)
Que vagi molt bé demà la cursa!

08 Nov 2025 16:45 #6 per Jorfer (Associat/da)
Qui pugui i vulgui si voleu proposo per afer foto a la figura equestre del General Prim a l'entrada del Parc de la Ciutadetlla des del Passeig Picasso 30' abans de la sortida.

Molta sort!!

08 Nov 2025 18:59 #7 per Vladi (Associat/da)
Procuraré arribar-hi a temps.

A lluir samarreta correcat :great: :great: :great:

09 Nov 2025 18:52 - 09 Nov 2025 18:58 #8 per aurelian (Associat/da)
Fotos d;avui photos.app.goo.gl/6R65CUNgEK8nnWH79 surten un par o tres de correcats, dabit, carles y pako tienen mucho mas y mejores.

edito... si alguien ha salido borroso es por que corre demasiado rápido. me he quedado allá hasta 60-70 minutos de cursa.

Abro debate... Por los resulatdos y tmb por como ha salido en Strava / Garmin, ?no os parece que ha salido un poco corta? Aunque al hacer el récord de Catalunya absoluto en ruta de mujeres debería ser bien medida.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

09 Nov 2025 19:41 #9 per gorka (Associat/da)
aurelian
Gràcies per les fotos, a veure si em trobo que jo no vaiug gaire depressa.
Sobre la distància: per mi zero debat. És una cursa homologada i al meu Garmin li han sortit 10.070m tenint en compte que jo busco bastant optimitzar el recorregut (per compensar la meva lentitud) i que avui he fet una petita retallada (no més de 20m) per evitar ser atropellat pels retalladors professionals... que n'hi havia a centenars i a l'engrós! Potser per això els surt la cursa curta, una altra vegada que vagin per on toca.

16a particiapació a la Cursa de Bombers.
L'any 2000, després d'alguns anys corrent senzillament per mantenir-me en forma, una efectiva campanya de màrqueting de Nike em va motivar a inscriure'm a la meva primera cursa. Des d'aquell moment m'he anat posant pitralls amb regularitat, completant fins avui 334 curses incloses 36 Maratons i una desena llarga de grans curses de muntanya.
Avui, per celebrar els 25 anys de la primera, he tornat a córrer Bombers, que ja sense Nike, en la meva opinió segueix sent un dels millors 10K del món amb un recorregut que et porta per l'Eixample de Barcelona. He fet 54.46, gairebé 6' més que aquells llunyans 48.48 de l'any 2000. A punt de fer 60 anys puc dir que no estic tan malament, oi?

MP
1000 m.l. (2): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (4): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (109): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (96): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (37): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

09 Nov 2025 22:01 #10 per Vladi (Associat/da)
Hola, companys i companyes!

Bon matí avui per córrer. Una mica de fresca a primera hora, però temperatura perfecta a l'hora de la sortida. He trobat força bé tot el tema organitzatiu: recollida de dorsals al Decathlon, guarda-roba, avituallament, recorregut, ...

Únicament diria tres punts de millora:

El primer, els lavabos, no sé per què els han obert tan tard, a tres quarts de vuit la majoria estaven tancats amb brides. Després s'han fet unes cues considerables.

El segon, el tema dels calaixos. Tot i haver voluntaris vigilant l'entrada, hi havia molts corredors on no tocava. A la sortida he hagut d'avançar a bastants corredors que clarament havien d'haver sortit més enrere.

I, el tercer, el tap que s'ha fet a l'avituallament on estaven repartint l'ampolla i la fruita, no donaven l'abast els nois i noies repartint. I això que entre meta i aquest punt hi havia bastant distància. Després tot bé i la recollida al guarda-roba, perfecte.

Respecte a la distància, crec que ha estat correcte. A mi m'ha donat 10,040 km i el meu Garmin sempre tendeix a marcar menys distància.

Avui sortia amb l'objectiu de baixar de 48, però no ha estat possible. He fet 48:16, però ho dono per bo perquè en algun lloc costava avançar pel volum de corredors que érem. De les 10 vegades que he fet aquesta cursa, aquest ha estat el meu 4t millor temps. Tinc 3 millors i 6 pitjors temps, com diem en castellà "quien no se consuela es porque no quiere":whistle:

Encantat de saludar a uns quants companys i companyes :great: . A la foto de grup érem poquets. A veure si algú la penja.

Aurelian, gràcies per les fotos. Gorka, enhorabona per aquestes 16 participacions a Bombers.

Propera cursa, la mitja de l'Espirall.

Salut :great: :great: :great:

10 Nov 2025 09:54 #11 per RugbyMan (Associat/da)
Bon dia

Un altre q estava inscrit ( i abans q surtin els meus Pagafantes-Haters la inscripció l'havia pagat la meva empresa).

Resum de la meva cursa: em dormo i perdo el tren. Fi de la cursa. Tampoc estava per tirar cohets tot i que no se d'on agafen les clasificacions per que amb lo poc q estic competint ultimament m'havien donat calaix verd (40-45') :?

Propera cursa? No en tinc ni ideia

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

10 Nov 2025 10:35 #12 per Chute (Associat/da)
Doncs aquí una altre que vaig estar ahir a Bombers. Matí fresc a Barcelona, però que sent el mes de novembre ja toca aquest temps, i per córrer molt millor. El primer contratemps va ser al guarda-roba doncs a la meva fila només hi havia una sola persona, i tenint en compte que era per grups de 1000 dorsals, vaig trigar més del que esperava i no vaig arribar a temps a la foto correcat.

Quan vaig anar cap a la sortida em vaig trobar unes cues impressionants als lavabos, tot i que per sort no tenia necessitat d’anar-hi. De vegades es fiquen urinaris que descongestionen bastant les cues dels lavabos, però aquests cops no els vaig veure.

Em fico al calaix sub40, però com que encara arrossego problemes a un peu, em quedo en un cantó per deixar passar la gent quan es fusionin els grups i sortir entre la llebre de 45’ i 50’. Mentre espero a que es doni la sortida, veig la lluita de la persona que controla l’accés al calaix amb els atletes que intenten accedir amb dorsals de colors que no corresponen. Molts insisteixen en que tenen la marca corresponent. Però clar aquestes coses s’han de solucionar a incidències el dia que reculls el dorsal, i no en aquell moment.

Quan es dona la sortida costa una mica córrer al principi per l’aglomeració de gent, però després d’algunes empentes aconsegueixo arribar al Paral·lel. A la lleugera pujada fem un petit grup correcat amb l’Agustín, el JRamon i algú més. La temperatura és perfecte, i el meu peu respon be. El pas de l’avituallament és una mica caòtic, tot i que jo als deu mils d’hivern no acostumo a beure, així que em fico pel mig de la calçada i tiro endavant.

Arribem a la Gran Via on ja es pot córrer bastant millor, amb una llarga recta on si vas be, et permet portar un ritme constant. Paso el km.5 en 24’, i com que el segon cinc mil es més favorable confio en fer la segona part més ràpida. Vaig passant bombers que corren amb tot el seu vestuari de treball, tot un esforç.

La part final és un plaer amb la baixada de Via Laietania, tot i que el sol dona de ple a la cara. Finalment completo la cursa en sub48’ i el més important el peu m’ha respòs bé. Passant l’arribada hi ha un llarg camí d’avituallaments fins al guarda-roba amb algunes aglomeracions, però sense grans problemes.

Feia molts anys que no corria Bombers, de fet l’últim cop que vaig córrer era aquest mateix circuit. Crec que és un encert, carrer amples i circuit ràpid. Havien passat uns anys amb canvis de dates i de circuit i crec que van perdre l’essència. A nivell personal espero recuperar-me dels meus problemes a l’Aquil·les ben aviat i poder córrer al 100% la propera cursa, que ara mateix no sé quina serà.

10 Nov 2025 10:39 #13 per Chute (Associat/da)
Us deixo l'enllaç de l'àlbum del nostre company Carles.cat: Fotos

10 Nov 2025 12:07 #14 per oriol82 (Visitant)
Bon dia!

Només volia escriure per dir que em va fer il.lusió trobar-me al Chute i a lOliveras a la sortida, també vaig fer Bombers. I saludar al ruben

Personalment i assumeixo la culpa que tenia dorsal pel calaix 3, però el dorsal me’l proporcionava l’empresa. Així que vaig fer la colada de la meva vida i entrant pel calaix sub60 passant fins el sub40. Ja sé que no s’ha de fer, i hauria sortit immediatament si m’haguéssin expulsat però l’any passat vaig sortir al calaix 3 i vaig passar-me la cursa fent S i atropellant (sense voler) a corredors. Així que vaig actuar políticament incorrectament però amb una certa lògica per la seguretat i per mi.

La cursa vaig trobar un circuit molt encertat. Un plaer córrer per Barcelona, havia fet una preparació express de 5 setmanes i el meu objectiu era sortir a 3:40 i acabar a 3:40 o menys si podia (no corro però sí que vaig en bicis carretera i btt). Vaig assolir l’objectiu tot i que no vaig tenir gas per més. 36:40 i amb una croqueta al terra al km 8,8 on mirant el putu rellotge em vaig despistar i em vaig menjar un pal del carril bici, vaig donar una mica d’espectacle però vaig poder continuar sense massa problemes.

Molt content perquè m’he tret fantasmes del passat que no em deixaven córrer per un dolor a l’esquena. Salut i kms!

11 Nov 2025 10:14 #15 per Chute (Associat/da)
Oriol, un plaer tornar a compartir cursa amb tu, espero que encara que ara et tira més la bici et deixis caure de tant en tant per les curses populars.

En quant al tema dels calaixos, no anava per tu el meu comentari, doncs tu vas fer sub40' l’any passat, però sí un matís. Algun cop passa que t’asignen un calaix que no es correspon amb el teu temps. Tant fàcil com quan reculls el dorsal anar a incidències, i allà acredites la marca (et busquen a classificacions anteriors), i et donen una polsera amb el color que et toca. D’aquesta forma facilitem la tasca als voluntaris.

11 Nov 2025 21:31 #16 per mario.cat (Associat/da)

Vladi va escriure: Hola, companys i companyes!

He trobat força bé tot el tema organitzatiu: recollida de dorsals al Decathlon, guarda-roba, avituallament, recorregut, ...

Vladi. Potser l'imatge que has tingut de la cursa desde fora l'has trobat correctíssima.
Jo et puc dir que l'he viscut desde dins, i ha estat un auténtic desastre. :wonder:

11 Nov 2025 21:51 - 11 Nov 2025 21:52 #17 per Dennis Teuling (Associat/da)
oriol82, jo flipo!
Fas una mica de bici i fas 36:40 menjant croquetes a mitja cursa... Això és un temps estratosfèric!

(I tot i estar d'acord amb el Chute, com no, a vegades a incidències no et deixen canviar de calaix per molt que t'ho mereixes...)

He llegit una mini-crònica de l'amic Marc que no va poder arribar al calaix que li pertocava per culpa de la mala gestió de la guardarropia... això és molt greu, crec jo!

I de l'amic Rugbyman millor no parlar... però me n'alegro de que aquest cop no hagi passar per caixa :laughing:

Vladi, Gorka, enhorabona per la vostra cursa!!!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

11 Nov 2025 22:38 #18 per Vladi (Associat/da)

mario.cat va escriure: Jo et puc dir que l'he viscut desde dins, i ha estat un auténtic desastre. :wonder:

Ostres, vosaltres que l'heu viscut des de dins podeu valorar-ho millor.

Jo no vaig tenir problemes en recollir el dorsal i tampoc al guarda-roba, potser per l'hora. Al Decathlon de Ciutat Vella divendres a les 13 hores no hi havia ningú i, al guarda-roba, a les 8 molt poca gent. En recollir la bossa, un parell de persones i jo soc dels que no vaig massa ràpid en acabar la cursa.

Els tres punts de millora que vaig trobar ja els vaig explicar. El tap a l'avituallament de la fruita si hagués sortit un dia fred o plujós podia haver estat un problema bastant greu.

Mario, espero que ja estiguis recuperat de l'esquena.

Salut :great: :great: :great:

12 Nov 2025 08:44 #19 per Ramon_B (Associat/da)
Un any més espectacular Cursa Bombers amb 18000 inscrits i gairebé 13500 arribats a meta. Hem tornat al recorregut original amb la tradicional pujada al Paral·lel i baixada per la Via Laietana que m'agrada força. Bona temperatura per córrer.

En general bona organització malgrat el tap monumental a l'arribada per recollir la beguda i fruita. Jo, quan ho he vist, he marxat. :whistle:

No m'ha agradat gens el munt de retalladors durant tot el recorregut :grrr: .

En quant a la meva cursa he pogut mantenir un ritme força regular per acabar-la en 1h06'49''( 33:47 /33:02) a 6'41''/Km 😉. Les meves condicions físiques actuals no donen per més.

Feliç d'haver pogut participar en 22 edicions consecutives des del 2003 🎉🎊

Nota : El meu Garmin ha mesurat 10,090 Km no tinc cap dubte de que la distància era correcte

754 Curses, 307 deumils / 42 Mitges / 3 Maratons
rbeltra.blogspot.com

16 Nov 2025 20:52 - 24 Nov 2025 09:24 #20 per rularo86 (Associat/da)
Bona tarda,

Veient la "no crònica" d'en RugbyMan i, la croqueta d'en oriol82, la meva crònica podrà estar a aquest nivell?:wonder:

Donat que m'havia apuntant a tasca de voluntariat en onada de sortida, em van assignat el darrer calaix (el blanc) per prendre la sortida una vegada acabada aquesta tasca. Aquest calaix correspon a la tercera onada i a templs superiors a 60 minuts.

Sortir del darrer calaix en una cursa multitudinaria? Be, donat que al meu voltant hi haura participants anant molt mes lent que el meu ritme habitual, tocarà fer turisme dins d'un embús gegant, que hi farem...:( . Espereu, que se m'acava d'acudir una idea, i si ja posats a sortir de tant enrere, miro de sortir en la darrera posició i a veure quants avançaments puc fer i quin temps final em surt? :wonder:

Dit i fet, comencen a donar sortides i quan ja toca la nostra aprofito per anar als serveis i dirigirme caminant a la part final del calaix. Un pla sense fisures, oi? Doncs res mes allunyat de la realitat. La sortida estava prevista a les 09:12, tot i dirigir-me a la sortida amb tota la calma del mon, veig que no para d'apareixer gent darrera meu i al final passo per sota l'arc de sortida a les 09:18:22 sabent que no seré el darrer però esperant que hi hagi gaires participants que prenguin la sortida al meu darrera.

Els primers minuts de cursa vaig al voltant de 4'10"/km aprofitant que el calaix blanc ha sortit fa uns minuts i per tant i ha força espai per avançar les unitats que han sortit poc abans que jo i que potser no acaben d'entendre que fa un boig anant 2 o mes minuts per km mes ràpid que ells :?

Ara, si uns minuts abans que jo ha sortit un calaix que va mes lent, mes d'hora que tard em tocarà tornar a la realitat i veure si es veritat allò que diuen que no es pot córrer quan hi ha molta gent. Tenir mes de 13000 persones davant teu pot servir per esbrinar que hi ha de realitat en aquesta opinió.

Al Paral·lel ja comença l'embús i em veig fent fartleks tenint variacions de mes d'un minut per km i havent de fer alguna diagonal per anar progressant. A Floridablanca la cosa no millora i vaig perdent la fe a poder fer un registre decent. Que hi farem, s'ha intentat però el que ha sortit fora de posició soc jo i per tant no puc demanar que s'apartin. Ara, que estic veient? En arribar a la Gran Via comencen a sorgir clarianes i recupero ritme creuer, com al principi de cursa :whip: . En el pas per el km 5 porto 23'03", a uns 4'37"/km. Es a dir, vaig camí de fer 46' en un 10k... :scream:

Miro de conservar aquest ritme a veure si puc recuperar temps i mirar de fer un sub 45' que correspondria al calaix que m'haurien assignat per històric de temps. Van passant kms i vaig veien molts bombers rodejats de participant que volen fer-se fotografies amb ells. Tamé hi ha gent amb altaveus aportant música.

El ritme va sortint i quan em dirigeixo cap a Via Laietana penso que en la baixada tot el mon incrementarà ritme però igualment em trobo alguns taps i veig la llebre de sub 55' al fons. Clar, estic envoltat de gent que triga minut i mig per km mes que jo.:sob: Per baixar de 45 minuts necessito poder incrementar ritme a la recta d'arribada i per mirar d'aconseguir aquesta filta miro de fer sprint però hi ha massa gent degut a la llebre de 55'.

Tanco participació salvant el sub 45' força justet, 44'49".
Per tant, el parcials son: 0:23:03 (4'37"/km) i 0:21:46 (4'21"/km).

Tornant a l'assumpte de si es pot córrer salint del darrere, depèn del ritme de la gent que surt al davant i de l'amplada dels carrers, ara, tampoc ha sigut una missió impossible en aquest circuit.

Ja posat a mirar estadístiques, quants avançaments he fet al llarg de la cursa ?:unsure:
Analitzem dades:

km 5 => Posició: 9116. Hora: 09:41:24
Arribada => Posició: 6161. Hora: 10:03:10

Per tant, entre el km 5 i l'arribada guanyo 2955 posicions (prop de 2,3 posicions per segon).
I, entre la sortida i el km 5? :wonder: Donat que no he trobat informació de la posició en la que vaig prendre la sortida, decideixo revisar l'hora de sortida de les persones que al km 5 tenen posicions darrera meu fins a la 13455 (darrera posició en aquest punt). Si una persona va sortir mes tard, obviament no l'he avançat.

La darrera persona que al km 5 va passar al meu darrere i va prendre la sortida mes tard, va començar a les 9:20:15 (1'
53" mes tard que jo). Veig 79 persones que van prendre sortida mes tard que jo i que van passar per el km 5 mes tard que jo.

13455 - 9116 - 79 = 4260 posicions guanyades en els primers 5 kms. Gairebé 3,1 posicions guanyades per segon.

I, en total, 4260 + 2955 = 7215 posicions de 13455 participants al km 5, un 53.6% dels participants. He avançat a mes de la meitat de participants :party:

Ramon_B 22 edicions consecutives? Tu no pares a casa :laughing:
Vladi Bones apreciacions per millorar la cursa.
Chute Ànims i que els problemes al peu es solucionin aviat.

Salutacions a tothom, participants, voluntaris i lectors.

1000: 0:03'21" (1000 socials - 18/06/2022).
5000: 0:19'59" (XXIII Cursa de Poble-sec - 17/07/2022).
10000: 0:41'17'' (Córrer per córrer - 13/11/2022).
21097: 1:32'08" (XXXV Mitja Marató del Vendrell - 30/10/2022).
42195: 3:42'51" (Marató Barcelona - 07/11/2021).
Adjunts:

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats