Bona tarda,
Veient la "
no crònica" d'en
RugbyMan i, la
croqueta d'en
oriol82, la meva crònica podrà estar a aquest nivell?
Donat que m'havia apuntant a tasca de voluntariat en onada de sortida, em van assignat el darrer calaix (el blanc) per prendre la sortida una vegada acabada aquesta tasca. Aquest calaix correspon a la tercera onada i a templs superiors a 60 minuts.
Sortir del darrer calaix en una cursa multitudinaria? Be, donat que al meu voltant hi haura participants anant molt mes lent que el meu ritme habitual, tocarà fer turisme dins d'un embús gegant, que hi farem...

. Espereu, que se m'acava d'acudir una idea, i si ja posats a sortir de tant enrere, miro de sortir en la darrera posició i a veure quants avançaments puc fer i quin temps final em surt?
Dit i fet, comencen a donar sortides i quan ja toca la nostra aprofito per anar als serveis i dirigirme caminant a la part final del calaix. Un pla sense fisures, oi? Doncs res mes allunyat de la realitat. La sortida estava prevista a les 09:12, tot i dirigir-me a la sortida amb tota la calma del mon, veig que no para d'apareixer gent darrera meu i al final passo per sota l'arc de sortida a les 09:18:22 sabent que no seré el darrer però esperant que hi hagi gaires participants que prenguin la sortida al meu darrera.
Els primers minuts de cursa vaig al voltant de 4'10"/km aprofitant que el calaix blanc ha sortit fa uns minuts i per tant i ha força espai per avançar les unitats que han sortit poc abans que jo i que potser no acaben d'entendre que fa un boig anant 2 o mes minuts per km mes ràpid que ells
Ara, si uns minuts abans que jo ha sortit un calaix que va mes lent, mes d'hora que tard em tocarà tornar a la realitat i veure si es veritat allò que diuen que no es pot córrer quan hi ha molta gent. Tenir mes de 13000 persones davant teu pot servir per esbrinar que hi ha de realitat en aquesta opinió.
Al Paral·lel ja comença l'embús i em veig fent
fartleks tenint variacions de mes d'un minut per km i havent de fer alguna diagonal per anar progressant. A Floridablanca la cosa no millora i vaig perdent la fe a poder fer un registre
decent. Que hi farem, s'ha intentat però el que ha sortit fora de posició soc jo i per tant no puc demanar que s'apartin. Ara, que estic veient? En arribar a la Gran Via comencen a sorgir clarianes i recupero ritme creuer, com al principi de cursa

. En el pas per el km 5 porto 23'03", a uns 4'37"/km. Es a dir, vaig camí de fer 46' en un 10k...
Miro de conservar aquest ritme a veure si puc recuperar temps i mirar de fer un sub 45' que correspondria al calaix que m'haurien assignat per històric de temps. Van passant kms i vaig veien molts bombers rodejats de participant que volen fer-se fotografies amb ells. Tamé hi ha gent amb altaveus aportant música.
El ritme va sortint i quan em dirigeixo cap a Via Laietana penso que en la baixada tot el mon incrementarà ritme però igualment em trobo alguns taps i veig la llebre de sub 55' al fons. Clar, estic envoltat de gent que triga minut i mig per km mes que jo.

Per baixar de 45 minuts necessito poder incrementar ritme a la recta d'arribada i per mirar d'aconseguir aquesta filta miro de fer sprint però hi ha massa gent degut a la llebre de 55'.
Tanco participació salvant el sub 45' força justet, 44'49".
Per tant, el parcials son: 0:23:03 (4'37"/km) i 0:21:46 (4'21"/km).
Tornant a l'assumpte de si es pot córrer salint del darrere, depèn del ritme de la gent que surt al davant i de l'amplada dels carrers, ara, tampoc ha sigut una missió impossible en aquest circuit.
Ja posat a mirar estadístiques, quants avançaments he fet al llarg de la cursa ?

Analitzem dades:
km 5 => Posició: 9116. Hora: 09:41:24
Arribada => Posició: 6161. Hora: 10:03:10
Per tant, entre el km 5 i l'arribada guanyo 2955 posicions (prop de 2,3 posicions per segon).
I, entre la sortida i el km 5?

Donat que no he trobat informació de la posició en la que vaig prendre la sortida, decideixo revisar l'hora de sortida de les persones que al km 5 tenen posicions darrera meu fins a la 13455 (darrera posició en aquest punt). Si una persona va sortir mes tard, obviament no l'he avançat.
La darrera persona que al km 5 va passar al meu darrere i va prendre la sortida mes tard, va començar a les 9:20:15 (1'
53" mes tard que jo). Veig 79 persones que van prendre sortida mes tard que jo i que van passar per el km 5 mes tard que jo.
13455 - 9116 - 79 = 4260 posicions guanyades en els primers 5 kms. Gairebé 3,1 posicions guanyades per segon.
I, en total, 4260 + 2955 = 7215 posicions de 13455 participants al km 5, un 53.6% dels participants. He avançat a mes de la meitat de participants
Ramon_B 22 edicions consecutives? Tu no pares a casa
Vladi Bones apreciacions per millorar la cursa.
Chute Ànims i que els problemes al peu es solucionin aviat.
Salutacions a tothom, participants, voluntaris i lectors.