Gràcies nois, doncs sí vam complir tots els objectius (si el de temps ho mirem com només temps en moviment quadra

) i hem creieu si us dic que tinc la sensació de no haver gaudit i estar poc content. Doncs som-hi per intentar explicar-ho perquè es com ho veig
Aviso que serà llarg i ho faré en dies
Desmitificant el mite:
Introducció:
Els que hem coneixeu sabeu que com a corredor d’asfalt, etapa actual iniciada en 2011 per voler ser triatleta, gaudeixo intentant fer millors marques personals o amb el piqué fàcil de qualsevol conegut amb el que he creuat una paraula/mirada
Ara mateix les marques son complicades i l’etapa de transició a l’edat “adulta” està sent complicada, però encara volem jugar la meva "última" carta en asfalt tot per fer maratons i en aquest cas concret la de Boston (objectiu 2027/2028; evidentment pel camí altres "Majors" seran benvingudes).
Sempre he dit que la meva jubilació atlètica és i estarà en la muntanya i l’ultrafons, però com tot hi ha dies en que penso i si no "arribem" en condicions

. Doncs per això he anat jugant amb reptes competitius interessants, sense comptar sortides de muntanya amb amics que sempre seran les millors

i només mirant "competicions" tindria: Cavalls del Vent (2020), Zermatt UltraMarathon (2021), 24h de CoRReDoRS.CaT en pista (2021) com un "bon historial" de maratons i tot sense oblidar el motiu inicial pel que vaig començar a córrer: els triatlons. Per sort també n’he fete algunes més cap als inicis, però ara veig massa complicat poder entrenar-ho com m’agrada i la evolució m’hauria de portar a "la Zegama dels triatletes" el que es coneix com un IronMan i que cada vegada veig més llunyà
Zegama com a tal la vaig descobrir per un noiet anomenat Kilian cap el 2018, relativament tard ja que la podia haver descobert abans amb el nostre influencer preferit d’aquí del fòrum i que anomenem
Dabit i que la va fer en 2017, però amb només sis anyets de córrer jo encara estava amb masses coses per descobrir/gaudir
En 2019 ja vam tenir un altre referent d’aquí de la casa, en
tonivet i en aquest cas si que ja estava jo enganxat a la tele admirant i bavejant, però veient que el repte era majúscul ni pensava en apuntar-me i molt menys quan ni tan sols en
tonivet va poder passar els talls i acabar
No va ser fins 2023 que ja vaig dir si no m’apunto als sorteigs no podré córrer mai,
quicu111 va tenir sort en aquest 2023, i jo com en la febre de les Majors ja no vaig fallar any rere any en apuntar-me pensant que no tocaria mai i ves per on amb només quatre intents ja tenia el meu dorsal per córrer (hi ha gent amb més de deu intents i que encara no ha tingut dorsal, motiu pel qual en aquest vint-i-cinquè aniversari van fer un segon sorteig amb alguns dorsals extres més per aquest "desafortunats" amb molts números, però poca sort). Quan tot just ja era el segon any que feien pagar 1€ a fons perdut i que començava a tocar-me la moral i pensar fins quan estava disposat a “llençar” els diners podent anar a fer el recorregut tranquil·lament amb amics els dies previs a la cursa i després animant i veient l’espectacle in situ en lloc de a la tele, tocava entrenar i dur per no "fallar".
Per sort era l’any on havia decidit que havia de tornar a ser la meva millor versió en asfalt concretament amb un primer intent a la marató de Valencià 2026 al Desembre, així que pel camí crec que una marató de muntanya es l’entrenament ideal per agafar força i resistència (ni he ossat preguntar-li al meu entrenador que pensa, però simplement l’hi vaig dir “ha tocat Zegama i vull ser finisher”).
La feina, lesions d’abductors i tancament de Collserola per la pesta porcina no m’ho posaven fàcil, però ja sabeu que sóc moooooooooolt tossut i capficat
Com ja he anat explicant finalment els entrenaments van sortir i la varietat dels mateixos la considerava optima per afrontar el temut i desconegut Zegama, resolent molts o tots els meus dubtes amb en
Dabit desde l’inici i posteriorment conforme s’apropava la data amb en
Marcos Pascual (SoyMarcis) tot mirant el seu instagram i strava on es defineix com “atleta popular entrenant per ser elit” i on va anar fent els dies previs visites e inspeccions del circuit, ja que també debutava en Zegama.
Planificació/Estància:
Amb un dia de festa per davant i per darrera farem un finde llarg amb la família tot gaudint de Vitoria, lloc on vam trobar/agafar l’apartament tot pensant que així Diumenge poguessin gaudir mentre jo intentava fer la meva cursa sense estar pendents de mi patint 8h i veient-me fugaçment a meta sortir i/o no/sí arribar.
Per feina i problemes en el mecànic del cotxe finalment vam improvisar i vam poder fer migdia extra més i vam tirar a sopar a Logroño Dijous per acabar dormint a Arantzazu (Oñati) en lloc de sortir Divendres ven d’hora per arribar a dinar a Vitoria.
Divendres al matí vaig poder tastar la pluja, fang i clima basc que potser hem trobaria el Diumenge a la cursa i en lloc de calmar els nervis la cosa va anar a pitjor. Tampoc ajudava veure que tothom estava emocionat amb la nevada que havia caigut a l’Aizkorri, tal com anunciava en
Danigoal
Primeres conclusions/recomanacions/observacions:
Si voleu “viure” Zegama, no podeu anar a dormir a Vitoria per molt bé que us sembli aprofitar per fer turisme. Els passes de corredor pel vehicle que envien a casa per carta no us serviran de res quan l’afició hagi ja pres possessió del poble.
La Zegama del 2002, la que suposo m’hagués agradat córrer, no crec tingui res a veure amb la Zegama de 2026. Crec ha crescut massa i s’ha convertit en una “major de muntanya” per la que no estava preparat ni motivat (la febre del running comença a fer-me voler no ser part d'ella o no fer-la créixer, però encara vull competir en "curses mítiques" o "inflades"

).
No oblideu que el recorregut està marcat tot l’any i que el dia previ a la cursa seria el moment ideal per fer-la amb amics per després passar el dia següent animant i veient l’elit en diversos punts mítics del recorregut. Convençut que hi ha més curses guapes/atractives pels voltants (en tinc un parell d'anotades

), "més simples" i amb animació suficient com per no trobar a faltar la bogeria de públic de Zegama.
Tot i això ja tinc mig convençut en
Dennis 
per fer aquest planning d’amics de gaudir els dies previs sense competir i potser ens falta companyia d’algú més:
Rugbyman
Zegama no són la seva samarreta guapa i les seves bosses de corredor i finisher, però un disseny de samarreta “mínim” potser tampoc faria cap mal
I sobretot no feu com jo i aneu despistat, buscant informació i sense veure coses importants tot estressat per la quantitat de gent i no saber on anar o que agafar en mig d'un "show mediàtic".
Sobre la taula de dorsals es veu que hi havia el diari on surten el llistat dels participants i al no agafar-ho de moment no sembla que el pugui tenir

. Tot gràcies a estar desbordat per l’esdeveniment i tenir una organització molt professional i empàtica

:
De: Jordi
Enviado: lunes, 18 de mayo de 2026 21:52
Para: Zegama Aizkorri <Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.>
Asunto: Diario con listado de inscritos Zegama 2026
Kaixo,
en mi bolsa de corredor no encontré el diario, ¿podrías conseguir y gurdarme un ejemplar? Eskerrik asko
Salut!
Jordi
El miércoles, 20 de mayo de 2026, Zegama Aizkorri <Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.> escribió:
Buenas!
En la bolsa del corredor no viene ningún diario, estaban en la mesa para cogerlos.
Una vez terminada la recogida de dorsales se reparten en el público.
Un saludo!
De: Jordi
Enviado: miércoles, 20 de mayo de 2026 21:05
Para: Zegama Aizkorri <Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.>
Asunto: Re: Diario con listado de inscritos Zegama 2026
Ah, pues no los vi 
¿pódeis conseguir alguno para mi?
Gracias
El miércoles, 21 de mayo de 2026 a las 10:52, Zegama Aizkorri <Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.> escribió
Buenas!
No, se reparten en el público las que sobran.
Un saludo!
Crònica:
Properament més...

si es que encara algú te ganes de saber més
Salut!
Jordi
PD: Busco diari amb llistat inscrits Zegama 2026
, si algú el té y me'l vol cedir o hem cedeix fotos estaré agraït