La marató en genèric

La marató en genèric

09 Mar 2008 00:26 #101 per Juan Ma (Visitant)
Et posaré un últim ex. mes:

Avans, un Zatopec( increible) era capaç de guanyar en tres modalidads a

l'hora.

Ni per descomptat et dic res de un tal Jessi... :surprised: :surprised:

Ara hi fent marathón ens 2h !!! en cuantes modalitats poc guanyar el

mateix atleta??

Hi ha mes qualitat a l'elite, també sóc de l'opinió, que ha de haver,

millor qualitat en el món popular.

El propi Zatopec, preguntava competin si el ritme que portava, era el

correcte!!!.

Tan sól, es la meva opinió, pero potser estic equivo.cat :great:

Eres lo que corres, ups!! o era lo que comes?? continuaré haciendo las 2 cosas y alguna que otra más!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

09 Mar 2008 00:30 #102 per Cabrix (Visitant)
Als maratons europeus, t'asseguro que una marca de 3.30', que aqui es considera normaleta, es digne d'admiració. Només cal fer un cop d'ull a les classificacions.

Aqui un popular entrena molt més que a la resta de països europeus, però molt menys que a mitjans dels 80... Només cal parlar amb alguns dels maratonians d'aquella època per comprovar-ho...

Crec que no es pot comparar la preparació de l'èlite amb la preparació popular. Ja he comentat abans que penso com tu, que l'èlite actual aconsegueix millorar les marques, però a diferencia, el nivell mig és menor per motius de major participació i, algo més discutible i que és una opinió personal, perque s'entrena menys...

Y otra de gambas !!!
No stress

Santaco's Road Runners and Mountain Cafre's Super Team

Archer of the Night

TODOS CON MAYKA : www.facebook.com/todosconmayca

09 Mar 2008 00:38 #103 per Buff! (Associat/da)

Et crec a tú Pucu,no als números.

Em costa molt pensar, que sigui veritat.

Jo era un dels 519 de l'any 1987 Juan Ma i no m'agraden :grrrrrr: els teus dubtes. Saps que aquell any vaig fer més de 3.000 Km. per acabar en 2:50:49 la meva primera marató? I que abans de decidir-me a participar-hi en feia dos que corria? Que et digui en Pucu el perfil "pla" que tenia llavors.... Tens el dret a crere-t'ho o no, però és cert el que et diu en Pucu.

Milers de kilòmetres

09 Mar 2008 11:16 #104 per jaume (Visitant)
Juan Ma,

No dubtis dels números. Jo he conegut una mica les 2 etapes de les que estem parlant; la dels anys 80 ( quan començava a córrer ) i evidentment la d'ara. Hi havia moltes diferències.

Als anys 80 els corredors catalans d'elit ( F.Díaz, R.Garcia,R.Nogueras, A.Abellán, Wilmot, Amado Hernadez, Isaías Martínez,D.Catalan...) venien del cross o de la pista excepte en algun cas ( A.Abellàn ). Entrenaven molt ( al voltant dels 200 kms a la setmana ) i feien 1h04'-1h06' en mitja i entre 2h15' i 2h20' a la marató ). Darrera d'ells hi havia un bon grup d'atletes al voltant de les 2h30' i d'aquí a les 3 hores també hi havia força gent. No hi havia ni EPO ni dopatge.

A nivell popular, la gent si no estava prou preparada no corria la marató. Ara com donen 6 hores i corre molta més gent, hi ha molta més gent que s'atreveix a sortir a la marató, però abans no era així. No entro a valorar si és positiu o negatiu, però era diferent.

El maratonià popular solia entrenar cada dia i al voltant dels 100km/setmana. Ara conec a molts que entrenen només 3 dies a la setmana i fan la marató.

Els temps canvien, però no dubtis de les estadístiques ni de l'experiència dels que fa molts anys que coneixen aquest món.

El dia que no gaudeixis corrent, millor deixa-ho córrer

09 Mar 2008 12:22 #105 per Juan Ma (Visitant)
Els temps canvien, però no dubtis de les estadístiques ni de l'experiència dels que fa molts anys que coneixen aquest món.
[/quote]

Jaume.

Hola Jaume,

Mai posaré en dubta, l'experiencia del'alguns  que fá molts anys que

coneixeu aquet món, i tampoc posaré en dubta els seus respectius registres

En el món de l'esport, sempre hi haurá gent totalment neta, noble...

Pero el dopatje, sempre a existit i hi  serà(malauradament), unas

vegades epo, otras vegades cualsevol tipos de droga...

Tramposos,també existiran sempre (maularadament), llavors, les

estadisticas, sempre les posaré en dubta, (i m'agradan)

Tampoc crec que una de les causes que argumenteu, per el alt número de

atletas que en 1998 van baixar de les 3h, sigui el alt número de kms,

que feia un atleta, hi ha atletas, que doplaran els seus respectius

entrenaments i no conseguiran millorar un registre(parlo en general)

Actualment i termino, (tinc que anar a entrenar, no es coña)cuand un

atleta, posen per ex. 100mts llisos, fá un record del món, el primer que

s'en vé al cap es cuand temps trigará en donar positiu en cualsevol

control de un altre pais, competició...

Molt trist, per l'esport, esportista...pero molt dificil de canviar,

imaginat avans!!!

Bé, deixo, que els demés, també diguin la seva.

Un saludo and enjoy it.

Eres lo que corres, ups!! o era lo que comes?? continuaré haciendo las 2 cosas y alguna que otra más!!

09 Mar 2008 18:03 #106 per arcadi42 (Associat/da)
Juan Ma
Em sembla que has estat barrejant naps amb cols des la primera intervenció...
Els números del Pucurull reflecteixen perfectament el canvi que hem viscut en els últims 20 anys, canvi del qual n'he estat testimoni directe. Si mires la meva web, veuràs que en el llistat de les meves 85 maratons hi ha sempre el lloc que he ocupat, el total d'acabats i el percentatge que això significa. Doncs bé, si t'hi fixes veuràs que abans, quan corria la marató per sota de les tres hores, quedava proporcionalment molt més enrere que ara, que les faig en poc menys de quatre hores. I això val tant per les maratons d'aquí com les de qualsevol lloc del món. Què vol dir això?. Doncs que el nivell general de marques ha baixat considerablement, a causa de l'augment de corredors populars, que corren amb una filosofia més d'esport de lleure i menys competitiva. Abans, els maratonians d'entre 3 i 3.30 feiem entrenaments molt més seriosos, passant clarament dels 100 kms semanals. Ara, ben pocs fan això...

En aquest sentit, estem parlant sempre de xifres absolutes dels participants en les maratons. Barrejar aquí temes de dopatge em sembla infantil o ridícul. Quin tant per cent d'atletes d'èlit pot caure, ara o abans, en la lacra del doping?. Un 1 per 5.000?. Creus que això afecta en l'estudi que ha publicat el Pucurull?

Crec que has opinat molt alegrement d'una època que no coneixies, posant en dubte unes dades totalment objectives.

171 maratons (106 diferents, 50 països), 202 mitges, 299 deumils, 1028 curses
www.arcadi42.cat

09 Mar 2008 19:51 #107 per Juan Ma (Visitant)
Arcadi,

Jo, no més et diré, que es la meva opinió,

i el que m'agrada, es que tú has dit la teva,

pero jo no la tacharé com adjectius com tú fas con la meva opinió.

Hi há un dit: el que se pica ajos come!!

El tema del doping, no era la meva intenció, treura, pero ha sortir

per las intervencions, jo he dic que según que estadisticas,

aunque m'agradan llegirles, no me las puc creura, pero també

es normal que cuand dius, cualsevol cosa que vá en direcció contraria,

tens reaccions como les tevas, pero sóc así, també m'agrada donar la

meva opinió.

La teva no la tacharé de infantil o ridicula, pero si et diré,

que es molt dificil parlar de més de 2 i tú sembla que ho tens molt

clar amb els 519 d'aquell any.

Ara, a nivel popular en sembla mes ridicul encara, a mitad de cursa en

marathó, cuand vás a 3h 38' parar per tomar cualsevol pastlla de potasio

de lo que sigui, sobretot, vinent d'esportistes com tú de menys de 3h.

Sense cap intenció de ferir, tan sól et dic la veritat i si es veritat,

i et fá mal, aixó ya es el teu problema.

Un saludo and enjoy it.

09 Mar 2008 20:45 #108 per arcadi42 (Associat/da)
Confeso que no entenc la majoria de les coses que em dius. Això dels 2 i dels 519 de no sé quin any. No sé de què em parles...

I això de parar a prendre sals minerals, això no té res a veure amb el nivell de la gent. Tot maratonià s'ha d'hidratar convenientment i ha de prendre les precaucions que li vagin bé per acabar la cursa en condicions. I una altra cosa, jo fa 14 anys que no sóc un corredor de menys de 3 hores...

Però, insisteixo, tot això no té a res a veure amb el missatge que jo et volia donar. Simplement m'ha sabut greu veure que posaves en dubte unes dades i que qüestionaves la gent que corríem en una altra època, i que feiem marques generals molt millors que ara. Et demano disculpes si t'he ofès amb la manera en què he parlat, però m'ha sabut greu veure algunes de les teves intervencions anteriors.

Abans de la intervenció primera del Mestre Pucurull, fa molt temps que estic argumentant això, sense dades tan concretes. El nivell de marques a la marató A TOT EL MÓN ha baixat notablement, però això no és una dada negativa, ja que ha augmentat, i molt, la participació, i el caire popular de les maratons. Aquest és l'únic missatge que vull donar, i que el refrenden les dades. Un exemple: aquest matí m'he trobat el Toti Ribas a la Carretera de les Aigües i hem parlat d'això, i m'ha comentat que, fa 20 anys, amb una marca d'1:05 a Granollers va quedar el quinzè, i ara amb 1:11 va ser onzè o dotze, no ho recordo exactament. De la mateixa manera, la gent de 2.20 en marató que anaven a Nova York no quedaven ni entre els 50 primers, i en canvi ara estarien gairebé entre els 10 primers...

www.arcadi42.cat

10 Mar 2008 11:56 #109 per arnau61 (Visitant)
jo tambe comparteixo l´opinio de que la elit si que progressa a nivell de marques,pero l´atleta popular,degut a la filosofia del correr com a plaer no te perque seguir la mateixa linea.en els finals dels 80,els populars que feien la marato es preparaven en moltissim mes kilometatje que ara i qui no tenia sis dies a la semana per entrenar i temps per descansar els entrenaments ni es plantejava el repte.Jo mateix al any 87,entrenat sis dies i amb les tardes lliures vaig correr a barcelona amb 3h03´i en el 2008,amb cuatre i a vegades tres dies a la semana,treballant pel mati i la tarda,el temps ha sigut 4h01´,pero la sensacions que sents internament de benestar no han perdut pes per mi,potse ara son millors per que les altres son un record i aquestes les disfruto ara,en present.

salut a tothom.

13 Mar 2008 19:51 #110 per arcadi42 (Associat/da)
Sense ànim de polemitzar més, simplement aportaré unes dades que confirmen la teoria apuntada pel Mestre Pucurull:

El 1989 (l'any que ve farà 20 anys), vaig fer a Barcelona una marca de 2:56:29. Vaig quedar el 405 d'un total de 2.672 (15,16%). Amb aquesta marca aquest any hauria quedat el 208...de 7.628 (un 2,72% del total de participants.)

I no parlem només de Barcelona, sinó de les maratons en general. Mirem Nova York. Hi ha una dada molt fàcil, perquè vaig fer la mateixa marca el 1983 i el 2001: 4 hores i 22 minuts. Divuit anys de diferència. La mateixa marca. Posició percentual: 80,45 el 83 i 49,40 el 2001. I el nivell de marques va baixant cada cop més: el 2003, amb 3 hores i 53 minuts, quedo el 18,97 per cent, i el 2004, amb 3:40...el 10,48 per cent!!!

Cada vegada més, els maratonians van cap a passar-ho bé, sense obsessionar-se tant per les marques i els entrenaments.

I el nombre d'atletes d'èlit és cada vegada més petit. Evidentement, hi ha "monstres" (lògicament africans) que van millorant el rècord del món i que l'han portat fins a les dues hores i quatre minuts, però el total d'atletes que fan marques d'èlit va baixant de forma espectacular. A la Gran Bretanya, per exemple, l'any 1985 tenien un centenar de maratonians de menys de 2:20; l'any 2003 ja només en tenien 7, i l'any passat únicament 2!!!!!. (Com anècdota cal recordar que el 2003, quan Paula Radcliffe va fer el rècord del món femení, va superar tots els homes britànics!)

www.arcadi42.cat

13 Mar 2008 20:14 #111 per mufasa (Visitant)
Crec que aquestes dades són molt lògiques, cada vegada hi ha molt més amants del running que disfruten correns sense obsesionar-se amb marques. I em sembla una dada molt positiva, crec que les curses les fem grans els populars.

10000 Sant Antoni 10 39:45

Mitja Sitges 10 1:29:56

Marató Mediterrani 08 3:40:13''

victorrunner.blogspot.com/

13 Mar 2008 22:53 #112 per jaume (Visitant)
Molt bones les dades que dones Arcadi i crec que són irrefutables del que passa.

Deixeu-me que discrepi però d'alguns comentaris en el sentit que és positiu que cada cop hi hagi més gent que corri en 4 hores per exemple. No estic en contra d'això però si estic en contra de dir que és positiu que hi hagi menys que corrin en marques de més nivell.

Hauriem de ser capaços d'engrescar a la persona sedentària que comença a córrer però també a aquell que té més aptitud per córrer i pugui fer marques més bones ( tot i que no arribi a nivell d'elit ).

Actualment o corres per sota de 2h10' i pots viure del córrer o ningú té interés d'entrenar per fer 2h20' o 2h25'.

I també opino que la marató és una prova que cal sortir ben preparat i entenc que és una imprudència voler-la fer sense un mínim de preparació

El dia que no gaudeixis corrent, millor deixa-ho córrer

13 Mar 2008 23:38 #113 per Juan Ma (Visitant)

Confeso que no entenc la majoria de les coses que em dius. Això dels 2 i dels 519 de no sé quin any. No sé de què em parles...

I això de parar a prendre sals minerals, això no té res a veure amb el nivell de la gent. Tot maratonià s'ha d'hidratar convenientment i ha de prendre les precaucions que li vagin bé per acabar la cursa en condicions. I una altra cosa, jo fa 14 anys que no sóc un corredor de menys de 3 hores...

Però, insisteixo, tot això no té a res a veure amb el missatge que jo etvolia donar. Simplement m'ha sabut greu veure que posaves en dubte unes dades i que qüestionaves la gent que corríem en una altra època, i que feiem marques generals molt millors que ara. Et demano disculpes si t'he ofès amb la manera en què he parlat, però m'ha sabut greu veure algunes de les teves intervencions anteriors.

Abans de la intervenció primera del Mestre Pucurull, fa molt temps que estic argumentant això, sense dades tan concretes. El nivell de marques a la marató A TOT EL MÓN ha baixat notablement, però això no és una dada negativa, ja que ha augmentat, i molt, la participació, i el caire popular de les maratons. Aquest és l'únic missatge que vull donar, i que el refrenden les dades. Un exemple: aquest matí m'he trobat el Toti Ribas a la Carretera de les Aigües i hem parlat d'això, i m'ha comentat que, fa 20 anys, amb una marca d'1:05 a Granollers va quedar el quinzè, i ara amb 1:11 va ser onzè o dotze, no ho recordo exactament. De la mateixa manera, la gent de 2.20 en marató que anaven a Nova York no quedaven ni entre els 50 primers, i en canvi ara estarien gairebé entre els 10 primers...

Arcadi,

Per mí, tot el que tenia que dir, está dit.

Terminaré amb un marathó que has treure tú i que reflexteix el aument dels

atletes sub 3h, desde l'any 2004, pasant per 2005,fins 2007

MARATHO DE NEW YORK.

ATLETAS SUB  3H.

Any 2004-  Atletes arribats en temps sub 3h :  500 aprox.
                                -sub 3h 59":  515 aprox.

Any 2005- Atletas arribats en temps sub 3h  :  623 aprox.

Any 2007- Atletas arribats en temps sub 3h  :  803 aprox.

Com a dada significativa, et diré que un atleta que tú coneixes prou bé
F.Domingo amb un temps de 2h 43'41" va quedar entre els 160de la general.

Y  finalment alguna dada estaré d' acord amb tú, per que practicament es correcte, es la que dones de 2h 20' en Marathó, no quedarien entre els  10
primers, pero sí han quedat entre els 15 primers, pero aquesta : 2h 20'
es un "tiempazo" en marathó i en New York a mes a mes!!!

Per mí, després de la teva disculpa, (crec que no va ser una forma molt correcte per la teva part) podias haver argumentat cualsevol cosa com ho fas ara mateix i tots contents i amb la seva opinió.

Com veus les dades, els numeros... son de la pagina oficial del maratho
de New York, d'un marathó que has posat de ex.

Cada cual...

Fins aviat.   

14 Mar 2008 07:45 #114 per arcadi42 (Associat/da)
No m'havia fixat en aquest augment de sub 3 hores que comentes, encara que sempre s'ha de mirar en termes percentuals i no globals. En qualsevol cas, suposo que respon al fet que en els últims tres anys han incorporat la inscripció "per marca", cosa que se'ns dubte ha de fer pujar una mica el nivell, que cada vegada és més "popular". Que amb una marca tan discreta com 3:40 quedis entre el 10 per cent capdaventer, crec que és suficient per veure el caire que té la cursa...

Crec que el debat que ha obert el Jaume és interessant. Més enllà de discutir si és positiu o no aquest canvi que hi ha hagut en les dues últimes dècades, està clar que costa molt entrenar per tenir un nivell de 2.20 ó 2.30, que és molt exigent però que no solucionarà res a l'atleta.

www.arcadi42.cat

14 Mar 2008 09:31 #115 per mufasa (Visitant)
No crec que el fet que hi hagi més persones acabant la marató en 4 h o més, impliqui que hi hagi menys atletes d'èlit. És cert que en termes percentuals estan baixant, però és que és un fet lògic. És més fàcil trobar gent amb marques discretes que no pas temps que baixin del 2 30 o 2 20. Per això es necessita molta dedicació, i és per aquest motiu que són èlit, són un grup relativament reduït.
Tampoc crec que el fet de dir que és positiu que hi hagi més corredors populars, signifiqui que no vulgui que hi hagi atletes populars amb supermarques. Evidentment que ho volem, però si es potencia aquest esport, crec que l'augment de populars sempre serà més gran respecte als d'èlit ja que crec que aquest segon augment és més complicat (que no dic que no sigui positiu). No se si m'he explicat...

Estic d'acord que per fer  els 42k s'ha de tenir preparació, però això de les marques és molt relatiu, per un èlit una marca 2 15 pot ser un fracàs, per un popular unes 5 h pot ser tot un èxit, aquesta és la grandessa del corredor.

Una salutació!

10000 Sant Antoni 10 39:45

Mitja Sitges 10 1:29:56

Marató Mediterrani 08 3:40:13''

victorrunner.blogspot.com/

14 Mar 2008 11:33 #116 per xavi27 (Visitant)
Aleshores, què fa que hi hagi menys atlètes d'èlit que es dediquin a la marató?
Potser els surt més a compte distàncies més curtes, i a la vegada més ben retribuïdes?
O és que en general, i per totes les disciplines de l'atletisme, el gruix d'atlètes professionals també s'ha reduït?

Adéu!

14 Mar 2008 12:00 #117 per ironyoyito (Visitant)
Potser una altra cosa que passa és que avui en dia és més fàcil(i més barat en comparació) viatjar que fa 20 anys. Vull dir que molts catalanets ràpids (sub 3h) fan les seves curses a NY, Roterdam, Berlín, etc i abans es corria a BCN i màxim a València, Donosti o Madrid.

De fet jo al 1989 vaig córrer a BCN i de tota la colla que entrenàvem junts tots també van corre BCN. En canvi, ara, molts dels coredors que conec prefereixen anar a córrer fora, així ajunten turisme i marató.

17 Mar 2008 13:13 - 20 Mar 2008 18:02 #118 per Pucurull (Visitant)

A propòsit de les estadístiques...
:smile:

Un assumpte que ha sorprès força a molta gent en la darrera marató de Barcelona és la gran diferència entre els 9.121 inscrits i els 7.609 arribats.

Considerant que dels 9.121 s’exclouen els no presentats a la línia de sortida i els abandonaments, els arribats han estat el 17% menys.

Pot ser una qüestió a debatre si ens ve de gust, però la realitat és que, sí fa o no fa, sempre ha estat així en quant a percentatge. Fins i tot, algun any, encara més alt que aquest 2008.
Any
Inscrits
Arribats
% Diferència
1978
185
150
-19%
1979
302
224
-26%
1980
956
708
-26%
1981
1.108
989
-11%
1982
1.310
1.155
-12%
1983
1.879
1.773
-06%
1984
2.894
2.387
-18%
1985
2.810
2.401
-15%
1986
2.808
2.152
-23%
1987
2.930
2.443
-17%
1988
3.250
2.653
-18%
1989
3.300
2.656
-20%
1990
3.349
2.832
-15%
1991
3.452
2.890
-16%
1992
6.586
5.694
-14%
1993
3.106
2.637
-15%
1994
2.853
2.565
-10%
1995
2.876
2.518
-12%
1996
2.727
2.419
-11%
1997
3.484
2.949
-15%
1998
2.818
2.520
-11%
1999
2.775
2.195
-21%
2000
3.100
2.532
-18%
2001
3.482
2.958
-15%
2002
3.550
3.062
-14%
2003
3.300
2.783
-16%
2004
4.150
3.361
-19%
2005
Anul·lada
Anul·lada
0%
2006
4.636
4.183
-10%
2007
7.433
6.347
-15%
2008
9.121
7.609
-17%

Pucu

17 Mar 2008 14:18 #119 per gorka (Associat/da)
Els no arribats es poden dividir en dos grups:

- Els no presentats.
Hem de tenir en compte que moltes vegades les inscripcions a una Marató es fa amb molta antelació i que molts corredors venen de molt lluny, de manera que no és d' estranyar que uns quants no es presentin a la sortida. Passa a totes les grans Maratons.

- Els retirats.
Aquí s' inclouen tant els que han tingut problemes a la cursa com els que deliberadament no la fan integra. Segur que tots coneixem d' algú que deliberadament s' ha retirat a la mitja o al quilometre 30, perquè s' ha pres la cursa com un entrenament o ha anat a acompanyar a algú.

Per tant, opino que els percentatges que es maneguen no són preocupants ni significatius de que ningú pretengui inflar cap dada.

MP
1000 m.l. (2): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (4): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (109): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (96): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (37): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

17 Mar 2008 14:37 - 18 Mar 2008 22:40 #120 per Jim (Associat/da)
Atès que hi havia control de xip des del Km 5, es deu saber quants corredors inscrits no van sortir. Es coneix aquesta dada ? cas que si, la restariem dels 1.512 inscrits no arribats i sabriem el nombre dels que van plegar a mitja carrera.

Aquesta estadística de corredors que surten però pleguen, seria interessant de comparar-la d'any en any (en la mesura que coincidís el recorregut): Per exemple per veure com afecta a les baixes durant la cursa un any especialment calorós o fred, amb pluja, etc., suposant que el percentatge dels que no abandonen a la força, sinó perquè ja ho tenien previst d'antuvi (com bé diu en Gorka)es mantingui fixe.

Ànims lesionats !... i els que no ho  esteu a entrenar i    menys xerrar    

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats