Hola companys, després de 8 dies molt intensos per NYC ja estem de tornada. :'( :'( :'( :
Com ja sabeu us vaig amenaçar amb una crònica detallada de la meva cinquena participació en la que és la meva marató preferida. Així que posar-vos còmodes que hi ha per estona.
Tot va començar a primers d'any quan sorprenentment vaig aconseguir una plaça en el sorteig dels que teníem marca homologada. Però aquesta vegada seria diferent ja que la meva il·lusió era aconseguir per agència un dorsal per al meu fill
Genis i poder córrer els dos junts. Això sí que seria una super marató. :love: :love:
Tot anava sobre rodes. El dorsal i l'hotel el vam contractar per l'agència Marathinez que es van portar de meravella. Els bitllets d'avió els comprem a part aconseguint un molt bon preu i ara només faltava una bona preparació per aconseguir el somni.
Però està clar que el 2014 no és un bon any per a la meva família i ja al Juliol van començar les molèsties al genoll esquerre de l
'Genis. Iniciem el rosari de proves i visites als metges per trobar una solució. Primer van ser unes plantilles i després setmanes i setmanes de fisio que de res van servir. El resultat va ser una decepció davant la impossibilitat de poder córrer. Però després de tot el muntatge calia introduir unes dosis d'il·lusió i enfrontar-se al repte d'una altra manera. Va ser el mateix dijous abans de la marató quan vam decidir conjuntament amb
Genís que el millor era que intentés acompanyar-me en tres trams curts del recorregut. Escolliríem els que considerava més emotius. Van ser tres trams d'aproximadament 4 km cadascun. La sortida pel pont de Verrazano, l'entrada a Manhattan pel QueensboroBridge i l'arribada a Central Park.
Amb les maletes pràcticament buides i la il·lusió al màxim arribem a la gran poma divendres a la tarda no sense abans fer dues hores de cua per passar el control de passaports.
El dissabte al matí visita a l'Expo a recollir els dorsals. Ens vam pujar en un dels molts autocars de l'organització que va recollint corredors i acompanyants pel centre de Manhattan en diverses parades. El centre de convencions on s'instal·la cada any és impressionant.
A l'arribada només vam trigar 5 minuts per obtenir el dorsal. L'organització és excel·lent. Res es deixa a l'atzar. Al migdia vam anar al dinar
Correcat en un restaurant tocant a l'emblemàtica Times Square on vam fer la foto col·lectiva davant l'admiració de la gent que passejava pel lloc.
Els crits de "Visca Catalunya" i de "Independència" ressonaven al cor de la ciutat. :love: :love:
La previsió del temps no pintava gens bé per al diumenge. S'anunciava molt fred i ràfegues de vent de fins a 70 km / hora. :'( :'(
Després d'un passeig i un sopar amb pasta i pizza ens vam anar a descansar. En principi teniem un autocar a les 6,30 del matí que ens portaria a Staten Island, però vaig optar per anar pel nostre compte amb el metro i el Ferri i així no estar tant de temps passant fred a la zona de sortida. Ens tocava sortir a les 9,45 a la Wave 1 i calia estar una hora abans.
Agafem el metro direcció al Sud de Manhattan. El metro a poc a poc es va omplint de corredors de diferents països amb un rostre de concentració i emoció alhora. Ens vam pujar al Ferry amb bon marge de temps.
El trajecte és una passada gaudint de la sortida de sol i les vistes sobre Manhattan. Ens fem unes bones fotos i saludem de prop l'Estàtua de la Llibertat que tenim a la nostra dreta. Desembarquem dels primers i ens sumem a la gran cua que es forma per anar pujant als autocars que ens portaran a la zona de sortida. El trajecte es fa llarg a causa del trànsit provocat per la caravana d'autocars. Arribem amb retard i ja donem per fet que sortirem a la segona Wave. A les 9,15 sorprenentment podem entrar en l'última porta de la nostra Wave.
Darrer riu abans de desfer-nos de part de la roba que portàvem a sobre per no passar fred. Se sent la canonada de sortida i comença a sonar el New York New York a la llunyania. Anem dels últims però se'ns posen els pèls de punta. Ara comencen a sonar els Rolling Stone. ens deixem un parell de samarretes per passar el pont preveient el fred que anàvem a passar. Sortida fluida amb gairebé 7 minuts de retard des que ha començat a córrer el primer Començo la marató acompanyat de
Genis i Angelman. Primers quilòmetres de forta pujada pel pont Verrazano el més llarg dels Estats Units. Sortim els últims i el vent lateral és impressionant. Les cames xoquen entre si i en diversos moments temem amb aterrar a terra.
El desconcert és general. Les gorres, ulleres, cintes i altres elements volen pels aires.
El Genis ho està filmant tot amb la GoPro (Ja tinc ganes de repassar les imatges). Anem molt lents però tot i així avancem a molts corredors. Intento arribar a algun grup nombrós de corredors per a poder protegir-nos una mica del vent. Tots anem com en una pel·lícula a càmera lenta. Comença a baixar i seguim esquivant tot tipus de complements que han caigut a terra. L'entrada a Brooklyn és impressionant com sempre. Estem al Km 4 i hi ha tanta gent com a l'arribada de la marató de Barcelona. El cridòria et posa la pell de gallina, el cor s'accelera estàs corrent la marató en majúscules. L'últim km l'hem corregut a 4:30 però és normal pel terreny favorable. Als pocs metres ja veiem a la família que ens animen i esperen a
Genis per anar junts al proper punt de trobada.
Em quedo sol amb
Angel i li reitero la meva intenció d'intentar baixar la meva marca a NYC de 3h 24:53.
Al cap de poc em diu que no podrà seguir-me i que em vagi sol. És normal està molt refredat i el temps no acompanya. Li desitjo molta sort i segueixo al meu ritme.
Arribo al final de l'4th Avenue i es gira a la dreta per començar una pujada molt exigent per
l'Av Lafayette. La cursa s'estreny i sembla que estiguis pujant un port del Tour de France.La gent s'amuntega a banda i banda i tens veritables dificultats per poder córrer. Sovint sents ànims de catalans que et veuen passar.
Abans de la mitja marató em trobo amb
Brigante i Nadiuska que volen baixar de les 3:30, els pregunto si van bé però la Nadiuska no fa bona cara, em fa un gest de desaprovació. Els animo i segueixo al meu ritme. Em trobo bé, diria que molt bé però sé el que m'espera i em continc.
M'acosto al
PulaskiBridge on està situat la mitja marató. És un pont obert i per tant molt exposat al vent i amb un pendent no gaire fort però continu que a hores d'ara ja et castiga prou. Salutació a un corredor que porta una samarreta amb l'estelada i miro per segona vegada la meva garmin per fer les 13,1 milles en 1:40.
He recuperat el temps perdut al principi i ara només cal mantenir-lo.
Després de 3 km rodant per Queens encaro el carrer que em portarà pel pont a Manhattan. És el punt on em torno a trobar amb el meu fill
Genis que m'està esperant mort de fred. Al cap de pocs segons ja estem dins del
QueensboroBridge. Passem per la seva part inferior amb un sòl duríssim de formigó i una estructura metàl·lica que deixa al descobert el so sord de les petjades i respiracions de centenars de corredors que ens esforcem per superar la seva forta i llarga pendent. El silenci del corredor contrastarà amb l'estrèpit que ens trobarem en l'altre extrem.
Segueixo avançant corredors, no he parat de fer-ho des que vam començar a córrer ara ja fa 2 hores, però ja no tot està tan fi ia punt. Sento una molèstia a l'exterior del genoll dret que s'aguditza molt més en la baixada. El
Genis amb la GoPro a la mà segueix filmant tots els detalls del moment. Estem ja deixant el pont i després d'un gir de gairebé 360 graus amb un cridòria propi d'una final de champions encarem la interminable primera avinguda.
Cantonada amb el carrer 87 ens està esperant la família i és on per segona vegada em deixarà el
Genis. És tot pujada fins a la 82 aproximadament. Abans que em deixi li demano que em prepari una aspirina que espero m'ajudi a superar el dolor al genoll que comença a ser important.
Em prenc l'últim gel arribant al km 30 amb un temps de 2:22:45. Segueixo a bon ritme em dic.
En pocs km passem pel pont
Willis al Bronx i després de tornada a Manhattan pel pont de
Madison. Encarem la Cinquena Avinguda i en l'avituallament una ràfega de vent fa volar tots els gots i cartrons pel suelo.No és la primera vegada però aquí sembla que estiguéssim en una tempesta del desert. Ens vam quedar tots frenats com si algú volgués obligar-nos a hidratar-nos amb tranquil·litat. He de fer veritables esforços per poder avançar cada metre. Les ràfegues de vent són increïbles.
Després d'uns 500 metres patint de valent girem a la dreta i feliçment estem menys exposats i puc córrer amb major fluïdesa. Uns metres de dolç baixada per encarar de nou una Cinquena Avinguda que es retorça cap amunt indicant-al cim el punt on entrarem a Central Park.
Ja les forces van justetes i són molts els corredors que comencen a caminar. El dolor del genoll a minvat i li dono el motiu a les poques baixades que hi ha al recorregut o serà l'aspirina?
El Genis puntual com sempre i GoPro a la mà em saluda des de l'entrada al pulmó de Nova York. Em pregunta que com vaig al que responc que estava sent molt molt dur. El recorregut per Central Park és molt ondulat amb contínues pujades i baixades. En cap moment em fa l'efecte que he baixat el meu ritme però val a dir que les pujades em van sumant més segons que restant les baixades.
L'última milla, com no, és tota en pujada però ja no importa perquè no correm amb les cames sinó amb el cor. Despleguem amb
Genis l'Estelada quan falten uns metres per a l'arribada i vam entrar molt emocionats.
Al final
3:21:39 per a la marató que en pitjors condicions he corregut en la meva vida. Un mar d'emocions a acabar-la.
D'una banda trist per no haver complert el meu somni de córrer sencera acompanyat pel meu fill Genis. D'altra satisfet per haver superat la meva marca en aquesta marató i tornar a sentir l'emoció de creuar la meta i superar una altra marató ........ la marató!
Gràcies a tots per les vostres mostres d'afecte. :love: :love: