Quines cròniques,
Arcadi42, amic, SOM, brigante, em transmeteu molts records d’una cursa, que com vosaltres jo també he viscut en primera persona :yes:. Vaig tornar amb la família el passat dissabte i dilluns ja tocava treballar novament. Entre una cosa i altre, es feia difícil trobar un momentet per asseure’s i escriure una crònica com déu mana, però d’avuí ja no podia passar

.
Per a mi ha estat una marató de sentiments contradictoris. Ha estat com un amor no correspost :frown:. La TCS New York City Marathon ha estat per a mi, com aquella noia del col•legi de la que estaves enamorat fins les tranques i el dia que et decideixes, et deixa tirat amb el cor trencat. La continues estimant, però t’ha fet mal i això no s’oblida. Aixó és el que jo he sentit a aquesta marató. No m’ha correspost amb tot l’amor i el carinyo que jo l’havia preparat. Peró així és la senyora marató, “muy perra” com diria el meu amic
cachirulo.
Respecte a la marató en si, a la crònica en si, tic la necessitat de transmetre com ho vaig viure. Deixant de banda detalls previs, direm que la marató va començar a les 5 del matí. Davant els comentaris de la organització i dels companys d’altres edicions, vaig decidir anar a buscar el bus de les 6:00 a Manhattan. Tenia l’hotel al carrer 31 i l’autobús sortia al 42. De seguida em vaig plantar allà. Hi havia molts, i molta gent, però a les 5:48, ja marxàvem cap a Fort Wadsworth. Davant la meva sorpresa a poc mes de de les 6:20, ja havia arribat i com a molt tard a les 6:30 ja havia passat controls i estava al recinte. Quedaven més de 3h per la cursa i el fred començaria a martiritzar-me. Les previsions meteorològiques no eren massa favorables. Vents, baixades de temperatures, etc...Alló, més que mai, tal com m’havien dit, era un camp de refugiats. Tothom tirat pel terra buscant refugi de les inclemències meteorològiques. Jo vaig aconseguir atrintxerar –me darrera uns sacs de broça i vaig sobreviure amb diaris, la manta de l’avió i la roba que portava. Jo, perdoneu, això no ho veig normal. Hi ha edificis allà que podrien habilitar-se pels corredors, sobretot en situacions tant desfavorables com teníem. A les 8:10, tocava deixar la bossa, on em cabia la roba, perfectament doblegada només (vaig fer proves el dia abans de la cursa). Em quedava amb la roba de córrer, un mono de pintor a sobre i la manta de l’avió. Tenia ja els peus anestesiats. Vaig anar cap al corral a les 8:20 i allà vaig haver de romandre fins gairebé al començament de la cursa. Sense poder moure’m, sense poder escalfar, pelat, pelat de fred, tot i que uns gels calorífics aplicats sobre al pell em van donar una mica de vida.
Gairebé era el moment de la sortida quan ens van portar cap allà. Només vaig acabar de sentir l’himne americà i veure la presentació de la èlite i gairebé sense adonar-me la sortida. Jo no vaig sentir a l’amic Frank, però potser estava molt estabornit pel fred. Tampoc entenia que si era al corral A, com tenia un fotimé de gent al davant ??. En fi, sortim i comencem a córrer com podem, entre el fred que duia a sobre, el vent enorme, el nul escalfament, i la gent que tenia pel davant es fa una mica estrany. El que més recordo és el sorolls, el xiuleig del vent i els dorsals movent-se. Particular-ment jo, vaig córrer amb la ma al pit fins Brooklyn, per que pensava que saltaria el dorsal en algun moment. El vent era emprenyador però es podia portar, i el fred igual, ja corria, no estava allà plantat en terra de ningú com feia una estona. Primera milla a Verrazzano en
6:37 i segona en baixada cap a Brooklyn
5:45. Tot semblava anar correcte. Anem fent milles controlant i amb sensacions correctes. Pas pel primer parcial de
5 km en
19:23 (3:54/ km). Tot en ordre. Cap a la milla 8, a la torre del rellotge ens ajuntem tots i pica una mica cap a munt. Hi ha molt públic i m’animo , estic content i gaudint força, però queda molt. Pas pel
km 10 en
38:52 (19:29 de parcial a 3:54/ km). Hi ha moments en que el vent és punyetero i em centro en tenir bones sensacions controlant de reüll el ritme per milla. Potser per això em deixo uns segons als següents parcials,
19:41 al
km 15 i
20:02 al km 20. Pas per la
mitja en
1h23:02 a 3:56/ km. Volia anar un pelet més ràpid, però és un bon parcial, no em queixo i ja penso en Queensboro Bridge. A partir d’aquí tot canviaria radical i dramàticament. :'( :'(
Mentre pujo em noto una caiguda brutal de rendiment, no ho entenc :no:, se m’està atravessant massa i no sembla acabar-se. Penso que recuperaré, però tot i l’emotiva sortida del pont, i veure la família, no em sento bé ja, ni amb el gel que m’he pres ni res. Em començo a curtcircuitejar per dins. Enfilo la primera avinguda capficat i cap a l km 26-27, necessito caminar. Tanco els ulls decebut i penso que queda moltíssim :no: :no:. La gent crida molt i arrenco novament. Ja no és el mateix però corro. Puc anar fent unes milles però en arribar al Willis Av Bridge per entrar al Bronx, haig de tornar a caminar. Cada cop estic més capficat, i en una desconnexió cos, ment i cames cada cop més gran. Estic desorientat no sé que fer. Corro a estones camino a altres. Surto del Bronx com puc :ouch:. Vaig fent càbales però és que no puc. Vull plorar de ràbia, d’impotència però tampoc puc :no:. Cada cop anem a pitjor.
21:06 pel parcial del 20 al 25,
22:07 pel 30,
25:27 pel 35. Gairebé cada milla haig de caminar una mica. Intento armar-me de valor i pujar la 5ena avinguda corrent, però es que no puc !!! :'( :'(. Entro a Central Park i m’agobio amb la recta del Metropolitan. Aquell terreny diguin el que diguin és bastant favorable, però les baixades ja ni m’estimulaven, tot el meu cos volia el final el mes aviat possible. La gent ja m’agobiava, em tocaven, jo ja estava molt cansat, decebut, decepcionat, volia que tot s’acabés.
25:37 al pas pel
km 40. El recordo bé per que marcava 2h52 i pensava que en altres circumstàncies ja podria haver acabat o que podria perfectament arribar en menys de 3h a meta, però aquell dia no. Sortir al carrer 59 es desalentador, sembla fer pujada, el ferm és irregular, vent de cara. Per déu que això s’acabi ja. Per fi en girar a Columbus circle, tot es va conectar de nou en mi i les forces, encara que poques, em van donar l’empempta final. Vaig pensar, això és NYC, acaba dignament, i tot el poc favorable perfil de meta, vaig recuperar un ritme bo, vaig passar uns quants en aquells 300 últims metres i vaig entrar si més no una mica content a meta. Havia terminat una nova Major, patint com mai, però amb orgull de sentir-me un privilegiat i de que el meu fillet que feia 9 mesos aquell dia ho hauria vist :love:. Segona mitja en
1h42:47 a 4:52/ km . Finalment
3h05:49
.
Finalment i per acabar-ho d’adobar, a caminar fins al carrer 86, l’ultim de sortida, a l’últim camió, per la meva roba. Menys mal que els voluntaris t’ajudaven, per que va ser un epílog, on el fred i la decepció es van fer notar novament :'(.
Sóc un corredor competitiu, i no puc mentir-me. No és el que esperava, ni el que volia, i això em fa sentir decepcionat. Obviament em quedo amb totes les coses bones que vaig viure i amb la grandesa d’aquesta marató que sense dubte tornaria a fer. Mereix la pena fer-la si més no un cop a la vida. Peró amb tot em queda la derrota soferta. Toca aixecar-se. Lluitar de nou i tonar a sentir-se competitiu. Hi hauran altres escenaris per intentar traure’s aquesta espineta segur, i tornaré més fort a la marató la propera vegada, sense capficar-me però amb més ganes, no hi dubteu :yes:.
Gràcies a tots pel carinyo, pel seguiment, i per que és un orgull sentir el recolzament taronja, estiguis on estiguis en qualsevol part del mon. Ens veiem aviat :wink2:.