Hola companys aqui us poso el meu totxo, he procurat resumir una mica:
Em presentava a Màlaga haven fet gairebe tots els entrenaments previstos (menys un). Com sempre vaig començar un pla sub 3h, el que vaig fer fa 3 anys per a la marató de València i que vaig poder cumplir fins a gairebe la meitat, havia fet una bona pretemporada basada en fartleks, canvis de ritmes i sèries curtes que em van posar a to les cames.
A la segona meitat del pla els meus ritmes es van estancar per la qual cosa vaig calcular que podía estar en les 3h05’ a Màlaga. A més aquesta marató l’he preparat amb més seny, les meves filles feien el treball de recerca sobre la meva preparació i aixó em donava un sentit de la responsabilitat major: fisioteràpia cada 3 setmanes, procurar descansar 7 hores diàries, gels i aigua a tirades llargues, ajudes ergogèniques,etc si més no, ser encara més metòdic del que normalment soc.
Així que em presento a Màlaga junt amb en Jospon i el nostre amfitrió Tetexavi amb una bona previsió de temperatura però amb l’amenaça de vent i ràfegues, per tant el meu pla és intentar trovar aixopluc mantenint el ritme de 4’24”; 22’ cada 5km que és fácil de recordar.
La sortida és bastant puntual i em veig molt endevant, amb 3000 corredors, calaixos i una avinuguda ampla està garantitzada una sortida neta. He fet el km i escaig que em separa de l’hotel trotant i no m’ha semblat notar gaire vent.
No estic ni he estat gens nerviós, aixi que donen el tret de sortida, durant el primer km no para de pasar-me gent, inclosa la llebre de 3h i la marabunta de gent (40-50) que l’envolta. Durant aquests primers 5km intento trobar el meu ritme i marco 22’12”.
Del km 5-10 anem reseguint la platja dirección nord i finalment trobo un atleta que va al meu ritme, es nota una mica de vent de cantó (muntanya a mar) però no molesta. Al km 7 girem 180 º i aquí si es nota l’aire, resulta que era oblicu i fem una filera de 5-6 corredors, com si estèssim al meeting de Zurich!. Marco 22’01”.
Del km 10-15 començo a adonar-me´n que els avituallaments no están gaire ben posats, al km 4 estava el 1º avituallament i he tingut que portar l’aigua 1km per a prendrem el gel. En aquesta zona el vent s’intensifica una mica i a l’apropar-nos de nou a la zona de sortida la gent es reagrupa, fem una pinya 2 holandesos, un polac un suec i jo i comencem a fer relleus. Marco 22’00”
Del km 15-20 reseguim la costa ara en dirección sud i el vent castiga una mica més. El grup es disgrega i jo després del gel em trobo be, aixi que m’esforço en intentar agafar al grup del devant fent relleu amb un dels holandesos i finalment l’agafo. Començem a girar dirección muntanya i ens trobem el vent de cara. Marco 21’48”
Del km 21-25 fem una mica de ziga-zaga a l’extrem més allunyat, una zona molt avorrida i amb força vent es potser on el vent fa més la gitza. Passo la mitja al temps previst però el vent, anar ara sol i la solitut desanimen una mica. Marco 22’23”
Del km 25-30 de nou energies renovades després del gel, estem tornant cap al centre però per l’interior, i estem més resguardats del vent, la zona fa lleugera baixada i es comencen a notar els anims de la gent. Ja es veuen els primers atletes caminant i moltes baixades de ritme, aixo em fa tenir la sensació d’anar ràpid. Marco 22’22”
Del km 30-35 trobem a tots els familiars a l’inici d’aquest tram, es una zona molt propera a la sortida i els anims ajuden molt perque ara anem a la part més difícil: encarem direcció muntanya i, tot i que el vent es nota menys fa lleugera pujada durant 4km aixi que torno a buscar un grup i el trobo en un noi i la seva parella que s’afegit de llebre d’ell. Aci hi ha molta gent caminant; aspirants a sub 3h que s’han trobant un mur d’aire a la zona del mur. Marco 22’42”
Del 35-40km acabo de girar 180º i tinc vent de cul, baixada i acabo de prendrem un gel, aixo fa que m’embali 3-4km pero ja noto el cansament a sobre, els ultims km d’aquest tram pateixo força, em de creuar 2 ponts que fan tobogans i aixo castiga molt les cames . Marco 22’59”
Del 40-final les cames ja fan molt mal, sobretot quadriceps i bessons. Estem a la zona urbana que predomina la baixada, pero amb tanta zona estreta, revolts i cansament perdo la nocio de la distancia, els km s’em fan eterns. Aquí la gent crida molt pero jo vaig al limit, poso el pilot automatic i ja dona igual si et passa gent o tu passes gent, procuro que no decaigui el ritme. M’apropo gairebe als 5’/km, pero ja estic arribant, enfilo la recta d’arribada, veig el 3h08’ i faltant 50m aixeco els braços en creu, es el meu moment i travesso la linia d’arribada: 3h08’36”, 8 minuts menys que la ultima marató. Molt content i feliç per tot.