7/12/2014 Marató de Málaga

7/12/2014 Marató de Málaga

08 Des 2014 19:32 - 08 Des 2014 19:34 #101 per tonivet (Visitant)
Be i a tot aixo ja estic de tornada de Malaga, quan pugui faré la crònica. A mi el circuit en general m'agrada, pero sino haguessim notat tant el vent a la segona meitat no hi hauria tanta diferencia  a l'hora de portar uns ritmes més igualats.

La queixa que tinc jo sobretot són els avituallaments que estaven mal posats,; els multiples de 5 que es on jo prenia els gels no hi eren, eren un km abans, per tant al 5 i al 15 vaig tenir que portar l'aigua plena 1 km. Despres ja vaig prendrel's al 24 i al 34.

Les catifes del xip estaven posades a uns llocs molt extranys, ja ho podeu veure a la classificació, i crec que precisament estaven en llocs estratègics per a evitar picaresques

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

08 Des 2014 21:21 #102 per sandmannn (Associat/da)
tonivet, moltes felicitats per la enorme Marató que t'has "cascat".

Ara a disfrutar i a per la seguent!

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

08 Des 2014 23:03 #103 per jospon (Associat/da)
Bona nit.Jo encara estic a Màlaga i vull fer però quatre comentaris sobre aquesta marató.

Com a carrera a mi em va anar molt bé,quasi doblo les dues mitjes.La temperatura era la ideal i el vent no va bufar pas gaire.Vaig arribar molt sencer després del 42 km.Estic més que satisfet de les 3 h 32.

Sobre la organització de la marató ja es una altre història.A part de la greu errada en la desqualificació de 27 atletes per a fer un km de menys,entre elles les dues primeres dones,els habituallaments no estaven posats en els kms exactes,la beguda isotónica  que estava anunciada brillaba per la seva auséncia,els grups d´animació eren inexsistens.

en fi una marató no gaire recomanable.

08 Des 2014 23:18 #104 per Jorfer (Associat/da)
Pels vostres comentaris veig que l'organització ha fet uns quants pasos cap enrrera.  :no: :no: :grrrrrr: :grrrrrr:

09 Des 2014 16:27 #105 per MIGUEL SBD (Associat/da)

Ho sento pels organitzadors, però jo també opino que és una GRAN errada seva. No és de rebut culpar els atletes per no saber-se de memòria el recorregut :surprised:. Per favor!!! :whip:

De tres edicions, dues amb errades greus en el traçat...no és una bona carta de presentació. A mi no em convenceran fàcilment d'anar-hi a córrer.

opino lo mateix que tu i mira que la tenia al cap però em semblar que com no s'ho façin mirar enirà a meyns
de totes formes moltes felicitats a tots i totes que l'heu fet  :great: :great: :great: i també la meva ex-entrenadora La Mariajo :love:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

09 Des 2014 17:31 #106 per tonivet (Visitant)
Hola, aqui teniu una versió directa dels fets. En ella es mostra una altra errada de l'organització que fins ara no s'havia parlat en aquest fòrum:

www.facebook.com/maratondemalaga/posts/744678995626570

10 Des 2014 09:54 #107 per tonivet (Visitant)
Hola companys aqui us poso el meu totxo, he procurat resumir una mica:

Em presentava a Màlaga haven fet gairebe tots els entrenaments previstos (menys un). Com sempre vaig començar un pla sub 3h, el que vaig fer fa 3 anys per a la marató de València i que vaig poder cumplir fins a gairebe la meitat, havia fet una bona pretemporada basada en fartleks, canvis de ritmes i sèries curtes que em van posar a to les cames.
A la segona meitat del pla els meus ritmes es van estancar per la qual cosa vaig calcular que podía estar en les 3h05’ a Màlaga. A més aquesta marató l’he preparat amb més seny, les meves filles feien el treball de recerca sobre la meva preparació i aixó em donava un sentit de la responsabilitat major: fisioteràpia cada 3 setmanes, procurar descansar 7 hores diàries, gels i aigua a tirades llargues, ajudes ergogèniques,etc si més no, ser encara més metòdic del que normalment soc.
Així que em presento a Màlaga junt amb en Jospon i el nostre amfitrió Tetexavi amb una bona previsió de temperatura però amb l’amenaça de vent i ràfegues, per tant el meu pla és intentar trovar aixopluc mantenint el ritme de 4’24”; 22’ cada 5km que és fácil de recordar.
La sortida és bastant puntual i em veig molt endevant, amb 3000 corredors, calaixos i una avinuguda ampla està garantitzada una sortida neta. He fet el km i escaig que em separa de l’hotel trotant i no m’ha semblat notar gaire vent.
No estic ni he estat gens nerviós, aixi que donen el tret de sortida, durant el primer km no para de pasar-me gent, inclosa la llebre de 3h i la marabunta de gent (40-50) que l’envolta. Durant aquests primers 5km intento trobar el meu ritme i marco 22’12”.
Del km 5-10 anem reseguint la platja dirección nord i finalment trobo un atleta que va al meu ritme, es nota una mica de vent de cantó (muntanya a mar) però no molesta. Al km 7 girem 180 º i aquí si es nota l’aire, resulta que era oblicu i fem una filera de 5-6 corredors, com si estèssim al meeting de Zurich!. Marco 22’01”.
Del km 10-15 començo a adonar-me´n que els avituallaments no están gaire ben posats, al km 4 estava el 1º avituallament i he tingut que portar l’aigua 1km per a prendrem el gel. En aquesta zona el vent s’intensifica una mica i a l’apropar-nos de nou a la zona de sortida la gent es reagrupa, fem una pinya 2 holandesos, un polac un suec i jo i comencem a fer relleus. Marco 22’00”
Del km 15-20 reseguim la costa ara en dirección sud i el vent castiga una mica més. El grup es disgrega i jo després del gel em trobo be, aixi que m’esforço en intentar agafar al grup del devant fent relleu amb un dels holandesos i finalment l’agafo. Començem a girar dirección muntanya i ens trobem el vent de cara. Marco 21’48”
Del km 21-25 fem una mica de ziga-zaga a l’extrem més allunyat, una zona molt avorrida i amb força vent es potser on el vent fa més la gitza. Passo la mitja al temps previst però el vent, anar ara sol i la solitut desanimen una mica. Marco 22’23”
Del km 25-30 de nou energies renovades després del gel, estem tornant cap al centre però per l’interior, i estem més resguardats del vent, la zona fa lleugera baixada i es comencen a notar els anims de la gent. Ja es veuen els primers atletes caminant i moltes baixades de ritme, aixo em fa tenir la sensació d’anar ràpid. Marco 22’22”
Del km 30-35 trobem a tots els familiars a l’inici d’aquest tram, es una zona molt propera a la sortida i els anims ajuden molt perque ara anem a la part més difícil: encarem direcció muntanya i, tot i que el vent es nota menys fa lleugera pujada durant 4km aixi que torno a buscar un grup i el trobo en un noi i la seva parella que s’afegit de llebre d’ell. Aci hi ha molta gent caminant; aspirants a sub 3h que s’han trobant un mur d’aire a la zona del mur. Marco 22’42”
Del 35-40km acabo de girar 180º i tinc vent de cul, baixada i acabo de prendrem un gel, aixo fa que m’embali 3-4km pero ja noto el cansament a sobre, els ultims km d’aquest tram pateixo força, em de creuar 2 ponts que fan tobogans i aixo castiga molt les cames . Marco 22’59”
Del 40-final les cames ja fan molt mal, sobretot quadriceps i bessons. Estem a la zona urbana que predomina la baixada, pero amb tanta zona estreta, revolts i cansament perdo la nocio de la distancia, els km s’em fan eterns. Aquí la gent crida molt pero jo vaig al limit, poso el pilot automatic i ja dona igual si et passa gent o tu passes gent, procuro que no decaigui el ritme. M’apropo gairebe als 5’/km, pero ja estic arribant, enfilo la recta d’arribada, veig el 3h08’ i faltant 50m aixeco els braços en creu, es el meu moment i travesso la linia d’arribada: 3h08’36”, 8 minuts menys que la ultima marató. Molt content i feliç per tot.

10 Des 2014 10:03 #108 per MIGUEL SBD (Associat/da)
tonivet

moltes felicitats de mou per la teva marató i per la teva crónica crak  :great: :great:

10 Des 2014 15:05 #109 per Laure (Visitant)
Moltes felicitats, Tonivet!!! Gran cursa  8)

10 Des 2014 20:01 #110 per Jorfer (Associat/da)
Tonivet, una més al sac i amb una considerable millora respecte a l'anterior.
Passen els anys i ens anem mantenint que també té el seu mèrit.
Moltes felicitats company!!  :great: :great:

10 Des 2014 20:40 #111 per sandmannn (Associat/da)
tonivet: jo em quedo amb això: "8 minuts menys que la ultima marató"  :surprised:

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

11 Des 2014 09:00 #112 per Polgi (Associat/da)
Moltes Felicitats Tonivet per la teva Marato i la teva crònica  8) 8) 8)

Continuem

Córrer es viure i visc per córrer entre d'altres.

12 Des 2014 09:18 #113 per curat (Associat/da)
Bona crònica tonivet!!!

Segur que les teves filles faran un gran treball d'investigació, en consonància amb la teva marató  :yes: 8)

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

12 Des 2014 19:33 #114 per tonivet (Visitant)
Ei! Gràcies a tots, la veritat que ha valgut la pena!  :yes:

12 Des 2014 20:15 #115 per Polgi (Associat/da)
Hola  :party:

Sembla ser que la organització ha demanat perdó per carta als desqualificats, dona els premis als que haguesin tingut i els convida a tornar el proper any.

Continuem

12 Des 2014 21:15 #116 per jospon (Associat/da)
Una Marató que ha fallat bastant en aspectes organitzatius bàsics,tot i que ja era la cinquena edició,essent l´error més greu el que 27 atletes capdevanters agafessin  una dreçera i fessin un km menys.Error de senyalització,error dels voluntaris,....en fi en centraré en la meva carrera que és el que us vull explicar.

Jo no faig mai cap preparació especifica  per a una marató,només entreno els diumenges i rares vegades entre setmana.Diuen que son un corredor atípic,però intento passar-m´ho  bé corrent i disfrutar en totes  les carreres.

El temps que feia a Málaga  ideal per a correr,9º C a l´hora de la sortida i el vent pràcticament en calma..Del  grup de Banyoles que venient a correr només vaig coincidir amb l´Anna a l´hora de la sortida.Tot i haver-hi quedat no trobo en Tonivet per enlloc,només veig en Tete Xavi que comença el seu reportatge fotogràfic.

Ja en el calaix sento que em saluden en cátala:és l´Ivan,un noi de Tossa amb qui compartirem els quatre primers kms de la marató.El ritme que hem escollit és un pel lent,molt per sobre de 5¨ el km,ell però vol anar amb la llebre de 3:30 ja que hi  va en Martín Fiz..Anem mirant enrrera a veure si els veiem  i no és fins el km 4 que ens assoleixen.Jo quan veig tota aquella gentada que va amb  en Martín Fiz desideixo tirar i anar-m´en.

Arribem al poble de Palo i fem mitja volta.Em creu amb L´Ivan  i les llebres de 3:30,ja els hi porto uns centenars de metres de ventatge,així puc correr més cómode ¡

Pel km 14 tornem cap el centre de Málaga.Em prenc el primer gel.Els habituallaments estàn possats que no coincideixen amb els kms exàctes,podriem dir que son habituallaments sorpresa ¡.

El vent ja bufa una miqueta  més,però res de l´altre mon ¡Vaig corrent amb diferents grupets així la carrera és més amena..Anem cap el pabelló d´esports  on ens fan fer una volta una mica rara;és aquí  on un bon grup de correrdors capdavanters on tirat pel pret i no han passat per l´estora  del km 21,quasi s´han estalviat un km.

Em trobo molt bé i m´acoplo amb tres  corredors al km 26 que porten el ritme que jo vull.Ara però tinc un dilema de  que si em prenc el segón gel al km 30 hi ha el perill que jo quedi despenjat ja que jo soc un pel lent per aquestes coses.
Hi arriba el km 30 i em treuen  uns dos cents  metres de vantatge.Ja m´ho pensava! I ara que ¿.,però al cap de poc ja estic a roda seva ¡

Km 32,cami cap a l´estadi de la Rosaleda,lleugera pujada i un pel de vent en contra.El meu trio de llebres anaven parlant  sobre carreres de Catalunya.
Km 34 es desfà el trio de llebres.Un es queda endarrera i l´altre.el més gran,jo crec que  passaba dels seixanta,augmenta el ritme i jo em quedo amb una única llebre ¡
Superar el km 35  m´ha estat difícil,llavors ja tot és més  fácil,fins i tot deixo enrrera  la última llebre que em quedaba.

Decideixo  llavors no mirar més el pulsómetre i a totes ¡Fa baixada  i el vent va de cul ¡
36,37,38,39,40...i ja estem  dins el cac antic de Málaga.Hi ha molta gent animant  i jo  tinc  moltes ganes d´arribar.
Per llógica veig que puc baixar de 3:30 perqué la llebre d´aquesta distància ni l´ensumo.Entro contentíssim a la meta,3:32:24 amb una distància de 42 km i 930 metres.Que li hauré fet jo al satélit  perqué  em  tracti així!!!A més de 3:34 entren les llebres de 3;30.

Lo millor de l´arribada una bona cervesa de barril Victoria (la cervesa de Málaga).

Avui  m´acabo de proposar  que per a la propera marató intentaré entrenar una miqueta més ¡

12 Des 2014 21:50 - 12 Des 2014 21:51 #117 per Polgi (Associat/da)
jospon  8) 8) 8)  Moltes felicitats per la teva Marató i la teva crónica.   :yes:  :great:

Amb un día mes a la setmana d'entrenaments milloraries molt  :wink2:

Respecte al que va passar, desprès d'analitzar-ho, la organització ha dit que la persona que tenía d'estar en aquell punt el va abandonar per causes majors. Per aixo han assumit la responsabilitat i l'any que ve hi haurà ratlla pintada al terra.

Continuem

13 Des 2014 12:39 #118 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Jospon

moltes felicitats per la marató i la teva crónica  :great: :great: :great:

13 Des 2014 20:31 #119 per Hansi (Associat/da)
Tonivet, crònica que m'ha fet veure't patint en els darrers km :arf:. Tot i així, el teu temps és proper a l'objectiu que tenies, i el més important: a les teves filles els hi quedarà un treball de recerca de gran valor! 8) Bravo! :party:

Jospon, bona cursa i llàstima que entre el GPS i les llebres, que haurien de ser un bon referent, t'hagin embolicat. Cada cop veig més clar que no em refiaré gaire d'una llebre que no sigui correcat...semblem els únics que ens prenem seriosament que en això s'ha de ser exacte al segon!

13 Des 2014 23:20 #120 per AtletaVisible (Visitant)
Mira que tenia dubtes de si fer Málaga o Castelló, i al final crec que la vaig ben encertar decidint-me per Castelló
(tot i que em va anar molt malament, estic encantat amb l’organització i el recorregut).

… i Málaga, em sembla que amb 2 grans errors de recorregut en 3 anys, queda descartada per córrer mai una marató
(errors gravíssims de recorregut A UNA MARATO!!)
*perdó per les majúscules

Igualment, dona gust llegir les vostres cròniques.

Només un apunt més: jospon, deixa’m dir-te que no crec que et despengessis uns dos-cents metres al km 30 i et tornis a enganxar al 32, ja que 200 metres a 5’/km és exactament 1 minut, i recuperar 1’ en 2kms… Suposo que deurien ser uns 50m, que ja és recuperar molt.
(ha quedat molt pedant? perdoneu…)

atletavisible.com atleta popular de 2 metres i deficient visual
*5000m = 16'56" (Serrahima 06-2015)  *10km = 36'02" (Vila Olímpica BCN 07-2014)
*1/2M = 1h20'20" (Mollerussa 10-2018)  *M= 2h51'41" (Valencia 12-2019)
*Tri=2h21'06 BCN 10-2013

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats