38a Marató de Barcelona 2016 (13/03/16 - 8:30)

38a Marató de Barcelona 2016 (13/03/16 - 8:30)

23 Mar 2016 18:29 #1141 per curat (Associat/da)

Hola

curat, mentint-me? Molt bé.

Tu i jo hem acabat !!!

Reserva hora al dentista, que el proper dia et poso el peu i deixaràs la calaixera a l'asfalt. Avisat.

Fins ara.

Jordi

Amic squash

Gràcies per l'avís!!! Així vindré sense la dentadura postissa  :he:  Però va ser una mitja mentida, doncs em trobava bé per haber-me tret el pes de sobre...  :whistle:
De fet, davant teu vaig pronosticar la meva gasosa abans de començar  :yes:

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Mar 2016 19:05 #1142 per Boix (Associat/da)
Aquí teniu la meva crònica.

Pre-Marató
Per aquest any tenia una fita. Baixar de 3h25. Perquè? Els que em coneixeu sabeu que no tinc pas marquitis però aquest cop era diferent. Vull anar a la marató de Boston el 2017 i per poder inscriure'm demanen aquest temps de tall.
L'any passat vaig fer 3:29:22 a Barcelona. Hagués estat suficient fa un parell d'anys però van baixar el temps de qualificació de 3h30 a 3h25!  :grrrrrr:
Tinc problemes de rigidesa lumbar i isquiotibials curts i això em feia tenir contractures de lumbars cada vegada més sovint. A més, no em trobava gens còmode a ritmes alts. Havia de fer alguna cosa.
A finals d'any vaig començar l'entrenament i a fer estiraments, tècnica de carrera i pilates.
Al gener vaig córrer la marató de Tarragona i vaig fer 3:28:55. Estava bé com a referència però calia fer feina per baixar 5 minuts més.
Com que vaig començar a veure que corria més còmode a ritmes alts amb igual o menys fatiga, vaig adaptar l'entrenament per fer 3h20 (volia assegurar la jugada) i vaig veure que assimilava bé els entrenaments.
La nit abans vaig a sopar tapes amb uns amics. Braves, croquetes, etc... Prefereixo fer un sopar relaxadament enlloc de fer la típica càrrega de hidrats.  :he:

Marató
Em llevo. Menjo pa amb tomàquet i pernil i cap a Barcelona.
No arribo a temps per la foto correcat! Busco membres de la mega barqueta sub 3h25 i cap al calaix a on ens ajuntem tots.
Sortim. Els primers kms no tinc massa bones sensacions ja que no he escalfat, però vaig amb la barqueta sense problemes. A mida que vaig escalfant em vaig trobant millor i sense voler em quedo uns metres per devant. Cap problema, ja m'agafaràn a les pujades més fortes.
Arribo a la Diagonal amb la barqueta. Comença a baixar i ja he escalfat, i com que tinc les cames llargues a la baixada em distancio de la barqueta.
Em trobo en terra de ningú però veig que mantinc el ritme sense dificultat pel que decideixo anar fent i així quan peti tindré cert marge!
A la Meridiana veig al Zenon i em passo de frenada!! Tiro enrera per saludar-lo. Perdona Zenon por asustarte! Soy el loco que apareció de la nada para darte un par de besos y un abrazo. No pudiste decir nada pero tus ojos lo decían todo.
Arrenco a córrer i de cop i volta sento la meva Anna que em crida. La tinc al costat corrent i ens fem un petó tot i corrent.
Van passant els kms i de moment vaig bé malgrat que no vaig en cap moment amb cap llebre. Tinc un petit problema, m'he fet un braçalet a mida amb els temps per 3h20 i 3h25 però he fet els números tan petits que no els puc veure. M'he de refiar dels meus càlculs mentre corro.  :oops:
Cap al Km 29 he quedat amb la meva Anna. La vaig buscant i de cop i volta altre cop al meu costat em crida. Correm un tros a uns 4:40, ella vestida de carrer i amb motxilla, per donar-li em buff abans de separar-nos. Gràcies Tiny per la foto. No sé qui l'ha feta però m'encanta!  :yipi:
Ja no ens veurem fins a l'arribada. Ara ve l'hora de la veritat! Vaig fent pel litoral. Quina sort de l'aire és fresc i sec. Passo per Arc de Triomf. A partir d'aquí hi ha força animació i el cos aguanta.
Quan passo per Plaça Catalunya veig que si la cosa no s'esguerra tinc el sub 3h25 assegurat i fins i tot podria fer sub 3h20.
Provem-ho! Apreto, passo pel super avituallament Correcat... o sento nois, vaig saludar però no vaig parar, anava per feina! Enfilo Via Laietana a ritme.
En quant estic a Paral.lel ja veig que ho tinc. Tinc tal "subidón" que segueixo apretant a veure quin temps faig. Passo un Correcat (o sento no recordo qui era), li dono ànims i durant una bona estona el vaig sentint al darrera cridant-me per donar-me ànims! Gràcies, moltes gràcies! Com podia afluixar així?
Arribo a meta amb un temps de 3:18:22!!! No m'ho crec! Estic bastant fos ja que els darrers 5kms he apretat de valent però molt content a la vegada. Qui m'havia de dir que amb estiraments, pilates i tècnica de carrera baixaria 10 minuts en 2 mesos!

Post-Marató
La recuperació ha estat fàcil i sense massa fatiga física ni muscular.  :glasses:
La 23a marató ha sigut diferent. M'agrada més fer-les per gaudir de l'ambient, sense importar-me perdre segons o minuts en paradetes, mentre que aquesta ha estat més a pinyó però per altra banda he fet un temps impensable fa 2 mesos.
Se m'acumula la feina. 4 dies abans de la marató de Barcelona em toca la lottery de la de New York. Sempre m'hi apunto i mai em toca i aquest any bingo! Per tant al Novembre New York i a l'Abril del 2017 Boston. Hem de fer números!  :whistle:
A més, m'he adonat que si baixo de 3h15 tindria mínima Chicago i London... Total, són 3 minuts i mig menys...)  :he:
Ja veurem. Ara per ara, propera parada, l'1 de Maig la meva estimada Marató d'Empúries. A un altre rotllo, sense pensar en el crono, a gaudir sense preocupacions dels 42kms i el 195mts.  :glasses:

Agraïments
A els Correcats que m'he anat trobant, uns corrent, d'altres animant. A la colla del super avituallament Correcat, sou collonuts. Als que heu fet fotos. Als mestres de la mega barqueta 3h25, em sap greu, us vaig abandonar molt aviat. A en Jorfer, ets un referent. A en Zenon, gracias por estar allí cada año, nos das alas. I finalment a l'Anna, gràcies per aguantar els meus entrenaments setmana darrera setmana, i per literalment córrer darrera meu per animar-me!  :love:

23 Mar 2016 20:59 #1143 per Jorfer (Associat/da)
Estic uns dies desconnectant i encara tinc pendents mooooltes planes
Quan torni continuaré amb la lectura d'aquestes planes

23 Mar 2016 21:57 #1144 per aurelian (Associat/da)
Moltes gràcies per fer-me vivir la marato de Barcelona a través de les vostres crónicas, sous molt grans.

Boix felicitats, es una gran marca, si tot va bé ens veiem a Boston 2017 :glasses:

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

23 Mar 2016 23:14 #1145 per Boix (Associat/da)

Moltes gràcies per fer-me vivir la marato de Barcelona a través de les vostres crónicas, sous molt grans.

Boix felicitats, es una gran marca, si tot va bé ens veiem a Boston 2017 :glasses:

Ostres! Doncs ja en parlarem!

24 Mar 2016 00:13 - 24 Mar 2016 00:20 #1146 per RafaB (Associat/da)
Hola A tothom,

no sóc de cròniques molt llargues, però m'agrada molt llegir les vostres.

Aquesta és la novena Marató, totes a BCN. Abans de començar cal felicitar a tots els que ens posem en línia de sortida. Són moltes setmanes i mesos d'entrenament i els nostres cossos en ocasions no ens acompanyen. Cada vegada més gent (deu ser per l'edat) em diu allò de "Jo corria però......" i realment els hi fem enveja. Així que felicitats a tots els que vàreu estar a línia de sortida.

Sempre n'hi ha nervis a sortida. El moment l'última cançoneta i inici sempre és especial. Aquest any semblava que estava assegurat el SUB3h i la intenció era esgarrapar alguns minunts. Un ritme de 4'10" semblava bo. Però tothom saps que la Marató et posa al teu lloc. Venia de fer marca en 10km i en mitja. Sembla que cada any vagi més ràpid  :rofl:

Començo darrera del grup SUB3h. Massa gent, vull adelantar-los però no puc. En Joan3 que fa de llebre va una mica per darrera que les altres. Crec que estan pujant massa ràpid per a ser els primers km.

Al km5 els 2 companys d'entreno havien de veure'm passar (Alberto i Quico). Quina és la meva sorpresa als veure'ls de curt  :surprised:. Se m'enganxen  :party:. Fins al km16 em porten a ritme explicant-me batallitas i fent passar el kms. Mola.

En aquell moment ja feia estona que corria amb el Yassine. Vàrem ser companys de cursa gairebé fins al final.

Arribem a Meridiana. Ostia el Zenon!!!!!!! Passo la corva just me'n recordo  :grrrrrr:. Miro enrera, però ja no el veig. Com se m'ha pogut escapar, si ho tenia el cap. M'enfado amb mi mateix.

Ara comencem a creuar-nos amb els cracks que tornen de Meridiana. Veig a la primera noia que li fa de llebre un Hipster (a casa veig que és Tom Payn, un crack anglès). Passa David77, va perfecte. Veig al grup de 2:45 amb Wallaby dintre. A pocs metres Rutxi que feia molt bona cara. Poc després ve en Xavi-NAD. És un punt que m'agrada molt. a l'anada saludes tu, i a la tornada et saluden els altres.

Arriba el km26, allà havia d'estar la família, però no hi és. He corregut massa aqeust any  :rofl:. Els veig al km31, sempre dóna anims veure les persones estimades. Agafo l'isitònic que els hi havia preparat per a mi, però no agafo el gel, havia agafat als avituallaments (van estar molt bé).

A partir d'aquest moment entre un amic del Yassine per fer-nos els últims km. Vaig bé, tot i que començo a tenir rampes a les cames.

I arriba el punt clau, plaça Catalunya. L'any passat just fer el gir vaig haver de parar per un tiron del wuapos. Ho tenia al cap, i sabeu que en una Marató tabé es corre amb el cap. Em venen les pors. Penso que potser al començar a baixar cap a la Catedral em pot tornar a pujar la musculatura. Giro i començo a fer passetes curtes. Sembla que tot va bé, però no estic segur. És el cap que no funciona. Fins aquest moment havia pogut aguantar el ritme perfectament.

Amb tot això arribo als últims 3 km. Ja no tinc el ritme viu, però decideixo gaudir dels 2 últims km. l'altra vegada que vaig baixar de 3h vaig patir massa. Ara toca disfrutar. Falten pocs metres i en Del@ em fa de llebre fins a la recta de meta  :great:, molt gran.

Ja ho tinc, 2h57'39". MMP. Estic content. Amb rampes, però content.

A casa veig que em donen 11 segons més en línia d'arribada. Segons la web he sortit just amb els corredors d'elite, al primer instant. Els envio un mail explicant que el meu nivell no està per estar en primera línia de sortida i em rectifiquen el temps.

Moltes felicitats mariona76 per la teva 1a Marató, ho has fet genial. I a la socanna per acompanyar-la  :party:

Salutacions.
Rafa

PD: Per cert, ens veiem a la muntanya  :666:

400m: 59,08" (Mar Bella 2016)
1000m: 2'55,5" (Mar Bella 2016)
10 km: 36'36" (Sant Antoni 2016)
Mitja: 1h21'55'' (Santa Coloma 2016)
Marató: 2h57'39" (Barcelona 2016)
24 hores equips: 1r classificat 401.092 km (Barcelona 2016)

24 Mar 2016 06:45 #1147 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Boix I RafaB

Moltes felicitats per les vostres maratons I per les vostres cróniques  :great: :great:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

24 Mar 2016 08:50 #1148 per curat (Associat/da)
Boix,
enhorabona per la MMP i per la mínima per Boston. A més t'ha tocat la lottery a New York. Estàs en ratxa!!! A veure si a Empúries fas saltar la banca amb un sub 3h15'  :whistle: A més, tot això, venint de correr la MCD Tarragona al gener  8)

Marató 2h53'07" Castelló 2010
Mitja 1h21'31" Granollers 2008
10mil 36'55 Clot 2011
6 hores en pista 64,129km Can Dragó 2008
22 maratons

27 Mar 2016 14:30 #1149 per socanna (Associat/da)
Ei.....que bé que estic de vacances i m'he enganxat al fil de la marató per llegir totes les cròniques. És genial com es pot viure i gaudir i patir una marató de diferents maneres :yes: :yipi:
No anomeno per no deixar-me a ningú.... això ho deixo al Jorfer :love: quin detall nano :love:
Però us felicito a tot@s, els que vàreu debutar, els que vàreu arriscar i fer marca, els que malgrat els entrenaments....no us va sortir com volíeu, ...a tots sou molt grans :party: :party:
Una marató mai és una oportunitat perduda Tiny...Córrer una marató sempre, sempre és una oportunitat!!!que hem de valorar sigui quin sigui el crono :yes: :yes:
Abraçada a tot@s :love:

Mai més caminarem sols

27 Mar 2016 19:38 #1150 per Tiny (Associat/da)

Tinc problemes de rigidesa lumbar i isquiotibials curts i això em feia tenir contractures de lumbars cada vegada més sovint. A més, no em trobava gens còmode a ritmes alts. Havia de fer alguna cosa.
A finals d'any vaig començar l'entrenament i a fer estiraments, tècnica de carrera i pilates.

Felicitats per la marató!!!  :great:
Podries explicar més detalls d'aquest entrenament pels que tenim els isquios curts?

Cap al Km 29 he quedat amb la meva Anna. La vaig buscant i de cop i volta altre cop al meu costat em crida. Correm un tros a uns 4:40, ella vestida de carrer i amb motxilla, per donar-li em buff abans de separar-nos. Gràcies Tiny per la foto. No sé qui l'ha feta però m'encanta!  :yipi:

La foto la va fer el meu fill en Lluis95. Si t'interessa la foto amb més definició envia'm un privat amb el teu mail  ;)

Una marató mai és una oportunitat perduda Tiny...Córrer una marató sempre, sempre és una oportunitat!!!que hem de valorar sigui quin sigui el crono :yes: :yes:

socanna
Felicitats per la teva marató...com sempre amb un somriure a la cara! :love:
Vaig quedar molt satisfet amb la marató :party: Lo de la oportunitat perduda era per no gaudir de
la barqueta de 3h25' i no sé si un altre any hi haurà una barqueta amb 23 correcats... ;)

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

27 Mar 2016 20:40 - 27 Mar 2016 20:43 #1151 per socanna (Associat/da)

socanna
Felicitats per la teva marató...com sempre amb un somriure a la cara! :love:
Vaig quedar molt satisfet amb la marató :party: Lo de la oportunitat perduda era per no gaudir de
la barqueta de 3h25' i no sé si un altre any hi haurà una barqueta amb 23 correcats... ;)
[/quote]

O.k. Tiny tens raó amb què poder fer una marató al costat de tants correcats no té preu.... Llàstima. .. :oops:
Felicitats també  a tu i gràcies per les teves paraules :love:

Mai més caminarem sols

27 Mar 2016 21:00 #1152 per Del@ (Associat/da)
Tinc feina aquestes dies a llegir cròniques, per feina he estat un parell de setmanes sense aparèixer gaire per aquí, però m'aniré posant al dia. Encara que havia entrenat per fer la Marató, no estava motivat al 100% per sortir a fer una bona cursa i vaig decidir no tornar a passar el patiment de Castelló i deixar-ho per una altre ocasió.

Només dir que va ser un plaer poder ajudar al Rutxi i al Wallaby durant la cursa, els dos ho vau fer molt bé  :great: :great:. Després em vaig quedar uns 45' pujant i baixant el Paral·lel per ajudar a d'altres companys en els darrers metres finals, fins que al final jo també començava a veure el mur i em vaig aturar després d'acompanyar al Jaume86 :mdr:. Jaume ja farem una bona l'any vinent per millorar els nostres registres  :great:

Pel que fa la cursa, destacaria l'ambient del Paral·lel d'aquest any, feia goig de veure i a mida que anava arribant el gruix de corredors la gent arribava gairebé al km. 40, amb uns 1.500m finals que semblaven els ports de muntanya a les grans voltes ciclistes. Tot i així, preferiria arribar pel carrer Aragó  :whistle:

28 Mar 2016 01:19 #1153 per jaume86 (Associat/da)
Una temporada per aprendre

Estic patint una sèrie de canvis a la meva vida que em fan no estar centrat amb l'atletisme. Tal vegada sigui bo desconnectar una miqueta però a nivell psicològic és una bola que cada dia es fa més gran.

I tot va començar bé, camí de VLC15 no acabava de trobar-me ràpid ni còmode, havia guanyat uns quants kilets (10) però sabia que la desconnexió després de la Trailwalker pràcticament fins al juliol havia de passar factura. Encara recordo els primers dies d'entrenament a l'agost on creia que les samarretes acumulades de suor pesaven molt quan era la meva panxeta... No obstant, la constància en el treball i en l'esforç diari de cara a l'objetiu de repetir el sub3h però a VLC doncs em mantenia molt motivat. Els testos em sortien sorprenentment força més ràpids que l'any anterior i fins i tot a la mitja test vaig esgarrapar uns segons a la MMP. Així que em plantava a València havent baixat 5kg però amb 5kg de més sobre l'anterior edició i un objectiu clar tot i les molèsties que vaig arrossegar durant tota la preparació al quadriceps dret.

La marató no va anar com volia per unes molesties a la panxa degut als gels. Alhora, tenia roçadures per tot el cos, fins i tot el garmin em va fer sang al canell esquerra. No era la meva primera marató sinó la cinquena, on les darreres 3 anava vestit igual i ingerint el mateix. Vaig arribar eufòric doncs tot i el patiment de 15km, tan sols vaig sobrepassar-me 3 minuts. Havia fet una gran marca i estava content però el cos m'havia donat unes senyals d'alerta inesperats.

Poc més vaig poder competir el 2015, el quadriceps dret em molestava cada vegada més fins que a les 24h es va convertir en un dolor insoportable. Les mans d'or d'en Barceruel em van fer una punsió seca que, tot i el dolor del moment, van fer desaparèixer les molèsties  :yipi: Per fi!! No m'ho podia creure quan al primer km dels Nassos corria per sota de 4'/km sense dolor, i el segon, i el tercer...i tot pensant exclusivament amb el no dolor del quadriceps vaig fer un pet monumental. Caminant a la Diagonal i acabant la cursa trotant però minuts més tard em marejava molt.

Enrera quedaven les mitges de Mataró i Vilanova, on vaig ser llebre oficial de 90' i personal d'en Pol26 a retallar la MMP que tenia momentaniament. I començava el 2016 amb un molt mal regust per la cursa dels Nassos (mai més ben dit). Així que el dia 1 vaig anar a correr una horeta per treure'm l'espineta que duia clavada. Cap problema. Aparentment cap problema.

El dia 6 estava inscrito a la Reisrace d'Igualada i no hi vaig anar així com tampoc a la mitja de Sitges, per primer cop fallava en les 4 temporades que porto corrent. Sense entrenar per canvis laborals i amb el neguit de Nassos, a penes vaig correr 4 o 5 dies en els primers 45 de 2016. S'apropava la marató i alguna cosa havia de fer per intentar no prendre mal, així que vaig posar-me les piles una setmana després de no poder assistir tampoc a la mitja de BCN. Em vaig apretar força i vaig poder acabar la Maratest esperançat de poder-ho salvar. El registre no seria bo, ho tenia assumit, però podia tenir un bon objectiu ajudant a la barqueta de 3h25'.

A la setmana següent més entrenaments i la milloria es notava a la Mitja de Gavà, acompanyant en Danalbod a ritme una mica més ràpid que el de marató i acabant bé. Després vaig agafar fred i vaig estar amb antibiotics tota la setmana però ja no venia d'aquí.

Em plantava a l'avinguda Maria Cristina disposat a remar tant com podés en la barqueta de 3h25'. Malgrat els ensurts de VLC, només havia canviat els pantalons per malles compresives i la vaselina per un gel teoricament millor. Havia pogut anar al wc tot i que amb no massa temps. Els gels els havia provat i reprovat en entrenaments llargs i no em donaven problemes. El adia anteior m'havia hidratat però pel matí molt poc. L'esmorzar bé, un pél massa tard potser.

Es dóna la sortida de la marató, em venen al cap els records de fa un any, ja seria corrent... torno al present, som molts i l'únic objectiu que hem marco és poder-los ajudar al màxim fins que la marató hem posi a lloc. Tard o d'hora passarà. Amb una preparació de 2 setmanes i 150kms  :no: :no: #AsíNo

I en breu es dòna la nostra sortida, envoltats de molta gent, envoltat de molt correcat. En Jorfer i amic marquen el ritme, ja des d'inici sembla que el de l'amic sigui lleugerament més ràpid. Sovint nedo entre dos aigües, no sé distingir la barqueta i pateixo. Passem pel primer avituallament, km5, records de l'any passat que havia de fer la primera parada tècnica i content que avui em noto bé. Pugem fins a Diagonal, anem ràpid, tenim marge però continuem depressa. Em comença a fer mal la panxa. Encara no he pres cap gel i se m'està inflant. Em costa mantenir el ritme amb aquella tensió així que em paro a Compte d'Urgell. Primera parada. Aprofitant la baixada, recupero ràpid el grup, que va estirat.

Al cap d'uns kms arribem a Gran Via i ho comentem amb l'amic i el Genis, anem ràpid, queda molt, calma. Intentem reajuntar el grup. En breu ens trobarem a Pg de Gràcia, que es fa notar a les cames. Allà m'esperen la Júlia i el meu pare, m'esperonen, em deuen veure molt lent avui!! Girem a València i hem torno a trobar perdut, tirant amb l'amic i el Genis però lluny de la barqueta gran. Intento girar-me i de fet no la veig. Com que torno a tenir mal de panxa... torno a parar i mentre el riuet segueix el seu curs, situo visualment als companys. Segona aturada.

Torno a apretar per retrobar-me amb el gran gruix de la barqueta, encapçalada pel Jorfer i el TociBDN. Em poso al costat i a fer camí. El Capi va donant instruccions, especialment a la Meridiana per evitar el vent al màxim possible. Veiem el Zenon, que, com sempre, somriu. I aquest somriure ens dòna ales, passem la mitja per sota, amb marge. Però queden els kms més durs. Ens trobem el ManoloM fent de les seves, deixe-m'ho aquí!!! Quan deixem la Meridiana ens el tornem a trobar, quin paio, com ho ha fet?!?! Crida a tothom, que no pensin, que no agafin aigües, que no vulguin corre més...que de tot això ens encarreguem nosaltres. Renoi Manolo  :love:

Passem el pont i continuem per Gran Via, aquell tram que mai m'ha agradat. Visualitzo en danili fa un any cantant-me amb els seus càlculs que anava just per fer 3h. Anava recuperant de la segona parada... Doncs aquest any tocarà fer la tercera parada, li comento al Jorfer que ara els atrapo. Però no em surt, un senyor amb gos m'insulta per darrera. Em posa nerviós. Em bloqueja. Perdo entre 2-3 minuts i no he pogut fer res. Intento esprintar però crec que allà comença la meva marató, que ja no els agafaré i que més val que reguli. Però i si puc donar un últim relleu, si no estan tan lluny?

Crec recordar que era en Jord1 a qui li pregunto la distància i em diu que uns 2 minuts... Doncs res, ara ja ho sé segur, al km25 enguany no puc recuperar tanta diferència a aquests ritmes. Hem sap greu haver durat tant poc. Arribo a Diagonal entre pensaments negatius i veig a l'altra banda el bo d'en Joan3 fent un treball excel·lent. Em sembla veure en Hansi massa luny de les llebres. Torno a recordar fa un any... Iep un pixador oficial, paro de cop, em relaxo i en breu torno a estar corrent. Quarta parada, rècord personal, en menys de 27 kms  :grrrrrr: :grrrrrr:

Al gir de Glòries calculo que la barqueta està a uns 400m. Una volta a la pista. Al ritme que vaig deuen ser uns dos minuts aprox... Res, Jaume, res. Ara estàs tu i tocarà patir en breu. No arribo ni al km30 que ja noto com les cames relentitzen el ritme. I queda molt, penso. Reconec que no estava preparat per patir tant, ni fins aquell moment ni tant com quedava. Però com a VLC, tocava patir molts kms, s'havia torçat una altra marató i aquesta únicament i exclusiva per la meva manca de preparació.

La meva alta autoexigencia no em permetia parar ni baixar el ritme dràsticament. Havia d'arribar a Pl Catalunya com fos, potser a Urquinaona, o encara que fos a Arc de Triomf on m'esperava la familia per darrera vegada. Els kms es fan llargs, les passes curtes i la calor t'ofega. Corredors que avances, altres tants que ho fan a tu...per sort no vaig a ningú al terra. Els pensaments i records s'abraonen al Front Marítim. Es fa llarg, molt. Una llum a la foscor del desert en que estic transitant brilla sobtadament, la Mona anima a tots els corredors que deambulempassat el "mur" del km33. M'anima molt i penso que ja ho tinc això, que en breu seré a Arc de Triomf, dsp Catalunya, el nostre avituallament i el Paral·lel.

Allà prenc la desició. M'inscriure a Manchester. Tenim el cap de setmana reservat però volia correr primer BCN no fos cas... Res, cap problema, allà hi serem! A patir i a gaudir de nou. I arribo a Arc de triomf, no puc més però ja no queda res. M'animen i m'animo. Continuo ronda de St Pere, sembla que mai arribi a Urquinaona!! Passo Plaça Catalunya i em preparo per l'avituallament, Em fa vergonya que em vegin naufragar tant en aquests ritmes poc usuals en mi però això és el que hi ha i hi haurà durant forces mesos així que més val que em vagi acostumant... Si no sembres és impossible recollir.

Passo pel nostre avituallament, quin goig que fa!! No conec massa gent però tampoc em puc parar a saludar. Crec que si parés ja no arrancaria de fet! Així que Laietana avall i amunt, ja m'ho va semblar l'any passat que no era pas plana! I gir a la dreta, molts inflables, qualsevol diria que ja ho tenim fet i arribem. I queda lo pitjor!! Però és que ja vaig amb la reserva de la reserva i no veig on caram comença el Paral·lel. Per sort, allà apareix un àngel DEL@ guarda, que m'esperona i em fa tirar endevant, Crec que rebentaré i li dic, em diu que calli i segueixi, que ja està fet, que això jo ho tinc xupat. Em porta fins el km41 i el pobre no pot més. Quants cops haurà fet avui aquest tram? Li estic molt agraït, molt poques persones han tirat de mi en algun tram de cursa i tu ja ho has fet dos cops. Moltes grpacies Roger!!!!

El darrer km es fa lllaaaaaaarg, mai no arribo a la ziga zaga  ni tampoc a la plaça però conscient que no ve de segons, m'ho prenc amb calma i intento gaudir dels metres finals. Aconsegurixo trobar a la familia enmig de la gentada de Pl Espanya i els faig senyals de victoria. Segurament no serà la meva vistòria més brillant però segur que una de les més lluitades. Des del meu debut que no requeria tant temps en recorrer els 42.195m però em queden moltes batalles per davant i el 13M vaig fer un passet més endavant.

El 10 d'abril següent parada, Manchester

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

28 Mar 2016 10:50 #1154 per Dennis Teuling (Associat/da)
jaume86  :oops: :oops:

Molt, molt bona crònica!!
Et vaig veure patir durant les 24 hores (i ajudant-nos encara molt més :great:), patint molt més a la cursa dels Nassos, i ara llegint la crónica, ens has fet patir noument per tu...

I a sobre vols continuar el patiment d'aquí 2 setmanes... ja només córres com acte de sadomasoquisme?? :sarcastic: :sarcastic:
Posa't bé aviat campió, que en breu gaudiràs del córrer...com tots nosaltres!!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

28 Mar 2016 10:59 #1155 per Dennis Teuling (Associat/da)
Rafa enhorabona per la gran marca  :great:

Malgrat els últims kms vas baixar amb facilitat de les 3h (de fet, pensava que la teva MMP era molt més ràpid  :mdr:).

Boix gran cursa la teva :yes: :yes:
Amb parada per donar petons a Zenon i tot !!!
Molta sort al país dels yankees...que tindràs un intensiu aquest hivern amb NY i Boston, dos Majors.
Hauràs de fer algunes hores extres a la feina  :whistle: :whistle:

28 Mar 2016 17:15 #1156 per MIGUEL SBD (Associat/da)
jaume86 :love:

moltes felicitats per la teva crónica i la teva marató ara et tocar treute l'espina el 10 d'abril  ;)

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

28 Mar 2016 22:11 #1157 per Dennis Teuling (Associat/da)

Curat, m'alegro molt que t'has retrobat com a maratonià, campió.
Lo bo és que ja vas dir per aquí que faries gasosa, al matí també, ho vas dir a tu mateix el momento de sortir...
i vas tenir raó. Això és diu "Self fulfilling prophecy", que no sé com és en català, però ja m'entens  :whistle: :whistle:
Lo important és que tornas a córrer a bon ritme, i llàstima que no vam poder fer la marató de Tarragona, que els dos estavem molt millor de forma (sobre tot tú, és clar :sarcastic:).

Gràcies Dennis!!!  :great:
Segons google translate: profecia autocomplerta
Però, de fet, la millor traducció seria: tossut com una mula pretenent esfondrar el Mur amb el cap  :he:

:rofl: :rofl:

28 Mar 2016 22:29 #1158 per RafaB (Associat/da)

Rafa enhorabona per la gran marca  :great:

Malgrat els últims kms vas baixar amb facilitat de les 3h (de fet, pensava que la teva MMP era molt més ràpid  :mdr:).

Si, en realitat estic capacitat per a fer 2:30h, però no m'agrada patir  :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

400m: 59,08" (Mar Bella 2016)
1000m: 2'55,5" (Mar Bella 2016)
10 km: 36'36" (Sant Antoni 2016)
Mitja: 1h21'55'' (Santa Coloma 2016)
Marató: 2h57'39" (Barcelona 2016)
24 hores equips: 1r classificat 401.092 km (Barcelona 2016)

28 Mar 2016 23:03 #1159 per Jorfer (Associat/da)
Anem per la 72..
Sandmannn a Donosti segur que baixaràs de 3h30 però entrenant amb cap i competint poquet val?  :wink2:

Pinelli31 em sap greu tot el que vas patir per aconseguir la desitjada marató. El que m'agrada saber que ja tens ganes de fer la següent on segur que baixaràs de les quatre hores. Ens veiem a VLC 2016  :yes: :yes:

Camiseta?, eres muy grande Carlos. Me han emocionado tus línias.  :great: :great: Y ya cincuenta  :surprised: :surprised:

JIMIXBCN m'alegra molt saber que vas assolir l'objectiu i la nova MMP.

CarlosHB, la marató dels tresos oi? Segur que a la propera deixaràs el tres darrera, doncs portes una progressió brutal. Ho veuré aviat. Felicitats company  :great: :great:

Ellerum, rient i debutant, tot un èxit. Ja veig que has gaudit molt i això és molt important en el debut. Moltes felicitats Elena i records al David  :wink2: :yes:

Biel54
, admiro molt el teu gran rendiment amb el poc entrenament que has fet. Té molt de mèrit i vas fer una gran gestió.  :yes: :yes:

Xevifisio, encara no sé segur si faré Sevilla 2017, però a Barcelona m'atrau fer una nova galera per navegar al ritme de 3:20  :whistle: :whistle: Felicitats per la gran marató somiada que vas fer crack  :yipi: :yipi:

29 Mar 2016 11:58 #1160 per pinelli (Associat/da)

Pinelli31 em sap greu tot el que vas patir per aconseguir la desitjada marató. El que m'agrada saber que ja tens ganes de fer la següent on segur que baixaràs de les quatre hores. Ens veiem a VLC 2016  :yes: :yes:

a VLC  no crec  , pero  l'any que ve a BCN ho intentarem segur  ;)

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats