Marató d'Helsinki 19/5/2018

Marató d'Helsinki 19/5/2018

19 Mai 2018 20:30 #21 per aurelian (Associat/da)
Tiny: 3:41:48 ..molt bé, enhorabona Lluís, una més!!

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Mai 2018 21:01 #22 per Jorfer (Associat/da)
Felicitats Tiny???

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Mai 2018 21:27 #23 per Tiny (Associat/da)
Hola, resumint 30 km al ritme que volia, i de cop, he patit una baixada total (visita del hombre del mazo finlandès) i he tingut que parar i caminar.. Després m'he recuperat i he gaudit molt a l'arribada al estadi...

Tot plegat 3h 41. Ja faré crònica a la tornada.. La S. T. súper bé i crec que ja he recuperat el pes perdut..

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Mai 2018 17:10 #24 per jaume86 (Associat/da)
Ehorabona Tiny!! No sempre pot anar perfecte una marató, vas patir i la vas acabar com un campió! Alegra saber també que vas fer una bona recuperació ;)

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Mai 2018 21:49 #25 per jramon (Associat/da)
Felicitats Tiny. Esperem la teva cronica

1.000 m: 3:24,9 (Gava 2011)
Milla (1.609 m): 00:05:58 (Milla Canal Olímpic 2010)
10Km:  00:41:12 (San Silvestre Vallecana 2011) ; 00:44:29,3 (Vilafranca 2022)
Mitja Marató:  01:29:34 (Mediterrani 2011); 01:38:25 (Sant Cugat 2019)
Marató:  03:22:09 (Empuries 2010); 03:32:03 (Barcelona 2019)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Mai 2018 08:18 #26 per jcarpa (Visitant)
Enhorabona Tiny!!!! Patint-la però acabant-la Gaudint!!!!
Una més a la saca, tens un bon reguitzell de maratonsinternacionals i això no t'ho treu ningú!!!

A seguir-ne sumant i sobretot gaudri-les!!!

Salut i Alegria,
Pere

Qui fa el q pot no esta obligat a més!!!
Carpe diem!
MMPs:
10 Qm's: 37'20" Bombers05/ 36'29" La Sagrera09
Mitja  : 1h 20'55" Tarragona98/ 1h20'23" Granollers08/ 1h 19'17" Salou08/ 1h19'16" Reus10
Marató : 2H 50'12" Donosti06/ 2H 49' 39" Benidorm07/ 2h...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Mai 2018 08:30 #27 per Tiny (Associat/da)
Moltes gràcies jaume86, jramon, jcarpa!

Jaume, sense quedar content del tot estic satisfet després de l'abandonament de Barcelona.

Jramon, quina sort que et vaig fer cas en el tema de la gorra i crema solar... Ara que venir a Finlandia per trobar calor...

Pere, les maratons internacionals et deixen un record especial com tu saps...

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Mai 2018 09:31 #28 per jramon (Associat/da)

Tiny va escriure: Moltes gràcies jaume86, jramon, jcarpa!

Jramon, quina sort que et vaig fer cas en el tema de la gorra i crema solar... Ara que venir a Finlandia per trobar calor...

Pere, les maratons internacionals et deixen un record especial com tu saps...


Ja t'he vist al instagram amb la gorra i sota un dia solejat. El mateix em va passar a Cophenage i fa un parell de setmanes a Ginebra (19-25ºC). Tot i aixó, el record que et queda es per fer una altre, potser amb menys calor.

A veure si et curras la crónica. Estare atent

1.000 m: 3:24,9 (Gava 2011)
Milla (1.609 m): 00:05:58 (Milla Canal Olímpic 2010)
10Km:  00:41:12 (San Silvestre Vallecana 2011) ; 00:44:29,3 (Vilafranca 2022)
Mitja Marató:  01:29:34 (Mediterrani 2011); 01:38:25 (Sant Cugat 2019)
Marató:  03:22:09 (Empuries 2010); 03:32:03 (Barcelona 2019)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Mai 2018 15:18 #29 per Tiny (Associat/da)
Marató d’Hèlsinki 2018: Després d’una retirada, que bé senta una gasosa!!

Precedents
Aquest any vaig decidir córrer una marató de primavera després de la Marató de Barcelona, sense objectiu de marca. Simplement fer turisme i aprofitar per córrer una marató. Veient les dates, vaig triar la marató d’Hèlsinki perquè es feia en dissabte i coincidia amb el dilluns festa de la segona pasqua. Així hi havia un dia més per recuperar.. Finalment vaig trobar uns vols força econòmics. I l’altra motiu era per buscar una temperatura fresca...
Els plans van canviar quan vaig abandonar la marató BCN al març per una lesió a l’isquio. Per sort vaig plegar al km.17 i em vaig recuperar en quinze dies. Vaig intentar mantenir el meu estat de forma, sense forçar gaire ni fer tirades llargues. Com a únic test vaig córrer la mitja d’Empúries fent 1 h 39’. Aquest temps ja em deia que era impossible baixar de 3h30’ i em vaig marcar com objectiu un temps entre les 3h35’ i 3h38’ que són registres que no he fet mai.
La marató ha canviat de data aquest any. Abans es feia el mes d’agost (quan l’havia corregut en Dani). Per un cantó, el canvi ha portat a una millor temperatura (en teoria) , però també ha provocat una davallada en el nombre de participants, no arribant a 2000 corredors.

Prèvia
Viatgem (amb la Peti i Lluís95) divendres al matí amb la incidència d’un aterrament per emergència medica a l’aeroport de Ginebra, ja que un passatger havia patit un ictus. Arribem amb un retard de dues hores...Per sort, tenim l’hotel a menys de 500 metres de la fira i de la sortida de la marató. La fira és petita però tenia un molt bon ambient i fins i tot, vaig conèixer una noia que era una de les llebres del 3h30’. Li dic que intentaré seguir-la uns quants kms... :thumbup:
S’ha d’explicar que a més de la marató, hi havia mitja marató, curses de 10, de 5 km, de nens i la marató en relleus, de forma que tot el dia hi havia curses i tothom tenia la seva medalla.
El temps era molt assolellat amb temperatura per sobre dels 22 graus, o sigui, perfecte després dels entrenaments de l’hivern amb fred i pluja. :evil:

La marató
Arriba el dia esperat; però donat que la cursa comença a les 15h.,que fas pel matí en una ciutat que no coneixes i amb temps limitat per conèixer? Si et poses a caminar, malament rai per la marató. Si et quedes quiet tens la sensació de pèrdua de temps i et vas posant nerviós. Intento fer una mica de cada cosa. Quan falten dues hores improviso un dinar a base de fruits secs i fruita. El dia és esplèndid sense un núvol i amb la temperatura per sobre dels 20 graus. Em poso crema solar (regal a la bossa del corredor) i la gorra pensant en fer-la servir tan sols els primers km.
Quina sensació més relaxant poder sortir de l’hotel quan manca menys de mitja hora per la sortida! L’ambient és molt tranquil (com són aquesta gent!) i aprofito per beure fins a l’últim moment. Em situo darrera de les llebres de 3h30 (que són 6!) i per davant de les de 3h45.
El circuit consta de dues voltes a un circuit aproximat de 16 km fent un cercle saltant d’illa en illa. Entre les dues voltes es fa un bucle d’uns 9 km, en que es visita la façana marítima al sud de la ciutat.

Km 0-5
Sortida súper fluida i començo a seguir les llebres per carrers amples. Prenem l’avinguda que fa més pujada de tota la marató, però que no molesta gens al anar tan frescos. En el km.3 travessem el primer pont i en el primer avituallament s’aturen les llebres i, sense voler, em trobo per davant d’elles. Ja em dic: Incapaç de seguir una llebre més de 3 km! :laughing: Temps: 24’55

Km 5-10
Seguim passant per ponts i en algun moment anem per pistes forestals. El paisatge és preciós! Aprofitant el següent avituallament bec isotònic i el trobo fastigós i calent. Prenc aigua amb got i me la tiro per sobre i m’entra en un ull... Odio beure amb got! Amb tot això, m’avancen les llebres...i jo content. Temps: 24’50

Km. 10-15
Després del km.11 travessem un pont més llarg ple de pescadors amb canya i tornem a la zona continental. Estic sorprès de la poca animació que veig. Per un altre cantó has d’estar molt atent a les marques quilomètriques perquè es barregen amb les de les altres curses. Em confonc de senyal i crec que ha passat el km 13 sense veure la família. Més endavant els trobo, em passen una ampolla d’aigua i bec powerade. Tot va bé i ara ens dirigim cap el port on hi ha els ferris. Temps: 24’48

Km. 15-20
Em prenc un gel aprofitant que encara porto la ampolla d’aigua. Ja som en una carretera que bordeja el mar. Per sort, no fa gaire vent. En el km.18 fen un gir de 180 graus i veig que les llebres em porten uns 10 segons, amb lo que dedueixo que van per sota el ritme de 3h30’, ja que també hi vaig jo! Temps: 24’48

Km. 20-25
Ens dirigim cap el centre de la ciutat i camí de l’estadi Telia Arena, on acaba la marató ja que l’estadi olímpic, que està al costat, es troba en obres. Curiosament no hi ha senyal ni catifa del pas de la mitja marató, encara que calculo que passo en 1h 44’50 aproximadament... Al pas pel km 23 em retrobo amb la família . Ara em passen el powerade que hem portat des de casa! Els hi dic que vaig bé però que aniré afluixant ja que estic notant molt la calor. Ens acomiadem fins a la arribada. Temps: 25’20

Km. 25-30
Passem a tocar de l’estadi i m’animo veient que hi ha una rampa de baixada abans d’entrar al estadi. Comença la segona volta amb la pujada sostinguda. Segueixo tenint a les llebres a la vista però no vaig còmode. De sobte, en el km.29 pateixo una crisi i sento la necessitat de parar i caminar. Estic grogui i pràcticament no veig el km.30 . Normalment, tinc costum de fer un replantejament de la marató a aquestes alçades, però no tinc esma ni per pensar. Temps: 26’11

Km. 30-35
Continua la crisi! Vaig bevent tot el que puc i prenc un segon gel que porto per emergències. Em venen al cap les últimes paraules de la Peti abans de la sortida: “Seny! que estem lluny de casa”... :kissheart: Veig que del km.30 al 31 he fet més de 7’ i del 31 al 32, 6 i mig. Començo a refer-me i fent el càlcul mental del temps penso que en 3 km. he llençat la marató a norris! Impossible fer menys de 3h39 i ja em relaxo una mica. Temps: 29’46

Km. 35-40
Ha passat el pitjor i poso el pilot automàtic amb un ritme de 5’30 que em sembla que puc seguir... de moment. Tornem a travessar el pont llarg amb els pescadors (alguns nens). Coincideixo amb dues corredores que van al meu ritme. Em fan gràcia per la pinta de corredores de l’est i no m’enganyo perquè mirant les classificacions una era russa i l’altra txeca. Temps: 27’22

Km. 40-42,195
Em torno a sentir esgotat i ja veig impossible baixar de 3h40’ o sigui que continuo en survivor mode i en els darrers avituallaments m’aturo per beure tranquil·lament . Com que aquí donen aigua de l’aixeta em fa gràcia que en un avituallament omplen els gots amb regadora! M’acosto a l’estadi poc a poc i arribo a la somiada rampa en baixada. Entro al estadi i trepitjo gespa artificial, canvio l’estat d’ànim i em trobo eufòric . :party: :party: Em trec la gorra i em vaig a saludar a la família que estan dempeus aplaudint. M’acosto a ells mentre em van passant corredors i finalment faig la última recta i arribo amb un temps de 3h 41’30”. Temps: 13’33

Em pengen la medalla que és preciosa i em fan unes quantes fotos. Me’n vaig a beure i arraso amb tot el que trobo, aigua i isotònica. Trobo a faltar fruita i fruits secs. Em van omplint una bossa amb aigües, cerveses sense alcohol, i un munt de productes estil barretes, i finalment una noia em dona una bossa dient-me ice cream. L’obro i em prenc el gelat en menys d’un minut...Em reuneixo amb la família i tornem passejant cap a l’hotel. Estic content per oblidar la retirada de BCN, encara que hagi fet una bona gasosa..
Ara, amb el temps passat, crec que vaig infravalorar el fet de que a les hores de la cursa el sol picava fort. El sol sortia a les 4 a.m i es posava a les 10 i pico p.m., per tant quan jo arribava encara quedaven 4 hores de sol...Hauria d’haver sortit més conservador.

Finalment, enumero les coses que m’han agradat i les que no:

PROS:
Recorregut pla i força entretingut. Una bona manera de fer turisme. Només un parell de ponts costeruts.
Participació. Sense ser solitària, al tenir només 2000 corredors permet anar súper còmode des de l’inici de la marató.
Civisme. Organització modèlica sense cap problema i en mans dels voluntaris. Us imagineu una marató de BCN sense la guàrdia urbana? :whistle: En els avituallaments hi havia voluntaris pendents de recollir els gots de plàstic llençats a terra...

CONTRES:
Horari de la marató. Ja ho he comentat, però sortir a les 15 hores no em va agradar gens, també per la calor.
Falta d’animació. La gent que era al carrer animava però eren poquets. Potser es que al fer sol estaven tots estirats a la gespa?
Trams amb trànsit obert. No eren gaires, però no m’agrada tenir a prop els cotxes.

Això és tot! Ja pensant en la propera que si tot va bé, serà més propera: la marató de Toulouse a l’octubre.

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Mai 2018 17:12 #30 per Jorfer (Associat/da)
Gran Tiny, gran crònica????

La calor t’ha jugat una mala passada en aquesta marató està clar.

Pel que parles dels pros i dels contres sembla una marató molt tranquil.la i un pèl bucòlica.

L’important és que ja està feta i t’has tret el mal gust de la marató de Bcn No finalitzada.???

Felicitats Lluís!!’??

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

26 Mai 2018 17:37 #31 per jramon (Associat/da)
No ha anat tant malament quan ja penses en una altre al octubre. I ja van tres aquest any...

1.000 m: 3:24,9 (Gava 2011)
Milla (1.609 m): 00:05:58 (Milla Canal Olímpic 2010)
10Km:  00:41:12 (San Silvestre Vallecana 2011) ; 00:44:29,3 (Vilafranca 2022)
Mitja Marató:  01:29:34 (Mediterrani 2011); 01:38:25 (Sant Cugat 2019)
Marató:  03:22:09 (Empuries 2010); 03:32:03 (Barcelona 2019)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.