Marató del sol de Mitjanit. Tromsø ( Noruega)

Marató del sol de Mitjanit. Tromsø ( Noruega)

09 Jun 2025 09:23 #21 per Jorfer (Associat/da)
Estanis portes una preparació sensacional i moralment estàs a tope, així que et sortirà una gran marató, estic convençut.

Ara a començar a carregar piles pel gran dia.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Jun 2025 12:21 #22 per Dennis Teuling (Associat/da)
Ostres Estanis, sona millor que bé!!

Ja veuràs ara el gran treball que fa el tapering, i descansat faràs un molt bon temps segur!
Inclòs si no tot surt perfecte, la preparació ha sigut gairebé perfecte!

Molta sort, i descansa molt!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

14 Jun 2025 15:49 #23 per fandes (Associat/da)
Estanis13 brutal! Tancar una preparació maratoniana amb aquestes sensacions i kilometratge ja és tot un èxit. Ara sols queda que el dia 21 tot acompanyi.

De qualsevol manera, aquesta satisfacció del procés ben fet ja no te la pot treure ningú, FELICITATS!

15 Jun 2025 17:26 - 15 Jun 2025 17:27 #24 per Hansi (Associat/da)
Estanis, estic molt content per tu, per tot el que explques de ritmes i sensacions. Penso com els companys, així que descansa amb la feina ja ben feta, i que gaudeixis al màxim del viatge i la marató. Sobretot, tu saps que fer una preparació així de bona és un premi en si mateix, especialment venint d'on vens. Una abraçada, amic! :heart: :kissheart:

17 Jun 2025 17:13 - 17 Jun 2025 17:14 #25 per Danigoal (Associat/da)
Que tinguis molt bon viatge i molt bona marató, Estanis!
I sobretot, que acabis content i orgullós del que has aconseguit. El camí que has fet fins ara és per estar-hi i ara a celebrar-ho.:clap: :clap: :clap:

Oferta per a Associats: GoAl Arquitectura

3'21" CCT '13/CCT '15 - 5'51" Sagrada Familia '15 - 19'20" Can Mercader '15
39'48" Clot '13 - 1h28'06" Mediterrani '16 - 3h13'16" Dublin '16

20 Jun 2025 15:14 #26 per estanis13 (Associat/da)
Moltes gràcies pels ànims gent!

Ja tinc el dorsal, el 1540. L’he anat a buscar aquest matí, la fira del corredor, no es pot dir fira del corredor perquè només hi ha el lloc de recollir els dorsals distribuïts per cursa ( infantils, 5k, 10k, mitja i marató) i la botiga del merchandising propi de la cursa. Val a dir que amb el Dorsal no et donen RES, només 4 imperdibles. El merchandising que està bastant bé, va desde uns 35 euros la samarreta màniga curta fins a uns 150 euros una jaqueta d’entrenament.
Aquesta tarda organitzen varis entrenaments per aquí, aniré a fer l’activació amb un que han quedat aquí mateix on m’estic. Així acabaré de veure què faig amb la equipació, que no ho he dit però fot molt fred, ahir amb gorro, buff i plumes vaig pujar a una muntanya típica aquí i em vaig fotre de fred, el termòmetre deu dir entre 6 i 12 graus però us asseguro que la sensació és pitjor. Veurem demà, però tenia clar anar amb tirants i començo a dubtar què fer sobretot per abans i després de la cursa, ja que tinc la sortida a 500 metres de l’apartament, però l’espera es farà dura.
Ara a carregar hidrats i a passar els nervis, el fet que sigui a les 20:30 del vespre farà que el dia se’m faci llarguíssim :laughing:

Salut!

21 Jun 2025 09:54 #27 per Jorfer (Associat/da)
Expectants esperant el teu resultat.
Ja ens diràs Estanis.
Sort i cames

22 Jun 2025 11:17 #28 per Danigoal (Associat/da)
Ahir per la nit, buscant si hi havia resultats en directe, vaig trobar que hi ha havia un video en directe
. La marató comença als 26'40

I de casualitat, vaig veure l'estanis. Surt a 1h34'20 en un grupet (potser el de 3h?). fent el calcul i devien portar 1h07' de cursa. Avui he mirat per si veia la seva arribada però no arribo a trobar-lo. Potser se m'escapa en algun dels canvis de càmeres.

22 Jun 2025 12:49 #29 per Jordi (Associat/da)
En el 21:00 i endavant el pots situar a la part esquerra de la sortida, escalfant-se els braços (es veu que feia fresca).

I frisos de crònica us faré spoiler del temps final... sub3h :party: :party:
1:28:25 + 1:27:46 :muscle: :muscle: :raised: :clap: :clap:

Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

22 Jun 2025 14:37 #30 per Danigoal (Associat/da)

Jordi va escriure: En el 21:00 i endavant el pots situar a la part esquerra de la sortida, escalfant-se els braços (es veu que feia fresca).

I frisos de crònica us faré spoiler del temps final... sub3h :party: :party:
1:28:25 + 1:27:46 :muscle: :muscle: :raised: :clap: :clap:

Salut!
Jordi

Ostres, impressionant sub3 i segona mitja més ràpida!!!
Quina rabia, el video just canvia de camera d'arribada a una altre a les 3h22'19, només quedaven uns 30" per veure'l entrant a meta

22 Jun 2025 15:54 #31 per Jorfer (Associat/da)
Espectacular marató ha fet el nostre company i en positiu.
Alegría enorme
Tu mereixes

22 Jun 2025 17:40 - 22 Jun 2025 17:47 #32 per estanis13 (Associat/da)
Vinga va m’hi poso ara que ho tinc fresc, moltes gràcies pel seguiment i els spoilers :laughing: tot i que avui en dia entre Strava i instagram poques sorpreses hi ha

Prèvia

Els dies previs a la marató han sigut dolents, un taper amb totes les lletres, no sé si sóc jo o que potser l’he fet massa radical, però l’última setmana sobretot, he fet poca cosa i l’única cosa que vaig fer va sortir malament, les típiques series de la setmana de cursa, que havien de sortir soles a ritme marató i vaig patir perquè em sortissin. Això va ser dilluns, entre el viatge i tot plegat només he fet 19 kms en tota la setmana i la sensació era d’haver perdut la forma, m’he sentit estrany i posant molt esforç en recordar que feia menys de 15 dies havia fet 24 kms a ritme marató amb facilitat. Vaig arribar a sentir-me tan fora de cursa que vaig pujar una muntanya amb 500 metres positius i una part amb 1300 escales aquí a Tromsø. Com us dic el típic taper :laughing:

Dia de la cursa
Dia molt estrany, cursa a les 20:30. Sol i en un lloc recòndit. Descanso relativament bé per ser el dia de la cursa, al matí estiro les cames i em torno a tancar, a carregar hidrats i estar al sofà. Fins a les 15/16h bastant tranquil però de cop em comencen els nervis i fan que surti de l’apartament massa aviat, fa fred, surto ja amb tirants i pantalons curts per la meva costum de no deixar res al guardarroba. Sort que al costat de la sortida hi ha una mena de centre de convencions on hi havia la fira i tothom es posa a esperar a dins, veig que molta gent va amb roba tèrmica, jaquetes, de tot, però de curt poca, començo a pensar que la he cagat :whistle:

Cursa
Uns minuts abans de la cursa escalfo amb una noia que viu a Lloret que vaig conèixer el dia abans i a 5 minuts per començar vaig a coll·locar-me, per resultats d’anys anteriors sé que m’he de posar bastant endavant, però quan vaig al corral alucino, hi ha dos voluntaris marcant el calaix de 3:30 literalment a 3 metres de la linea de sortida, vol dir que m’he de posar al davant tal i com heu pogut veure al vídeo, a més hi havia espai però ningú es volia posar més endavant :S
Es dona la sortida i intento sortir frenat, però els primers 500 metres els faig a 3:45/3:50 sense cap sensació d’esforç, m’obligo a frenar per no fer més el capullo :grrr: passo el primer km a 4:03 segons el meu rellotge. Allà comença el pont, un pont de un km i poc que puja i baixa uns 40 metres, us asseguro que puja i el passarem dues vegades. El recorregut no pot ser més senzill, sortida, 16 kms en un sentit, recular els 16kms pel mateix lloc, 5 kms cap a l’altra direcció i recular aquests kms per la mateixa carretera, FI. Passat el pont veiem la magnífica catedral de l’àrtic i encarem la carretereta que segueix el mar, una carretera en bastant mal estat i on s’ha d’anar pendent d’on poses els peus. Més o menys per aquí tinc la primera sorpresa, com ja sabia els kms estaven marcats al revés, em vaig fer una polsera amb els temps de pas d’aquesta manera per no tornar-me boig calculant. Doncs veig la marca dels 40 i on hauria de portar 9:22 porto 10:25, per mi que està mal marcat però ja em torno boig, no sé si està ben o mal marcat però igualment tampoc puc saber si això es corretgirà i no. Amb els meus companys de barqueta confirmo que està mal marcat però el problema segueix igual ( poc a poc s’anirà corregint).
Fem un grup molt estable de 7/8, en moments s’afegeix algú i d’altres perdem algú però la base es manté. Moment de disfrutar de l’entorn, espectacular veure els fiords nevats i el sol de mitjanit que deixa una imatge de posta de sol permanent. Reconec que sense buscar-ho em protegeixo molt, vaig al mig del grup, semblo en kipchoge al repte sub2h i a més anem molt molt junts però com si ho féssim sempre, sense cap problema. Passo la mitja en 1:28:35 ( posició 48) vaig massa ràpid, però les sensacions son extraordinàriament bones, les pulsacions son de la famosa zona 2, no arribo ni a 140 pulsacions, el clima és perfecte per córrer i em salven del poquet vent que fa.
Pel 23/24 la cosa canvia en un avituallament, per cert amb gots, horribles, curts, sort que erem pocs i intento fer un trago a cada un, de cop vaig davant del grup i noto clarament que sense dir res el que m’havia portat fins aquí m’està fent saber que ara el portaré jo, cap problema, és just, em menjo el ventet, intentant guardar forces fins al pont (km 30). Arribem al pont i el que era una marxa increïblement conjuntada, on per moments es sent com un sol pas el córrer de 7 o 8 persones, es rebenta pels aires. Jo intento ser conservador pujant però tot i així em quedo sol, penso que baixant sense apretar em tornaran a atrapar però no, és més atrapo a un noi amb les dues cames amputades per sobre els genolls que corria amb pales ( havia llegit que era la 11ª marató que feia aquest any, va acabar en 2:58 crec aquesta).
Per cert no ho he dit però no és només el pont, aquesta marató no té un km pla, és
bastant trencacames, al final sortiran uns 250m positius, no l’he fet però per fer-se una idea té el clavat el desnivell de la marató de Nova York.
Estic sol a falta de 10kms, arrisco i tiro, realment crec que petaré en algun moment però em sento bé. Aquí ens comencem a trobar amb la gent de la mitja marató, que havia sortit 30 minuts més tard i que tenien els mateixos 15kms finals, vol dir que és gent que farà 3 hores en una mitja, per un costat a vegades molesten per l’altre ho fan més entretingut i alguns animen.
Vaig tirant i el ritme no baixa, de cop a falta de 6 kms dic, ostres encara que em posi a 5, baixo de 3 hores i no m’ho puc creure, disfruto de tot, alucino amb el paisatge, recordo verbalitzar en veu alta cap al km 37 que bonic era tot allò. Estàvem a l’altre vora en aquest moment i el paisatge canviava. Faig l’últim gir de 180 graus a falta de 5km i ja em veig que ho tinc fet. A tot això vaig avançant gent de la marató però hi ha tanta gent de la mitja que d’alguns estic segur que ni me n’adono.
Una part de mi encara pensa que encara no està tot fet, és massa sorprenent anar tan bé, em regiro el peu a falta de 2km, amb un forat a l’asfalt, no passa res, però em quedo blanc…
Finalment mantinc el ritme tot i els puja baixa i faig els darrers 3kms a 4:08 de mitjana ja amb les pulsacions altes. I veig la meta, disfruto, em paro inclús abans d’entrar, ni paro el crono, creuo i em poso a plorar. No m’ho puc creure, un any després de tot aquí estic truco als meus fills desde pràcticament la linea de meta que m’esperen desperts , ni em fan fora, ploro més encara, em sento orgullós i privilegiat de poder viure aquests moments després de tot.
Finalment la segona meitat en 1:27:46 per un temps final de 2:56:11 posició 26 de la general ( 2200 inscrits) i 4rt de la categoria :grrr: increïble no només baixo de 3 hores, sinó que aconsegueixo el que per mi era un somni de córrer en negatiu, per primera vegada he baixat de 1:30 a la segona meitat d’una marató i he aconseguit la 2ª millor marca de les 4 maratons que he fet. Superant a la de Castelló al 2015 on estava objectivament molt més en forma

Per què ha anat així?
Doncs hi he buscat moltes explicacions, la principal és el calçat, avui en dia, aquest calçat és una delícia, vas més ràpid i per si fos poc et conserva molt millor la musculatura.
La segona per mi l’evolució dels gels, em vaig poder fotre 5 gels, 200grams de HC, si bé és veritat que he passat la nit al WC :laughing:
Potser la tercera seria el gimnàs, he anat fent feina de gimnàs, intentant fer cames, però sincerament no puc dir que m’hi hagi posat al 100%
Evidentment hi ha el fet que venia d’entrenar en calor ( molta) i he anat a córrer en circumstàncies ideals.

Per acabar, coses de la marató per si algú un altre any hi va i cau en aquest fil. El perfil és duret i com es veu no hi ha gaire nivell, no seria la millor marató per anar a buscar una marca, però es pot fer.
Amplio la queixa que vaig fer de la bossa del corredor ( literalment nula). Al finalitzar la cosa no canvia, una medalla, bonica i sembla de qualitat, però RES més, aigua i uns plàtans més verds que un bosc de primavera.

Si algú és capaç de llegir fins aquí, moltes gràcies i que algun ent superior us ho pagui

22 Jun 2025 18:48 #33 per Jorfer (Associat/da)
Estanis gràcies per compartir el teu relat, la teva crònica d'una marató super ben preparada i on has recollit els fruits del treball ben fet.

M'alegro molt per tu i que tornis a gaudir amb la senyora, la reina de la distància de fons en ruta.

Segur que ja estàs pensant en la propera.

22 Jun 2025 19:57 #34 per Jordi (Associat/da)
Brillant Estanis, moltes gràcies :great: :hearteyes: :party: :party:

Sense dubte, tot el que comentes i la bona preparació, les sensacions horribles i el grupet t'han fet triomfar i fer la segona mitjà més ràpida :kissheart:

Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

23 Jun 2025 20:15 #35 per Vicenç (Associat/da)
Estanis moltes felicitats, per la preparació, Marató i crònica, la descripció del recorregut es com el recordo de fa una any, amb el pont "punyetero", segur que el van posar els Trolls :laughing: , per cert també vaig quedar quart, això si amb un temps molt, però molt pitjor.

Vicenç.

El dia d’ahir no ha tornat, el dia d’avui no crec que ho faci.

24 Jun 2025 11:41 #36 per Dennis Teuling (Associat/da)
Enhorabona Estanis!!

Gran crònica que se m'ha fet curta.

Es impressionant com has pogut millorar aquest any de recuperació fins aquest temps estratosferic.
T'ho mereixes sens dubte.

Enhorabona!!!!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

25 Jun 2025 17:09 - 25 Jun 2025 17:10 #37 per estanis13 (Associat/da)
Moltes gràcies a tots pels comentaris, Jorfer estic inscrit a Sevilla 26, ho vaig fer per tenir plaça a alguna marató per intentar el sub3 que sincerament no comptava aconseguir a Tromso :laughing: igualment fos com fos, el que tinc més ganes de fer aquest any és participar a les 24 hores de pista a la versió de 6h, aquest serà l’objectiu de la tardor.

Vicenç si vas quedar quart és que vas fer un desplegament similar però adaptat a una altra categoria, espero que la disfrutessis molt.

Dennis això que dius que et sembla increïble, també m’ho sembla a mi. De fet tinc una estranya sensació d’estafador, d’haver fet un temps que no correspon al meu nivell actual :laughing: ja sé que no té sentit però penso que he fet la segona mitja dos minuts més lenta que una mitja a tope fa un mes i mig… o encara pitjor miro els entrenaments que feia quan vaig fer aquests temps fa 10 anys i alguna cosa no quadra.

Aprofito per deixar-vos alguna foto

Aquesta m’agrada per la cara que faig tenint en compte que és entre el km 35 i 37

Aquesta al 30, just a l’inici del pont

Meta

25 Jun 2025 19:44 #38 per mario.cat (Associat/da)
Enhorabona Estanis. La bèstia ha tornat !!!!
Respecte a Sevilla26, tindrás una bona ocasió per millorar la marca. El circuit sevillà t'ho permetrà.

Continuem !!!!

25 Jun 2025 21:44 #39 per Josep80 (Associat/da)
Enhorabona, Estanis!!!
L'esforç ha tingut recompensa ,👍👍

Cat M65-69- (1a marató 2004)
total maratons: 57 (en 42 països)
maratons olímpiques: 23 de 23 (repte acabat)
maratons majors: 7 de 7
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 28 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 27 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

25 Jun 2025 22:14 #40 per Jorfer (Associat/da)
La teva cara expressa felictat Estanis. Enhorabona de nou!!

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats